Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Коцка до коцке коцкица кроз простор и кроз време и увек нова питања и увек нове темеее Татататира! :)
 
To su stara pitanje jedino što svi više vole da se fokusiraju na izgled i lepotu, a manje na teška pitanja kritičnih funkcija traga. Da pojednostavim i fokusiram pitanje:

Kako se SADA zamišlja pešački i automobilski saobraćaj na trgu i oko njega?

Zašto je ovo sada važno: Zato što je čitav koncept novog uređenja izgrađen na pretpostavci drastične redukcije saobraćaja, što bi omogućilo zonu spore vožnje malog broja vozila, a time i mešovite ulice gde su pešaci i vozila izmešani. A to bi onda elegantno povećalo površinu centralnog trga koju pešaci mogu da koriste, ali ga i ulepšalo povećanjem površine popločane istim tipom materjala, kamenom, što ga onda proširuje i vizuelno.

Međutim ove prednosti su "kupljene" i kritično zavise od drastičnog smanjenja saobraćaja po trgu. Neko je prosto odlučio da nam deo saobraćaja na trgu nije potreban i da se može relocirati na drugo mesto. Pa kako se dakle TO sada namerava izvesti? Uzevši u obzir da se odustalo od zatvaranja Vasine ulice i nekih drugih prvobitno najavljnih saobraćajnih rešenja, i da izgleda nema ništa ni od slobodne šetnje pešaka po ulici. Pa mi je tako potpuno nejasno kako će se po tim novim idejama međusobno uklopiti ipak zadržano rešenje popločavanja trga, i meni nepoznat metod veće redukcije saobraćaja. Dakle,

Kako se SADA zamišlja pešački i automobilski saobraćaj na trgu i oko njega?
 
Kada zavrse poplocavanje i pokockavanje pustice javni prevoz i taxi preko trga pa kada kocka pocne da im "jede" i onako celave gume sledi asvalt preko kocke i voilà.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634248#p634248:3fuz6l8a je napisao(la):
direktor » 27 Jun 2019 09:28 pm[/url]":3fuz6l8a]Tako sto ce staviti samo za jgp i taksi ko studentski ...
I sad kad i ovako raspale trole krenu da se truckaju po ovoj kaldrmi...
 
Што распале троле, добро се држе БКМови с обзиром на ниво одржавања у ГСП.
 
Da, mada dosta su propale otkako su prešle na ''okretnica-štap-i-kanap'' režim održavanja. A sve se nešto bojim da će GSP da ispadne pametan sad dok je 90% linija (tj vozila) povučeno u depo i zamenjeno autobusima, da ih natenane sredi i remontuje. Oće baš ih briga. Pogotovu što ni Grad sam nema jasan i definitivan plan šta će s trolejbusima u narednih 5 godina. Tako da nije sad da će nešto da se cimaju da ih održavaju u životu više nego što moraju.
 
У зони успореног саобраћаја где је ограничење 20 км по сату, нити је вожња по калдрми бучна, нити оштећује гуме и возила.
 
Prvo, i na 20 km/h kaldrma je bučnija nego asfalt. Što se mene tiče, možemo da sproveremo i kolektivno merenje na licu mesta.
A drugo, stoji po gradu na x mesta znak ''Zona 30 km/h'' pa se svako drugo vozilo koje naiđe zaleti i do 40 km/h, pa kad krene da ore po onom kamenju...

Najjače je kad se nađe neki magarac u kamionu sa sandukom ili neki automobil sa prikolicom pa kad krene orkestar metala, ko da si u Kolubarskom kopu...
 
Ti znakovi za brzinu u gradu su nebuloza jer nikad nisam video radar blizu škole ili u zoni usporenog saobraćaja.

Meni samo nije jasno zašto se koristi ova "oštra" kaldrma. Imamo i onu "pešačku" na Kosančiću koja je isto tako gruba. To se neće obraditi prirodnim putem godinama.

Razume li se neko u tu tehnologiju obrade kamena? Da li je mnogo skuplje da se taj kamen (granit) malo ispeskira i ne bude tako oštar.
 
I kuda će da prolazi sav ostali saobraćaj koji je do sada tuda išao, sem taksija i GSP-a?
 
Около, у Француску па Дорћолским улицама.
 
Da, samo što biće interesantno videti kako će te okolne male ulice da prime toliki saobraćaj, pogotovu kad se izgradi i garaža ispod St. Trga.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634383#p634383:2h54b2l3 je napisao(la):
astrodule » Pet Jun 28, 2019 11:00 am[/url]":2h54b2l3]Ti znakovi za brzinu u gradu su nebuloza jer nikad nisam video radar blizu škole ili u zoni usporenog saobraćaja
Ne samo to, nego ti znakovi služe kao svojevrstan izgovor bahatim vozačima da u tim ulicama parkiraju duplo i na kolovozu. Jer ko veli ''to je ulica usporenog saobraćaja, to je nešto kao Mišarska, nema tu mnogo prometa, nije kao da sam ostavio auto nasred Dečanske...'' Zvuči čudno, ali ko ne veruje nek pogleda i sam. Gde god su postavljeni ti znaci, divlje parkiranje je probujalo.

Naravno, nadležni nemaju saznanja o tome. Uostalom što bi pa imali. Mislim ako može čovek na oči saobraćajca da parkira Mečku preko pešačkog prelaza, što ne bi mogla i obična raja da duplo parkira u tim ''nebitnim ulicama''...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634380#p634380:31v4xsqd je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Јун 2019 09:57 am[/url]":31v4xsqd]Prvo, i na 20 km/h kaldrma je bučnija nego asfalt. Što se mene tiče, možemo da sproveremo i kolektivno merenje na licu mesta.
Јесте бучније али не смета. А кад већ крећемо са мерењем, хајде да измеримо буку троле која на асфалту упада у сливник. :D Не само буке, него и вибрација од темеља до трећег спрата.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634380#p634380:31v4xsqd je napisao(la):
Bender Rodriguez » 28 Јун 2019 09:57 am[/url]":31v4xsqd]A drugo, stoji po gradu na x mesta znak ''Zona 30 km/h'' pa se svako drugo vozilo koje naiđe zaleti i do 40 km/h, pa kad krene da ore po onom kamenju...

Najjače je kad se nađe neki magarac u kamionu sa sandukom ili neki automobil sa prikolicom pa kad krene orkestar metala, ko da si u Kolubarskom kopu...

То на Тргу неће бити случај, јер се калдрмисани коловоз уздиже на висину тротоара па ће се створити "лежећи полицајац". Тако треба решавати све раскрснице по Дорћолу, тако нешто би спречило и онај јучерашњи случај из Страхињића Бана и кошење баште кавића са BMW-ом.
 
Pa sad, kolko ne smeta... Istina, zavisi i od profila i konfiguracije ulice. To i jeste jedan od razloga što predlažem drvored u Vasinoj kad se svede na 1+1. Ne samo što bi bilo lepše i čistije, nego bi krošnje (kad porastu) upijale i deo buke. Ne moraju to da budu platani ili lipe, čak i drveće sa manjim krošnjama kakvo se sadi u skorije vreme opet ume da ''skine'' po par decibela i deo vibracija. Najgore je kad je sve goli beton i to još u kanjonu. Tu se i šapat čuje.

Ali da, ako poredimo kretanje gume preko kaldrme sa zvukom slivnika koji se klacka, slivnik definitivno jeste gori. :D Pogotovu ako prolazi BKM sa onim njihovim očajnim vešanjem pa em on sam udara ko nakovanj, em još slivnik odzvanja pod njim. :lol: Srećom, naši građevinci su počeli da ovladavaju tehnologijom sklanjanja slivnika u stranu, van linije kolovoza, tako da ima nade i po tom pitanju... :mrgreen:

Većinski se slažem s ovim za izdignuća na raskrsnicama po Dorćolu i sličnim naseljima. Nisam dosad razmišljao o tome ali za sad deluje kao korektna ideja.
 
Razlog više da se ne ide u centar kolima ako ne treba. Samo da završe je#$%%#$ Karađorđevu već jednom.

Više se plašim za biciklističke gume.
 
Izdignute raskrsnice polocane kockom odlicno rade posao u ns a pjesacki prelazi su u nivou sa trotarom ..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634386#p634386:25flaw9e je napisao(la):
Дошљак » 28 Jun 2019 10:03 am[/url]":25flaw9e]Около, у Француску па Дорћолским улицама.
Tamo nema dovoljno širokih, a i dalje dovoljno slobodnih ulica da prime skoro sav saobraćaj koji je prolazio kroz Trg Republike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634423#p634423:l5y5847m je napisao(la):
Zuma » 28 Jun 2019 10:59 am[/url]":l5y5847m]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=634386#p634386:l5y5847m je napisao(la):
Дошљак » 28 Jun 2019 10:03 am[/url]":l5y5847m]Около, у Француску па Дорћолским улицама.
Tamo nema dovoljno širokih, a i dalje dovoljno slobodnih ulica da prime skoro sav saobraćaj koji je prolazio kroz Trg Republike.
Ako izostavimo za ovaj protok neupotrebljive ulice četvrtog reda (zelene), i obrišemo ulice na Trgu Republike, ne ostaje baš mnogo crvenih i plavih trasa, ni putanja kojima bi taj bivši saobraćaj sa Trga mogao da kruži da bi kompenzovao ukidanje prolaska kroz njega. Sem kod Doma Omladine, ali tamo već znamo kako je sada (pošto je tamo čak i semafor postao neupotrebljiv veći deo dana).

Pogledajte prilog 1
 
Да ли неко од вас који примећујете сваку пукотину и сваки детаљ, а таквих има, да ли неко примећује другачији, свежији мирис очигледно много чистијег ваздуха, због чега се осећа и промена у нашим осећањима и то само после десетак пређених метара између Теразија и Коларчеве до Трга Републике. Слично стање је редовна појава током маратона, када ваздух на Теразијама и Зимзеленом венцу - мирише, као да смо на планини.

Али добро, од тога је битније како и куда провлачити саобраћај...
 
Ja se sa tobom obično slažem u vezi zelenila. Nažalost postoje prioriteti. Saobraćaj je krvotok grada. Grad je kao biološki organizam kome taj krvotok bukvalno omogućuje život, jer napaja sve sto u njemu postoji. Zbog toga dobra povezanost i saobraćaj imaju prioritet. Može se ukinuti na jednom mestu tek kada se investira u altenativne kapacitete na drugom. Ne može se grad ulepšavati zbog političkih poena, ili čak zelenila i čistog vazduha, PRE nego što se reši saobraćaj koji će ta promena izazvati. Pošto organizam bez krvi umire, pa makar to bilo u lepoti i čistom vazduhu, svejedno će bez krvotoka opet biti mrtav. Izvinjavam se na simbolici, ali ovako je lakše preneti ideju. A ovde mi uopšte nije jasno kako će taj saobraćaj oko trga izgledati kad se on otvori, a da ne napravi opšti haos oko sebe.
 
Позоришни трг



























Добрачина улица:



Завршено је поплочавање до ивице Трга према Чика Љубиној улици, ограда још стоји:





 
Sasa@
Завршено је поплочавање до ивице Трга према Чика Љубиној улици, ограда још стоји
.
.
Ima tu jos da se uradi veza izmedju poplocavanja trga i Cika Ljubine a postoji i razlika u nivolima bar tako izgleda na slici..(potencijalna bara kada padne kisa)
 
Vrh