Šta je novo?

Република Српска

Вожд":6zllipym je napisao(la):
Šeici dižu elitni grad na planini u BiH

Izgradnja jedinstvenog integralnog turističkog grada u podnožju Bjelašnice i Treskavice, u Trnovu, 15. oktobra će dobiti formalno-pravnu legalizaciju.

http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1049459

Ako ima neko malo upućeniji da prokomenariše ovu vest, ukupna vrednost investicije je oko 2.5 milijarde evra, odnosno oko 15% bosanskog BDP-a, što mi je potpuno nadrealna cifra. I ako bude fazna gradnja na 100 godina, opet su 2.5 milijarde veća investicija od bilo koje u celoj exYu ikad. Da li je ovo neko pranje para? Zašto se ne diskutuje više o ovome?

EDIT: jeste fazna gradnja, ali na 8 godina! 2.5milijarde za 8god. Lepteje*o, šta je ovo ljudi moji. Prevara neka sto posto.
 
gde god da se pominju arapi kod nas to je neka prevara na našu štetu.


nek me neko ubedi u suprotno.
 
Probijaju trasu duž Tare, neće morati u CG
Foča -- Mehanizacija Oružanih snaga BiH počela da probija put desnom obalom reke Tare, u opštini Foča, koji će omogućiti splavarenje bez prelaska na teritoriju CG
IZVOR: CAPITAL.BA SREDA, 8.06.2016. | 11:18
Načelnik opštine Foča Radisav Mašić rekao je da će put kroz najveći kanjon u Evropi biti dugačak 18,5 kilometara i da će koštati oko 1,5 miliona KM.
On je naveo da će iz budžeta opštine Foča u ovoj godini biti izdvojeno 200.000 KM. Početak radova kasnio je nekoliko meseci, dok nisu rešeni imovinsko-pravni odnosi, a, prema sporazumu opštine Foča i Ministarstva odbrane BiH, probijanje trase trajaće 35 dana. Osim pomoći Saveta ministara BiH, pomoć se, na osnovu dogovora iz decembra prošle godine, očekuje i od Ministarstva saobraćaja i Ministarstva trgovine i turizma Republike Srpske. Više od 20 fočanskih rafting kampova i klubova pokrenulo je pre devet godina inicijativu za gradnju ovog puta koji će omogućiti brži razvoj turizma, jer turisti više neće morati da prelaze na crnogorsku stranu Tare da bi stigli do polazne tačke za rafting, čime će se izbeći mukotrpne procedure na granici. Predsednik Udruženja fočanskih raftera Miroslav Davidović rekao je da je ovo od ogromnog značaja, ne samo za raftere, već i za lokalno stanovništvo. Makadamski put uz Taru biće povezan s putem Foča - Šćepan Polje koji je, mada u rangu magistralnog, u veoma lošem stanju. Ovaj uski put je prošle godine proširen na kritičnim deonicama, ali je ostalo da delovi koji su prošireni budu asfaltirani.
http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1141118
 
kakva saradnja, kakvi bakraci, probijaj da svako ima svoju dzadu
 
Prijatelji iz svemira koriste vedro vreme i šalju fine snimke iz Bosne. AP Mahovljani-5C u izgradnji:

00875166992968cce7f4ee5b45bc92c5bdd9c3164528c84fe4133e2a741d5e71a5792699.jpg


otvorite u novom tabu za full rez
 
Potpisan komercijalni ugovor za autoput Banja Luka - Mliništa
Direktor Javnog preduzeća „Autoputevi Republike Srpske“ d.o.o. Banja Luka Dušan Topić i potpredsjednik kineske kompanije „Power China – Sinohydro” za Evroaziju Jang Fan potpisali su danas, 05. novembra 2016. godine, komercijalni ugovor za izgradnju autoputa na pravcu od Banje Luke do Miliništa.
Pomenuti ugovor parafiran je ranije, uz saglasnost Vlade Republike Srpske, a danas je potpisan na marginama Petog samita šefova vlada zemalja centralne i istočne Evrope i Kine, poznat i kao Samit „16+1“, a koji se 5. i 6. novembra 2016. godine održava u Rigi, glavnom gradu Letonije.
Potpisivanju pomenutog ugovora, koji bi trebao da ubrza proceduru za odobravanje kredita od strane kineske „Eksim banke“, čime bi se finansirala izgradnja prve dionice autoputa Banja Luka – Mliništa, na pravcu od Glamočana do Puta AVNOJ –a, ukupne dužine 62 kilometra, prisustvovali su zamjenik predsjedavajućeg Savjeta ministara BiH i ministar spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović, koji je ujedno i koordinator za saradnju BiH i Kine, kao i potpredsjednik „Power China – Sinohydro“ za međunarodne poslove Xiong Lixin.
Direktor Topić boravak u Rigi iskoristio je kao priliku za novi susret sa generalnim direktorom kompanije „CHINA SHADONG INTERNATIONAL ECONOMIC & TEHNICAL COOPERATION GROUP LTD“ Meng Yangom, sa kojim je razgovorao o dosadašnjim aktivnostima na pripremi i realizaciji projekta izgradnje autoputa na pravcu od Banje Luke do Prijedora i Novog Grada. Gospodin Yang potvrdio je spremnost kineske kompanije da se pregovori o konesionom sporazumu, na osnovu kojeg bi bio građen autoput Banja Luka – Prijedor, u narednom periodu ubrzaju i definišu do kraja, kako bi i ovaj projekat u skorije vrijeme mogao da bude pripremljen za početak realizacije.
http://www.autoputevirs.com/aprs/Doc.as ... ir&txt=274
 
Iako mi planirani autoput ka Mlinistu (I dalje ka Jadranskom moru) licno odgovara, bojim se da se RS preambiciozno ponasa po pitanju izgradnje autoputeva.
Od ovog puta po meni im je veci prioritet BL-Prijedor, ali i deo koridora 5 koji prolazi kroz Republiku Srpsku. Na oba pravca koja sam naveo saobracaj je mnogo intezivniji, te bi posledicno imali solidnu naplatu, a time i priliv sredstava za vracanje kredita i finansiranje novih deonica. Ovako, ispada da prvo planiraju gradnju manje profitabilnog projekta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Prioritet Republike Srpske bi trebao da bude autoput ka Beogradu preko Brckog.
 
@Spatio
Da , ali upravo deonica koridora 5 kroz Republiku Srpsku jeste i deo AP od BL ka Bijeljini, tako da je ovo u oba slucaja bitna deonica.
Prijedor - Banjaluka je takodje jako opterecen pravac.
Oba su nekoliko puta opterecenija od pravca ka Mlinistima, iako vec sam rekao meni licno odgovara da se izgradi ovaj pravac, jer mi skracuje put do Dalmacije gde idem desetak puta godisnje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Мени је јасно шта је гос`н Миле овде наумио: развија правце који су конкурентни (скупим) хрватским аутоцестама и кани им преотјети дјелић промета. Но, и браћа нису мутава, па отежу са мостом код Градишке итд.
 
Kada se očekuje puštanje u saobraćaj cele deonice od Banja Luke do Doboja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415605#p415605:2xvo35vw je napisao(la):
laki72 » 09 Nov 2016 12:07 pm[/url]":2xvo35vw]@Spatio
Da , ali upravo deonica koridora 5 kroz Republiku Srpsku jeste i deo AP od BL ka Bijeljini, tako da je ovo u oba slucaja bitna deonica.
Prijedor - Banjaluka je takodje jako opterecen pravac.
Oba su nekoliko puta opterecenija od pravca ka Mlinistima, iako vec sam rekao meni licno odgovara da se izgradi ovaj pravac, jer mi skracuje put do Dalmacije gde idem desetak puta godisnje :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Slazem se sa tobom Laki, ja bi kao prijoritetnu deonicu zapoceo ovu koja deli trasu sa koridorom 5.
Ovo ka Mlinistima me bas cudi jer nama srbima ne znaci toliko koliko hrvatima koji ce preko Republike Srpske brze stici od Zagreba do Splita.
 
...и остављати паре Србима.

Шта ти је ту спорно?
 
Sporno je to što od Mlinište do Splita neće biti ništa izgrađeno još mnogo godina, a razdaljina nije tako mala, samo vazdušnom linijom imaš 50 km, a običnim putem preko Glamoča i Livna sigurno još više...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415617#p415617:32xi0pfx je napisao(la):
Пантограф » 09 Nov 2016 01:01 pm[/url]":32xi0pfx]...и остављати паре Србима.

Шта ти је ту спорно?

Sporno mi je sto trenutno srbi ostavljaju pare hrvatima kad putuju od Beograda do Banja Luke.
Idealno bi naravno bilo da krenu u izgradnju oba projekata.
 
@Stomatolog

Чак и без аутопута ван граница РС (а и око Ливна ће неко пожелети да има аутопут, и тај неко ће бити управо - Хрвати као већинско становништво), биће то занимљив мамац за путнике, посебно за оне који иду из Славоније ка обали, јер им је преко Загреба и Далматине кружење превелико.
 
Pa sta da rade kad im je drzava u vidu kroasana, banane, najbrzi put ime je preko Srpske.
 
Пантограф":2byosuae je napisao(la):
Мени је јасно шта је гос`н Миле овде наумио: развија правце који су конкурентни (скупим) хрватским аутоцестама и кани им преотјети дјелић промета. Но, и браћа нису мутава, па отежу са мостом код Градишке итд.

I ja mislim da je to cilj rukovotstva RS.
SAMO isto kao sto u HR opstruiraju most kod gradiske, tako ce sigurno opstruirati i vetu ovog puta sa Dalmatinom (A1), jer bi im to u svakom slucaju smanjilo prihode na istoj.
Zbog toga, ne ocekujem skoriji nastavak izgradnje juznije od 'puta AVNOJ-a.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh