Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Ваљао би за 9А..😃
DSC_0002.JPG
 
Mislim da je na sajmu automobila bio izlozen, nisam 100% siguran da li je to bas ovaj sa slike. Obican elektricni autobus, nista specijalno. Rekao bih da je bolji od Higera.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Ne znam o kom brendu se radi, al čini mi se da je reč o midi električnom busu. Tipa osam do devet metara dug. Mogao bi poslužiti kao zamena za kombije na nekim linijama. Uvek je bolje bilo kakav autobus, nego i najbolja nadogradnja na furgonske šasije. Budimpešta ima interesantne Modulo midi električne buseve. Tipa do osam metara dužine, i naravno da budu nešto uži i time pogodni za uske ulice gde prolaze linije 24, 36 itd.
 
Umesto što lomimo glavu dal je ovaj il je onaj, ako sam autor slike i posta neće da da dodatne informacije, a i u javnosti nema nikakvih obaveštenja o ovom vozilu ili događaju oko njega, nema potrebe dalje se baviti ovim, ako već nikad neće ući ni u kakvu službu.
 
U principu da, nemamo neku potrebu da lomimo glavu o čemu se tačno radi, al koliko sam mogao da izguglam, radi se o turskom brendu Sileo, ako uopšte nekoga to i zanima. Izgleda da treba da se spoji sa Karsan-om, koji je već nešto poznatiji brend.
 
А у Паризу, у априлу о.г.. експлодирале батерије у градском електричном аутобусу

An Electric Bus Caught Fire After Battery Explosion in Paris
A video recording shows the start of the fire which completely consumed an electric RATP bus on Friday 29 April. The incident caused no injuries.
https://wattsupwiththat.com/2022/05/01/electric-bus-catches-fire-after-battery-explosion/
 
Шала људи, немам појма који је бас у питању, али онако нов, добро би дошао као испомоћ ИК са почетка 2000их и Конекту који се муче на поменутој линији..
 
Trebalo je da pokušaju sa ostalim kolegama tu (pogotovu tramvajdžijama koji ionako stoje ometeni) da ga odguraju sa šina. Ja se sećam kad sam kao dete, osnovac, sa još jedno 10ak putnika dao svoj skromni doprinos u izguravanju Zijače sa ovog mesta (i to još pod blagim nagibom) kad joj je motka trole otišla (izvila se) preko poprečne žice koja drži mrežu tako da vozač nije mogao da je spusti bez pomeranja vozila. Pa smo morali da je poguramo par metara da prođe dužinu motke. Ako smo mogli mi da izguramo Zijaču odatle, mogu i ovi sa šina tramvaja. Dva metra levo ili desno je sve što je potrebno.

Ah, srećom vidim da je ipak oslobođen prostor za tramvaje, pošto ga CAF upravo prolazi. A tu je i servisna ekipa.
Slavija 17.6.2022..jpg
 
Danas sam naleteo na ovo, facebook Stranica Holleman Srbija (inače, prepoznatljivi po prevozu specijalnih tereta) uz opis "Za lepši i zeleniji Beograd" da li je proba ili nešto što sam propustio, ne znam. Ako je moja greška, neka se obriše post :)
308563508_602643608317462_8417436041307408716_n.jpg
 
Ništa nisam čuo o tome, a vidim da je u pitanju poslednja izvedba električnog busa od Higera, čiji je solo model učestvovao u trci za autobus godine. Titulu je dobio MAN, nikakvo čudo, kao skoro plasiran proizvod, uz to poprilično kompletan. Za Higer glavne zamerke išle na račun preterane buke u putničkom prostoru. Krckanje i lupanje plastike, šta drugo, i uopšte sam utisak kvaliteta. Mogli bi malo i da nas zaobiđu sa asortimanom tog kineskog "giganta". Neka ga kupuju malo i drugi. Dosta su nam autobusa uvalili poslednjih nekoliko godina
 
U Higeru mogu zamisliti kako se čuje u električnom autobusu, kada se čuje onako u vozilima sa dizel agregatima, koji ipak malo više apsorbuju svojom bukom to škripuckanje.
Jedino može biti neka nadoknada za kašnjenje u isporuci onih solaća. Ne znam, nagađam. Voleo bih ako neko ima više info da podeli.
 

Sofia tests Europe’s first 18m ultracapacitor e-bus​

Chariot-18m-UC-e-bus_Sofia_Bulgaria.jpg


Chariot Motors’ latest product, the 18m UC e-bus, has been road tested in Bulgaria’s capital Sofia.

The new articulated 18m UC electric bus is a joint effort by Israeli-Bulgarian company Chariot Motors, China’s largest bus manufacturer Higer, and world-leading ultracapacitor maker Aowei. Cutting edge ultracapacitor technology enables these vehicles to reuse brake energy using what is called recuperation and helps them reach previously unattainable ranges.

The 18m UC electric bus offers many features and benefits:

  • The most mature energy store in today’s fast-charging e-bus market: the roof-mounted 108kWh ultracapacitor. With over 16 years’ and over 85 million kilometres’ commercial operation experience in Europe, Israel, and China, the ultracapacitor cannot ignite and retains performance in temperatures between -40 and 60°C;
  • No need for overnight charging: the previous day’s final fast charge is enough to run the e-bus next morning without any more charging;
  • Frequent charge/discharge cycles do not affect UC longevity: ultracapacitors have proven robust, environmentally friendly, and safer than batteries on these and other indicators;
  • No harmful or toxic components: ultracapacitors present no pollution hazards and have no hidden end-of-life disposal costs;-
  • A single fast charge lasting a few minutes enables over 60km of range, around the clock. This is the major difference from battery e-buses. They have longer range but most often need lengthy overnight recharging;
  • No need for overhead power lines: freedom of movement and no infrastructure building and maintenance;
  • Energy recuperation into the ultracapacitor, unlike trolleybuses which need other vehicles to maintain their networks;
  • Spacious body design by Higer: 39+5 foldable seats and standing room for 95, two wheelchair/baby buggy ramps and two wheelchair bays. The spacious vehicle is comfortable for passengers and driver. It is silent and cuts urban air pollution;
  • Passenger amenities include Wi-Fi and USB chargers on the dashboard and throughout the cabin. Seats are ergonomically shaped and upholstered in soft antistatic textiles. The e-bus is well heated in winter and air conditioned in summer.
    Chariot-18m-e-bus_interior-768x512.jpg
  • https://chariot-electricbus.com/sofia-tests-europes-first-18m-ultracapacitor-e-bus/
 
Vrh