Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Kruzenje Balkanskom i Mihaila Bogicevica je super jer ce stajati blizu Savskog trga (za razliku od 36, 78, 83)
 
Koju domaću struju, kad je uvozimo u popriličnim količinam.
Pre mesec dana smo uvozili trećinu dnevne potrošnje. Sad sme negde na 20%.
 
Počeli završni radovi radovi za puštanje linije EKO 2.

20220119_182528.jpg


20220119_182356.jpg


20220119_182711.jpg


20220119_182736.jpg


20220119_182853.jpg


20220119_182940.jpg


Usput i malo zanimljivosti kod Square 9 i TC Rajićeva.

20220119_182441.jpg


20220119_182952.jpg
 
Malopre i ja videh i bas se mislio da li da slikam po mraku ili da sacekam dan pa onda, da se bolje vidi. Pa me Sole preduhitri :p

Verovatno su dosli do realizacije da Vegan 2 nece moci da se sprovede kako su isprva zamislili.
Ono sto je bitno i sto cu ispratiti je kako ce teci dalji radovi i sta su sad zamislili.


Sto se biciklisticke staze tice, nije nista posebno izgubljeno. Ionako je bila zbudzena na toj deonici. Koristila se ta ulica za bicikle i pre crtanja te staze i nikad nikakvih incidenata nije bilo, i koristice se isto tako i ubuduce.

A mozda ako se preuredi ulica bude i nove, bolje bici staze. Uzun Mirkova vecim delom ima sirine za 4 uze trake i pristojne trotoare ILI za 3 "komotne" trake i komotne trotoare. Mozda ne bi bilo lose da i deonica od Kralja Petra do Etno muzeja bude 2+1 (2 ka Kalemegdanu, 1 ka Trgu) i onda da sa strane ostane za bici staze.
 
Наравно брисање те стазе није никакав губитак, увек ми је деловала небезбедно. Али ми је фацинантна координација планирања, где су исцртали бициклистичке траке да би их након 3 године обрисали. То нам јасно указује да нема јасног плана развоја саобраћајне инфраструктуре и превоза већ се све ради популистички, од данас до сутра.
 
Пиши-бриши траке :D Имамо ли можда још примера укинутих бициклистичких трака?
 
Odabrano rešenje je najjednostavnije, jer ne zahteva nikakve infrastrukturne radove.
 
Питам се колико људи користи бициклистичку стазу у Београду овог месеца, а колико их је користило прошлог... кад је била највећа тражња за путовањем, као и сваке године у децембру.
Баш ме брига што је политички некоректно и реакционарно, али аутомобил је у Београду много корисније превозно средство. Још више ме брига за градове у Западној Европи под утицајем Голфске струје: тамо је тако, овде је овако.
 
Mogli smo i ovako.


Škoda E City (Temsa) , 100+ km na baterije, a može da se puni iz mreže i u pokretu. Pritom je i jeftinija od Higera.
 
Poslednja izmena:
Има ли зглобна верзија? Ово би таман заменило све тролејбусе и омогућили грањање линија без изградње контактне мреже.
 
Sve je to lepo, ali mislim da nema potrebe za time. Ovo se odnosi samo na zamenu.
 
Да смо размишљали стратешки, набавили би овакве електробусе (пантобусе?? немају троле већ пантограф??) уместо кинеских и користили их одмах са капацитетима тролејбуске мреже, а у исто време би смо добили могућности за претварање неких аутобуских линија у електробуске, а дугорочно би се постојећи тролејбуси мењали са овим електорбусима чиме би те линије постале флексибилне према кваровима на мрежи, радовима на путу и свим могућим опструкцијама трасе.
 
Iako se slažem sa napisanim, i dalje nisam za zamenu trola, ngo za dopunu trolejbuskom podsistemu.
 
У почетку би ова возила била допуна, али за неких 5 година њима би заменили све тролејбусе с обзиром на њихове године. Али не само тролејбусе већ и аутобусе на многим линијама попут 20, 30, 32, 35, 36, 37, 44, цео потез 300. Штета што још увек нема зглобног Шкодиног електричног аутобуса.
 
Kako god okreneš, možemo samo da se složimo da se ne slažemo oko zamene trola.
 
БКМ ће кад-тад доћи на реду за замену. Верујем да ће то бити за 5-6 година. Треба размишљати стратешки у будућност. Овакви електрични аутобуси са пантографом омогућавају лакшу аутономију возила и линија. Искључују могућност спадања тролејбуске мотке са контактне мреже што није ретка појава данас са постојећим тролејбусима.
 
Od ponedeljka ce raditi EKO2

Posto oni ne umeju da napisu dobro vezano za stajalista:
Novo st. Solunska je samo u smeru ka Beogradu na vodi, u drugom je zajedno sa 24, 26, 79
Cara Urosa je kod TC Rajicevaa u smeru ka Beogradu na vodi
Kalemegdan je odmah posle skretanja iz Uzun Mirkove ka Dorcolu
Savski most je novi naziv stajalista ''BAS''
Savski park - izmedju Savskog mosta i Kule Beograd

U smeru ka Dorcolu, na Savskom trgu elektrobusi staju zajedno sa 36, 78 i 83, dok u smeru ka Beogradu na vodi staju u Balkanskoj na stajalistu ''Nemanjina'' sa linijama 52, 53, 56
 
Znači ako sam dobro protumačio, ovuda će da skarabudže 1+1 odnosno to će postati dvosmerna deonica. Tako, bez ikakvih adaptacija, usmerenja i proširenja. Samo promenom horizontalne signalizacije i vodanjem vozila levo-desno okolo naokolo kroz tesnace i krivulje.


Brilijantno. Vrhunac SM(A)RT planiranja.
 
Има ли зглобна верзија? Ово би таман заменило све тролејбусе и омогућили грањање линија без изградње контактне мреже.
а што да се мењају тролеЈбуси побогу више, дал сте ви људи нормални??? како може да вам смета трол мрежа а трам да не смета??? да мењамо најефикасније возило, са распадом који сваки час мора да се пуни и који више времена проведе на пуњењу него у вожњи??? спрдња стварно. знамо сви одлично да друг дошљак свим срцем подржава фикс идеје трстеничког дилкана 'трамвај у мом (сваком) сокаку', ал стварно докле више???
 
Poslednja izmena:
Ово горе је нека врста тролејбуса, само што има пантограф. Није нужно да се одмах мењају, али када дође време за то, ја бих набавио ове Шкоде, шта ту има спорно? Озбиљнија ствар у односу на ове кинезе, пошто би могла да замени све соло аутобусе у ГСП. Замислимо цео потез 300 са овим Шкодама.
 
Vrh