Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658465#p658465:2gs20tly je napisao(la):
Пантограф » 09 Sep 2019 09:22 am[/url]":2gs20tly]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658437#p658437:2gs20tly je napisao(la):
jlaki » 09 Sep 2019 03:15 am[/url]":2gs20tly]
Ali sada kada sam imao prilike da ga prepešačim i vidim kvalitet radova u detaljima, ne mogu da se otrgnem utisku koji u meni vec izvesno vreme raste, a to je da je ovaj trg posledica želje malog grada da bude veliki, što za rezultat ima samo naglašavanje jednog palanačkog mentaliteta onih koji su ga planirali, birali materijale, itd. Pa onda i samim tim učinili da ovaj grad izgleda manjim nego što jeste, sa jednom megalomanskom manifestacijom sopstvenog kompleksa u sopstvenom centru, koji se fantastično uklapa sa obližnjim pogledom na Beograd na vodi sa Terazija, i ni sa čime drugim. Muzej, pozorište, spomenik, tri glavna objekta trga, vizuelno su umanjena novoformiranom čistinom i prostransrvom, a najupečatljivijim objektom mi deluje hotel koji se zove Centar No. 1, za boga miloga!
На страну констатација да је Београд "мали град (?!) који жели да буде велики" и сви закључци изведени из те бесмислене премисе, али ми заиста није јасно да неко тако олако суди о људима које не познаје. Дакле, аутори пројекта су људи паланачког менталитета? Знамо их из средње школе, са студија, из краја?

Сачувај Боже...

Ne govorim o autorima, nego o političkim činiocima: naručiocima i komisijama koje su smislile da je ovo dobro rešenje za ovo mesto...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658552#p658552:3tdd58h5 je napisao(la):
relja » 09 Sep 2019 02:05 pm[/url]":3tdd58h5]Siguran sam da ima što šta da se kaže o bacanju otpadaka, ali...
Kocka na trgu se lomi već posle samo nedelju dana....
Možda je prodrla voda? Koliko se sećam, podloga je nabijeni krupni pesak, pa asvalt, pa nešto sitniji pesak, pa kocke. Ako nije i dobro nabijeno i dobro izolovano od vode, počeće da tone zato što voda polako odnosi pesak između asvalta i kocki. Težina vozila vrši veliki pritisak. I statični, na dole, i dinamički, u vidu stalnih horizontalnih vibracija (ubrzanja i usporenja vozila). Doduše, imamo referencu o trajanju takve podloge u vidu malih granitnih kocki iz vremena Kraljevine. To posle postavljanja nije ni mrdnulo prethodnih 85 godina, niti je tu nekada nešto popravljano.

Pogledajte prilog 1

file.php

 
Gazeća površina kocki je tolio neravna i gruba, da sa fotografija ne može da se jasno vidi da li se to kamen drobi i odlama.
Ali mislim da si u pravu, da kocke tonu.

A kad se setim da mi je posle onih pljuskova od pre mesec-dva, neko odgovorio: to je samo sa strane, popraviće se ... :)
 
Ovo u Studentskoj kod Tošinog bunara je u potpunosti rekonstruisano pre par godina.

Što se tiče pucanja velikih ploča na trgu već sad, to me ne čudi. Davno sam pretpostavio to i napisao. Prosto su ploče prevelike i nije do podloge.
 
Ta ulica (ka bolnici) se sada zove Žorža Matea.
Jeste rekonstruisana, ali nije joj ništa falilo osim na par mesta gde mi se čini da su i dalje problemi. Ta kocka je plića od ove na Trgu i sigurno ima veze što se takva kaldrma vekovima slaže u obliku venaca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658586#p658586:12lolvez je napisao(la):
relja » 09 Sep 2019 04:08 pm[/url]":12lolvez]Gazeća površina kocki je tolio neravna i gruba, da sa fotografija ne može da se jasno vidi da li se to kamen drobi i odlama.
Ali mislim da si u pravu, da kocke tonu.

A kad se setim da mi je posle onih pljuskova od pre mesec-dva, neko odgovorio: to je samo sa strane, popraviće se ... :)
Na par mesta na slikama se vidi da baš tonu, i to prlično. Negde se još vidi kamen, a negde je rupu već ispunilo blato.

Pogledajte prilog 1

https://twitter.com/pperunicic76/status ... 6071005184
 
Ništa se ne brinite. Sad će gradske vlasti da ulože žalbu za propuste koji su nastali i to će firma o svom trošku sve da sanira. Ipak su dobili silne pare za to :lol: .

Ja koliko znam i kaldrma i behaton moraju da se slažu na podlogu koja ima nagib od najmanje 6, 7 stepeni, da bi se kocka ili behaton međusobno bočno upregli. Da li je to ovde slučaj, ne znam.
 
Mozda se majstorima pri postavljanju kocki potkrala neka koja je bila kraca(niza) pa umesto da je odbace oni su samo dodalji malo peska ispod i tako je nivelisali?
 
Upravo sam se provozao trgom večeras, da testiram situaciju.

Imam nov auto koji star nekoliko meseci, (Pežo 308 - ovo navodim radi poređenja ostalih sa svojim vozilima), išao sam 20km/h i moram da kažem da je na mene od vibracija ostavio veći utisak osećaj da je neravna kaldrma, kao da se već formiraju ozbiljna ulegnuća po istoj.

Pri 20km/h sama buka i vibracije mi nisu bile strašnije od klasične kaldrme.

Moja dva centa oko situacije, a ovih dana ću se valjda i prošetati pa videti sam trg kako izgleda.
 
Ne mogu da verujem da kocke vec tonu. Toliko o kvalitetu radova. Bolje da su asfaltirali kad ne umeju da urade kako treba. Zamislite na sta ce da lici kolovoz za godinu dana ako je posle nedelju dana vec ovako?
 
Mogu da puste da se sve samo niveliše tj da sve kocke utonu :)

Kažem ja lepo da nije još vreme da se tema prebacuje u završene projekte, mora kocka da odradi svoje :grand:
 
^Pa to.

Kako ono rekoše ljudi ranije na temi - ispeglaće se to vremenom. Tamo negde za jedno 50 godina. :wink:
 
Malo strpljenja. Još uvek ne znamo dovoljno. Ne znamo uzrok ove pojave, pa tako ne znamo ni koliko će kocki biti podložno tonjenju. Možda samo malo, pa nije veliki problem. Recimo, moguće je da je na nekim mestima pesak na koji je stavljena kocka zbog brzopletosti bio veoma neravno raspoređen. Gledao sam kako su ih stavljali. Oko tri udarca lakim drvenim ili plastičnim čekićem da blok legne i malo pravilnije raširi pesak ispod sebe i to je to. Pa odmah prelaze na sledeći. Zatim, ovi blokovi su bitno većeg preseka od stare kaldrme, pa je bitno teže postići da količina peska ispod svake tačke njegove velike donje površine bude otprlike ista, da bi se pritisak na relativno krupni pesak (koji se ne pomera lako) ravnomernije rasporedio (možda su i zato one stare kaldrme bile manje?). Ne znam da li je posle preko svega prelazio valjak da se pesak pod bitno većom težinom ravnomernije rasporedi. Ako nije, to bi moglo biti objašnjenje. Težina vozila je sada sabila one kocke sa manjkom ili sa loše raspoređenim peskom ispod njih, tj popunjava mesta gde ga ima manje. Ali koliko takvih mesta ima? Možda ne puno. Naravno, moguće su i mnoge druge stvari. Voda koja ispira pesak. Cevi koje su pukle. Ili loša podloga ispod (a ne iznad) tankog sloja asvalta. Ili "osveta" neispitanih arheoloških nalazišta koje su brže bolje zatrpali bez otkopavanja, tj mnoštvo rupa bivših podruma i srušenih temelja sa ciglama i šutom ispod asvalta. Slao sam slike koliko je toga bilo. Ili ko zna šta je još sve moguće. Treba prvo da vidimo koliko je ta pojava česta ili prostorno raširena po kolovozu.
 
Podsetio bih vas na moju sliku od pre dva meseca na kojoj se vidi primena soficistirane tehnologije prilikom ugradnje kocki.Nije ni čudo što tonu,ali ako gledamo sa vedrije strane bar će ih pre asfaltirati.
06d9a01724ead76630d60174d17e3089.jpg


Послато са SM-J530F помоћу Тапатока
 
prvobitno je planirana betonska ploca pa kocke, ali posle konsultacija sa "strucnjacima" su odlucili da izbace plocu "ustede" pare i ubrzaju radove za 2 meseca.

Kardinalna greska, umesto resenja koje traje 50 godina izveli su resenje koje ce za 10 godina morati da se popravlja.
 
Иииии, ето нових пара за радовеееее... :sesir:
 
za odluku da se izbaci betonska ploca po meni nije kriv samo grad, nego i svi oni koji su kukali zbog radova kao sinje kukavice. Izbacivanje ploce je bio najobicniji populizam koji kratkotrajno daje rezultate ali na duze vreme pravi stetu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658760#p658760:15mmav5v je napisao(la):
neven_k » 19 minutes ago[/url]":15mmav5v]prvobitno je planirana betonska ploca pa kocke, ali posle konsultacija sa "strucnjacima" su odlucili da izbace plocu "ustede" pare i ubrzaju radove za 2 meseca.

Kardinalna greska, umesto resenja koje traje 50 godina izveli su resenje koje ce za 10 godina morati da se popravlja.

file.php


Kakva sad betonska ploča? Pa asfalt je dovoljan, plus što sam siguran da bi i bez asfalta moglo da se izvede jer je nekada kaldrma postavljana na "običnu" podlogu.
 
Ja sam se ranije pitao kad se radila Gracanicka zasto majstori koji rade kaldrmu kocke postavljaju u pesak koji uopste nije utaban. Isto mi deluje da su i ovde primenjivali taj princip. Direktor, kojeg nesto nema na forumu poslednjih dana je tada rekao da se to tako radi. Dal neko zna meni to ubacivanje kocki u samo nabacan pesak deluje nekako neatabilno, da nije ovo zbog toga?
Dal zna neko uopste kako se postavlja kaldrma pravilno, ok asfalt se postavlja to znamo nego taj pesak kako se on postavlja i koja vrsta peska uopste?
I sta je ono bezbojno cime su zalivali fugne?
 
Pretpostavljam da je tehnologija izgradnje betonske ploče podrazumevala:

- dovlačenje vode iz Dunava u plastičnim flašicama od 2l peške, četiri radnika po dve flaše, dva puta dnevno.
- dovlačenje cementa električnim trotinetima - ukupno jedan džak dnevno - prethodno podeljen na 25 pakovanja po 2kg.
- dovlačenje peska sopstvenim prevozom - svaki radnik kad dolazi na posao - 2kg peska u sopstvenom pakovanju.
- mešanje golim rukama - radi autentičnosti i ostavljanja ličnog pečata.
- postavljanje i utabavanje golim nogama iz istog razloga kao gore navedeno.

Kako je drugačije moguće da je potrebno 6 meseci za postavljanje betonske ploče na 300 metara kolovoza?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=658760#p658760:2yot7uzq je napisao(la):
neven_k » 10 Sep 2019 09:38 am[/url]":2yot7uzq]prvobitno je planirana betonska ploca pa kocke, ali posle konsultacija sa "strucnjacima" su odlucili da izbace plocu "ustede" pare i ubrzaju radove za 2 meseca.

Kardinalna greska, umesto resenja koje traje 50 godina izveli su resenje koje ce za 10 godina morati da se popravlja.


Svi smo imali priliku da pratimo dinamiku radova, i svi pamtimo da radovi nisu bili "ubrzani" već maksimalno usporeni.
 
Sve što je trebalo uraditi u rekonstrukciji kolovoza Trga je ovo:
Pogledajte prilog 1
plus ovo:

Po jedan ovakav ležeći na svakom od četiri kraka koji prilaze Trgu i eto usporenog saobraćaja. Ovakvi ležeći su najtrajniji od svih vrsta, a uz to zahtevaju minimalno održavanje. U kombinaciji sa semaforizovanim raskrsnicama, bili bi sasvim dovoljni da i fizički i psihološki uspore saobraćaj tako da se mogućnost nesreća svede na nulu.

Dodatni troškovi zbog uvoženja i angažovanja mašina za polaganje kocki bi se isplatili u vidu toga što bi radovi trajali znatno kraće, i time smanjili štetu i troškove nastale zbog jednogodišnjih gužvi i zatvaranja ulica.

Eto, moglo je i tako... Funkcionalno, lepo, a i dalje isplativo. Al dobro, zašto jednostavno kad može komplikovano. I krezubo. I drndavo.
Nadam se samo da su bar kvazi-romantičari zadovoljni ovom odabranom kaldrmom. Sad će moći do mile volje da uživaju u zvucima kloparanja točkova i prizorima blatišta u krezubim rupicama, koji su juče po kiši mogli da se primete kako krase prostor.
 
Vrh