Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635444#p635444:ncuau95j je napisao(la):
stf » 02 Jul 2019 06:48 am[/url]":ncuau95j]
...
Једино се сужава Узун Миркова на 1+1.
...

Мислиш "Једино се сужава Васина на 1+1" што смо видели из слика? Узуну Миркова је од Париске до Студентског трга, Васина од Студентског трга до Трга Републике. Још је неко пре пар постова помињао Узун Миркову али он је и мислио на Узун Миркову, а овде чини ми се да више мислиш на сужавање Васине или грешим?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635444#p635444:2mqpued6 je napisao(la):
stf » 02 Jul 2019 06:48 am[/url]":2mqpued6]
Лоше си исчитао тлоцрте и разумео планове. Сав друмски саобраћај остаје у профилу 2+2 од Коларчеве до Француске и даље. Француска је у најавама планирана за проширење на 2+2. Једино се сужава Узун Миркова на 1+1. А на самом тргу су укинуте зауставне траке за аутобусе које су појеле добар део простора ни због чега.
Dobro sam razumeo šta je ucrtano na na onom planu koji je kružio po Beobuildu. To što su ulice tamo ostale ucrtane kao 2+2 od Kolarčeve do Francuske uopšte ne znači da će tuda zaista na kraju biti pušten saobraćaj u istom punom obimu kao i ranije. Tuda mogu prolaziti i samo taksiji i GSP, a da se 2+2 podloga zadržava za svaki slučaj. Recimo da bude moguće privremeno reagovati puštanjem punog saobraćaja preko trga u posebnim situacijama kada to postane potrebno, ili da se ostave razne saobraćajne mogućnosti za još nejasno rešenje uređenja Studentskog trga, ili da bi zadržali otvorenim sve opcije pošto tada nisu bili sigurni da li bi veća redukcija saobraćaja kroz trg bila podnošljiva ili ne (jer sumnjam da je iko radio studiju saobraćaja pre nego što je odobrio projekat). Tim pre što tog velikog saobraćaja koji bi ispunio 2+2 na renderima nema, nego se pešaci slobodno šetaju po praznom kolovozu, i što konačno ipak jeste izabrano da se izjednači nivo kolovoza i trotoara, pa čak i izbriše previše očigledna markacija te granice.

Zbog toga pokušavam da pišem kao da su obe saobraćajne opcije još uvek otvorene, analizirajući svaku posebno u slučaju da baš ona bude usvojena.

trg-republike.jpg

trg-republike-prikazi-rekonstrukcije-02.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635439#p635439:213sl8r1 je napisao(la):
Captain » Уто Јул 02, 2019 3:10 am[/url]":213sl8r1]Ja ovako vidim resenje trga republike:
967b1f7c31570093bd2f55228497ff9b.jpg

785249d2a7eea416aeb3be711844618b.jpg

2a5f44ccbf6116463d2c04640d06fa54.jpg


Napomena:
Francuska 3+1, Vasina 1+1, Dositejeva jednosmerna nizbrdo, Kolarčeva 2+2, Dečanska 2+2, Maledonska 1+1 (iz pravca kružnog toka odvojeno skretanje sa semaforom za Makedonsku. Iz pravca Maledonske moguce je samo desno skretanje. Da bi se skrenulo u Dečansku pravi se krug oko celog k.t.) , Skadarska - zona usporenog saobracaja jednosmerna kao i sada. Despota Stefana 2+2, Emilijana Josimovica - zona usporenog saobracaja dvosmerna i nova pristupna saobracajnica za prilaz Domu vojske - jednosmerna ka Brace Jugovića (isto z.u.s.)

Takodje skretanje iz pravca k.t. u Braće Jugovića ne bi bilo moguće već bi funkcionisalo na sledeći način: kt - Vasina - Dositejeva - BJugovica.

Spomenik Vasi Čarapiću bio bi postavljen na mali plato ispred Doma vojske, a na sredini kružnog toga bi se nalazio uredjen park sa fontanom u sredini.

*izlazi iz kt: (broj traka) 2- Francuska, Kolarceva, Despota Stefana, 1 - Vasina, E. J., Sladarska, 2+1- Dečanska(tj 1 za Makedonsku)

Šta mislite o ovakom rešenju?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mислим да би рушења целог блока око Стакленца било вредно само код оваквог решења. Једино ми се не свиђа пешачки прелаз, пре би ту направио подземне пролазе до парка у средишту кружног тока. Чак и трамвајска пруга од Коларчеве ка Васиној може да се направи на ободу да не смета кружном току.
 
Meni se sviđa predlog. Svakako bolje nego postojeće (pa i planirano) stanje, sa smandrljanim saobraćajnim rešenjem, parkom opkoljenim okretnicom u koji retko ko zalazi, Staklencem i svim onim brlozima iza njega koji sakate celokupan prostor i okolinu Trga. Ovo bi bio pun pogodak.

P.S.
Jedino bi bio problem ovo obavezno (s)kretanje kroz kružni tok iz Makedonske za autobuse na 65 i 77, jer bi time morali dosta da kruže umesto da kao do sad samo skrenu levo kod Doma omladine. To bih npr izmenio ako je moguće.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635439#p635439:499e3ars je napisao(la):
Captain » Uto Jul 02, 2019 3:10 am[/url]":499e3ars]Ja ovako vidim resenje trga republike:
967b1f7c31570093bd2f55228497ff9b.jpg

785249d2a7eea416aeb3be711844618b.jpg

2a5f44ccbf6116463d2c04640d06fa54.jpg


Napomena:
Francuska 3+1, Vasina 1+1, Dositejeva jednosmerna nizbrdo, Kolarčeva 2+2, Dečanska 2+2, Maledonska 1+1 (iz pravca kružnog toka odvojeno skretanje sa semaforom za Makedonsku. Iz pravca Maledonske moguce je samo desno skretanje. Da bi se skrenulo u Dečansku pravi se krug oko celog k.t.) , Skadarska - zona usporenog saobracaja jednosmerna kao i sada. Despota Stefana 2+2, Emilijana Josimovica - zona usporenog saobracaja dvosmerna i nova pristupna saobracajnica za prilaz Domu vojske - jednosmerna ka Brace Jugovića (isto z.u.s.)

Takodje skretanje iz pravca k.t. u Braće Jugovića ne bi bilo moguće već bi funkcionisalo na sledeći način: kt - Vasina - Dositejeva - BJugovica.

Spomenik Vasi Čarapiću bio bi postavljen na mali plato ispred Doma vojske, a na sredini kružnog toga bi se nalazio uredjen park sa fontanom u sredini.

*izlazi iz kt: (broj traka) 2- Francuska, Kolarceva, Despota Stefana, 1 - Vasina, E. J., Sladarska, 2+1- Dečanska(tj 1 za Makedonsku)

Šta mislite o ovakom rešenju?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja ne bih da bušim nikome balončiće, ali ovo je vrlo nerelano, prvenstveo zato što je model crtan na ravnom teretnu, a teren tamo je sve samo ne ravan. Kružni tok u padu bi bio paklen, fontana bi takođe sa jedne strane onda dobila visinu kao na slaviji, samo još drastičnije pošto je u pitanju veći pad terena. Takođe, nisam baš siguran da razumem zašto bismo svesno napravili još jednu Slaviju u gradu...
 
Prilično dobro. Čisto principijelno, pomeranje saobraćajnog ukrštanja dalje od Trga Republike i u smeru ka Domu Vojske je jedno od retkih uopšte mogućih rešenja problema saobraćaja. I ranije je bilo par takvih predloga. Nagib terena bi zaista pravio problem, ali se to može rešiti jer se rušenjem svih zgrada iza Staklenca oslobađa veoma veliki prostor, plus mali parkić ispred doma, pa onda u zbiru ima mesta za komotno ukrštanje uz podnošljivo veliki nagib ulice iz pravca Kolarčeve. Kružni tok recimo može biti manji i pomeren dalje, ili biti raskrsnica, ili imati različit oblik, možda čak imati rudimentarne karakteiristike petlje, itd, ima raznih oblika mogućih ukrštanja saobraćaja, samo ako se rušenjem iza Staklenca oslobodi prostor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635439#p635439:2csln3jh je napisao(la):
Captain » 02 Јул 2019, 04:10[/url]":2csln3jh]Ja ovako vidim resenje trga republike:
967b1f7c31570093bd2f55228497ff9b.jpg

785249d2a7eea416aeb3be711844618b.jpg

2a5f44ccbf6116463d2c04640d06fa54.jpg


Napomena:
Francuska 3+1, Vasina 1+1, Dositejeva jednosmerna nizbrdo, Kolarčeva 2+2, Dečanska 2+2, Maledonska 1+1 (iz pravca kružnog toka odvojeno skretanje sa semaforom za Makedonsku. Iz pravca Maledonske moguce je samo desno skretanje. Da bi se skrenulo u Dečansku pravi se krug oko celog k.t.) , Skadarska - zona usporenog saobracaja jednosmerna kao i sada. Despota Stefana 2+2, Emilijana Josimovica - zona usporenog saobracaja dvosmerna i nova pristupna saobracajnica za prilaz Domu vojske - jednosmerna ka Brace Jugovića (isto z.u.s.)

Takodje skretanje iz pravca k.t. u Braće Jugovića ne bi bilo moguće već bi funkcionisalo na sledeći način: kt - Vasina - Dositejeva - BJugovica.

Spomenik Vasi Čarapiću bio bi postavljen na mali plato ispred Doma vojske, a na sredini kružnog toga bi se nalazio uredjen park sa fontanom u sredini.

*izlazi iz kt: (broj traka) 2- Francuska, Kolarceva, Despota Stefana, 1 - Vasina, E. J., Sladarska, 2+1- Dečanska(tj 1 za Makedonsku)

Šta mislite o ovakom rešenju?


Sent from my iPhone using Tapatalk

неизводљиво због висинске разлике између платоа испред Дома војске и Трга републике јер је у питању падина. плус, ово је Славија V2.0. али ипак, 2 за труд
 
A да се уради кружни саобраћај али без облика кружнице (петоугао нпр)?
 
Тешко сем да буде цео кружни ток искошен. Ипак је поједностављење на обичу раскрсницу најоптималније решење поготово јер ће саобраћај драматично опасти због тунела Каменичка-БДС
 
Nagib NIJE nerešiv problem. Ja sam se ranije igrao raznim idejama, pa sam se potrudio da odem na trg i računam nagib da bi video koliko je sve to realno. Raspoloživi prostorni budžet za savlađivanje nagiba je u idealnom slučaju čak 127 metara za pad od svega 5 metara. To nije mnogo. Realno bi bio veći, ali je važno da problem nije nerešiv. Kako bi tačno trebalo da izgleda samo ukrštanje saobraćajnih tokova je pitanje za dalju razradu, a ova moja poruka iz maja je bila samo sugestija u kom pravcu bi se rešenje moglo tražiti, a ne gotov i realan predlog. Međutim ona ipak znači da ni ovaj predlog kružnog toka nije nerealan samo zbog nagiba.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620248#p620248:3okbklhd je napisao(la):
Zuma » 04 May 2019 12:53 am[/url]":3okbklhd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620193#p620193:3okbklhd je napisao(la):
Gazi Bengazi » 03 May 2019 08:36 pm[/url]":3okbklhd]Bas zbog staklenca ja bi voleo da trg bude sto vise prostran bez dodatnog sadrzaja. Da trg bude trg, a park bude park. Samo zeleni pojas uz same saobracajnice da koliko toliko smanje buku i prasinu, I to je sve. Treba nam otovorenog prostora da grad vizuelno "prodise". Da ne budem pogresno shvacem, ja sam prvi koji se zalaze za vise zelenih oaza po gradu i sto vise zelenila.
Ustvari postoji način da se trg bitno proširi, mada nisam siguran ni koliko je ostvarljiv ni kako bi sve na kraju izgledalo pošto je potrebna malo duža analiza za koju sada nemam vremena. Sa jedne strane znamo da se Staklenac sigurno uklanja, pa se tu otvara slobodno mesto, a sa druge strane Francuska ulica strmo pada ka Dunavu. Povukao sam horizontalu sa nivoa platoa na Trgu Republike do Doma Vojske.

file.php

file.php


Ispada da je na ovoj raskrsnici nivo kolovoza bar 5 metara niži od nivoa platoa. Što znači da bi smo najopterećeniji saobraćajni pravac Kolarčeva - Francuska bar jednim delom mogli provući kroz podzemni nivo Trga Republike, dok bi iznad bilo proširenje pešačkog platoa trga. Ovako

file.php


Saobraćaj bi iz Kolarčeve išao polukružno na desno oko zgrade Jugoeksporta (kao i sada), pa bi zatim skretao ulevo i ulazio u buduću zgradu koja će doći umesto Staklenca. Ispod te zgrade kolovoz bi se kroz tunel u zgradi spuštao nadole i menjao nivo, da bi izašao kod Doma Vojske i kod raskrsnice sa Francuskom ulicom na nižem nivou. Ispred te nove zgrade bi bio produžetak platoa Trga Republike, na nivou Trga Republike. Što znači da su nastavak Kolarčeve ulice i njen saobraćaj od Jugoeksporta pa nadalje nevidljivi i u prizemno-podrumskom nivou nove zgrade umesto Staklenca.

Time bi se uklonio saobraćaj kod zgrade pozorišta, proširio pešački trg, a ispod se (po želji) može otvriti čitav novi nivo Trga Republike. Naprimer za buduću metro stanicu, za prezentaciju kapije, za mnogo novog komercijalnog prostora koji bi se mogao izdavati, za garaže, itd. Dok iznad svega toga sam pešački plato Trga Republike postaje bitno veći i na istom nivou se produžuje ka Dunavu i Domu Vojske.
 
Realno, nije to toliki nagib da je nemoguće nadomestiti ga. Što se tiče dileme da li nam treba još jedna Slavija... Paaa, eto za sad na tom mestu imamo jedan parkić-okretnicu koji premda ume da deluje simpatično, pogotovu pod onim krošnjama... je posećen i omiljen za sedenje koliko i prolaz na Zelenom vencu. Pored njega imamo umazani ulegli asfalt na kome bruje motori autobusa. A nadalje imamo nakazni Staklenac, prčvarnice, razrovane trotoare, načičkana stajališta i kobajagi nekakav parkić. U Dečanskoj imamo onu jednospratnicu sa lokalima od pre hrista, hostelima i nargila barovima. Jedino što imamo u tom bloku a da nešto vredi jeste bioskop Balkan.

Sad, da li je sve to vredno čuvanja? Po meni nije. Radije bih kršteni kružni tok, sa parkićem i fontanom, koji bi ispeglao taj nesrećni blok i upotpunio trg kao vizuelnu celinu sve do Dečanske, nego da gledam okretnice, Staklence, prčvarnice, nargila barove, udžerice i tesne trotoare. Samo kažem kako ja vidim sve to. Mnogo se tetoši taj nesrećni blok a kad se pogleda šira slika u svakom smislu te reči, jasno se vidi da tim objektima tu nije mesto. Tačnije, da im nije mesto već jedno 100 godina, otkako su se izgradile prve petospratnice u Dečanskoj, Makedonskoj, Francuskoj... Nego se iz xy razloga to čuvalo ko nacionalno blago sve dok nije ostalo da štrči ko čir a u međuvremenu dobilo na starosti pa kao greo'ta se ruši, ima 100 godina. Pa ima 100 godina jer ga niko nije uklonio kad mu je bilo vreme. :lol:
 
Ok, doživesmo i da je kružni tok dostojan ukrštanja Zrenjaninskog i Ovčanskog puta pored trga Republike na Beobildu okarakterisan kao dobro rešenje ...
 
Svako rešenje je bolje nego ovo ''rešenje''

Trg-Republike-2.jpg


Bukvalno da pustimo Sovjetske urbaniste (ne današnje Ruske, nego Sovjetske) da urade svoje na tom mestu, da naprave generički kružni tok povlađen saobraćaju, sa ogromnim (takođe generičkim) betonskim brutalističkim spomenikom Crvenoj armiji u centru... čak bi i to bilo manje zlo nego ovo što imamo sada. Opet, zato što ako ništa drugo, bar bi se stvorila prirodna celina i oformio taj deo grada. A ne ovaj nakaradni Tetris koji imamo. I koji će još da se nastavi jer kao ovo će da rušimo, ovo će da ostavimo, ovaj krov ćemo da skratimo, ali Balkan ćemo da renoviramo... Kakvo bre selektivno rušenje, ili ravnaj ceo blok, ili ga izgradi i izniveliši. Imamo već dovoljno Winamp equalizera po Beogradu, ne treba nam još jedan nasred glavnog trga.
 
Рушење Станкленца и равнање платоа према Дому Војске би утицао позитивно и на психо-физику грађана.. буквално би се олакшали ако могу тај израз да употрбим. Ми смо толико скучен народ да први градоначелник који направи велики простран трг било где у БГ има да остане на тој функцији до смрти и да буде слављен као херој.
 
stf":2tu48j3w je napisao(la):
Ok, doživesmo i da je kružni tok dostojan ukrštanja Zrenjaninskog i Ovčanskog puta pored trga Republike na Beobildu okarakterisan kao dobro rešenje ...

Ipak mislim da na Trgu republike nema puno prostora za neka humanija resenja. Zasto?

1. Trg republike predstavlja prvenstveno veliki saobracajni cvor. Od i do trga vode mnoge ulice velikog kapaciteta i velike prometnosti). Sa leve strane trga nalazi se pesacka zona i nemoguce je zaobici trg kolim ako hocete na Dorcol ili do garaze/parkinga na ulicama kod Studentskog trga.

2. Predstavlja veliko ukratanje javnog prevoza jos ako dodamo potencijalni tramvaj i/ili metro jednog dana zaista ce biti guzva.

3. Najzad - velika koncentracija pesaka.

I treba imati u vidu jednu veliki prepreku za kvalitetno uredjenje trga: potpuno nedefinisan oblik.

Kada se sve to uzme u obzir mislim da je kruzni tok bez semafora koliko-toliko dobro resenje jer ne bi zadrzavao automobilski saobracaj na samom trgu (pogotovo ako se dobro urade izlazne saobracajnice tj. ako budu dovoljnog kapaciteta). Takodje ovakvom vrstom resenja se onemogucuje izgradnja bilokakvog objekta na mestu staklenca koji bi samo doprineo tom tesnom utisku trga. Takodje ukoliko se saobracaj regulise po obodu trga (Brace Jugovica - Decanska) to bi stvorili kolaps u saobracaju i tri tesne raskrsnice.

Ovakvo resenje takodje omogucava vizuelnu povezanost celog trga u jednu celinu bez mnogo odricanja i u automobilskom saobracaju i u kretanju pesaka, a takodje bi postojala i zelena povrsina - park koji bi u toplim letnjim danima postao odlicno mesto nalazenja.

Resenje kružnim tokom možda nije najidealnije moguće niti najlepše (mada je to subjektivno) ali mislim da gradu poput Beograda prilici ovakav trg mesovite namene. Uostalom trg republike bez automobila bi bio jedno prilicno umrtvljeno mesto. Ipak automobili doprinose nekom urbanom vajbu.




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
zuma, zanimljiva ideja o nivelisanju trga i spustanju saobracaja ispod ploce. mislim da o tome treba razmisliti kada se bude radilo neko trajnine resenje, u sklopu izgradnje metro stanice i necega na mestu staklenca. uzgred, sigurno imas neku ideju sta u tom slucaju sa trenuto zakopanim temeljima kapije? :)
 
korist bi bila ogromna, dobili bi pesacki trg gore i mnogo protocniji saobracaj dole.

a da li je potrebno..pa i nije, moze ovako da ostane zauvek, sve sa autobuskom okretnicom i staklencem, od ruznoce se ne umire
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635670#p635670:3t1mjkpz je napisao(la):
razgradjevinar » 02 Jul 2019 06:37 pm[/url]":3t1mjkpz]zuma, zanimljiva ideja o nivelisanju trga i spustanju saobracaja ispod ploce. mislim da o tome treba razmisliti kada se bude radilo neko trajnine resenje, u sklopu izgradnje metro stanice i necega na mestu staklenca. uzgred, sigurno imas neku ideju sta u tom slucaju sa trenuto zakopanim temeljima kapije? :)
Da. Koliko uspevam da procenim, od kapije je ostalo oko 2/3. Deo ispod ulice i pored pozorišta je verovatno uništen, sem ako joj se neki eventualni podzemni deo ne nalazi dublje od nivoa do koga je sada kopano. Međutim tih 2/3 je i dalje i vredno i sasvim dovoljno da bude izloženo ispod nivoa trga. To bi sada bilo lako jer se sve što je ostalo od kapije nalazi samo u pešačkoj zoni i izvan svih ulica. Taj uži prostor gde je kapija se zbog svog previše bliskog i centralnog položaja ispred spomenika Knezu ionako ne bi koristio ni za metro stanicu ni za bilo kakva saobraćajna rešenja, pa izlaganje kapije u podzemnim prostorijama i sa staklima na pločniku trga sigurno ničemu ne bi smetalo. Najviši nivo podzemnih prostorija metro stanice bi se prosto produžavao u eventualne podzemne prostorije unutar i oko zidova kapije. Ili bar u šanac ako ih nema. Naravno, za tačnu ideju šta je sve moguće je potrebno novo istraživanje kako izgledaju i dokle se u dubinu pružaju i drugi zidovi kapije, pa i sam šanac, a ne samo ono malo parče otkopanog bedema ispod pokretnog mosta. A to su naravno izbegli da istraže sada kad je to bilo lako.

A ovaj pad terena od trga ka Domu Vojske je idealna situacija za rešenje čitavog trga (pa onda i saobraćaja) u dva ili više nivoa. Ionako to moramo da radimo zbog metro stanice, pa zašto onda ne proširiti koncept više nivoa na baš SVE sadržaje trga? Saobraćaj, pešaci, kapija, kultura, prodavnice, metro? Dobili bi i ogroman komercijalni prostor u podzemlju, isplatilo bi se.
 
Okretnica otjetato sa trga rastjerati kola i problem saobracaja rijesen ....
 
Да је теразијски тунел неких 500 метара дужи до раскрснице Џорџа Вашингтона и Деспота Стефана, имали би смо скроз другачију саобраћајну ситуацију у центру града.
 
tunel kada je projektovan pedesetih godina proslog veka u BG ako je bilo 10 000 privatnih automobila :) svi mentoli u gradskoj upravi posle toga nisu nista uradili da se popravi saobracajni haos u centru. (znaci narednih 60-70 godina)
jedino su od dvosmernih pravili jednosmerne ulice i iscrtavali nove saobracajne trake. otprilike kao sto parking servis resava problem parkiranja. kantica farbe i cetka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635755#p635755:2adtih3x je napisao(la):
tzoran1 » 02 Jul 2019 11:53 pm[/url]":2adtih3x]tunel kada je projektovan pedesetih godina proslog veka u BG ako je bilo 10 000 privatnih automobila :) ....

I metro je bio u planu.
Ali nema veze, linija Makiš - Mirijevo će da reši problem....
 
Vrh