Šta je novo?

Ко им ово дозволи? (nelegalna, divlja gradnja)

Једно решење за саобраћај је "интерно раштркавање", или један облик функционалне децентрализације - подела на јединице сличне величине, које требају да имају један скуп одређених садржаја, где би једини изузетак била индустрија и производња.

Ово значи да се не трпају пословне зграде само на НБГ, него свуда.
 
Metro linija jedan da se produži prema Borči.
Drumski most na potezu Žorža Klemansoa- Kotež.
Bulevari i prateća komunalna infrastruktura sa te strane Dunava.
Urbanistički plan koji predviđa formiranje blokova za velikim zelenim površinama poput NBG ili Limana.
Onda bi i investitori, a u prvom redu građani bili zadovoljni, prvi bi dobili prostor za gradnju, a građani, uključujući i buduće stanare, bi dobili funkcionalno naselje i rasterećenje linija javnog prevoza i prometnih saobraćajnica ( Zrenjaninski put, Pančevački most, Bul. despota Stefana).
@Karlo del Ponte je skicirao jedno odlično rešenje za taj prostor na jednoj drugoj temi.
 
У праву си, али, истини за вољу, ни у кругу који сам нацртао за Београд не живи милион, већ једва пола милиона људи (јер круг не обухвата ни пола Новог Београда, Земун, велике делове Чукарице... све оне делове где је град "растао у ширину". А управо реке и зелени појас уз њих додатно обарају аргумент о "пренатрпаности" Београда, тј. да Београд треба да се шири зато што је пренатрпан.

Београду недостаје комунална инфраструктура и комунални ред - ни једно ни друго се не постиже заустављањем градње у постојећој полу-урбанизованој зони, нити инсистирањем да град мора да се шири "другде". Управо супротно. Гушће градско ткиво ствара средину која је у стању да финансира (дугорочно) комплексне урбане системе као што су метро, канализација, оптичка мрежа... много лакше него становништво расуто по брдима и пашњацима.

Занимљиво је искуство из швајцарског урбанизма. Пошто су Швајцарци углавном рурално становништво, и још су генерално мизантропи (иде им на живце ближњи њихов), онда је свима идеал да с прозора гледају у њиву или шуму. Пратећи тај идеал и кроз наглу урбанизацију и индустријализацију у прве три деценије после Другог светског рата, дошли су дотле да данас између Берна и Цириха имаш практично непрекинут низ насељених места. Да би заштитили преостали простор, још крајем 70-тих су донели закон о заштити јавног простора који строго ограничава "ширење" урбане површине и захтева згушњавање постојећег урбаног простора. Због тога је већина данашње новоградње у швајцарским градовима надзиђивање постојећих зграда за по два спрата, или рушење породичних кућа зарад подизања стамбених зграда, и праћена је идентичном кукњавом: подавићемо се, где ће деца да нам се играју, где ћемо да се паркирамо...

Хоћу рећи, у раштрканом и расцепканом Београду, најгора ствар која тренутно може да се предложи је да се град "још шири" (да би се сачувале приградске кућице, напуштене фабричке хале или разрушени хотели). Наш град мора да се консолидује у конзистентну урбану целину да би напокон био у стању да поприми атрибуте и функције истинске престонице.

Мислим да су ту у том кругу цео НБГ, старо језгро Земуна, цели Стари град, Врачар, Савски венац, гушћи део Чукарице, и мањи делови Вождовца, Звездаре и Палилуле. Има ту сигурно минимум 800000 становника.

Слажем се да Београду фали ред. Први проблем је што Београд од 2. светског рата развија инфраструктуру на кашичицу и што су прескакани неуређени делови града. Фали јака друмска мрежа, фале бар 2 моста на Дунаву и 2 на Сави, фали трамвај преко Дунава, ширење трамвајске мреже као и тролејбуске зарад урбане еманципације простора.
 
Od metroa nema ništa. Zato i jeste suludo dalje tovariti ovaj disfunkcionalan grad zgradama, automobilima i ljudima.

Добро си споменуо ту код дома, мени уопште није јасно како и где ту мисле да угурају зграду. Баш сам пре месец дана стао и гледао рендер и покушавао да замислим где ће у стварном свету та зграда да се изгради. Али да, ускоро ће Устаничка добити скроз другачији изглед. Креће полако и део од ДЗ ка пошти овамо, целу ту страну ће попунити зграде једна до друге ако сам добро видео.
Bezumlje ide i dalje od toga. I ovde dižu zgradu.

Bukvalno grade na malom nasipu zemlje između trotoara i zgrada iznad.
 
Metro linija jedan da se produži prema Borči.
Drumski most na potezu Žorža Klemansoa- Kotež.
Bulevari i prateća komunalna infrastruktura sa te strane Dunava.
Urbanistički plan koji predviđa formiranje blokova za velikim zelenim površinama poput NBG ili Limana.
Onda bi i investitori, a u prvom redu građani bili zadovoljni, prvi bi dobili prostor za gradnju, a građani, uključujući i buduće stanare, bi dobili funkcionalno naselje i rasterećenje linija javnog prevoza i prometnih saobraćajnica ( Zrenjaninski put, Pančevački most, Bul. despota Stefana).
@Karlo del Ponte je skicirao jedno odlično rešenje za taj prostor na jednoj drugoj temi.
Нема од тога ништа.
Тај простор је предвиђен за будуће сламове, када се појача емиграција из субсахарске Африке и јужне Азије. Већ постоји који ромски, таман ће се природним током развијати. Поента је да се што теже и компликованије долази до центра града, не обратно.
 
Poslednja izmena:
Нема од тога ништа.
Тај простор је предвиђен за будуће сламове, када се појача емиграција из субсахарске Африке и јужне Азије. Већ постоји који ромски, таман ће се природним током развијати. Поента је да се што теже и компликованије долази до центра града, не обратно.
Нема од тога ништа. Видећи да су политичари који се сад по свету уздижу, под утицајем људи за које овде нико није чуо, као што су Ник Ленд и Кертис Јарвин, већа шанса је да ће кроз 20 година становништво тих региона буквално бити смањено за 99%, видећи да се срж ових "уздижућих партија" деле на 3 фракције: "све их избацити", "све их побити" и "све их побити а онда им сатрти земље одакле су дошли са земљом". Довољан доказ да је ишта "нормално" тотално мртво је да се оде на најутицајнију друштвену мрежу, бивши твитер, и укуцати у претраживач "TND". Самим тим да се добија малтене бесконачна листа резултата је довољан доказ да је ствар тотално отргнута контроли.
 
Нема од тога ништа.
Тај простор је предвиђен за будуће сламове, када се појача емиграција из субсахарске Африке и јужне Азије. Већ постоји који ромски, таман ће се природним током развијати. Поента је да се што теже и компликованије долази до центра града, не обратно.
Shvatiće oni da moraju uskoro da organizuju nova naselja.
 
Shvatiće oni da moraju uskoro da organizuju nova naselja.

Ко да организује нова насеља? Њима је довољно да узму неко парче земље на ком је било неко старо фабричко постројење, и на том месту набију зграде. А тога у понуди има за још деценију и по. Ипак, мораће неко да ради на тим градилиштима за ситне новце. Стога, таман ће повољно живети у неком новом сламу у околини Крњаче.
 
39821_baka-coka_m.webp

812337_s_f.webp
 
Па би, али би било за трунку боље, опет и даље накарадно.
 
Čim je render izašao, rekao sam da će biti njesra. A jedini razlog zašto nismo dobili kocku nego kocku nadograđenu na starogradnju, je zato što taj koji gradi nedovoljno dobar sa sadašnjom garniturom, da može da dobije da sruši celu zgradu.​
 
Pola foruma otkida na tu nadogradnju i kanjončinu koju je stvorila. Čudi me da se već nisu pojavili da je brane i ovde.
 
Pa ovo je po meni bolje nego da je cela zgrada "moderna".
Makar su se trunku potrudili za razliku od ostalih. U kakvom gradu i vremenu živimo - Daj šta daš.
 
Јел тада само десна страна зграде и поткровље грађено или је и жути део зграде са слике грађен тада?
 
Pa ovo je po meni bolje nego da je cela zgrada "moderna".
Makar su se trunku potrudili za razliku od ostalih. U kakvom gradu i vremenu živimo - Daj šta daš.
Ako je reč o zgradi na Dorćolu, bolje da se nisu ni trudili. To ne znači da bi novogradnja bila bolje rešenje, već da može kao u inostranstvu, da se nadogradi u stilu prizemlja. Ali to je nešto što naše apsolutno ne interesuje, nego daj što jednostavnije i da izgleda što jeftinije. Većinski takav utisak na mene ostavljaju novogradnje.​
 
Vrh