Uzegli Zejtin
Intermediate
direktor":2hes6x49 je napisao(la):A da odemo u skoplje u nabavku eksponata koje smo sasjekli dok to oni isto neurade posto imaju muzej na tockovima tj u voznom stanju ,Razne mercedese,ikaruse,sanose,manove,modele koji su nekad vozili u beogradu .Uzeti jedan tristac i jednog keca za taksi .Meni je krivo sto je gsp sasjekao bredu pred nosom :/ Inace nesto se kuva mozda bude zastavinog muzeja eksponati su popisani od strane muzeja nauke i tehnike [licno gledao slike eksponata ]Zeljtin hvala na predlozima i idejam i spustanjem na zemlju :|
Проблем је што људи из МНТ нису пописали сва Заставина возила која могу бити експонати, иако сам им мејлом послао Ворд документ са око 30 важних возила неколико дана пред њухов пут у Крагујевац. Образложење - "нисмо знали да отворимо мејл" . Иначе, слике експоната имам и ја, а може бити да си гледао и слике које сам им ја донео. Али то је друга тема, да не идем много у ОТ. Нисам био код њих јако дуго, отићи ћу ускоро, и тако имам један стари усисивач као донацију.
Тај депо је савршено место за музеј, а мислим да ако је ГСП успео да помери светла на садашње место, може да их врати на некадашње. А дрвених седишта има за извоз, тако да она нис проблем, а исећи ИК5 или га узети само за доле је исто оно што ради ГСП, сече старе аутобусе. И како ти није пало на памет да узмемо неки ИК5 у добром стању и са њега скинемо делове за оригинални бус који је превозио путнике у Београду. Скупље је, али као што рече "1111" Зашто лажирати историју?"
За куповину аутобуса који не постоје немам ништа против, али оно што имамо да уништимо, то не. default/smile
А "кравица па шталица" не мора да се поштује. Из буквалног значења знам default/laugh
Кажем да нема поенте растурити добар аутобус, да би се скрпила трулевина. Једноставо, то виште неће бити исти аутобус који је превозио путнике 70-их, можда ће бити исти једино по саобраћајној и броју шасије. И не само да је таква операција скупља, већ је и резултат драстично лошији. А да не помињем да ова земља нема пара за бацање, већ се мора гледати сваки динар. Тиме се не уништава нешто што имамо, пошто то што имамо није у задовољавајућем стању, већ се прави нешто што ће сутра у било ком тренутку моћи да изађе на улицу без бојазни да ће се искривити при првом јачем кочењу или да ће посејати неки део успут. Евo, на пример, ископах на нету:
Овај аутобус је оригиналан - ауспух је на крову, мотор и мењач су фабрички, све је на свом месту, браник није замазиван, знак произвођача је онај који треба да буде и на за то предвиђеном месту - "мајстори" из ГСП га нису префарбали... Потребно је прегледати лимарију, средити шта треба (а верујем да нема пуно, пошто нигде нема видљивих трагова рђе), доообро је заштитити (ово је део који сви мајстори "забораве" јер их мрзи да себи праве посао, а кључни је део рада са лимаријом) и цео аутобус префарбати у црвено-белу комбинацију (квалитетном бојом, коју не може да направи Хелиос или Зорка), можда додати и неку рекламу из тог времена (рецимо неког предузећа које више не постоји)... И ето, леп, функционалан и најближе оригиналу рестауриран експонат. Ово је само груби пример, наравно да би ту било још много посла. Нема ту лажирања - као што се мртав човек не може оживети, ни возило које је прешло одређену границу се не може поправити. То што је можда још увек у саобраћају не значи да му има спаса, свашта се котрља овим путевима а одавно је требало да буде у преси.
А Скопље не помињи, код њих су аутобуси као из Бејрута! :blah: Видео сам да је нека фирма из Струмице ставила у расход 2 оригинална Икаруса 160, од којих би један био идеалан за реплику, и то је то што се тиче бивше нам јужне браће.
А принцип "шталица па кравица" се МОРА поштовати, јер без гараже нема ни бављења олтајмерима. Многи су покушали, па су прошли кроз плаћену школу и видели да то тако не иде. Олдтајмери су скуп хоби, и са њима се човек мора понашати као са малим дететом. Овде је ситуација још драстичнија, пошто су у питању велика, тешка и специфична возила, која се не могу средити на "о-рук", већ само у радионицама специјализованим за њихову рестаурацију, којих је у Европи јако мало а чији рад кошта јако много. Иначе, сређивање одлтајмера траје око годину или чак две, па сад замислите колико тек треба времена за враћање у живот једног аутобуса.
Koga zanima ta prica,sastanak udruzenja je u nedelju 8 Aprlia u 18h,Ul Cara Dusana 65.
Okupljanje izmedju 17:30-18:00na stajalistu Nade Dimic...
Pa ko voli i ima predloge nek izvoli
@ Uzegli Zejtin Ja cu tvoje poruke prekopirati i preneti ih prededniku ULJJP-a
Наравно, зато сам све ово и написао. :kk: :kk: :kk:
Након тога треба лобирати код града да они преузму целу реализацију или да се ради у партнерству са градом који ће финансирати музеј и подстаћи фирме да исто то учине, док Удружење може да обавља оперативне послове.
Лепо си рекао оно на што сам ја куцао у 20 реченица. :kk: :kk: :kk:
Чини ми се да је "Зејтин" љубитељ "олдтајмера" он до некле може помоћи да се остало нађе default/smile
Ја јесам љубитељ, али сам далеко од некога ко може бог зна како помоћи. Права адреса је Браца Петковић и Музеј аутомобила, он сигурно зна где се возила могу средити, коме се обратити, цене, трајање рестаурације... Што се мене тиче, ја само могу да дојавим када приметим неки занимљив примерак аутобуса, да труне на некој ливади или да се негде појавио примерак згодан за реплику. У неку ширу причу се не бих укључивао, јер то прво са собом носи огромну одговорност, а друго - све ово одузима много времена, а у животу има много, много битнијих ствари од старог аутомобила или аутобуса који су у суштни само гомила гвожђа. Тако се односим и према својим аутомобилима, ма колико ми били драги.