Moram da se pohvalim. Konačno sam se vozio sam se Higerom 2104 od Tehničkih Fakulteta do Belvila.
Ovo bi bili ukratko neki prvi utisci:
-Tih
-Veliko ubrzanje ali "glatko", dakle bez cimanja
-Ne muči se čak ni pun (za projektovan kapacitet i zatečeno opterećenje odgovarajuće je snage)
-Generalno vožnja je slična trolejbuskoj, međutim Kinez se drugačije ponaša, već rekoh da ne cima (niti se vuče i urla kao dizel autobus)
-Nešto krči pri kretanju iz mesta par sekundi, a zvuk dopire iz zone pogonske osovine. Ne znam šta može biti (možda reduktor?) ali stiče se utisak da konkretno ovom 2104 nešto fali. Čuje se na par sekundi kao Zijača, što meni subjektivno gledano i ne smeta.
-Ni na jednom stajalištu se nije prekomerno zadržavao i pored toga što se usput verovatno punio. Na nekim stajalištima se čulo "kuckanje" u zoni druge osovine. Verovatno se tada punio. Nije mi smetalo.
-Autobus generalno izgleda lepo spolja, odmeren dizajn, mada reklo bi se više azijski high tech nego tipičan evropski dizijan autobusa. To nije nužno loše, zapravo velika je pozitivna promena u odnosu na Belkommunmaš trolejbuse i Ikarbus autobuse. Ukoliko tako nešto bude izlazilo iz Ikarbusa to bi bilo sjajno.
-Enterijer pokazuje znake eksploatacije usled neodržavanja od strane GSP-a (isečeni delovi obloga unutrašnjeg dela karoserije kod prozora), mada nije strašno, ima daleko gorih primera, čak i Solarisa, o Belkommunmašima (koji su doduše kud i kamo stariji) i da ne govorim.
-Osim same elektrovuče drugi najveći utisak za mene svakako su sedišta i vrata. Sedišta su zapadnoevropska (ne mogu se setiti proizvođača ali jako su mi poznata, mislim iz Solaris Tramino i M.A.N Lion's City) a vrata potpuno drugačija od turskih, po kvalitetu dosta bliža onim što Solaris ugrađuje.
-Zapravo sedišta su toliko čvrsta, osim samih sedipta i sami nosači istih da IK218M sa onim predzadnjim redom naspram 4. vrata što vise stvarno govori o neozbiljnosti Ikarbusa kao proizvođača.
-Unutrašnji paneli mi takoreći "nit smrde nit mirišu", tipično istočnoazijski prisutni na svim njihovim vozilima gde god da ih plasiraju na tržište. Čak su i oni za SAD i UK takvi. Gde god da su, gde god da se sklapaju to ih odaje. Izgleda jeftinije i vizuelno kvari opšti utisak, međutim ruku na srce daleko je to čvršće i ozbiljnije urađeno nego kod Ikarbusa ili Belkommunmaša. Ovo zapažanje treba još da učvrti mišljenje o trenutnoj ponudi prethodno pomenutih proizvođača.
-Konfiguracija autobusa sa dvoja vrata je primerena ne tako malom broju linija, međutim bilo bi pametnije da se za takve linije (poput 87) raspiše tender za dvovratne kapabuseve dužine 10,5m, dok bi stotinak komada dužine 12m trebalo da imaju treća vrata, bez obzira na to da li su dvoja između prve i druge osovine ili su treća na zadnjem prepustu. Zglobni kapabusevi zasad i nisu potrebni, no to ne znači da će se situacija u budućnosti promeniti.
Kada je stigao u Belvil podigao je pantograf i dodatna LED svetla su se uključila kao znak punjenja vozila.