Šta je novo?

Република Српска

Kinezi grade tri hidroelektrane na Drini

Delegacija Vlade Republike Srpske, predvođena premijerom R.Viškovićem, potpisuje s kineskim partnerima ugovor o izgradnji tri hidroelektrane na Drini. Ulaganja bi trebalo da počnu sledeće godine u prvom kvartalu, a investicija sa ostalim projektima, osim energetike, iznosila bi najmanje 170 miliona konvertibilnih maraka (86,9 miliona evra).
Teme sastanaka biće i projekti mimo energetike i mogućnosti da se u Ugljeviku izgradi cementara koja bi zapošljavala 300 radnika, kao i posebna fabrika cevi u Foči sa 40 zaposlenih.

https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1625486
 
Izgradnja graničnog prelaza kod mosta Bratoljub koji već povezuje BiH i Srbiju počinje u martu, potvrđeno je Glasu Srpske u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH u koju je iz Pravobranilaštva BiH stigao pozitivan odgovor na ugovor sa izabranim izvođačem radova. . .

https://www.ekapija.com/news/2796010/gr ... je-u-martu
 

Prilozi

  • IMG_20200224_194225.jpg
    IMG_20200224_194225.jpg
    114 KB · Pregleda: 4.466
"Republiku Srpsku u narednom periodu očekuje izgradnja više od 140 kilometara auto-puteva."

Ovo je zaključeno u Banjaluci na sastanku ministra saobraćaja i veza Republike Srpske Đorđa Popovića sa predstavnicima Pravobranilaštva Republike Srpske, Republičke uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove i Javnog preduzeća "Auto-putevi Republike Srpske". . .

https://www.b92.net/biz/vesti/region.ph ... id=1663018
 
Mene prvenstveno interesuje "Brčko-Bijeljina-Rača" 37km . . i dalje do Kuzmina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=714583#p714583:yw2wq3cm je napisao(la):
dragan » Čet Mar 05, 2020 9:47 pm[/url]":yw2wq3cm]Mene prvenstveno interesuje "Brčko-Bijeljina-Rača" 37km . . i dalje do Kuzmina.
file.php
Koliko je završeno auto-puta sa druge strane: od Banja Luke ka Brčkom? Odnosno koliko je ostalo da se napravi?
 
Banja luka - Beograd kroz Srpsku
--------
Banja luka - Zalužani (Izgrađeno prije rata kao 2+2)
Zalužani- Mahovljani-Prnjavor-Doboj (Johovac) (Izgrađeno)

(u sklopu koridora Vc ka Osijeku-Belom mananastiru i Budempešti)
13km petlja Johovac-petlja Podnovlje
23km petlja Podnovlje - Vukosavlje (Odžak)

(možda kao kineska koncesija)
31km Vukosavlje (Odžak) do Brčkog

(kao Beograd - Sarajevo dogovor sa Erdoganom)
37km Brčko-Bijeljina-Rača

(kao Beograd - Sarajevo dogovor sa Erdoganom)
Rača-Kuzmin (u izgradnji)

Kuzmin-Beograd (izgrađeno)


Banja luka - Beograd kroz Hrvatsku (trenutno oko 3h30min vožnje)
-----------
Banja luka - Zalužani (Izgrađeno prije rata kao 2+2)
Zalužani- Mahovljani-Gradiška (Izgrađeno)
Gradiška-Okučani (u izgradnji)
Okučani-Beograd (izgrađeno)


Banja luka - Beograd dolinom Spreče
-----------
Banja luka - Zalužani (Izgrađeno prije rata kao 2+2)
Zalužani- Mahovljani-Prnjavor-Doboj (Johovac) (Izgrađeno)
Doboj-Petrovo-Tuzla-Zvornik-Loznica (vrlo opterećena dionica koju ni u federaciji ni u Srpskoj ne misle da grade)
Loznica-Šabac-petlja Ruma (u izgradnji)
petlja Ruma-Beograd (izgrađeno)
 
Završeno je 75 km od Banja luke do Johovca (Doboj), a još toliko treba do Brčkog

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
S tim, da je ovo:
Banja luka - Zalužani (Izgrađeno prije rata kao 2+2)
u suštini gradski autoput i već je zagušen, pa je neophodna prava autoputska obilaznica.
Dionica Zalužani-Banja luka tog obilaznog autoputa bi bila vrlo isplativa a pokušavaju je vezati sa dionicom Banja luka - Mrkonjić grad koja će imati
smisla tek kad Federacija kroz dolinu Lašve krene spajati autoput ka Bihaću ili kad se počne graditi autoput Split - Banja luka
 
Merio sam od naplatne rampe, bez brzog puta

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
". . Изетбеговић и амбасадор Турске Коч током сусрета у Сарајеву истакли су важност подршке Турске у изградњи ауто-пута Сарајево-Београд, који представља пројекат од регионалног значаја.
Коч је током састанка оцијенио да је за наставак започетих пројеката неопходно да се отклоне актуелне блокаде како би БиХ могла активно и убрзано да дјелује и доноси одлуке.
Изетбеговић је, такође, нагласио да је неопходно окончати блокаде, . ."
https://www.glassrpske.com/cir/novosti/ ... aja/308856

Dok ima ovih "blokada" teško je i zamisliti neku gradnju AP od Sarajeva do granice prema Užicu. Misli se verovatno na neke "političke blokade" i sl., a u obliku Republike Srpske i Dodika.
Ostaje jedina realna veza "Kuzmin - Bijeljina - Brčko" . . i dalje prema Banja Luci, Tuzli ili Sarajevu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=716877#p716877:3pt86qhe je napisao(la):
barni » 13 Mar 2020 09:07 am[/url]":3pt86qhe]Dragane, nekad je bila tema autoput Sarajevo-Beograd-Sarajevo i u jednom trenutku je to na forumu razbijeno na Beograd-Banjaluka i Pozega-Kotroman. Opet ima i tema Republika Srpska ali ovdje je riječ i o federaciji jer i kroz nju prolazi, a i o Srbiji jer je u istom finansijskom paketu. Možemo i dalje negirati, govoriti da je sve ovo neka politička farsa i sl. ali taj kružni autoput je jedan paket, finansira se iz istog izvora, ima jedinstvenog izvođača i jako je komplikovan. E sad zašto si insistirao da se teme razdjele da odgovaraju pravcima kako ti misliš da treba, to je više pitanje za uređivanje foruma, ali faktički ne odgovara stvarnosti.
Takođe, i sam ponekad koristiš argumente da taj autoput treba skratiti do Mačkata jer on u BiH i ne postoji i niko na njemu ne radi. E sad kad ja pokušam malo približiti javnosti koliko se zapravo o njemu u BiH raspravlja ti se opet nešto ljutiš.
Barni, nije to nikakav "jedan paket" i nema nikakvog "kružnog autoputa", već su posebne deonice.Taj politički naziv se odnosi i na već izgradjen AP "Beograd - Čačak", kao i postojeći "Kuzmin - Beograd"!

Znači, gradi se (odavno planirana deonica i pre dogovora sa Turskom) veza "Kuzmin - Rača", ali kao deo AP "Beograd - Banja Luka". Planira se i deonica "Požega - Mačkat - Kotroman", ali je pitanje da li će da se gradi baš autoput do granice ili samo do Mačkata.
A, ovde je tema na kojoj možemo da pišemo o situaciji u BiH i RS u vezi tamošnjih projekata.
 
" . . taj kružni autoput je jedan paket, finansira se iz istog izvora, ima jedinstvenog izvođača . ."

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717107#p717107:1ubn50qg je napisao(la):
Mikie » 13 Mar 2020 08:29 pm[/url]":1ubn50qg]Не разумем зашто инсистираш да се тако зове, али имаш сва права на то, а вероватно и неки интерес...
Уопште се не ради о истом финансијском пакету јер се ауто-пут гради кроз две државе, па самим тим се потписују најмање два финансијска уговора, а верујем и више јер је изградња ауто-путева поверена ентитетима, а не БиХ...
На крају следи закључак да је "кружни пут БГ-Сарајево" више политички пројекат.

Немој погрешно да ме разумеш, ја немам ништа против да се БГ повеже са Сарајевом, само верујем да то није непосредни интерес за Србију или Српску, која финансира на својој територији тај пројекат.
Da dopunim ovaj komentar upućen Barniju sa mapom već postojećih autoputeva ili koji se grade na kojima niko neće reći da su to delovi nekog "kružnog autoputa".
 

Prilozi

  • IMG_20200313_152619.png
    IMG_20200313_152619.png
    287,9 KB · Pregleda: 3.738
" . . taj kružni autoput je jedan paket, finansira se iz istog izvora, ima jedinstvenog izvođača . ."

Iz ovih izjava ne može da se zaključi kako će da se finansiraju citirane deonice u RS i BiH. A, Srbija je potpisala ugovor sa Turcima za izgradnju deonice "Kuzmin - Rača" i projektovanje "Požega - Kotroman".

"Поред тога, тражимо партнере и за изградњу ауто-пута од Вукосавља до Брчког и спајања са ауто-путем ка Београду. Морам нагласити да се, поред кинеских компанија, као најповољнији партнер показује Европска инвестициона банка, која нуди најповољније услове кредитирања, уз бесповратна средства Европске комисије, у висини до 20% од износа кредита", прецизирао је Топић. "
https://www.glassrpske.com/cir/drustvo/ ... com/305480
. . . .
"Nakon što je određena trasa kroz BiH, zastalo se s utvrđivanjem načina finansiranja i za sada nema naznaka kada bi nadležne institucije BiH mogle obaviti i taj dio posla."
https://srpskainfo.com/snsd-odlucuje-da ... o-beograd/
 
Dragane, ja razumijem da je komplikovano ali si veliku grešku napravio razdvajanjem tema, AP Banjaluka-Beograd, AP Požega-Kotroman, Republika Srpska i ukidanjem ili preimenovanjem (koliko se sjećam jedna od ove tri je bila upravo ta) teme kružni AP Sarajevo-Beograd.

Evo ukratno:

AP Sarajevo-Beograd se ne uklapa u temu Republika Srpska jer prolazi i kroz Federaciju BiH i kroz Distrik Brčko, a međunarodni kredit treba da odobri BiH koja je opet neki pojam za sebe i u kojoj se odlučuje koncezusom naroda, takođe prolazi i kroz Srbiju.

AP Beograd - Banjaluka se ne uklapa jer je već izgrađen, tj. gradi se preostali dio Gradiška- Okučani, dalje ako gledamo AP Beograd-Banjaluka desnom obalom Save opet ne postoji jedinstven projekat Banjaluka-Doboj izgrađen, Doboj-Vukosavlje se gradi u skolopu koridora Vc Sarajevo-Budimpešta.
Vukosavlje-Brčko je ponuđeno kao koncesija kinezima, a dionice Brčko-Bijeljina-Rača su u okviru AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo.

Požega-Užice-Kotroman se ne uklapa jer ne obuhvata dionice Vardište-Višegrad-Sarajevo, s tim da autoput Požega-Kotroma i nema smisla ako se ne spoji sa Sarajevo.

Zašto je AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo jedan paket? Zato što je to projekat sloge i približavanja, to jeste jedan istinski regionalni projekat. Turska je to prepoznala, projekat je dobar jer u jednom paketu rješava dosta pojedinačnih problema, dio pomenutog AP Beograd-Banjaluka, dionicu Sarajevo-Tuzla, dionicu Požega - Mačkat, Višegrad-Istočno Sarajevo-Sarajevo i odlučila da to finansira i uposli svoja preduzeća. Srbija i Turska nemaju nikakve političke probleme u sprovođenju dogovora i nekako i bez tendera i bez neke gungule su krenuli da projekat realizuju. A u BiH je sve komplikovano jer je i stavarnosti komplikovano.

Zašto ovom projektu treba vratiti njegovu temu koju je imao na ovom forumu i koja mu je ne pravedno oduzeta je i upravo da se malo objasni kako funkcionišu različiti nivoi vlasti u BiH i da se izbjegnu zabune kao tvoje gornje pominjanje dionice Vukosavlje-Brčko u kontekstu ove jedinstvene cjeline a koje ne pripada kružnom AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo.

Opet postoji i potreba za temu direktni autoput Sarajevo-Beograd, jer je krenula izgradnja Ruma-Loznica, koja se preko Sokolca nastavlja na Sarajevo.
 
Barni, nema više smisla da ponavljam kako su sve to različite deonice drugih autoputeva.

Zovi ih ti kako hoćeš, jer vidim da ti je posebno stalo do tog imena "kružni autoput SA-BG-SA".
 
Za taj projekat to je zvaničan naziv u upotrebi u Srbiji, BiH i Turskoj, takav se upotrebljava po novinama u služmenim dokumentima. Sve ostalo je samo nažalost tvoje nametanje rasporeda tema na forumu. Zašto si uopšte menjao naziv teme?
 
Takvo ime je u upotrebi samo kod političara i dela medija, a zvaničan naziv je različit sa razne deonice. Naprimer, postoji naziv AP "Miloš Veliki" za deo autoputa E-763 od Beograda do Čačka ili deonica od Kuzmina do Beograda je deo autoputa E-70 "Beograd - Zagreb".
A, od Požege do Užica i dalje do granice je E-761 i to su zvanična imena tih deonica. Nepostoji nikakav "kružni autoput" i niko u Srbiji neće reći da je AP "Miloš Veliki" deo kružnog puta do Sarajeva.

Deonica "Požega - Mačkat" je bitna i za pravac prema Zlatiboru i dalje do Nove Varoši ( Priboj, Prijepolje, Pljevlja), a ujedno je obilaznica za tranzitni saobraćaj oko Užica, koji ionako ima probleme sa zagadjenjem vazduha. Sve to je već više puta napisano samo je trebalo pročitati i shvatiti o čemu se radi.

Drugo, na forumu pistoji samo jedan Admin koji može da menja i briše teme, a to je Igor.
 

Prilozi

  • IMG_20200313_200311.png
    IMG_20200313_200311.png
    219,7 KB · Pregleda: 3.527
Onda molim te pusti Igora da uređuje, nemoj za svaki post koji da ne odgovara tvojoj procijeni šta je stvarno da se nešto ljutiš.
Nekako ispada da čim se pojavi neki zajednički međudržavni projekat koji svima ide na ruku pojavljuju se mnogi protivnici koji idu dotle da čak i protiv svih činjenica i dokumenata osporavaju mu da uopšte i postoji.

Nego, naslov ove teme mene nekako asocira da bi se ovdje moglo pisati i o velikim problemima koje muče Srpsku. Narod se nekako saživio sa minskim poljima i slabo ko podsjeća turiste i ostale na ovaj problem. Realno mine će nestati tek onda kad ti divni plemeniti ljudi demineri žicom preberu svaki kvadrat šuma, a mnogo toga ima. Zamislite koliko je teško graditi puteve, ogroman problem su dalekovodi. Šume brzo rastu, mine se pomeraju od voda, poplava, klizišta, rastinja a ovo je jedan EUforov sajt na kojem su podaci o poznatim (nažalost ne i o svim) opasnim područijima.

http://www.euforbih.org/eufor/index.php/bih-minefield-maps
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717514#p717514:1c2x7he4 je napisao(la):
barni » 14 Mar 2020 10:27 pm[/url]":1c2x7he4] Nekako ispada da čim se pojavi neki zajednički međudržavni projekat koji svima ide na ruku pojavljuju se mnogi protivnici . . .
Nisam ovde video ni jednog "protivnika" projekta sa Republikom Srpskom, nap. u vezi izgradnje autoputa "Kuzmin - Rača" ili gasovoda ili bilo šta drugo izmedju RS i SRB.
Bilo je samo neke kritike u vezi optimalnih kapaciteta u vezi novog carinskog prelaza kod Rače.

Postavljalo se i pitanje da li nam treba baš autoput od Mačkata do Kotromana, jer su poznavaoci te trase pisali o malom prometu vozila i da je dovoljna rekonstrukcija tog puta. To je čist politički projekat, jer pre dogovora sa Erdoganom je bila u planu brza saobraćajnica "Požega - Užice - Kotroman". Sada bi trebalo da platimo pola Milijarde evra turskoj firmi samo za tešku deonicu od 30km autoputa "Mačkat - Kotroman".(?!)
Koliko bi to koštalo u BiH od Sarajeva do granice još nije ni izračunato, jer nema ni projekta. A, pitanje je zašto bi mi plaćali turskoj firmi da nam izgradi skupi autoput koji nam nije neophodan i gde može da se izvrši samo rekonstrukcija postojećih puteva, koji bi tako bili dovoljni za postojeći saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=717588#p717588:1j8mow4g je napisao(la):
dragan » Ned Mar 15, 2020 7:27 am[/url]":1j8mow4g]Nisam ovde video ni jednog "protivnika" projekta sa Republikom Srpskom, nap. u vezi izgradnje autoputa "Kuzmin - Rača" ili gasovoda ili bilo šta drugo izmedju RS i SRB.
Bilo je samo neke kritike u vezi optimalnih kapaciteta u vezi novog carinskog prelaza kod Rače.

U ovoj rečenici ti opet negiraš da je to zajednički projekat i sa federacijom BiH, meni je to indikator da ili ne razumiješ projekat ili da namjerno zbunjuješ forum.
 
Vrh