Dragane, ja razumijem da je komplikovano ali si veliku grešku napravio razdvajanjem tema, AP Banjaluka-Beograd, AP Požega-Kotroman, Republika Srpska i ukidanjem ili preimenovanjem (koliko se sjećam jedna od ove tri je bila upravo ta) teme kružni AP Sarajevo-Beograd.
Evo ukratno:
AP Sarajevo-Beograd se ne uklapa u temu Republika Srpska jer prolazi i kroz Federaciju BiH i kroz Distrik Brčko, a međunarodni kredit treba da odobri BiH koja je opet neki pojam za sebe i u kojoj se odlučuje koncezusom naroda, takođe prolazi i kroz Srbiju.
AP Beograd - Banjaluka se ne uklapa jer je već izgrađen, tj. gradi se preostali dio Gradiška- Okučani, dalje ako gledamo AP Beograd-Banjaluka desnom obalom Save opet ne postoji jedinstven projekat Banjaluka-Doboj izgrađen, Doboj-Vukosavlje se gradi u skolopu koridora Vc Sarajevo-Budimpešta.
Vukosavlje-Brčko je ponuđeno kao koncesija kinezima, a dionice Brčko-Bijeljina-Rača su u okviru AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo.
Požega-Užice-Kotroman se ne uklapa jer ne obuhvata dionice Vardište-Višegrad-Sarajevo, s tim da autoput Požega-Kotroma i nema smisla ako se ne spoji sa Sarajevo.
Zašto je AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo jedan paket? Zato što je to projekat sloge i približavanja, to jeste jedan istinski regionalni projekat. Turska je to prepoznala, projekat je dobar jer u jednom paketu rješava dosta pojedinačnih problema, dio pomenutog AP Beograd-Banjaluka, dionicu Sarajevo-Tuzla, dionicu Požega - Mačkat, Višegrad-Istočno Sarajevo-Sarajevo i odlučila da to finansira i uposli svoja preduzeća. Srbija i Turska nemaju nikakve političke probleme u sprovođenju dogovora i nekako i bez tendera i bez neke gungule su krenuli da projekat realizuju. A u BiH je sve komplikovano jer je i stavarnosti komplikovano.
Zašto ovom projektu treba vratiti njegovu temu koju je imao na ovom forumu i koja mu je ne pravedno oduzeta je i upravo da se malo objasni kako funkcionišu različiti nivoi vlasti u BiH i da se izbjegnu zabune kao tvoje gornje pominjanje dionice Vukosavlje-Brčko u kontekstu ove jedinstvene cjeline a koje ne pripada kružnom AP Sarajevo-Beograd-Sarajevo.
Opet postoji i potreba za temu direktni autoput Sarajevo-Beograd, jer je krenula izgradnja Ruma-Loznica, koja se preko Sokolca nastavlja na Sarajevo.