Zuma » Pet Jul 05, 2019 3:22 am[/url]":1ypio4w4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636323#p636323:1ypio4w4 je napisao(la):
Саша » 04 Jul 2019 11:48 pm[/url]":1ypio4w4]Да би једна градска улица отишла под земљу и изашла из ње треба бар по неколико десетина метара - за постепен силазак и пењање у ниво околине; то није исто као силазак и излазак из подземне гараже који могу да буду стрми јер се ту вози веома споро; тако, нисам сигуран да би такво решење било лако изводљиво на предложеном делу од Ратничког дома према Тргу Републике јер, просто, нема довољно места. Сем тога, трака где се улази и излази се губи за надземни саобраћај и укрштање с другим улицама. Није јасно како би се таква улица улила у Француску и Браће Југовића, а ни како би из Коларчеве сишла под земљу.
Iz svojih prethodnih fotografija vidiš nagib Francuske ulice u delu pored pozorišta. Ta ulica, sa tolikim nagibom, odavno postoji i nije imala problema sa funkcionisanjam. Ni taj njen nagib nije veliki, a on još ide direktno niz padinu, dok bi tunel išao ukoso po njoj, pa nagib mora biti manji. Sem toga, računao sam. Imamo 127 metara da bi se spustili za 5. To je nagib od samo 4%. To nije problem.
Ulica bi od Kolarčeve ulazila u tunel u bočnoj strani prizemlja nove buduće zgrade na mestu Staklenca, i to na nivou Kolarčeve. Sa druge strane i 5 metara niže bi izlazile dve ulice. Jedna na samom uglu Braće Jugovića i Francuske, a druga na uglu Braće Jugovića i Bulevara Despota Stefana. Mesta ima više nego dovoljno, pa možemo i dodati nove trake ako je to negde potrebno, menjati njihove tačne putanje u podrumu nove zgrade ili ispod pešačke ploče, uglove pod kojima se u podzemlju seku ili pod kojima ulaze u postojeće raskrsnice. U te sitne detalje ne ulazim jer je ovo samo prezentacija ideje, a detalji zavise od mnogih drugih odluka. Poenta ideje je bila samo da se pokaže, ako se sruši Staklenac i sve stare zgrade u bloku oko njega, dobija se dovoljno mesta i po širini i po visini za fleksibilnost i razna moguća rešenja u dva (ili čak više ako treba) visinska nivoa, dok pešački deo Trga Republike postaje mnogo veći, njegov oblik pravilniji, sadržaj bogatiji, a on skoro oslobođen saobraćaja.