Šta je novo?

Музеј јавног градског саобраћаја

direktor":2hes6x49 je napisao(la):
A da odemo u skoplje u nabavku eksponata koje smo sasjekli dok to oni isto neurade posto imaju muzej na tockovima tj u voznom stanju ,Razne mercedese,ikaruse,sanose,manove,modele koji su nekad vozili u beogradu .Uzeti jedan tristac i jednog keca za taksi .Meni je krivo sto je gsp sasjekao bredu pred nosom :/ Inace nesto se kuva mozda bude zastavinog muzeja eksponati su popisani od strane muzeja nauke i tehnike [licno gledao slike eksponata ]Zeljtin hvala na predlozima i idejam i spustanjem na zemlju :|

Проблем је што људи из МНТ нису пописали сва Заставина возила која могу бити експонати, иако сам им мејлом послао Ворд документ са око 30 важних возила неколико дана пред њухов пут у Крагујевац. Образложење - "нисмо знали да отворимо мејл" :rolleyes: . Иначе, слике експоната имам и ја, а може бити да си гледао и слике које сам им ја донео. Али то је друга тема, да не идем много у ОТ. :) Нисам био код њих јако дуго, отићи ћу ускоро, и тако имам један стари усисивач као донацију. :)

Тај депо је савршено место за музеј, а мислим да ако је ГСП успео да помери светла на садашње место, може да их врати на некадашње. А дрвених седишта има за извоз, тако да она нис проблем, а исећи ИК5 или га узети само за доле је исто оно што ради ГСП, сече старе аутобусе. И како ти није пало на памет да узмемо неки ИК5 у добром стању и са њега скинемо делове за оригинални бус који је превозио путнике у Београду. Скупље је, али као што рече "1111" Зашто лажирати историју?"
За куповину аутобуса који не постоје немам ништа против, али оно што имамо да уништимо, то не. default/smile
А "кравица па шталица" не мора да се поштује. Из буквалног значења знам default/laugh

Кажем да нема поенте растурити добар аутобус, да би се скрпила трулевина. Једноставо, то виште неће бити исти аутобус који је превозио путнике 70-их, можда ће бити исти једино по саобраћајној и броју шасије. И не само да је таква операција скупља, већ је и резултат драстично лошији. А да не помињем да ова земља нема пара за бацање, већ се мора гледати сваки динар. Тиме се не уништава нешто што имамо, пошто то што имамо није у задовољавајућем стању, већ се прави нешто што ће сутра у било ком тренутку моћи да изађе на улицу без бојазни да ће се искривити при првом јачем кочењу или да ће посејати неки део успут. Евo, на пример, ископах на нету:

dsc09977af1.jpg


Овај аутобус је оригиналан - ауспух је на крову, мотор и мењач су фабрички, све је на свом месту, браник није замазиван, знак произвођача је онај који треба да буде и на за то предвиђеном месту - "мајстори" из ГСП га нису префарбали... Потребно је прегледати лимарију, средити шта треба (а верујем да нема пуно, пошто нигде нема видљивих трагова рђе), доообро је заштитити (ово је део који сви мајстори "забораве" јер их мрзи да себи праве посао, а кључни је део рада са лимаријом) и цео аутобус префарбати у црвено-белу комбинацију (квалитетном бојом, коју не може да направи Хелиос или Зорка), можда додати и неку рекламу из тог времена (рецимо неког предузећа које више не постоји)... И ето, леп, функционалан и најближе оригиналу рестауриран експонат. Ово је само груби пример, наравно да би ту било још много посла. Нема ту лажирања - као што се мртав човек не може оживети, ни возило које је прешло одређену границу се не може поправити. То што је можда још увек у саобраћају не значи да му има спаса, свашта се котрља овим путевима а одавно је требало да буде у преси.

А Скопље не помињи, код њих су аутобуси као из Бејрута! :blah: Видео сам да је нека фирма из Струмице ставила у расход 2 оригинална Икаруса 160, од којих би један био идеалан за реплику, и то је то што се тиче бивше нам јужне браће.

А принцип "шталица па кравица" се МОРА поштовати, јер без гараже нема ни бављења олтајмерима. Многи су покушали, па су прошли кроз плаћену школу и видели да то тако не иде. Олдтајмери су скуп хоби, и са њима се човек мора понашати као са малим дететом. Овде је ситуација још драстичнија, пошто су у питању велика, тешка и специфична возила, која се не могу средити на "о-рук", већ само у радионицама специјализованим за њихову рестаурацију, којих је у Европи јако мало а чији рад кошта јако много. Иначе, сређивање одлтајмера траје око годину или чак две, па сад замислите колико тек треба времена за враћање у живот једног аутобуса.

Koga zanima ta prica,sastanak udruzenja je u nedelju 8 Aprlia u 18h,Ul Cara Dusana 65.
Okupljanje izmedju 17:30-18:00na stajalistu Nade Dimic...
Pa ko voli i ima predloge nek izvoli :)
@ Uzegli Zejtin Ja cu tvoje poruke prekopirati i preneti ih prededniku ULJJP-a ;)

Наравно, зато сам све ово и написао. :kk: :kk: :kk:

Након тога треба лобирати код града да они преузму целу реализацију или да се ради у партнерству са градом који ће финансирати музеј и подстаћи фирме да исто то учине, док Удружење може да обавља оперативне послове.

Лепо си рекао оно на што сам ја куцао у 20 реченица. :kk: :kk: :kk:

Чини ми се да је "Зејтин" љубитељ "олдтајмера" он до некле може помоћи да се остало нађе default/smile

Ја јесам љубитељ, али сам далеко од некога ко може бог зна како помоћи. Права адреса је Браца Петковић и Музеј аутомобила, он сигурно зна где се возила могу средити, коме се обратити, цене, трајање рестаурације... Што се мене тиче, ја само могу да дојавим када приметим неки занимљив примерак аутобуса, да труне на некој ливади или да се негде појавио примерак згодан за реплику. У неку ширу причу се не бих укључивао, јер то прво са собом носи огромну одговорност, а друго - све ово одузима много времена, а у животу има много, много битнијих ствари од старог аутомобила или аутобуса који су у суштни само гомила гвожђа. Тако се односим и према својим аутомобилима, ма колико ми били драги. :)
 
Како год :rolleyes: , ја рекох каква је ситуација. Врти се прича у круг. Ако спашаваш нешто што се не може спасити, добијаш лош резултат који више није оригиналан јер има 10% оригиналних делова. Ако правиш реплику, имаш 90% оригиналних делова али такво возило по теби "нема душу". Па пошто је таква ситуација, онда је најбоље да се не ради ништа, пошто ћемо и у једном и у другом случају имати незадовољавајући резултат. Можда би тебе рестаурација ИК-5 са Ибарске задовољила без обзира на то што би од оригинала остала само стакла, и то само зато што на папиру пише да је тај аутобус возио путнике 70-их. И да притом имаш возило по систему "закрпа на закрпу". Поента је ваљда да се млађима и онима који ће се тек родити покаже каква су возила превозила Београђане, али то не значи да то морају бити баш та возила која су крстарила улицама, уколико је њихово спашавање неисплативо. Све се може направити, може чак и дрвена пећ - али да је не ложиш. Може и од нечега превише трулог да се склопи возило, али никада неће бити како треба, увек ће морати да се дорађује и никада неће бити потпуно исправно. Видео више пута.

На ФБ сам видео резиме одговора кустоса Божиновића из МНТ. Ма шта чланови удружења мислили, и ма какво мишљење ја имао о Божиновићу, човек је у вези тролејбуса бр 1 великом већином у праву - нажалост, али тако је. И што пре сви чланови Удружења схвате да у формирању Музеја нису битне само емоције већ и економски аспект, тим пре ће бити у стању да реално сагледају ситуацију, батале дечачке снове и крену у реализацију нечега што може имати успех. Ако дођу код неког буџе у граду са идејом "ми хоћемо да спасемо 328 по сваку цену", добиће одговор "пффф, како год, хај' сад сви напоље, имам састанак".

Ја сам на ову тему рекао шта сам имао, и нећу више гушити. Ко се слаже-слаже, ко се не слаже-не слаже, мени ни из џепа ни у џеп. Овде свако износи своје мишљење и ставове, а на другима су да ли ће их прихватити или не.
 
Не гушиш тему и пишеш паметне постове, зато сваком дам плус, али нисам могао а да не напишем оно горе
tongue2.gif
Ти чланови тог удружења мисле да се музеј може основати у некој шупи и у њега ставити пар "Икар(б)уса" које ће они "средити" као и ове који су на улицама. А могу само да замислим како мисле да их одржавају :rolleyes:
 
Nazalost nemamo nijedno vozilo u originalnom stanju,recimo trola broj 1 ima toliku koroziju na bokovima jer stoji bez cerade na parkingu muzeja nauke i tehnike da ce morati da joj menjaju limariju.

A kao da je vazno kada je ugradjena limarija,farovi i ostali delovi kada opet 90% ljudi nece razmisljati o tome.Muzej se pravi za siroku javnost a ne za zaludjenike kao sto smo recimo mi.Kao sto i ovo sto mi na beobuildu diskutujemo malo ljudi zanima a urbanisticke i arhitektonske odluke se donose da zadovolje siroku javnost.
 
Управо тако Вучко. Просечног грађанина/посетиоца не занима да ли тај аутобус који је у музеју има аутоматски мењач, да ли је први са Вегман вратима из серије ИК-160 или има оригиналан мотор. Посетиоца занима да види аутобус у што бољем стању, сређен, упицањен, да се у њему осећа дух тог времена... А за то није неопходно имати оригиналан примерак из ГСП-а, довољан је исти модел, старе слике по којима би се урадила шема боје и то је то. Нешто има смисла спасити (као на пример Лејланд), али нешто је једноставно мртво, труло, отписано, и не вреди га прикључивати на апарате. А то да ли је тај аутобус први који је стигао у ГСП са Рабиним или МАН-овим мотором и аутоматским мењачем, не занима 99% посетилаца. Ја разумем да су запослени у ГСП-у, пре свега возачи, емотивно везани за нека возила =ипак су у њима провели добар део радног века), али та чињеница не чини та возила музејским експонатима.

Иначе, што се тиче троле 1 - потпуно је погрешно ставити је под цираду или најлон, то само ствара ефекат стаклене баште и убрзава труљење. Решење је премештање у неку халу и конзервација. Зато мислим да чланови Удружења праве грешку што хоће да скупе новац, купе цираду и у њу замотају ГБ 1, јер ће му тако само скратити век. Рђа се на нашим аутобусима не појављује толико због кише и воде, већ због неадекватне антикорозивне заштите (грешка произвођача - Икарбус је ни данас не ставља а да ваља, или су у питању стара возила на којима је заштита пропала), затим со, блато и наслаге прљавштине на доњем строју које задржавају влагу (лоше прање) и неадекватне поправке и касније заштите (само и искључиво кривица ГСП). Рецимо, на стари аутомобил иде неколико слоева разних антикорозивних заштита (цинк спреј на варове, Body 999 на варове, основна реактивна боја, Body 950 у 2 слоја, па Body 930, па восак...), док у ГСП свеже варове не премажу ни основном бојом, нити скину рђу до краја, бацају гит на аутобус као да је малтер (а треба избегавати стављање истог, јер после пуца)... Такође, битан је и начин спајања нових лимова - пун вар или испрекидан, пунктовање, пажња колика је температура да не би дошло до деформисања лима, техника варења... О свему овоме ГСП не води нимало рачуна, па после имамо ситуацију да нам аутобуси у расходу стари 10 година стварно више нису низашта, а могли су бити у таквом стању да у тренутку расхода могу без проблема да возе још 50 000. Сетите се само немачких аутобуса који су се појавили 1997-1998 као приватни, сви они су тамо били у расходу, а ни Р од рђе нису имали. Ово су само неки уопштени примери, набацани из главе - о теми одржавања, лимарије и заштите бих могао још много да куцкам, али да не блебећем превише. :)

Не гушиш тему и пишеш паметне постове, зато сваком дам плус, али нисам могао а да не напишем оно горе http://www.8bitbrigade.com/images/smilies/tongue2.gif Ти чланови тог удружења мисле да се музеј може основати у некој шупи и у њега ставити пар "Икар(б)уса" које ће они "средити" као и ове који су на улицама. А могу само да замислим како мисле да их одржавају. :rolleyes:

Схватио. :kk: :kk: :kk:
 
Pozdravi svim članovima foruma od Udruženja Ljubitelja Javnog Prevoza (ULJJP) :kk:

Pre svega želimo u samom startu da razjasnimo neke stvari kako ljudi ne bi bili u zabuni i ostavljali neumesne komentare na račun našeg Udruženja.

Udruženje Ljubitelja Javnog Prevoza (ULJJP)je neprofitna i nevladina organizacija,cilj nam nije novac,pravo na platu,slava ili nešto slično već da uradimo nešto konkretno vezano za Muzej Javnog saobraćaja prvi put posle 20 godina (14 Oktobar 1992)odnosno da nastavimo tamo gde je GSP stao jer su 2003/04 rasformirali Muzejsku komisiju i odustali od Muzeja koji sa nekolicinom eksponata postoji interno i simbolično.

Za mesec i po dana pristupilo nam je 19 članova plus 3 u najavi sa podrškom Medijske kuće BLIC-24 sata sa reklamnom kampanjom u toku i kontaktima sa MNT i GSP Beograd što nije loše za tako malo vremena.
Mi nismo deca kako nas neki smatraju i nazivaju koja su se probudila iz sna o raketi,svemiru itd već ozbiljni mladi ljudi koji žele nešto konkretno da urade za svoj grad,kulturu i istoriju.

Jasno nam je da smo pokrenuli priču u teškom vremenu kada se misli na svaki dinar,jasno nam je da osnivanje novog Muzeja ili odeljenja u postojećem MNT je teško,muzej se ne može osnovati preko noći i spremni smo da će ova priča do konačne realizacije potrajati i do 10 godina i da će biti puno rada,truda,zalaganja,suza i razočarenja i da možemo ostati bez nekih ili svih eksponata i da nam se može dogoditi da prođu godine rada uzalud i da nam svi zatvore vrata bez sluha za Muzej koji može dovesti veliki broj turista u Beograd i napraviti ludu zabavu i uživanje čak i sugrađanima.

Ali kako sve ovo proveriti da je uzalud ako ne pokrenuti jednu važnu priču uz rizik,možda i uspe ne možemo znati ako ne proverimo,možda Ministarstvu Kulture,Muzejima,Gradonačelniku nikada ovakva ideja nije predložena pa ljudi nemaju odgovarajuću reakciju.
Mi opet ne sedimo pored računara kucajući gomile postova koji nemaju smisla uveravajući sebe da je nešto ne moguće uraditi sa jednim jedinim objašnjenjem da je ovo Srbija i da nema para,ako se organizujemo i bude nas svakim danom sve više kao članova Udruženja ili Simpatizera da svako odvoji mesečno 500-1000 dinara kao Donaciju Udruženju moglo bi dosta toga da se uradi.

Čitajući postove na ostalim forumima i primajući čak i neke neumesne poruke shvatamo da nekim ljudima nije stalo da Beograd dobije jedan ovako lep muzej,pravdajući se da su restauracije skupe,da ne postoji smeštaj,gde držati vozila,kako ih zaštiti i slično ali to su samo izgovori iz straha da se nešto ne desi lepo uspavanom domaćem društvu.

Mi postojimo tek Mesec i po dana i naravno ne možemo sve da uradimo jer ljudi prvo moraju da nas upoznaju,saznaju o programu da bi mogli da rade na ovako važnom projektu.

Zato pozivamo sve ljude dobre volje,stručnjake na polju restauracije,sve one koji znaju kako to ide,vlasnike oldtajmera i sve sve ostale da nam se pridruže na bilo koji način kao Članovi Udruženja,savetnici,simpatizeri da budemo jak tim koji je spreman da izvrši jake pritiske na nadležne institucije da se ova priča o Muzeju zaista pogura i krene se ozbiljno ka realizaciji jer je pun pogodak i ne može nikako doći do gubitka.
 
Prvo da vam poželim puno uspeha u vašoj misiji, mislim da je bilo krajnje vreme da se nešto konkretno uradi na tom polju :kk:

Moram da uputim i jednu zamerku - prilikom osnivanja firme/kluba/udruženja po pravilu se gleda da i naziv i skraćenica budu efektni, laki za pamćenje i za izgovor... Naziv vašeg udruženja je trebao da bude inventivniji, jer vam je skraćeni naziv... hajde da kažem rogobatan.

Na ćirilici (УЉЈП) ne zvuči lepo i lomi se jezik ali se bar pravilno pročita... Ali na latinici (ULJJP) je baš problematičan, 99% ljudi će ga pročitati pogrešno (kao УЛЈЈП a ne kao УЉЈП).
 
Hvala na čestitkama,Udruženje misli da ne bi trebalo tek tako ugasiti jednim pokretom pera Istoriju GSP-a koja je tesno povezana sa Istorijom Beograda.
Jasno nam je da će biti teško,da ćemo nailaziti na zatvorena vrata,ljude na sastancima ali moramo probati i opet ako ništa ne budemo uradili neće nam biti žao jer je ostvaren prvi korak kao kod deteta koje ili padne ili korača.
Što se tiče naziva i skraćenice nadam se da ljudi koje zanima naša delatnost da će pravilno pročitati,ipak insistiramo kada se predstavljamo na punom nazivu.

Postoji mogućnost da se ovakva Udruženja osnuju u Sarajevu,Zagrebu i Skoplju-za sada su drugari sa bh-busa bili zaintresovani za ovu priču.
 
Све је то лепо, али мене занима конкретно - шта, како, где. Не може се радити с коца и конопца, мора да постоји неки план. Без обзира на све написано у претходна 2-3 поста, ја и даље нигде нисам видео конкретне предлогегде држати возила, где радити рестаурације... Лично обожавам стара возила, али сам исконски против крпачине и импровизације у рестаурацији (што је очигледно неминовно ако се у Музеј стави већина возила која сам видео на списку) и уопште у организовању било каквих пројеката. Без увреде, али мени ово и даље личи на леп сан без конкретног плана.
Немам намеру да кварим забаву, али или треба све радити како треба, или не радити уопште.
 
Izložba starih vozila u subotu na Saobraćajnom
Autor: Beoinfo, Foto: M. Jošida - Ilustracija 18.04.2012. - 12:00 Komentara (0)

Na Saobraćajnom fakultetu u Ulici vojvode Stepe u subotu, 21. aprila, od 10 do 15 časova održaće se godišnji skup, šesti po redu, Udruženja istoričara automobilizma. Osim izložbe starovremenskih vozila, u amfiteatru fakulteta održaće se i prezentacija radova iz istorije srpskog automobilizma.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/317826/Deterdzent-u-fontani-na-Trgu-Nikole-Pasica
 
Pogledajte autobus GSP koji je prešao više od milion kilometara bez generalne

Defile starih automobila - oldtajmera ulicama Beograda i izložba planirana za nedelju pre podne ispred Skupštine Grada Beograda, otkazuju se jer se tada održava Beogradski maraton, izjavio je Ljubomir Ivanović iz Udruženja automobilskih istoričara. Izložba je otvorena kod Saobraćajnog fakulteta.

363263-vozilo.jpg


Izložba oldajtmera - starih vozila biće otvorena danas kod Saobraćajnog fakulteta u Beogradu (ulica Vojvode Stepe 305), dodao je Ivanović.

Na tom fakultetu će tada biti veliki skup, sa 150 učesnika, o istoriji automobilizma.

Očekuje se dolazak gostiju iz Makedonije, Bugarske, Rumunije, Mađarske, Slovenije, Hrvatske, BiH, Slovačke i Italije.

- Posebna atrakcija biće jedini sačuvan primerak autobusa Lejland iz 1961. godine, vlasništvo GSP Beograd. Autobus je kupljen 1961. godine u kontigentu od 160 komada i radio je na liniji 33a, od Zelenog Venca do Banovog brda. Prešao je više od milion kilometara bez generalne popravke - rekao je Ivanović.

Najvredniji automobil na izložbi biće Alfa Romeo 6C 2300 B iz 1938. godine, vlasništvo privatnog muzeja Bonfanti iz Italije.

Izložba će trajati do 15 časova posle čega sledi prezentacija istorijskih radova članova Udruženja.

Šesti godišnji skup Udruženja istoričara automobilizma počinje u subotu izložbom na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu u 10 časova.

Govoreći o temama i učesnicima Skupa istoričra automobilizma, Ivanović je izvojio izlaganja o kadilaku princa Đorđa, značkama Auto kluba Kraljevine Jugoslavije, teretnim automobilima Zastava 615 i 620, Alfa Romeu i trkama na Avali 1920-ih godina.

Линк: http://www.24sata.rs/vesti/beograd/...d-milion-kilometara-bez-generalne/37350.phtml
 
Za udruzenje se u poslednje vreme dosta proculo,ali i novinari su dosta zainteresovani za ovu pricu.Ovo je tekst od pre 2 dana objavljen u Politici.Bio je zakazan termin i na RTS-u u Beogradskoj hronici,ali zbog vandredne situacije u gradu,termin se odlaze.Sutra zakazan intervju sa Studiom B unutar pogona Zemun.
154585_3782964850129_1157208937_33307330_1723168878_n.jpg
 
Mogli ni da nabave za eventualni muzej jos starih autobusa iz Skoplja, jer su oni resili da iseku sve stare ikarbuse i sanose kakvi su vozili i u BG. Sigurno bi ih kupili za male pare...
 
malo pre sam vas gledao na studiob bio je tu i Cuburac
 
Nabasao sam slučajno na ovu jako staru kartu GSP Beograd.
Da li neko može da proceni koliko je stara, tj. iz koje je otprilike godine? :)
IMG_5190_zps1b3b4246.jpg


Zanimljivo mi je ono upozorenje "Ako se karta izgubi mora se druga kupiti" :D
 
Поштено се зачудих кад видех да је тема моја :shock: Јел и вама пише само пола имена или је неки баг код мене?
 
Ispravljen je naslov teme ;)
 
А да ли неко зна шта је са овим првим Икарусовим аутобусом ?


Лепо би било имати га у колакцији.

А тек ово
 
Nazalost naucna fantastika mada nikad se nezna sta supe kriju po srbiji zaprepastili bi ste se sto kaze kustos muzeja nauke i tehnike
 
Mene je Felix55 inspirisao da malo proceprkam po licnoj arhivi, te evo i mog skromnog doprinosa, siguran sam da zasluzuje da bude muzejski eksponat :



Direkcija tramvaja i osvetljenja Poglavarstva Grada Beograda, mesecna pretplatna karta, autobuska linija 35, za mesec mart 1941. godina. Ma kakav BusPlus, ovo je bio sistem! :kafa:
 
Lepo od tebe što si podelio sa nama to, sigurno bi bila deo postavke da imamo muzej kakav Beograd zaslužuje.
Zanimljivo je da je ova pretplatna karta donosila osetan popust za to vreme (62 vožnje za 45 dinara), pošto se sećam da mi je deda pričao kako je on kao učenik pojedinačnu vožnju tramvajem u to vreme plaćao 1 dinar.

S druge strane, ako današnju cenu pojedinačne karte (72 dinara) pomnožimo sa 45, dobijamo da bi ovakva pretplatna karta za đake (i to samo za 1 autobusku liniju) danas koštala čitavih 3240 dinara :shock:
 
Vrh