Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

U Higeru mogu zamisliti kako se čuje u električnom autobusu, kada se čuje onako u vozilima sa dizel agregatima, koji ipak malo više apsorbuju svojom bukom to škripuckanje.
Jedino može biti neka nadoknada za kašnjenje u isporuci onih solaća. Ne znam, nagađam. Voleo bih ako neko ima više info da podeli.

Vidiš na one penale sam zaboravio🙂 Pa ako ga dovoze zbog toga, mislim samo mogućnost, neka ga onda. Ako je džabe, istrpećemo još jednog Higera😄 Čuju se dosta, mada kao da su ovi zadnji malo bolje sklepani od onih prvih. Manje zvone od ovih na dizel, kojima buka motora baš ne uspeva da zamaskira škripu trapa i lupanje svega i svačega. Baš što im mehanika nije bučna, čak zvuk motora je prijatan, loše je dosta po njih. Ne mogu nikako da sakriju koliko su aljkavo sklepani.

Ne pogledah u trenutku Šomijev post. Dovozili su u Sofiju skoro valjda i novog solo Higera. Neka se samo oni igraju sa njim. Možemo mi i bez te novotarije za sad.
 
EKO-2, tokom punjenja na Dorćolu.
P3050053.JPG
P3050054.JPG
 
@Kesha
Sofija ima isti model Higera kao na kod nas na EKO2. Zanimljivo je kod njih da električni autobusi prilikom nekih radova zamenjuju tramvaje. (Naravno ne sve.)
 
Пенали су наплаћени и са тим износом су "докупљена" још три е хигера;
Gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević izjavio je danas da je GSP „Beograd” postupilo ispravno kada je naplatilo penale za kašnjenje kineskoj kompaniji „Hajger”, jer nije isporučila na vreme svih 174 kupljenih autobusa, i najavio da će za taj novac biti kupljeni tri nova električna autobusa.

Mogu da imam lično razumevanje za probleme sa isporukom novih motora u skladu sa regulativom Evropske unije jer je to problem koji imaju svi proizvođači u svetu, ali ugovor je jasan. Ako se autobusi ne isporuče do današnjeg dana, dobavljač plaća penale u iznosu od 1,46 miliona evra, rekao je Vasiljević.

Dodao je, prenosi Beoinfo, da je GSP „Beograd” postupilo po ugovoru i da su tako zaštićeni interesi grada i građana, a tako se nekada nije radilo.

Od novca koji smo naplatili za kašnjenje isporuke kupićemo tri nova električna autobusa. Grad će od svojih sredstava kupiti još sedam autobusa i tako pokrenuti novu ekološku liniju koja će saobraćati između Slavije i Kalemegdana”, rekao je Vasiljević.
Политика
 
Aha, to je rešeno ovom zadnjom isporukom. Hvala na podsećanju Šomi.
 
Hvala za razjašnjenje, onda su ovi iz nekog razloga stavili pogrešan opis.
 
Da, sećam se te priče. Bilo je reči o nabavci zglobih elektro buseva. Ne znam dal bi mogli raditi na njoj ovi sa super kondenzatorima, al neki sa većom baterijom možda i bi. Koliko uzbrdica, toliko i nizbrdica za dopunu baterija rekuperacijom. No, bolje ju je pretvoriti u trolejbusku. Iako elektro busevi napreduju, ne znam koliko su još za jednu tako bitnu liniju. Sva sreća, radi se uveliko i na sintetičkim gorivima, koja imaju nultu emisiju CO2, kao i na konverziji motora da sagorevaju vodonik, pa možda se u budućnosti neće sve karte bacati na elektro pogon.
 
Danas sam naleteo na ovo, facebook Stranica Holleman Srbija (inače, prepoznatljivi po prevozu specijalnih tereta) uz opis "Za lepši i zeleniji Beograd" da li je proba ili nešto što sam propustio, ne znam. Ako je moja greška, neka se obriše post :)
Pogledajte prilog 145726
Ovaj zglobni Higer danas viđen u Beogradu na probnoj vožnji.
 
Danas sam naleteo na ovo, facebook Stranica Holleman Srbija (inače, prepoznatljivi po prevozu specijalnih tereta) uz opis "Za lepši i zeleniji Beograd" da li je proba ili nešto što sam propustio, ne znam. Ako je moja greška, neka se obriše post :)
Pogledajte prilog 145726
Danas ga je neko fotkao u gradu, mislim da je bio kod Slavije
 
Neće ga bacati nigde specijalno. Došao samo na probu, bar sam tako čuo od kolege iz pogona Dorćol, koji nije baš bilo ko. Mislio sam da će ići i na neku liniju konkretno par dana na probu, al to se izgleda neće desiti, tim pre što verovatno i ne može tek tako da se istera na liniju. I definitivno je i ovaj zglob sa super kondenzatorima.
 
Svakako bi bila lepa stvar da se uzmu i neki elektro zglobovi, pa makar bio i Higer, jer njihova električna vozila su dosta bolja od dizela
 
@Vinča307
Nešto bolja jesu, mada ovi prvi baš i nisu nešto reprezentativni. Mislim pre svega enterijer, poprilično se otrcao, plus škripa i lupa od prvog dana. Ovi poslednji jesu kao malo bolji, al opet trap pravi popriličnu buku, plus škripa delova enterijera. Nema tu govora o ne znam kakvom kvalitetu, a koštaju baš dosta. Nije da su nam zglobni električni autobusi baš toliko potrebni. Zbog težine ne mogu da se registruju za 160 putnika, što im je još jedna mana. Takođe, zglob se kupuje za opterećene linije, a nisam još ubeđen u toliku efikasnost električnih autobusa, da mogu da im se povere jake i zahtevne linije.
 
Električni zglobni Higer danas viđen u Kralja Milana i to je onaj iz Sofije.
 
Vrh