Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Aktivno nazadujemo. Umesto da poprave i urade kako je bilo po projektu, oni rade jeftino i brzo jer tako lako mogu da smuljaju. Što je najgore, ljudi će biti zadovoljni gorim rešenjem jer su ili operisani od estetike ili se nisu ni makli iz Srbije, pa misle da je nemoguće da kocke ne propadaju. Da ne pominjem to što skoro sve apsolutno ne interesuje zašto su kocke propadale i što su naše pare ukradene jer je koncept poreza kod nas i dalje nauka.
 
Пројекат је од самог почетка био погрешан. Није требало поставити коцку на целом коловозу већ само на пешачким прелазима. И требало је тражити пројектом функционално решење саобраћаја а не само шминкање површина за гажење и вожњу.
 
Projekat je predviđao kocku u betonu na betonskoj ploči. To da je urađeno kako treba, ne bi se pomerilo. Ono što su oni uradili je kocka u agregatu u kadici od asfalta. Ovo je glavni trg u gradu i estetika je bitnija od funkcionalnosti asfalta, tako da projekat nije bio pogrešan.

Sa druge strane, što se obuhvata projekta tiče, morala bi da se uradi dobra studija saobraćaja, da se odrede sve opcije, uključujući i tunel i/ili rušenje delova blokova, pa tek onda da se krene u eksproprijaciju i izvođenje sveobuhvatnog rešenja. Za svaki od ovih koraka su vlasti u Beogradu nesposobne poslednjih 50 godina.
 
20240210_183027.png
 
@johnny_s @Дошљак
Projekat i jeste i nije bio pogrešan. Prvobitno je predviđao po zamisli "glavnog arhitekte i urbaniste grada" da bude pešačka zona od Slavije do Kalemegdana, sa tramvajem umesto trolejbusa, ali onda su se pobunili građani i doneta je odluka da ipak tuda ide gradski prevoz (pre svega trole), i tako je projekat postao pogrešan, jer nije prilagođen prenameni.​
 
Skupe kocke se stavljaju u pesackim zonama, a na kolovoz, za usporavanje saobracaja, se mogu postaviti jeftine behaton kocke.
 
Нетачно, бехатон и саобраћај не иду у исту реченицу, бехатон и рецимо стазице по дворишним баштицама око приватних кућа да.

Пројекат је заправо био добар, идеја коцки је била добра, чак су и саме коцке биле квалитетне али подлога не и то на тих 2-3% укупне површине захвата, односно трга.

Сваки дан туда пролазим бициклом, иронично, 50 метара даље, низ Васину имамо још веће пукотине и неравнине у асфалту и то на 2-3 солидна потеза али то је у ваљда у реду јер је свети асфалт у питању.
Ово друштво и ова власт воле асфалт, то је њихов/наш тренутни ментални, интелектуални максимум.
 
Нетачно, бехатон и саобраћај не иду у исту реченицу, бехатон и рецимо стазице по дворишним баштицама око приватних кућа да.

Пројекат је заправо био добар, идеја коцки је била добра, чак су и саме коцке биле квалитетне али подлога не и то на тих 2-3% укупне површине захвата, односно трга.

Сваки дан туда пролазим бициклом, иронично, 50 метара даље, низ Васину имамо још веће пукотине и неравнине у асфалту и то на 2-3 солидна потеза али то је у ваљда у реду јер је свети асфалт у питању.
Ово друштво и ова власт воле асфалт, то је њихов/наш тренутни ментални, интелектуални максимум.
Po inostranstvu betonske kocke odlicno podnose prolazak kola.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: 10k
Бехатон није исто што и бетонске коцке. Агрегат је исти или сличан али бехатон није бетон.

Бехатон доступан на нашем тржишту се пре свега рекламира као врста поплочања за мање приватне пешачке површине и евентуално мање јавне површине.
 
Бехатон није исто што и бетонске коцке. Агрегат је исти или сличан али бехатон није бетон.
OK, nisam upoznat sa razlikom u sastavu, ali su se pod oterecenjem saobracaja pokazale izdzljive, a jeftine su.
 
Да би коцка имала смисла на тргу, морали су да извуку дијагоналу Коларчева-раскрсница Француске и Браће Југовића, и да преселе окретницу тролејбуса и аутобуса на Дорћол.
 
Бар пола свих улица у Амстердаму су у некој врсти циглица или камену и то сасвим лепо функционише и како да ти кажем, Римљани пре 2000 година измислише калдрму и од тада до данас камене коцке одлично трпе сваки саобраћај.
 
Poslednja izmena:
Ок је то кад нема дугог задржавања тежих возила на семафору. Ја волим естетски калдрму у лепези и ок ми је за једносмерне улице и улице са једном траком по смеру, али ми нису практичне за улице са више трака по смеру.
 
Koliko god mi se lično sviđaju kocke, toliko realno nije to za nas. Nit' ima majstora koji znaju valjano da je postave, nit' znaju da je vrate u prvobitno stanje kad nešto raskopaju...

Eto, u Srbiji je i kaldrma obesmišljena. Bukvalno rešenje kao stvoreno za lakše intervencije, gde se posle ne vidi krpačina, kao sa asfaltom + 100x lepše od asfalta.

Možda u nekom drugom filmu, kad bude normalna vlast i kad bude kvalitetan nadzor i izvođač radova.
 
Već 70, a možda i više godina na putnim/pružnim prelazima u okolini mog sela postoji kaldrma i za sve ove decenije od toliko prelaska traktora, automobila, kamiona itd... još stoji, uz par oštećenja s obzirom da to niko već generacijski ne pipa.
Kada može tu moglo je i na Trgu, al ne daj bože da se uradi podloga kako treba.

20240210_212747.jpg

20240210_212750.jpg

20240210_212834.jpg
 
Vrh