Šta je novo?

Историја београдског урбанизма

@Delija
Koji bre pokisaji satanizacije, covece?
Evo ako ti je lakse, apsolutno sve u ovom postu koji si sad napisao je i moje misljenje.
Ali...
To ne znaci da sam ja sad najpametniji ili najmudriji.
Ukazao sam na mogucnost suceljavanja, uporedjivanja i analiza raznih aktera i raznih planova, kao osnovu, zdrav temelj za neke buduce planove.
A ti odma zavera, satanizacija, trol i slicno.
Kako ne razumes da upravo vi koji mladji strucnaci treba da sagledate gde su bile greske u proslosti, a ne da bespogovorno sledite neke smernice iz proslosti, pa makar ko ih postavio?
Zasto svaku upitnu recenicu ne dozivljavas kao pomoc i uzgradnji najboljeg stava, vec kao kako rece pokusaj satanizacije?
Mudrost i jeste u tome da pre donosenja konacnog stava i sam sebi postavis sto vise pitanja.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Не залећи се у празно.Нисам мислио на тебе.Као што рекох,ниси био на предавању.

А сатанизације на форуму је било.

"Јовин мегаломан" - Човек је само кроз пројекте решавао већ задате смернице по питању метроа и то на основу ГУП-а 1972 на чијој он изради није директно учествовао.Станице као и целу прву фазу је у највећој мери пројектовао поменути Аустријанац (и о томе сам годинама уназад писао али су овде то неки игнорисали).

"Аутомобилста као и ови сада" - Пројектовао булеваре по атинској повељи и то када их је читав свет градио и то по заједничком договору свих европских урбаниста.притом,у сваком квадратном метру тих плановао се трудио да умањи негативне утицаје аутомобила,да адекватним денивелацијама сачува што више слободног земљишта и учини га хуманијим,да користи што мање бетонске вијадукте,да посади што више дрвореда.Са првим примерима у свету модерне градње метро система и протеривања аутомобила из центра града постаје највећи заговорник истога. Данас подржава градњу неких друмских саобраћајница али са раскрсницама у нивоу.

"Противник трамваја" - 37 километара трамвајске мреже је садржавао метро план 1976-1982

"Занемаривао остале видове саобраћаја" - Апсолутна небулоза.Поготово кад се узме у обзир шта је он оставио иза себе.Притом је Карлу данас на крају "очитао буквицу :) о томе како он не потенцира случајно израз "Метро систем". Добро позната прича о томе како метро мења особине осталих видова транспорта па чак и стамбене градње нпр. У том светлу је нпр ежисова/вуканова студија апсолутно бесмислена. Они су је радили на основу садашњих саобраћајних токова.

А осврнућу се Лаки и на ову твоју, "Јовин егоиста" - И данас и пре седам дана Јовин је у више наврата говорио како није ништа знао о шинским системима кад је Пешић инсистирао да он ради на пројекту београдског метроа.Зато су ишли по свету,зато је прикупљао литературу,консултовао се са светским стручњацима,преписивао најбоља решења и зато су на крају крајева ангажовали пројектанта бечког метроа од којег је највеће знање и добио.
 
Пројекат поплочавања Кнез Михаилове је Јовинов пројекат. Та комбинација гранитних правоугаоних плоча и калдрмисане тесане коцке је његов естетски потпис. Као и слог поплочавања. Јако слично поплочавање је пројектовао за други град, заборавио сам који, и то је такође изведено, стручњаци кажу, квалитетније него у Кнезу.

Интересантна ми је била прича око недостатака дрвореда у Кнезу. Заправо, то је "кривица" Завода за упропаштавање споменика културе који није дао Јовину да ради дрворед, јер, забога, та улица га никада није имала ... :)
 
Delija":1ij1upw7 je napisao(la):
На почетку излагања Јовин је у око 7 необоривих тачака објашњавао зашто је метро једино решење за Београд.Почев од рационализације грађ, земљишта (коефицијент изграђености и до 1:12),протеривања аутомобила из центра,решавања паркинга,јефтиније градње (услов за једно гаражно место на 50м2 више није неопходан) преко екологије,уштеде времена итд...СТФ-у сам проследио тај папир и надам се да ће га усликати и поставити овде.
23msdo4.jpg
 
Svi mi znamo da ba Beograd mora da gradi metro, samo jos treba da nadjemo novac za to.
 
Ево...

Vesić: BG pretvaramo u megalopolis
Izvor: Beta, Tanjug

Beograd -- Važni projekti za razvoj glavnog grada, poput Beograda na vodi i metroa, mogu se sprovesti isključivo uz snažnu političku volju, smatra Goran Vesić.

U intervjuu za televiziju Pink, sekretar Privremenog veća Beograda Goran Vesić rekao je da nijedan takav projekat nije moguće sprovesti bez takozvane političke volje i da je tako bilo i ranije, kao kada se gradila petlja Gazela.

Prema njegovim rečima, trenutno se intenzivno radi na stvaranju uslova za izgradnju Beograda na vodi, određuju se parcele i mesta na koja će se izmestiti delovi ranžirne železničke stanice i autobuske stanice, ali se i planiraju nove linije prevoza koje će služiti za dolazak i odlazak sa tih novih stanica.

"I da nema Beograda na vodi, potpuno je jasno da autobuska stanica ne može da bude u centru grada. Jer sada imate situaciju da nekome ko dolazi iz Valjeva ili Ljiga više vremena treba da prođe kroz Beograd nego što im treba da dođe u Beograd", rekao je Vesić i nagovestio da bi nova lokacija te stanice mogla da bude kod Buvlje pijace na Novom Beogradu.

Govoreći o kritikama tog projekta, on je rekao da je Beograd na vodi veoma važan projekat i za glavni grad i za Srbiju, jer će dugoročno uposliti domaću građevinsku industriju, privući strane kompanije i investitore i promeniti fizionomiju Beograd i od njega napraviti "centar jugoistočne Evrope i prvi megalopolis posle Istanbula i Atine".

Prema rečima Vesića, na tom prostoru gradiće se hoteli, objekti kulture, poslovne zgrade, tržni centri ali i zgrade za stanovanje, pa će taj deo postati "središte kulturnih i političkih dešavanja".

Vesić je rekao da je sledeći veliki razvojni projekat u Beogradu izgradnja metroa, jer je Beograd došao do trenutka kada bez metroa teško može da nastavi svoj razvoj.

On je rekao da je projekat metroa nasleđen od prethodne vlasti i da se, u tom smislu, već vode razgovori s francuskim partnerima.

Govoreći o sredstvima potrebnim za njegovu izgradnju, Vesić je rekao da Beograd ima resurse koji nisu dovoljno iskorišćeni, poput imovine, ali je i podsetio da glavni grad, za razliku od nekih drugih velikih gradova, nikada nije emitovao obveznice.

Vesić je najavio i gradnju vinčanskog mosta preko koga će prelaziti autoput i železnica, čime će Beograd dobiti obilaznicu.

On je najavio i da će u narednih mesec dana biti rešen "problema" sa "Bus Plusom".

"Problem sa Bus Plusom je što je ovakva situacija neodrživa", ocenio je Vesić i dodao da je od početka bio "nakaradno postavljen", da ga građani nisu dobro primili.

On je istakao da iz meseca u mesec opadaju prihodi u naplati karata, zbog čega je saobraćajni sistem doveden na ivicu rentabilnosti.

"Suština je u tome da grad mora da preuzme ovaj sistem", rekao je Vesić i dodao da su već otvoreni pregovori sa turskim vlasnikom.

Vesić je najavio da će o tome biti obavešteni građani i da neće biti dozvoljeno da se uruši saobraćajni sistem, što će biti završeno već u narednih mesec dana.


Линк: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=806066
 
Иначе, хвала Брани Јовину за све што је урадио за Београд... и хвала Драгану Ђиласу што није одустао од Моста на Ади.
 
Најавих ја ово:
On je rekao da je projekat metroa nasleđen od prethodne vlasti i da se, u tom smislu, već vode razgovori s francuskim partnerima.

А због овога ћемо и Ђиласа правити од блата:
Govoreći o sredstvima potrebnim za njegovu izgradnju, Vesić je rekao da Beograd ima resurse koji nisu dovoljno iskorišćeni, poput imovine
Весић је један од већих лопова у жестокој конкуренцији овде.Размере крађе му иду од 5 до 7 годишњих буџета институције коју води. Он је рецимо успео да прода и грб КК ЦЗ.

Иначе,ево пост Вентиалторса са ССЦ-а:
^^Jovin je ostao jedini usamljeni borac za istinu. Secam se tog perioda 2001-2004, i moje prve 3 godine arhitektonskog fakulteta, ambicija kulja, konkursi se raspisuju prvi put posle 10 godina nesto se desava u struci, zamisljali smo da posle 10 godina zatvora u stomaku, i 4 godine urbanisticke tragedije nazvane spasoje krunic, posle 5og oktobra, da cemo da postanemo svajcarska koliko sutra, i da nebo nema granice.

Naravno, Jovin je jedan od likova koji je bio inspiracija i informacija onima koji su se interesovali za arhitekturu, i posecivali tadasnje tribine, ukljucujuci i tribine posvecene konkursnim rezultatima (tad se naravno internet nije toliko aktivno koristio) secam se konstantnih otvorenih duela izmedju onog retardiranog debila Bobica i Jovina. Jovin je ostao usamljen primer zanesenjaka koji ce u svakom trenutku i u svakoj prilici da brane struku i istinu po svaku cenu pa i po cenu svoje zarade i karijere. Na kraju su uglavnom zbog njega javne rasprave na temu konkursa i zatvorene, pa se vise ne odrzavaju jer je to prakticno jedina prilika da se javno suoci sa lopovskim predstavnicima komisije.

Od te 2004te sve su redje manifestacije na kojima se bilo sta diskutuje o arhitekturi/urbanizmu. Uglavnom se sve svodi na gotove prezentacije vec uradjenih radova, koji su naravno vremenom sve vise i vise bivali namesteni, jer kao i u politici, i arhitekte su mahom postali lobisti u svojoj struci. Tako su jedno vreme do izrazaja dolazili pojedinci koji su do posla dolazili po politickoj ili nekoj drugoj liniji.
 
Kada spominjete 'Bobic' moram da piram dal se misli nakadasnjeg 'gradskog arhitektu' ?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
О да.
Пантограф":1g57okd4 je napisao(la):
Иначе, хвала Брани Јовину за све што је урадио за Београд... и хвала Драгану Ђиласу што није одустао од Моста на Ади.

Ђилас је лично био против моста што даље инплицира да се ништа није ни питао у вези њега кад је говорио: "мост мора да се гради".
 
Па, да, али можда је и променио мишљење. Шта год да је посреди, ја сам овако задовољан - као и стотине хиљада Београђана чији квалитет живота је поправљен изградњом Моста на Ади, петље "Радничка" и надвожњака код Хиподрома.
 
Delija":2st27ns8 je napisao(la):
О да.
Пантограф":2st27ns8 je napisao(la):
Иначе, хвала Брани Јовину за све што је урадио за Београд... и хвала Драгану Ђиласу што није одустао од Моста на Ади.

Ђилас је лично био против моста што даље инплицира да се ништа није ни питао у вези њега кад је говорио: "мост мора да се гради".
Kristališe se da je Đilas stranačkim direktivama "nateran" na most. E sad, da li je ucenjen oduzimanjem funkcije, izbacivanjem iz stranke ili čak i pitanjem života, ne bih ulazio.

Samo bih ukazao na to da je taj čovek, pre nego što je postao partijski tajkun, svojim ponašanjem, izjavama i stavovima bio dosta sličan Đinđiću - koji je zbog stavova ismaknut. Moje mišljenje je da je smaknut od strane kriminalaca u rođenoj stranci.
 
Pa da krenemo redom pocetak i predavac
dsc05930.jpg

Plan i sta sadrzi
dsc05931.jpg

karta
dsc05932.jpg

bitan dio teksta obratiti paznju
dsc05933.jpg

bilo je nesto smisleno
dsc05934.jpg

obratiti paznju na SA
dsc05936.jpg

obratiti paznji na to koje je uskladistio plan u ladicu na dnu ispod crteza
dsc05937.jpg

dsc05938.jpg

metro kako se postalja tim za radove sema
dsc05939.jpg

dsc05940.jpg

Uzori i oblazak metro sistema po svijetu narocito obracanje paznej na zapadni i sovjetski model
minhen i genjalnost njihovih planera od kojih su nasi ucili i uzimali najbolje ideje tj da linije djele trasu u centru a da se kasnije razdvajaju sto daleko poboljsava kvalitet usluge od recimo sovjetskog modela
dsc05941.jpg

cilj je da se oko 80 posto kretanja moze obaviti metroo u okivru 30 min
dsc05942.jpg

oberatitie paznju na slije 1,2,3, i teks pored neznam koliko je citiljiv ako se izrazi posebna zelja postavicu neke stvari u vecoj rezoluciji jako sporo se postaljva pa sam izabro 800 varijantu
dsc05943.jpg

minhen objasnjenja i efekti metro na razvoj grada i planiranje i ocekivanja
dsc05945.jpg

vasinton poceo gradnju 1974 napravili su 76 kilometara za 6 godina
dsc05944.jpg

zasto metro vec postavljeno da ponovim
dsc05946.jpg

Vreme putovanja do centra sa metroom sestar zaboden u terazije
dsc05947.jpg

cuvena mapa cak je i dunavska obala uzeta u obzir isprekidanom trasom
dsc05948.jpg

prva faza kako bi se to radilo
dsc05950.jpg

krug 2 pjesacka pokrivenost
dsc05951.jpg

kongresni centar visoki kojivicjent izgradjenosti predvijena metro stanica
dsc05952.jpg

cuvena vizuelizacija
dsc05954.jpg

izgled metro vagona minhenski su bili celicni dok su becki aluminijski sto je tada bilo novotarija
dsc05955.jpg

Rupert SIKL covjek koji je otac beckog metroa je bio savjetnik i na izradi plana za nas metro pomogao puno ovo je nejgovih ruku djelo
dsc05957.jpg

to je grad prebio placanje preko energoprojekta posto grad nije imao devize to je kostalo 85 000 dolara
 
Tok radova
dsc05959.jpg

Plan za beogradski metro je usvojen na skupstini sva tri vjeca 23.marta.1977.
dinamika
dsc05960.jpg

troskovi
dsc05961.jpg

jovinova vikendica koju je radio 7 godina malo po malo
dsc05962.jpg

sad stupa dekadencija
dsc05963.jpg

sektor za metro zatrvoren tadasnji glavonja radoje stefanovic rekao da za pare koje su dali za metro mogli dobiti 56 4 sobnih stanova jovin nije mogao da ocuti vec je rekao a zamislite koliko tek jabuka se moglo dobiti .Ovaj ga je otjerao i reko dok se on pita nece dobiti ni dinara ,Jovin odlazi u kuvjat da uljepsava emirat .
Jako bitno metro ostaje u palnovima za to i za pjesacku ulicu knez izborila se zivana orbina ako se nevaram
dsc05964.jpg

dekadencija 3 na 28 saobracajaca
dsc05966.jpg

Otvaranje kneza na dan oslobodjenja grada sto se tice drvoreda zavod za upropastavanje spomenika nije dao vise jedva se covjek izborio i za ovo .
dsc05967.jpg

inace bila je rasprava oko deliske cesem i njenog postavljanja u prostoru sam napli su javina covjek otisao kod deroka cije je ucenik isam bio deroko kad je vido jovinovo rijesenje samo je aminovo bukaci su ucutali
Sad dolazi ova nesreca koja je dala SANU da se bavi metroo kao nagradu za memorandum mos misliti
dsc05968.jpg

Evo i vukana gdje i vukan tu i zaplet
dsc05969.jpg

I otac svih belama iz sanu
dsc05970.jpg

jovinova rijesenja na konkursima mora mu se priznati da zna da crta za medalju zlatnu
dsc05972.jpg

dsc05973.jpg

dsc05974.jpg

dsc05977.jpg

dsc05980.jpg

Centar nisa je jovin dobio to je posljednji jugoslovenski konkurs prije raspada ,takodje uradio je i brcko za koji kazu da je najbolje ispalo ,naci poplocavanja je uradjen kao u knezu ,samo je kao i u nisu dodat crveni kanen ,skoplje je uradilo kopiju kneza bez dozvole
 
Dodje pravi covjek na pravo mjesto kratko se zadrza bag** ga smjeni ostalo znate
dsc05981.jpg

osmog dana po izboru obisao je sektor za metro i bio sa jovinom i maletinom
dsc05982.jpg

dsc05983.jpg

most koji nikad nije sagradjen zbog bagre 1999 a vil sun obilezeni stubovi
dsc05984.jpg

VEOMA BITNO ODNOS STRUKE I POLITIKE NEMAM KOMENTAR [dovljna su velika slova ]
dsc05985.jpg

generalni plan
dsc05986.jpg

sad dolazi ump ekipa i mirko radovanac i nestaje srpski
dsc05988.jpg

prva nagrada
dsc05989.jpg

poredjenje dva projekta inace projekat mosta postoji gotov
dsc05990.jpg

ada
dsc05991.jpg

zahtjev za referendumom koji je ucutkao bogdanovic iako je tadasnji predsjednik skupstine grada bio za isti ,bogdanovci je zapredtio raskidom kolicje ,3 mjeseca nsu razgovarali
sad ide ono gore dolje poznato
dsc05994.jpg

dsc05995.jpg

dsc05996.jpg

denivelacija u bulevaru djindjica
dsc05997.jpg

plan iz 1937 koji su htjeli da nam naprave samo na normalnom kolosjeku tj upredite predlozeno i predratnu liniju tramvaja
dsc05998.jpg

malo lijepih scrteza
dsc06004.jpg

dsc05999.jpg

dsc05993.jpg

dsc06000.jpg

dsc06001.jpg

dsc06002.jpg

dsc06005.jpg

dsc06006.jpg
 
Ajde malo da tumačimo mape.

Na Detaljnom planu područja Terazijske terase, koji je partijski sekretar Urbozavoda - hidrolog Velja Tomić stavio u fioku, vidi se, zapravo, uz metro, ogromna saobraćajna petlja koja spaja metro-drumski most sa Karađorđevom ulicom i sa Bazisnim tunelom, kojem se pristupa ISPOD DANAŠNJIH PERONA STARE ŽELEZNIČKE STANICE. Pominjah nekada davno da je postojalo takvo rešenje za Savski amfiteatar i Terazijsku terasu, ali niko nije komentarisao, jer su, valjda, ostali forumaši (logično) mislili da bulaznim.

Ovo je, mora se reći, zaista ekstreman primer "automobilskog urbanizma", gde Terazijskoj terasi pešaci prilaze preko saobraćajne petlje. Da i ne pominjemo ostvarivost, jer od ovoga skuplje ne može da bude ništa. Sva sreća te je taj plan u fioci.

Inače, tek usvojeni GUP ima slično, manje ekstremno, ali i štetnije rešenje, jer se u automobilski tunel ulazi tamo gde je trebalo da počne tunel za metro. U ovom slučaju, loši planovi slede jedan drugog.
 
Тачно

Исечак из ГлУП-а 2013

untitled.jpg


Дакла уместо једног метро-друнског моста по цени од око 60 мил. евра ови зликовци плнирају два моста појединачне намене као делове два јако штетна и превазиђена концепта.

Аутомобилско - трамвајски Београд у пуној снази.
 
И још нешто ћу да додам, јер је реч о особи коју добро познајем и о којој имам добро мишљење: помињање инжењера Мирка Радованца у контексту некаквог "аутомобилског лобија" је једна од већих којештарија за које знам. Човек је један од најжешћих промотера бициклизма код нас и често се може видети на расклопивом двоточкашу како се пробија између аутомобила у центру Београда. То што је направио (са Аустријанцима, али из Граца) пројекат којим се магистрални правци уклањају из центра града (тренутно пролазе поред Главне поште) не чини га "аутомобилским лобистом", напротив.
 
Delija":yr7bsjp2 je napisao(la):
Тачно

Исечак из ГлУП-а 2013

untitled.jpg


Дакла уместо једног метро-друнског моста по цени од око 60 мил. евра ови зликовци плнирају два моста појединачне намене као делове два јако штетна и превазиђена концепта.

Аутомобилско - трамвајски Београд у пуној снази.


Тачније, планирају да задрже Трамвајски/Зарићев мост и да поред њега набуџе друмски. А планирају још један друмски мост у СА, ваљда ка Улици Милоша Поцерца...
 
@Delija, Direktor, Stf,

Hvala vam puno na opsirnim izvestajima sa predavanja u ime svih nas koji nismo imali priliku da prisustvujemo.
Neprocenjivo je cuti price o razvoju grada iz prve ruke.

Vazda sam voleo Jovinove crteze, retko ekspresivni radovi.
 
Direktore
+ 1 :) i +1 :)
klik cim oprave dugme za pohvalu :lol:
 
Ова тема је право богатство и ризница информација. Само наставите!!! Читам са уживањем :pob:
 
Ako ste mislili da sam zavrsio varate se evo ga zadnji dio djilas jovin
dsc06007.jpg

pa mrka i nacjonalni projekat
dsc06008.jpg

dsc06009.jpg

dsc06010.jpg

pobijanje prbog sipa za pilon adskog mosta
dsc06011.jpg

prokop
dsc06013.jpg

JAKO BITNO obratiti paznju na dvije crvene linije tunel TRANSVERZALA umjesto tunela UMP kako bi se spsila stvar
dsc06014.jpg

cuvena naslovnaa strana NINa
dsc06015.jpg

interesantno koliko lici na sanu
dsc06016.jpg

i nakraju ekipa na okupu
dsc06017.jpg
 
Vrh