Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657071#p657071:ekbrrd6p je napisao(la):
Somi303 » Sre Sep 04, 2019 7:42 pm[/url]":ekbrrd6p]
Bender Rodriguez":ekbrrd6p je napisao(la):
Gledam sad kocke u Maršala Birjuzova i pitam se šta bi nam falilo da su takvu stavili i na Trg...
Хтео је Весић бетонске да стави, али га је позвао Вучић и рекао да узме најбоље за Београд. То су његове речи, изговорене на Пинку (ваљда) пре неколико дана..
BlackInbornBlacklemur-size_restricted.gif
 
Danas sam prvi put prošao, iako na brzinu, svakako baš lepo izgleda tako otvoren čist prostor i neuporedivo je bolje nego prethodno stanje. Prethodni dan sam išao i sa 29 od Studentskog i unutra skoro da se ne oseti kad se prelazi taj deo kod Trga, mislio sam da će mnogo više da se trese unutra.

Na prethodnoj strani je spomenuto da se ova šara za kapiju ne vidi kad se hoda po samom trgu i moram da se složim, ja sam baš išao na pešački kod Pozorišta i mogu da zamislim da 90% ljudi to neće ni primetiti, mora da se stavi neki info (ali ne mora neki ogroman obelisk, može i neka veća info tabla da se stavi na same ploče, da se ne prave dodatne prepreke).
 
Pa ja ne znam koliko je onda bio utegnut taj BKM u kome si se vozio da se nije treslo. Ili ako je vozio baš jako jako polako... ?
Ne osporavam, samo kažem tj pitam. U svemu u čemu sam se ja do sad vozio tuda, sve se uvek treslo.
 
To je moj utisak, iskreno nisam osetio da previše drma ili da je neprijatno, naravno ima i do toga što baš mili kad ide tuda ali to se i očekuje.

Dodao bih i da semafori su loše podešeni, video zeleno kod pozorišta za pešake kad sam bio negde na pola trga i požurio da stignem, kad ono odbrojava tek na 25 kad sam stigao, a već se stvorila kolona, baš apsurdno izgledalo.
 
Kakav je osećaj unutra veoma zavisi od vozila, od stanja u kome su amortizeri. Mnoga GSP vozila vas totalno rastresu i kad voze po za Beograd sasvim običnim ulicama. Međutim šta se oseća u gornjem delu vozila ovde nije toliko bitno. U oba slučaja veoma trpi donji postroj, ispod sistema vešanja, kao i gume. I tu će bti prava šteta. Napravite krupni video snimak točka nekog velikog vozila dok prolazi ovim delom, pogotovo ako vozi iole brže, pa će tek tada veći broj ljudi biti u prilici da stekne bar neki osećaj kakvi su udarci na sistem vešanja ovde u pitanju. Možda onda zaista počnu da voze VEOMA sporo, pošto tokom dela dana sa većim saobraćajem nisam primetio bitno usporenje u odnosu na ranije stanje.
 
Što se tiče prolaznosti pešačkog koridora Čika Ljubina - Kolarčeva, stanje je sada još gore nego sa satom. Očigledno da su ga uklonili samo zato što je Vučić tako rekao, a ne zato što su razumeli da su estetika i uklapanje u ambijent samo pola razloga zašto je sat na sred prolaza smetao. Tada sada imamo neku vrstu "osvete za sat", inače u potpunom kontrastu sa idejom stvaranja slobodnog prostora na Trgu, pa su sada baš na sred prolaza i svakodnevne putanje ogromnog broja ljudi, redom:

1. Više električnih oramara
2. Info tabla
3. Pametna klupa za punjenje mobilnih telefona (izvan linije drugih takvih klupa)
4. Frižider za sladoled
5. Saksija koja od naletanja ljudi štiti produženu privatnu baštu i pametnu klupu

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 3
Što se tiče obeležavanja Virtemberške kapije, ovo što su uradili je savršeno neupotrebljivo. Poenta svake oznake je da se vidi, a ne da se ne vidi. Bilo kakva oznaka oblika objekta prvo treba biti dovoljno uočljiva, da se uopšte zna da tu ičega ima, pa zatim njegova kontura mora da se nekako može sagledati, i na kraju mora da se zna šta je to što se gleda. Ovde nije ispunjen ni jedan od tih uslova. Plitki rezovi u kamenu imaju toliko mali kontrast da se jedva vide. Njihove granice su nejasne, bezoblične, i gube se već samo malo dalje od mesta stajanja. Ne vidi se ni oblik malog dela kapije na kome ste, a kamoli njen veći deo ili čak celina. Vojno-maskirne šare slučajnih svetlih i tamnih površina na pločama još više zamućuju oblike. A kad se rezovi ispune sivom prašinom koja će prekrivati i ostale delove ionako sivih ploča, onda se neće videti baš ništa.

 
Јуче сам и ја "оверио" трг и ГСП-ом и пешке и моји утисци су следећи:

1. Вожња аутобусом преко калдрме је изузетно непријатна, мада је соларис којим сам прешао има раздрндан трап, он се и на прелазу преко шахтова у Устаничкој тресао као блесав. Калдрма је, чини ми се намерно постављена грубља из два разлога; први - да натера возаче да успоре на 20 км на сат што је у пракси успело, и други - да отера одређени проценат возача са ове трасе, што је такође успело јер гужве у Коларчевој у поподневном шпицу није било те се сужење на само 2 траке није осетило у негативном смислу.

2. Из угла пешака, трг је продисао. Иако просторно "очишћен" уопште не делује празно јер је укупно простор трга мали, тј. мањи него слични тргови у другим градовима. Простор је био пун људи и живота, што значи да је реконструкција успела.
- Невероватно је колико фали зграда на месту Стакленца јер тај блок понајвише утиче на естетику целог простора у негативном смислу. - Уклањање делтиног сата, иако сам био против, испоставило се као добар потез.
- Гравирање плочника на позицији Стамбол капије је са ауторског аспекта шмекерско решење али неадекватно, јер се сем из ваздуха, не види чему то и о чему се ту ради. Потребно је и поставити неку таблу са информацијама о објекту испод земље.
- Цветне баштице око споменика су могли и да оставе.
- Велики расветни стубови су тотални промашај. Требали су да их ураде у ретро фазону, да прате естетику стубова код споменика Кнезу Михаилу. Овако су као стубови за релекторе на Рајку Митићу.
- Посађена превише млада стабла. Требали су да набаве старије саднице, колико кошта да кошта.
- Дефинитивно фали фотнана какву сам већ качио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656893#p656893:3baxmzzt je napisao(la):
Vračarac » 04 Sep 2019 10:35 am[/url]":3baxmzzt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656879#p656879:3baxmzzt je napisao(la):
relja » Sre Sep 04, 2019 9:40 am[/url]":3baxmzzt]Ја у току радног времена не идем кроз центар па нисам у прилици да видим уживо, али виђам снимке по друштвеним мрежама, колоне од трга, кроз Коларчеву све до Москве.
Сви гледају Накси камеру трга, изгледа полупразно.

Када одем на
http://camera.beograd.com/
често видим колону која се протеже до семафора код чесме, често и до скретања за Булевар.
Ала су га "оправили"....
Pa evo onda da vidimo kako je to velika kolona kako kaze Reljica u 8h, 9h i pola 11...


Pogledajte prilog 1
 
Koliko je koštala rekonstrukcija? I nisu mogli da završe ovo lepo, sve sami fuš.
29b2626386c79f2ccaadb9259ea0080c.jpg
f5819c636306056950e488930ce38dda.jpg
db4866c1beb2a7496759f2aac4aab6bf.jpg
61287e0c91b225a8cca3a6c09e8b24fa.jpg


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657156#p657156:1um5xc9g je napisao(la):
stf » 05 Sep 2019 07:49 am[/url]":1um5xc9g]Јуче сам и ја "оверио" трг и ГСП-ом и пешке и моји утисци су следећи:

1. Вожња аутобусом преко калдрме је изузетно непријатна, мада је соларис којим сам прешао има раздрндан трап, он се и на прелазу преко шахтова у Устаничкој тресао као блесав. Калдрма је, чини ми се намерно постављена грубља из два разлога; први - да натера возаче да успоре на 20 км на сат што је у пракси успело, и други - да отера одређени проценат возача са ове трасе, што је такође успело јер гужве у Коларчевој у поподневном шпицу није било те се сужење на само 2 траке није осетило у негативном смислу.

2. Из угла пешака, трг је продисао. Иако просторно "очишћен" уопште не делује празно јер је укупно простор трга мали, тј. мањи него слични тргови у другим градовима. Простор је био пун људи и живота, што значи да је реконструкција успела.
- Невероватно је колико фали зграда на месту Стакленца јер тај блок понајвише утиче на естетику целог простора у негативном смислу. - Уклањање делтиног сата, иако сам био против, испоставило се као добар потез.
- Гравирање плочника на позицији Стамбол капије је са ауторског аспекта шмекерско решење али неадекватно, јер се сем из ваздуха, не види чему то и о чему се ту ради. Потребно је и поставити неку таблу са информацијама о објекту испод земље.
- Цветне баштице око споменика су могли и да оставе.
- Велики расветни стубови су тотални промашај. Требали су да их ураде у ретро фазону, да прате естетику стубова код споменика Кнезу Михаилу. Овако су као стубови за релекторе на Рајку Митићу.
- Посађена превише млада стабла. Требали су да набаве старије саднице, колико кошта да кошта.
- Дефинитивно фали фотнана какву сам већ качио.

Potpisujem sve ! :gobb:
 
Vučićeva kaldrma ne samo da je ispunila svoj zadatak, nego se može reći da je premašila normu, pošto je pored automobilskog, uspešno usporila i već prespor gradski prevoz.
 
Ljudi ovo Nije politicki Forum. mozete da ptestanete da nas smarate. svuda na TV se cuje samo politika nisu nam potrebni i ovde bednici koji se bore sns protiv opozicije.

ovde treba da se pise o projektima a ne kome se sta vise svida ko misli da je on u pravu i da samo on ima ukus.
 
Ево јел' може сад да се мало паузира са кукњавом око калдрме, рек`о Андреја биће ок:

http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1...-na-unapredjenju-saobracaja-i-infrastrukturi/

– Екипе ресорних градских секретаријата су на терену. После великих радова који су обаљени у том делу града, потпуно је нормално да се у наредна два до три дана ураде анализе функционисања саобраћаја – рекао је Младеновић за „Студио Б”.

Када је реч о радовима, он је додао да је камена коцка на Тргу републике постављена ради безбедности пешака јер ће успорити саобраћај и најавио да ће неке неравнине свакако бити ублажене.
 
Bezbednost kojih pesaka? Pesaka sto setaju po kolovozu i mesaju se sa saobracajem? Gde su, jel ih video neko? Ja sam ih do sad izbrojao tacno: 0. Slovima: nula
Drugo, bezbednost od cega? Da naidje automobil brzinom od 30 km/h i ne vidi pesaka jer ga je zaklonio stubic debljine 5 i sirine 30 cm?

Trg je inace takve konfiguracije da je oduvek bio poznat po brzoj voznji i divljanju, i pesaci su tu redovno bivali obarani, pa je sasvim opravdana bojazan da ce se to desavati i sad, jel da? Pa je zato stavljena anti tenk kaldrma? Jesam dobro razumeo?


Inace izvinjavam se uvazenom clanu bullwey-u sto se usudjujem da komentarisem i nadam se da ga moj post nece uznemiriti i politicki opteretiti. Zaista ne znam drugi nacin kako da prokomentarisem izjavu koja dolazi od politicara a da ne bude opterecujuce za uvazenu gospodu koju sve pogadja.
 
Kako zbog bezbednosti pešaka kad ne smeju da kroče na ulicu? Tamo gde je kaldrma nema pešaka i obrnuto.

Zašto da SAD bruse toliki granit, POŠTO su ga takvog naručili, ugradili i zalepili? Nije li to moglo da se odradi tako što bi recimo prosto naručili kocke sa manje neravnim lomom?

A saobraćaj se modelira unapred. Ne radi se tako što se prvo nešto projektuje (trg skoro bez vozila), zatim se na brzinu i napamet projekat u hodu izmeni nekoliko puta, onda napravi po ko zna kojoj verziji, i tek na kraju analizira saobraćaj i gleda šta je ispalo od svega.

I na kraju. Mora se priznati da je Trg sada lepši i upotrebljiviji. Međutim ne mogu da se složim i sa pozitivnom ocenom za saobraćaj. Saobraćaj se u principu smanjuje ili izmešta sa nekog mesta tako što se PRVO poveća kapacitet na nekom drugom mestu, pa ONDA smanji na prvom. Ne obrnuto. Inače bi se moralo zaključiti da vozači prolaze kroz centar iz hira, pošto negde drugde postoji višak propusnih kapaciteta koji oni ne žele da koriste. Što nije tačno. Ili da nam deo saobraćaja uopšte "ne treba". Jer bi recimo mogli da koriste metro (koga nema), ili bicikle (nema staza kroz središte grada), ili da idu peške (nemoguće). Tako da je usporenje saobraćaja nezaslužena kazna onima koji nisu krivi, a hvaljenje trgom neprimereno onima koji posao nisu odradili do kraja. Čak i ako zaboravimo da usporenje ne služi ničemu jer pešaci ipak ne smeju na ulicu. Nije uspeh ako nešto "popravite", pokvarivši nešto drugo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657246#p657246:xcs0u4yn je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Sep 05, 2019 2:07 pm[/url]":xcs0u4yn]Bezbednost kojih pesaka? Pesaka sto setaju po koolovozu? Gde su, jel ih video neko?
Bezbednost od cega? Da naidje automobil brzinom od 30 km/h i ne vidi pesaka jer ga je zaklonio stubic debljine 5 i sirine 30 cm?


Inace izvinjavam se uvazenom clanu bullwey-u sto se usudjujem da komentarisem i nadam se da ga moj post nece uznemiriti i politicki opteretiti. Zaista ne znam drugi nacin kako da prokomentarisem izjavu koja dolazi od politicara a da ne bude opterecujuce za uvazenu gospodu koju sve pogadja.

ne moras da se izvines. ali nerviraju ovi koji placu i smaraju o politici celo vreme. ima forum blica, b92 i stotinu drugih gde mozete da vodite bitke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656806#p656806:ipfhadek je napisao(la):
jlaki » Uto Sep 03, 2019 11:27 pm[/url]":ipfhadek]
Pešačka zona nije neka anarhična zona gde ko hoće može da se kreće kao muva bez glave ili kao da sam živi u gradu. A to što je ovo neshvatljivo kao što je neshvatljiv koncept biciklističke staze pa se njima nonštalantno šeta jednako kako se taksisti zaustavljaju u žutim trakama, to je sve stvar građanskog vaspitanja koje ovde izostaje. Ili možda država izostaje odande gde bi trebalo da bude prisutna, evo ne znam.
Наравно да се ноншалантно шетам, и шетаћу све док се за прављење бицикл стаза отима од пешачког простора. Пешака у овом граду итекако има, док су бициклисти, ако изузмемо рекреативце, апсолутно непостојећа категорија. Рекреативаца наравно има и треба им обезбедити максимум услова на површинама које су за такву активност погодне и одоварајуће (шумско-парковске површине, речне обале и остале природне целине). Централне градске улице нису намењене рекреативном бициклизму, а других овде факат је да нема, тј као учесници у саобраћају су на нивоу статистичке грешке. Чак шта више, и с тим у вези, потпуно је оправдано да се форумска тема бициклистичке стазе преименује у тротинетске стазе јер је већ и сада потпуно очигледно да је тротинет овде заживео као као превозно средство, док бицикл није. Нити ће.

У једном од претходних коментара вређао си поједине чланове помињањем некаквог курцшлуса у глави...колико видим, а и судећи по твом дубоко исфрустрираном потпису, рекло би се да овде само у једној глави постоји курцшлус.
 
jlaki":3htchyfj je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656452#p656452 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 02 Sep 2019 11:22 pm[/url]":3htchyfj]Najbolje da iselimo lepo sve ljude na potezu od Ušća do Autokomande i zabranimo sva vozila tuda i onda će pešaci moći neometano da se kreću po centru grada.

Usput zameniti vozila javnog prevoza trotinetima a dostavna i komunalna vozila triciklima konjskim zapregama. I milina jedna...

Ne brate mili, nego ćeš da izgradiš tunelčinu ispod centra za basnoslovne pare, srušićeš stari da napraviš novi, širi most, nakon što si iste basnoslovne pare dao za obilaznicu oko Beograda, pa za UMP sa Mostom na Adi, Pupinov most i saobraćajnice... sve to sa ciljem rasterećenja centra grada od motornog saobraćaja i kao ogroooooomne investicije u automobilski život grada.

I onda ćeš još da skočiš da likuješ kada se neko raduje tome što pešak i biciklista u Beogradu konačno dobija svoje parče kolača i što počinje da liči, ali samo tek da liči na ono kako funkcionišu normalni gradovi spram ove naše automobilske palanke, koja je od automobilske palanke kao vrlo kredibilnog nadimka evoluirala... U palanku.

Dosta sam bre propatio kao većina građana ovog grada, zbog problema koji su napravili vlasnici automobila, koji svako odustajanje od automobila komentarišu kao da je to povratak u srednji vek. Nije brate, nego se to zove suživot u gradskoj sredini koja je građena za mnogo više namena osim za automobilski saobraćaj, konkretno centar Beograda i jeste planiran za konjske zaprege, a ne za auta.

Ali to ne znači da treba da vratimo zaprege, nego da umanjimo patnju nevinih, onih koji nisu uzrokovali gužve u saobraćaju sa kojima smo suočeni. Kako? Ograniči automobile kao uzrok problema. Jer njima ne može biti bolje u centru sa sve više auta u gradu, osim ako se ne uradi baš to što ti kažeš da se svi isele i ceo centar poruši da se izgrade autoputevi, jel. Ali naspram toga, ostalima može biti bolje sa manje auta ili bez auta.

I ne znam kako ta ideja grada za ljude, umesto za automobile, još uvek stvara kuršluse ljudima u glavama, poput ovoga što si ti napisao. Ne znam kako ti nije jasno da auta koja su u centru treba da budu samo ona auta kojima je centar destinacija, a ne da centar bude tranzit između dve periferije.
Čoveče, smanji emotivnost.


"Auti" (automobili) nisu tvoji neprijatelji, već ljudska potreba u 21 veku.
To hoće li biti progonjeni fosilnim gorivima, strujom iz akomulatora ili mini nuklearnim reaktorima ne umanjuje njihovu potrebu i upotrebljivost.
Ne idu ljudi preko trga zato što baš žele tuda, već je grad Beograd saobracajno zakržljao!

Koja je prva sledeća ozbiljnija alternativa?
Takovska ulica.
Pa i ona već zakrcena većim delom dana.
Dakle, nemoj pričati o palanackom mentalitetu ako i sam od njega patis.
Gozve su sastavni deo života u velikom gradu.
One su prisutne i u mnogo bolje uređenim i mnogo razvijenijim gradovima od Beograda.
Kaldrma je očajna i to dokazuju i pojedinci koji bicikl voze preko trga koji je PESACKA ZONA!!!
I kad smo već kod toga, bahati biciklista koji smatra da je izuzet od pravila je isto što i bahati vozač motornog vozila - primitivno govedo, koje ne treba da živi u gusto naseljenom mestu kao što je grad.
Tek kada svi poštujemo druge i neka pravila ponašanja, život u gradu je pravo uživanje.


- nisam se oglašavao po pitanju samog uređenja trga.
Podnošljivo, noću lepo, danju dovoljan 2.
Po meni nekoliko nenametljivih detalja bi opelmenilo trg, da ne bude "klizalište" kako reče @Ksenija
Ok, nismo do sada imali trg (iako se mnogi prostori po Beogradu tako zovu), evo dobili smo jedan. Nije bas sjajno, al za promenu 'neka ga'. Zgrada hotela uz Narodno pozoriste sa potpuno neprimerenom fasadom ostaje trajni kancer koji ruži čitav prostor mnogo više od privremenog staklenca, ma kako on jadan izgledao, jer je jednostavno fizički udaljeniji i odvojeniji.
Kakve smo proteklih godina rezultate rekonstrukcija imali, ovo je ipak OK.

Sve ovo izuzimajući kompletno saobraćajno rešenje koje ne zaslužuje prelaznu ocenu!!!!

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
laki72":305iuvnk je napisao(la):
... Zgrada hotela uz Narodno pozoriste sa potpuno neprimerenom fasadom ostaje trajni kancer koji ruži čitav prostor mnogo više od privremenog staklenca, ma kako on jadan izgledao, jer je jednostavno fizički udaljeniji i odvojeniji...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

zdravo laki, drago mi je da si se vratio... moram ovo da iskomentarisem, ja bas ovih dana gledam tu zgradu meriota i nekako mi je savrseno legla tu. delikatnna lokacija, neposredno izmedju dve vazne kulturne institucije kakve su narodni muzej i pozoriste. cini mi se da ona maska na hotelu odlicno odradjuje svoju ulogu, kada se gleda sa trga ona prakticno skriva hotel i u prvi plan istice zgrade do njega. ja masku (hotel) dozivljavam tako, ne kao tumor vise kao kulisu za ono vaznije sto je u njenoj neposrednoj blizini
 
trg je jako dobro odrađen, estetski, saobracaj po mom mišljenju treba odvratiti od trga upravo ovakvim rešenjem. Saobraćajnice oko trga ne smeju da budu glavne tranzitne arterije grada tranzit treba da se izmesti van najstarijeg jezgra grada na uži centar i dalje. I da se na trg iskljucivo pristupi javnim prevozom ili da bude jako skupo za prilaz jer ne može postojecim regulacijama da se podmiri potreba za tolikim brojem automobila u centru grada. U ostalom u samom centru grada veliki broj stanovnika ne poseduje automobile zbog užasnog problema parkiranja i najveci je problem dolazak autobomobilima sa periferije grada oni prave guzve i haos sa parkiranjem. Rešenje jeste da se Kralja Milana i trg transformisu u pešačku zonu sa tramvajem u sredini koji bi dovozio ljude i odvozio i samim tim se smanjio pritisak da se kolima dolazi u sam centar grada
 
Svi vi što predlažete ukidanje saobraćaja u centru da biste kobajagi rešili problem gužvi, kad biste radili u sektoru obezbeđenja, rešili biste problem učestalih pljački neke pošte ili banke tako što biste je opasali zidovima sa svih strana. Da provalnici nigde ne mogu da uđu. Istina, sa tim zidom neće moći ni klijenti, ni zaposleni u banci, a ni ovi što dopremaju/otpremaju novac... no dobro, ko veli vi ste svoj posao odradili. Pljačkaši su zaustavljeni. Je** vam se za ostalo.

E tako i s ovim blesavim predlozima o pešačkim zonama, karantiranju centra, isterivanju kola... Imaš problem? Ma samo satri sve do korena i nema više problema.

Svaka čast. Pozdravlja vas Josif
p16630coll31627-409.jpeg
 
@KartmenBG
Lepo je to što nešto ne treba da bude.
Al činjenica je da jeste i da je francuska ulica jedna bitnih saobraćajnih žila kucavica, kao što je i Kolarčeva (još uvek) nezamenljivi za JGP.

Vraćamo se na početak priče.
Nisu sve prethodne garniture gradske vlasti bile glupe, već su bile svesne da se za neke poteze moraju ispuniti odredjeni preduslovi.
Može trg biti još veći i sa još manje saobraćaja, ali mora ljudi postojati alternativa. Pogledajte koliki je Dorćol. Treba li sve te ljude iseliti odatle, ili ih osuditi na korišćenje riksi?

Treba li trole i dalje da budu parkirane na Banjici i da se tamo radi (kao Bajagi) noćni pregled, a ako neka ima problem, da se vuče kamionom do depoa?

A sve su to posledice brzopletih odluka tipa "nećemo mi"...

Jednostavno se u gradu vuku potezi pogrešnim redosledom.
Džabe i najbolja namera, ako je rezultat loš.
Ne možeš širiti pešačku zonu a onda uvoditi "vrapce", jer to je naprosto neozbiljno rešenje.
Ne možeš skidati sine sa idejom 'spustano grad na reke' i onda ostati bez železničke stanice, jer novu, makar i na (neki bi rekli) pogrešnom mestu nisi izgradio...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Аутомобилима једноставно није место у центру града зато што представљају вид транспорта који врло лоше, заправо најлошије користи ресурс кога у центру има најмање а то је простор, и то било да су паркирани или се крећу саобраћајницама. Некима овде је очигледно јако тешко да се са тиме помире, али на крају ће морати. То што ће неко себи уштедети километар или два пута, десетак минута времена, који децилитар горива или евентуално гужвање у ЈГП пролазећи аутомобилом преко Трга, све то посредно морају да плате сви они остали који то не раде на тај начин. А зашто би?
 
Kada bi se ukinula parking mesta u centru i napravila jedna garaža na Studentskom trgu i(li) na Trgu republike i još jedna malo niže ka Dušanovoj, gužve bi se prepolovile. Dobili bismo šire ulice, ljudi se ne bi vrteli i tražili parking mesta na ulici, već bi išli pravo ka garažama
 
Vrh