Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636162#p636162:2tn0nl6v je napisao(la):
Pasarela » Чет Јул 04, 2019 3:22 pm[/url]":2tn0nl6v]Нема то везе ако је под заштитом а смета за опште добро треба га уклонити, ипак то је само биоскоп није светиња.
Mislim da bi, pod ovakvom vlašću, to bio opasan presedan koji bi otvorio Pandorinu kutiju.. Već vidimo šta pokušavaju sa žičarom na Kalemegdanu, šta bi tek radili kada bi mogli da skidaju zaštitu, pod izgovorom za opšte dobro..
 
Hm, da ... ovo zaista jeste jak argument.

Ipak, ovo bi ionako bio zaista ogroman projekat koji bi zahtevao duboko prekopavanje praktično čitavog trga, sve do Doma Vojske, plus ogroman istovremeni rad na integrisanoj metro stanici. Pa nikako ne može da postane aktuelan još dugo. Zbog toga ipak sada možemo bar da detaljno razradimo ovu mogućnost, da bi je kasnije bilo lakše i brže uporediti sa eventualnim budućim alternativama koje možda mogu postići prednosti ove varjante bez rušenja biskopa, ako je to moguće. A tada će, nadajmo se, u Beogradu već biti aktuelna neka druga i mnogo odgovornija vlast kojoj se može verovati da će ovakve procene raditi pametnije, uz široke konsultacije nezavisnih stručnjaka i sasvim transparentno. Pa tada neće biti toliko opasno skidanje zaštite u opravdanim slučajevima.

Takođe, malo mi je bez veze uraditi neki drugi, namerno inferioran projekat baš na centralnom trgu grada, samo zato što se plašimo da će gradske vlasti na drugim mestima početi praviti još više gluposti sa skidanjem zaštite nego pre toga. Ionako nema garancije protiv gluposti i koristoljublja, ma koliko oprezni bili, pa nije sigurno ni da bi takav potez uopšte pomogao. Platili bi visoku cenu bez izvesnosti da smo njome išta "kupili".
 
Та прича о лошој власти је буквално превазиђена, ми немамо добру власт јер смо лоши људи кад се дочепамо исте. То је просто тако, ми треба да гледамо шта може добро да се извуче из ове ситуације сада, данас, чекајући "бољу" власт ми смо буквално изгубили 30 година развоја главног града, и сада видимо да је Београд на ивици колапса са великим елементарним проблемима и да свака политичка акција и протест пада у воду јер нема више никаквог потенцијала за то а ни смисла, у момемту кад је у граду и у држави латентно ванредно стање због дисфункције основних виталних тачака. Људи уопште не желе више да се баве политиком нити да разговарају о томе, тотално је бесмислено чак и некултурно, простачки, да на прагу 2020 своје слободно време и енергију трошиш на прзну причу ко је шта укро и ко је издајник. Па то је све већ виђено 10 пута и стара матрица.. ајде да причамо и радимо нешто друго просто! Што се тиче рушења и "отпора" БГ "културне" елите, ја се не бих устручавао да то урадим буквално сада док су на скупим путовањима и одморима па кад се врате да имају о чему да причају и да се тобоже нервирају.
 
20190704-194535.jpg

Da li je ovo zaštita za stubove (kandelabre)?

Ako jeste? Zašto su ih uopšte postavljali, zar nije logično da se sve "vertikalne" stvari postavljaju na kraju?

Ako su osetljivi, a jesu, zašto su postavljeni uopšte pre skorog kraja radova?
 
Možda je ovo da bi radnici mogli da se popnu da montiraju svetiljke, a da ne prilanjaju ništa na same stubove?
A što se bioskopa Balkan tiče, to apsolutno ne dolazi u obzir. Zaštita postoji sa razlogom, zgrada je proglašena za zaštićenu i nema apsolutno nikakve diskusije oko "skidanja" zaštite, prema tome tu priču možete odmah da pustite niz vodu.
 
Da bi se potrošile pare uzalud, korišćenje ove zaštite je sigurno napisano u ugovoru i košta masu para po danu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636340#p636340:1ypio4w4 je napisao(la):
Zuma » Pet Jul 05, 2019 3:22 am[/url]":1ypio4w4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636323#p636323:1ypio4w4 je napisao(la):
Саша » 04 Jul 2019 11:48 pm[/url]":1ypio4w4]Да би једна градска улица отишла под земљу и изашла из ње треба бар по неколико десетина метара - за постепен силазак и пењање у ниво околине; то није исто као силазак и излазак из подземне гараже који могу да буду стрми јер се ту вози веома споро; тако, нисам сигуран да би такво решење било лако изводљиво на предложеном делу од Ратничког дома према Тргу Републике јер, просто, нема довољно места. Сем тога, трака где се улази и излази се губи за надземни саобраћај и укрштање с другим улицама. Није јасно како би се таква улица улила у Француску и Браће Југовића, а ни како би из Коларчеве сишла под земљу.
Iz svojih prethodnih fotografija vidiš nagib Francuske ulice u delu pored pozorišta. Ta ulica, sa tolikim nagibom, odavno postoji i nije imala problema sa funkcionisanjam. Ni taj njen nagib nije veliki, a on još ide direktno niz padinu, dok bi tunel išao ukoso po njoj, pa nagib mora biti manji. Sem toga, računao sam. Imamo 127 metara da bi se spustili za 5. To je nagib od samo 4%. To nije problem.

Ulica bi od Kolarčeve ulazila u tunel u bočnoj strani prizemlja nove buduće zgrade na mestu Staklenca, i to na nivou Kolarčeve. Sa druge strane i 5 metara niže bi izlazile dve ulice. Jedna na samom uglu Braće Jugovića i Francuske, a druga na uglu Braće Jugovića i Bulevara Despota Stefana. Mesta ima više nego dovoljno, pa možemo i dodati nove trake ako je to negde potrebno, menjati njihove tačne putanje u podrumu nove zgrade ili ispod pešačke ploče, uglove pod kojima se u podzemlju seku ili pod kojima ulaze u postojeće raskrsnice. U te sitne detalje ne ulazim jer je ovo samo prezentacija ideje, a detalji zavise od mnogih drugih odluka. Poenta ideje je bila samo da se pokaže, ako se sruši Staklenac i sve stare zgrade u bloku oko njega, dobija se dovoljno mesta i po širini i po visini za fleksibilnost i razna moguća rešenja u dva (ili čak više ako treba) visinska nivoa, dok pešački deo Trga Republike postaje mnogo veći, njegov oblik pravilniji, sadržaj bogatiji, a on skoro oslobođen saobraćaja.

Zuma, dali bi ovo moglo da se resi ovako, da ceo saobracaj bude ispod te ploce, i skretanje u makedonsku (izlaz pre raskrsnice sa Decanskom) i pravac prema vasinoj do posle muzeja, a izlaz iz tunela u francuskoj pre raskrsnice sa Brace Jugovica?

Kolarceva-tunel.jpg


Moj prvi post, tako da pozdrav za sve :sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636449#p636449:1z4v84hi je napisao(la):
PejaS82 » Pet Jul 05, 2019 1:19 pm[/url]":1z4v84hi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636340#p636340:1z4v84hi je napisao(la):
Zuma » Pet Jul 05, 2019 3:22 am[/url]":1z4v84hi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636323#p636323:1z4v84hi je napisao(la):
Саша » 04 Jul 2019 11:48 pm[/url]":1z4v84hi]Да би једна градска улица отишла под земљу и изашла из ње треба бар по неколико десетина метара - за постепен силазак и пењање у ниво околине; то није исто као силазак и излазак из подземне гараже који могу да буду стрми јер се ту вози веома споро; тако, нисам сигуран да би такво решење било лако изводљиво на предложеном делу од Ратничког дома према Тргу Републике јер, просто, нема довољно места. Сем тога, трака где се улази и излази се губи за надземни саобраћај и укрштање с другим улицама. Није јасно како би се таква улица улила у Француску и Браће Југовића, а ни како би из Коларчеве сишла под земљу.
Iz svojih prethodnih fotografija vidiš nagib Francuske ulice u delu pored pozorišta. Ta ulica, sa tolikim nagibom, odavno postoji i nije imala problema sa funkcionisanjam. Ni taj njen nagib nije veliki, a on još ide direktno niz padinu, dok bi tunel išao ukoso po njoj, pa nagib mora biti manji. Sem toga, računao sam. Imamo 127 metara da bi se spustili za 5. To je nagib od samo 4%. To nije problem.

Ulica bi od Kolarčeve ulazila u tunel u bočnoj strani prizemlja nove buduće zgrade na mestu Staklenca, i to na nivou Kolarčeve. Sa druge strane i 5 metara niže bi izlazile dve ulice. Jedna na samom uglu Braće Jugovića i Francuske, a druga na uglu Braće Jugovića i Bulevara Despota Stefana. Mesta ima više nego dovoljno, pa možemo i dodati nove trake ako je to negde potrebno, menjati njihove tačne putanje u podrumu nove zgrade ili ispod pešačke ploče, uglove pod kojima se u podzemlju seku ili pod kojima ulaze u postojeće raskrsnice. U te sitne detalje ne ulazim jer je ovo samo prezentacija ideje, a detalji zavise od mnogih drugih odluka. Poenta ideje je bila samo da se pokaže, ako se sruši Staklenac i sve stare zgrade u bloku oko njega, dobija se dovoljno mesta i po širini i po visini za fleksibilnost i razna moguća rešenja u dva (ili čak više ako treba) visinska nivoa, dok pešački deo Trga Republike postaje mnogo veći, njegov oblik pravilniji, sadržaj bogatiji, a on skoro oslobođen saobraćaja.

Zuma, dali bi ovo moglo da se resi ovako, da ceo saobracaj bude ispod te ploce, i skretanje u makedonsku (izlaz pre raskrsnice sa Decanskom) i pravac prema vasinoj do posle muzeja, a izlaz iz tunela u francuskoj pre raskrsnice sa Brace Jugovica?

Kolarceva-tunel.jpg


Moj prvi post, tako da pozdrav za sve :sesir:


Mislim da ne bi moglo jer na trasi je i Stambol kapija i ko za šta još ima ali ovo bi stvarno bilo sjano rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636454#p636454:xc4jugaq je napisao(la):
astrodule » 05 Jul 2019 01:36 pm[/url]":xc4jugaq]Evo kako su tuneli u samom centru Madrida rešeni. Iz tunela može i skretanje na parking. Nije baš naučna fantastika napraviti ovako plitke tunele.

i u lisabonu su mnoge prometne raskrsnice resene podvoznjakom, evo jednog primera
https://www.google.com/maps/@38.740...4!1sZvlCRS8NmS1dZq8QqBcCbA!2e0!7i13312!8i6656

takodje, tamo su cesta ovakva resenja, nadvoznajci koji premoscuju glavni pravac i omogucavaju protocnost saobracaja. ovih par primera su na aveniji brazilija, ona se pruza izmedju grada i reke a celom duzinom prati je tramvajski koridor a delom i zeleznicki. u lisabonu su uspeli da rese problem "odsecanja grada od reke" pa je i pored te avenije i sinskih koridora deo izmedju nje i reke krcat turistima.

https://www.google.com/maps/@38.703...4!1sVbvPEQ-pvM_1hd8v1eHVyA!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@38.701...4!1s1mBe44-wpKNCu4YRXh6Mnw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@38.6939685,-9.2227639,242a,35y,69.21h,44.92t/data=!3m1!1e3

https://www.google.com/maps/@38.6977333,-9.2332901,477a,35y,69.21h,44.8t/data=!3m1!1e3

javice se sigurno neko kome se ne svidja estetika ali ovo sa linkova radi posao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636449#p636449:17gqfnpe je napisao(la):
PejaS82 » 05 Jul 2019 01:19 pm[/url]":17gqfnpe]
Zuma, dali bi ovo moglo da se resi ovako, da ceo saobracaj bude ispod te ploce, i skretanje u makedonsku (izlaz pre raskrsnice sa Decanskom) i pravac prema vasinoj do posle muzeja, a izlaz iz tunela u francuskoj pre raskrsnice sa Brace Jugovica?

Moj prvi post, tako da pozdrav za sve :sesir:
Da, naravno, može i tako. I dobrodošao.

Doduše, mali problem ove varjante bi onda bio kako napraviti vezu za GSP i taksije od Kolarčeve ka Vasinoj, jer to više ne bi bilo na istom nivou, a saobraćaj po trgu se ipak ne ukida baš sasvim. Onda bi i tamo bio potreban ulaz u tunel. Pa i u Makedonskoj. Zato sam ulaz u podzemlje pomerio u prizemlje nove zgrade koja bi došla kao zamena Staklenca, kao neki jeftiniji i manje kompleksan kompromis koji u podzemlju glavnog pešačkog dela trga daje više prostora za druge sadržaje. Što je možda TU bolje ne trošiti na ulice i saobraćaj? Međutim, to su sve detalji za dalju razradu u zavisnosti od toga šta tačno na trgu želimo postići, i kakve saobraćajne veze sa okolinom smemo ili ne smemo ukinuti.

Želim samo da kažem da sam ubeđen da već tradicionalno preblematično rešenje Trga leži u tome da i saobraćaj ide u više visinskih nivoa, isto kao svi ostali sadržaji (jer i neravan teren baš to sugeriše), a da se dovoljno mesta dobija rušenjem čitavog bloka oko Staklenca, što onda ima i čitav niz drugih korisnih posledica po čitavu ovu celinu.
 
I naravno opet dolazimo do nebulno dugih radova gde se radi samo popločavanje na mestu gde će se raditi metro stanica i gde bi tuneli i podzemna garaža legli samo tako.

edit: nebulno - nova reč nastala greškom u kucanju, ali proglašavam njeno značenje "nebulozno i debilno".
 
Nebulozno je ovde samo gradjenje tunela. Ne treba da se radi infrastruktura da bi se pomoglo automobilima, nego da bi im se odmoglo, da bi ih bilo sve manje.
 
То ће тешко да буде без адекватних алтернативних праваца. Правац тунел-Дечанска-Браће Југовић-Деспота Стефана и Дечанска-Краља Александра је и даље један од главних у граду и у центру за сада нажалост нема алтернативу.
 
neven_k":3b71zbyr je napisao(la):
Nebulozno je ovde samo gradjenje tunela. Ne treba da se radi infrastruktura da bi se pomoglo automobilima, nego da bi im se odmoglo, da bi ih bilo sve manje.
To jeste stav sa kojim se ne slažem, a koji zastupaju biciklistička udruženja i još neki.

Evo, kakvu situaciju imamo poslednjih par meseci - ceo centar je apsolutno neprilagođen kolima. Da li je manje kola u centru?
Da li imamo manje kola u garaži na Obilićevom vencu?

Ja bih rekao NE.

Odmoći ćemo automobilima ako uklonimo parking mesta sa kolovoza, napravimo garaže koje će biti barem 3 puta skuplje nego do sada (ali u kojima će stanari centra imati dobar popust jer smo im ukinuli parking mesta na ulicama) i uz to popravimo gradski prevoz i napravimo biciklističke staze (za koje će biti biti mesta čim uklonimo parking mesta sa ulica)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636529#p636529:f0sx2fq6 je napisao(la):
neven_k » 05 Jul 2019 06:24 pm[/url]":f0sx2fq6]Nebulozno je ovde samo gradjenje tunela. Ne treba da se radi infrastruktura da bi se pomoglo automobilima, nego da bi im se odmoglo, da bi ih bilo sve manje.
Ovde treba precizirati cilj da bi imalo smisla. Nije konačni cilj "odmoći automobilima", nego samo da ih ne bude na površini zemlje u centru. Ali to se takođe postiže i tunelima ispod centra, a ne samo tako što ih nigde u centru nema. Automobili su u principu korisni - ako ne smetaju. Oslobodite površinu zemlje za pešake, pa će i pešaci biti srećniji ako ispod njih idu ulice i automobili, jer to znači da su ipak negde blizu i pri ruci kad zatrebaju, nego ako su veoma daleko po periferiji centra. Uz neophodni metro, naravno, ali ne vidim zašto bi metro za nužnu posledicu imao totalno proterivanje automobila sa svih nivoa centra grada, uključujući i podzemne.
 
Зато лепо Теразијски тунел профужити 500 метара до раскрснице Џорџа Вашингтона и Деспота Стефана, са подземном раскрсницом и скретањем десно за булевар Краља Александра где би други портал био на раскрсници БКА са Кнеза Милоша. Дуж мреже тунела директна искључења за подземне гараже. Тиме би се ослободио један од најзакрченијих и најзагушенијих потеза у срцу града од буке, загађења и створио би се простор за бициклистичке стазе, дрвореде, трамваје, фијакере... Проблем би остао само јавни превоз, мада би и ту могло да се искомбинује са великим подземним аутобуским стајалиштем Дом омладине.
 
Ja se slazem sa tim predlozima ako su izvodljivi. Ja bih produzio tunel do pocetka Brankove i ceo Zeleni Venac bi time bio spasen.
 
Слажем се да је тунел испод Трга добро решење, само, не видим места за њега. Примери из других земаља приказују махом знатно шире улице. Решење за Коларчеву (ПејаС82) добро изгледа и могуће је, док за оно ближе Македонској улици мислим да нема места, а још мање га има за Француску и Браће Југовића код Ратничког дома. Где би се издигнут плато (изравнат с Тргом Републике) завршавао према њему - у висини првог спрата!?!

.......................

Данашње слике; силуету остатака Виртембершке капије ће означити помоћу жљебова у плочама, а не плочама друге боје:















Занимљиво је решење испред Народног позоришта - тротоар се постепено диже према степеницама и улазу без прекида у равни Трга и Симине улице:













Сложили су и спојни део између Чика Љубине улице и Трга, али, пошто нема никаквог сливника, неко је добро приметио да ће се у насталом удубљењу вероватно скупљати вода:

 
20190705-182641.jpg



Jel vam se čini da na ovim stablima na Trgu grane kreću previše nisko? Moraćemo da se saginjemo da prođemo, šta je ovo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636548#p636548:15ic24hq je napisao(la):
Дошљак » 05 Jul 2019 07:29 pm[/url]":15ic24hq]Зато лепо Теразијски тунел профужити 500 метара до раскрснице Џорџа Вашингтона и Деспота Стефана, са подземном раскрсницом и скретањем десно за булевар Краља Александра где би други портал био на раскрсници БКА са Кнеза Милоша. Дуж мреже тунела директна искључења за подземне гараже. Тиме би се ослободио један од најзакрченијих и најзагушенијих потеза у срцу града од буке, загађења и створио би се простор за бициклистичке стазе, дрвореде, трамваје, фијакере... Проблем би остао само јавни превоз, мада би и ту могло да се искомбинује са великим подземним аутобуским стајалиштем Дом омладине.
Nije to tako lako. Što se više produžuje Terazijski tunel, to on više počinjenje da služi samo tranzitnom saobraćaju (Savska-Dunavska obala), a manje lokalnom automobilskom saobraćaju do i oko pešačke zone centra grada. Pošto se želi postepeno stvaranje velike pešačke zone, utoliko važnije postaje da automobili imaju dobar pristup svuda po obodu te zone, kao neki robni i ljudski ulaz-izlaz iz nje na mnogo obodnih tačaka. Na ovom planu su taj snabdevački put po ivici zone nazvali "Mini ring" (oko pešačke zone). Ali on ovde nije baš dobro zamišljen, pošto je njegova Dunavska strana previše daleko od glavnog dela zone. Zbog toga će glavni i najvažniji prliaz do ivice pešačke zone verovatno biti ulice koje sam naglasio ljubičasto. Dakle potez Zeleni Venac, Tunel, Terazije, Kolarčeva, Makedonska, Braće Jugovića, Francuska. Što je upravo potez o kome sada pričamo i koji se i zbog toga mora kvalitetno saobraćajno rešiti jer će posećenost drastično narasle pešačke zone time takođe drastično narasti. Pa i pristup automobilima do njene ivice mora biti bez zagušenja i brz. Zbog toga mislim da se isplati uložiti veća sredstava da se saobraćajni čep oko Trga radikalnije i bolje reši. Sama estetika u obliku novih ploča ni izdaleka nije dovoljna.

 
Саша@
Сложили су и спојни део између Чика Љубине улице и Трга, али, пошто нема никаквог сливника, неко је добро приметио да ће се у насталом удубљењу вероватно скупљати вода:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634682#p634682:1wc7jalc je napisao(la):
tzoran1 » Sat Jun 29, 2019 8:16 am[/url]":1wc7jalc]

...Ima tu jos da se uradi veza izmedju poplocavanja trga i Cika Ljubine a postoji i razlika u nivolima bar tako izgleda na slici..(potencijalna bara kada padne kisa)...
Kada neko samo sa stola crta i projektuje a ne proseta cenjeno d.pe i na lokaciju. eeee megatrend mozak... :bash:
ma nema veze tu ce caskom da postave slivnik i prikopaju jedan kanal do neke kisne kanalizacione cevi tamo negde oko pozorista i (naravno tek kada sve poplocaju i u posle kise provere gde se sve skuplja voda... ) zasto uraditi odmah i ispraviti propust kada to moze i naknadno mada i sada bi raspickali pola trga . resenje br 2 je da dignu 10-20 metara ploca u Cika Ljubinoj i poravnaju ih do nivoa ploca na trgu sto je mozda bolja varijanta . jedna vaser vaga tj libela je cudo od tehnike ili sljuljas bure vode i odmah vidis efekat atmosverskog uticaja na taj spoj. ako nema bare izvinjavam se majstorima :D
 
Truckaće se trole poprilično,ali nadam se i da će ovo usporiti ostali saobraćaj maksimalno.
Kada pričamo o rešenju za saobraćaj u centru grada,jednosmerne ulice su jedina opcija.Sve ulice pretvoriti u jednosmerne pa makar se u nekom slučaju kružilo i kilometrima.
71d11f31af84fa2fee67b6f6beea6d6e.jpg
033cd0234f558fb201ce7d4f427b4b0a.jpg
6db6c52bc15587a95401d3aaaf660917.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636632#p636632:1uw067lw je napisao(la):
KiD » Sub Jul 06, 2019 3:22 am[/url]":1uw067lw]
20190705-182641.jpg



Jel vam se čini da na ovim stablima na Trgu grane kreću previše nisko? Moraćemo da se saginjemo da prođemo, šta je ovo?

Samo kad pomislim kako će već u oktobru, eventualno u novembru mesecu ove mlade krošnje biti bogato okićene prednovogodišnjom i novogodišnjom rasvetom... ima da svetluca svaka grančica a zvezde, zeke i lampioni pozdravljaće nas sa svake grane. izmedju ova dva reda sadnica mahaće nam deda Mraz iz svojih kočija a biće i svakojakih drugih svetlucavih interaktivnih, u duhu prednovogodišnje čarolije, sadržaja. Mozda na ovako ravnom trgu naprave i klizalište ... kažem, možda...
 
Vrh