Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Који је капацитет путника? Претпостављам да је и домет већи - јер има места за додатне кондезаторе. Како су се код нас показали соло аутобуси кад је лето, колико клима смањује аутономију?
 
Čibe
1664617591031.jpeg
 
Ali silina i brzina kojom je elektricni lobi nametnuo sporete kao novi standard u zadnje dve godine...

Odjednom su svi ekolozi i odjednom su svi reseni da sacuvaju planetu i ustede pare kupovinom automobila i autobusa na struju, u vreme kada struja ne moze biti skuplja. Cudna neka slucajnost.
 
A šta bi ti konkretno odabrao u trenutku kada luduju i cene goriva i gasa i struje?
 
Dizel autobuse. Iz prostog razloga. Svaki dizel autobus može na svaku liniju trolejbusa, tramvaja ili električnog šporeta sa punjačima duž trase. Ali ne može svaki trolejbus, tramvaj ili električni šporet na trasu svakog dizel autobusa. Uz to, dizel autobusi su kičma i glavni radni konj GSPa. I ostalih prevozinika u Beogradu.

U nedavnom postu na nekoj od tema ovde sam napisao da fokus i prioritet GSPa do 2030. treba da bude buđenje iz kome, oporavak, i stajanje na noge, i to korišćenjem kapaciteta, resursa i tehnologija s kojima je on već donekle upoznat. Dok je forsirati njega takvog naopakog, i to još u ovakvom stanju, i to još u ovakvim krizetinama, da prelazi na električne šporete ravno teranju pacijenta koji ustaje iz kome da ide trči maraton.


Mislim da i drugi prevoznici po svetu greše i nisu svesni (ili su čelnici fino potplaćeni da ćute) da polako ali sigurno, ono što su bili naftaši u 20. veku, to će sad biti električari u 21, te da lobiranje i pritisci električara širom sveta od Korone naovamo sve više rastu i jačaju. I da nisu te tehnologije i koncepti tako dojajni kao što neki tamo CEO električara tvrdi da jesu. Za takve stvari se ne slušaju razni Maskovi i slični debili i plaćenici, nego se okupe stručnjaci iz svih relevantnih sfera pa se donese studija, da li se isplati prelaziti na šporete u vreme nikad gorih energetskih kriza ili je bolje ostati na proverenim i poznatim tehnologijama dok se ne ''prezimi'' ova kriza. I kad kažem ''isplati'' mislim i na saobraćajni aspekt, i na tehnički aspekt (održavanje), i na finansijski, i na ekološki i na energetski. E tako se donose odluke i tako se vrše velike tranzicije. I to tek onda kada je prevoznik staiblno na nogama i može mu se da eksperimentiše sa svime. A ne dok je u stanju opšteg rasula i nemara a struja dostiže cene antimaterije.

Ali avaj, ljudi su od starta Korone kao da su masovno pogubili razum, pa tako u zadnjih dve godine postadoše hipnotisani i opčinjeni raznoraznim šljamovima koji im tovare glave da će da spasu planetu ako voze šporet, da će spasiti gladne ako jedu GMO, da će rešiti problem beskućništva ako njihova država kupi hiljade montažnih i štampaniha koliba. Kao što se upravo može čuti i pročitati na temi ''Cene nekretnina''.

Električni šporeti od vozila će rešiti svetske saobraćajne, ekološke, kao i energetske probleme, taman koliko je GMO rešio svetsku glad. Ili masovni nadzor i industrija bezbednosti i oružja rešili mir u svetu. Ali ljudi se opet pecaju, zato što retko ko se potrudi da izuči i razume srž problema i samim tim suštinu mogućih rešenja. Nego bi svi sve instant. Kupim šporet na točkovima i odjednom sam ekolog koji spasava planetu. Jedem GMO i odjednom sam humanista koji spasava gladne. Dam pare da država kupi Maskove kolibe za debele pre i odjednom sam dobrotvor koji spasava beskućnike. A sve je u stvari samo jedno veliko bogaćenje jednih i samozavaravanje drugih.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Zapravo ta GMO hrana je dovela delom i do sterilizacije semena. Ne mogu tačno da se setim gde sam to pročitao, pojedine vrste GMO kukuruza ne mogu da se reprodukuju iz semena.

E sad, koliko bi nas gradski prevoz koštao, pre svega funkcionalno, kada bi smo neke od linija pretvoriki u elektrobuse, ne bih tačno mogao da procenim, ali ono što nikada ne bih uradio je stavljanje istih na linije poput 15, 16, 26, 27, 27E, 31... već bih se pre orijentisao na trolejbuse, gledano iz tog ugla, naravno ne na svim linijama.
 
Eto, odličan primer da ne mora sve novo automatski da bude sjajno.

A ja svakako jesam za to da se - što pre bude moguće, znači i pre 2030. - prošire mreže trolejbusa i tramvaja.

I drugo, svakako jesam za to da se proba i eksperimentiše sa alternativnim tehnologijama u vidu električnih autobusa, vozila na gas i šta god drugo neko želi. Ali ne sad. Ne u vreme krize u GSPu od ranije, i ne u vreme najgore sociološke, ekonomske, energetske i političke krize od Drugog svetskog rata. Prvo da se GSP i JGP vrate na noge i stabilizuju, i da to potraje tako neko vreme, kako bismo se postarali da ne dođe opet do urušavanja. A posle toga, tamo od 2030, nek se eksperimentiše i menjaju stvari do mile volje.
 
Pre svega je neophodno da se daju ljudski plate i uslovi rada za vozače, pa će sve ostalo ići mnogo lakše.

Drugo, dokle god imamo generalno filozofiju ako ti nećeš da radiš za manju platu i povećano radno vreme, ima ko hoće,nećemo se maknuti iz ćorsokaka, sve i da je 5022 godina.
 
Kakav je to električni autobus koji ne može uzbrdo🙄 Ostao bez struje? Kondenzatori ne mogu da daju potrebnu energiju motorima? Mislim, ne razumem se toliko u te tehnologije, kao u konvecionalne, al baš je konstantna snaga i obrtni moment na strani električnih motora. No, ako ne mogu da dobiju potrebnu struju sve je džabe.
 
Pogledaj par postova iznad
Aaaa onaj zglobni što ide za Bugarsku, jasno. Nego nisam bio obratio pažnju, pa nisam znao da je Higer.
Kakav je to električni autobus koji ne može uzbrdo🙄 Ostao bez struje? Kondenzatori ne mogu da daju potrebnu energiju motorima? Mislim, ne razumem se toliko u te tehnologije, kao u konvecionalne, al baš je konstantna snaga i obrtni moment na strani električnih motora. No, ako ne mogu da dobiju potrebnu struju sve je džabe.
Pa električni. 😁 I još Kineski. ' de ćeš jaču kombinaciju od toga. 😁

Tako im i treba kada se nakon svega i dalje petljaju sa Higerima i BMCovima. Nadam se da će ih ovo iskustvo odbiti od Higera. Mada, ovde je svašta moguće, pa tako i da se odabere najgori mogući izbor baš zato što je najgori.
 
Kakav je to električni autobus koji ne može uzbrdo🙄 Ostao bez struje? Kondenzatori ne mogu da daju potrebnu energiju motorima? Mislim, ne razumem se toliko u te tehnologije, kao u konvecionalne, al baš je konstantna snaga i obrtni moment na strani električnih motora. No, ako ne mogu da dobiju potrebnu struju sve je džabe.
Problem sa kondenzatatorima je što su teški, a dodadovanjem dodatnih se ne dobija mnogo jer vozilo postaje još teže pa ide još lošije uzbrdo. Isti problem imaju i vozila na baterije, ali su bar nešto lakše.
Konkretno ovo kinesko čudo je teško nešto ispod 30t + još 4,5t peska. Kapacitet je 108kWh i navodno može da pređe 60km
Testiran je na produzenoj trasi 31 do SRC Milan Gale gde se i punio...
 
Poslednja izmena:
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ozu
Kakva je situacija sa trolejbusima koji imaju mogućnost autonomije? Da li je isto kao i sa elektrobusima ili mogu da savladaju uzbrdice sa lakoćom?
 
Konkretno ovo kinesko čudo je teško nešto ispod 30t + još 4,5t peska.
Ako je to istina, onda je za 10 tona teži od jedne cele Katice:
268_KT4_160514_1839.jpg

Odnosno težak je koliko jedna Katica + jedan IK-103.

Ne znam šta drugo reći na to osim - bežati od tih papazjanija u širokom luku.
 
Moja greška, maksimalna težina sa je 33,5t. Nema podataka koliko je težak prazan verovatno oko 20t
 
Другим речима, није то за Београд.

Ајмо даље, шта је следеће да падне испит?
 
Kakva je situacija sa trolejbusima koji imaju mogućnost autonomije? Da li je isto kao i sa elektrobusima ili mogu da savladaju uzbrdice sa lakoćom?
Trolejbusi sa autonomijom mogu da budu povezani na mrežu na uzbrdicama/nizbrdicama, zbog toga su i mnogo efektivniji od elektrobusa.

Pretpostavljam da i sam znaš koliko čak i BKM lakše savladava uzbrdice od dizelnog autobusa 😃
 
Vrh