Šta je novo?

Музеј јавног градског саобраћаја

DSC_0221.JPG
DSC_0219.JPG
_20220204_165259.JPG
 
@Somi303

Jel može da se zna gde je snimljen ovaj napušteni IK-201?
Pitam zato što mi je neverovatno prvo da je sam tu, izolovan (nije deo nekog kolektivnog autobuskog otpada) i drugo, da je tako odvežen uz taj šumarak.
 
IK202, rabin D10 motor. O Rabi se nikako nije govorilo u nekim suprlativima, al mi je imala neki šmek. Što se motora tiče, nisu bili loši uopšte. Iako rađeni po licenci MAN-ovih motora, bili su ipak u nekim detaljima drugačiji. Zvukom nikako nisu podsećali na MAN-ove ekvivalente, ni D2156, ni D10. Manje su režale, da tako kažem, mislim zvuk je bio nekako mekši, i meni lično nikada naporan. IK202 je bio i tiši od 201-ice čini mi se. Da se bar jedan sačuvao od svih tih 201/2/3. Ipak su tolike godine kotrljali beogradskim ulicama. I ovo malo što je ostalo, nestaće verovatno ubrzo po dolasku BMC-a.
 
IK202 ćeš najlakše prepoznati po tome što nema rešetku na mestu gde se nalazi hladnjak kod IK201/3🙂 Kod 202-jke je drugačije postavljen usis, a trebalo bi i da je hladnjak okrenut na dole.
 
IK202, rabin D10 motor. O Rabi se nikako nije govorilo u nekim suprlativima, al mi je imala neki šmek. Što se motora tiče, nisu bili loši uopšte. Iako rađeni po licenci MAN-ovih motora, bili su ipak u nekim detaljima drugačiji. Zvukom nikako nisu podsećali na MAN-ove ekvivalente, ni D2156, ni D10. Manje su režale, da tako kažem, mislim zvuk je bio nekako mekši, i meni lično nikada naporan. IK202 je bio i tiši od 201-ice čini mi se. Da se bar jedan sačuvao od svih tih 201/2/3. Ipak su tolike godine kotrljali beogradskim ulicama. I ovo malo što je ostalo, nestaće verovatno ubrzo po dolasku BMC-a.
Sta je problem da se mi forumasi organizujemo i jedan primerak sredimo ( restauriramo ) - ima nas ovde dovoljno, ja nazalost nisam u stanju odma da posaljem, ali sam u Srbiji za mesec ipo dana i ucestvovao bi u tome. Neko 50e neko 100e srediti jedan primerak i predati muzeju. Koliko znam slucajeva iz sveta gde je narod skupljao i posle predavao muzeju stvari... Mislim da je to veoma lako organizovati i da BB nakon tolikog vremena je u stanju da organizuje tako nesto ( ziro racun i recimo 2023 godina bude godina prikupljanja za sredjivanje IK-202 ) drzava realno nije u obavezi to da radi, a ako je narod za nesto sam - moze sam to i da odradi! POKRENIMO SE
 
Primer kako treba da izgleda jedno vozilo posle 20 godina rada. Pomislio bi čovek da ovo nije slikano u Beogradu. 🤩
19C5A17F-2BF3-4B0F-A04E-98B85DF69939 by Conecto NS, on Flickr

Nema mu još 20 godina. 2005. godište je, što znači da mu je "tek" 17 godina🙂 Remontovan je skoro. Njih je vredelo raditi.

Sta je problem da se mi forumasi organizujemo i jedan primerak sredimo ( restauriramo ) - ima nas ovde dovoljno, ja nazalost nisam u stanju odma da posaljem, ali sam u Srbiji za mesec ipo dana i ucestvovao bi u tome. Neko 50e neko 100e srediti jedan primerak i predati muzeju. Koliko znam slucajeva iz sveta gde je narod skupljao i posle predavao muzeju stvari... Mislim da je to veoma lako organizovati i da BB nakon tolikog vremena je u stanju da organizuje tako nesto ( ziro racun i recimo 2023 godina bude godina prikupljanja za sredjivanje IK-202 ) drzava realno nije u obavezi to da radi, a ako je narod za nesto sam - moze sam to i da odradi! POKRENIMO SE

Treba tu puno vremena, para, i verovatno nije lako naći mnogo toga. Slažem sa da su entuzijasti širom sveta dizali razna kultna i istorijska vozila. Mislim da Česi i Poljaci prednjače. Imaju sačuvanih Ikarusa 161P, i kod Čeha ima Sanosa S200, kao trolejbus Škoda, ne znam koje tačno oznake. Verujem da bi trebalo jedno 30000 evra za restauraciju ovog gore Ikarbusa. Nije to lako skupiti. Ljudi u restauraciju Zastave 750 potroše najčešće između 2000 i 4000 evra, a za autobus mislim da malo ko može da predvidi krajnji trošak.
 
Sta je problem da se mi forumasi organizujemo i jedan primerak sredimo ( restauriramo ) - ima nas ovde dovoljno, ja nazalost nisam u stanju odma da posaljem, ali sam u Srbiji za mesec ipo dana i ucestvovao bi u tome. Neko 50e neko 100e srediti jedan primerak i predati muzeju.
Kom muzeju?
 
Muzej nauke i tehnike naprimer ( prosiriti kapacitet ) za pocetak u nekom pogonu GSP-a dok se ne resi pitanje. Ako se uradi takav poduhvat moguce je drzati i u nekom parku ( Beograd na Vodi kao primer sa vagonom iz " Gose " ) nek me isprave ako nije Gosin. Inace da Poljaci i Rusi - posebno sa Ikarusom 280 prednjace u samostalnoj restauraciji vozila gde posle cak i predaju muzeju! Ik 202 postujem medjutim kao klinac sam u skolu isao u Kumodrazu bila je to 2000-2004 gde je Grcka poklonila Srbiji Ikarus 260/280 ti model isti onaj sa kojim sam odrastao u Moskvi l sve do 2014/2015 vozio se ovde njime su mi omiljeni autobusi! Jel ima neko inf od forumasa sta je sa tim autobusima? Bili na liniji 33
 
Restauracija autobusa ima smisla, ako će isti posle toga biti u voznom stanju. Nikako neko lickanje da bi nepokretan stajao. Vagoni su nešto drugo. Slično se sređena vozila javnog prevoza koriste u nemalom broju evropskih gradova. Isteraju se s vremena na vreme na neke linije, naravno u posebnim danima, ili rade taj dan na nekoj istorijskoj liniji. To se radi sa mnogo starijim autobusima, nego li što je IK202 GB421. Sve propada od stajanja, pa sve i da stoji u idealnim uslovima. To pogotovu važi za autobuse i kamione pokretane velikim dizel motorima. Tu su i cevi vazdušne instalacije, kočnice itd.

Ti Ikarusi 260 i 280 iz Grčke nisu dugo radili. Usled nedostatka grejanja, morali su biti imobilisani preko zime. Već su došli izraubovani kod nas, a inače se slažem da su bitni, istorijski gledano, za veliki broj gradova bivšeg Istočnog bloka, al ne i za nas, gde faktički nikakvog značajnijeg traga nisu ostavili. Meni lično draga vozila, al generalno ih ima sačuvanih u priličnom broju, jer ih je bilo svuda, od istočnog Berlina, pa do ko zna koliko udaljenih gradova SSSR-a. Mi smo trebali da spasavamo bar nešto od proizvodnje bivše Jugoslavije, a imali smo vala na desetine raznih modela i tipova autobusa. Od svega ostade onaj mučeni Leyland, koji protegne svoje točkove oko pogona Dorćol s vremena na vreme.
 
Нажалост ни музеј науке и технике ни сам ГСП који има неки покушај музејске збирке нису показали било какво интерњсовање да сачувају и рестаурирају ишта од возила расходованих последњих 15 година и поред покушаја ентузијаста.
Можда би било рационалније откупити од Суботица транса старије Икаре који су у савршеном стању а ове или наредне године ће у расход.
 
Pisali smo ranije da bi bilo idealno da se GSP muzej i Muzej automobila (oldtajmera) iz Majke Jevrosime, spoje u jedan muzej i da se presele na ona zapušteni prostor kod Brankovog mosta na NBG strani. Tada bi se moglo odraditi nešto od tih zamisli.
 
Можда би било рационалније откупити од Суботица транса старије Икаре који су у савршеном стању а ове или наредне године ће у расход.
Ikarbusi IK-111 i 161 od SU transa će biti sačuvani kao muzejski primerci.
 
To je oдлична вест, зна ли се у оквиру фирме или ће их предати неком постојећен музеју у земљи (аутомобила, технике, Жеравица) ?
 
Изгледа и прва тролза коју су излагали на пар ноћи музеја иде на отпад. 🤬 Битно је да су застаклили онај фалсификат трамваја.
 
Има на овом инстаграму.
Ево за оне који немају инстаграм.
Screenshot_20231120_072025_Instagram.jpg
Screenshot_20231120_072028_Instagram.jpg
 
Мени нема логике да су је раскупусали ако више не вози, где би могли да искористе њене делове?
 
Кад се сетим почетка ове теме и заношења да ће средити Санос, ЗИУ кеца и још неке аутобусе. ГСП има нула однос према заоставштини.
 
Vrh