Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Линија се примила код путника, али је слаб такт. Ја се искрено надам зглобним електробусима у будућности.
 
Uskoro električni autobusi u Ikarbusu

Uskoro u „Ikarbus“ dolazi jedan od najvećih proizvođača autobusa i kamiona u Kini, „Li Jong“, koji bi trebalo da u pogonima „Ikarbusa“ montira isključivo električne autobuse koji bi se koristili u GSP-u, javio je RTS.
autobusi-elektricni

Na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru izloženo je oko 3.000 kamiona, autobusa i pikap vozila. Sve ukazuje da će glavni pogon u budućnosti biti struja, a kineski proizvođači dominantni.

Jedan od njih, „Li Jong“, proizvođač je električnih autobusa i, kako se navodi, za dva meseca stiže u „Ikarbus“.

Time se i Srbija uključuje u ekološke tokove.

Kinezi hoće da u Srbiji prave i fabriku baterija, a žele i da autobus proizveden u „Ikarbusu“ bude evropski proizvod, što stvara veliki potencijal za izgradnju novih manjih fabrika koje će biti kooperanti u ovom projektu.

izvor: studio B
 
Moram da se pohvalim. Konačno sam se vozio sam se Higerom 2104 od Tehničkih Fakulteta do Belvila.

Ovo bi bili ukratko neki prvi utisci:

-Tih

-Veliko ubrzanje ali "glatko", dakle bez cimanja

-Ne muči se čak ni pun (za projektovan kapacitet i zatečeno opterećenje odgovarajuće je snage)

-Generalno vožnja je slična trolejbuskoj, međutim Kinez se drugačije ponaša, već rekoh da ne cima (niti se vuče i urla kao dizel autobus)

-Nešto krči pri kretanju iz mesta par sekundi, a zvuk dopire iz zone pogonske osovine. Ne znam šta može biti (možda reduktor?) ali stiče se utisak da konkretno ovom 2104 nešto fali. Čuje se na par sekundi kao Zijača, što meni subjektivno gledano i ne smeta.

-Ni na jednom stajalištu se nije prekomerno zadržavao i pored toga što se usput verovatno punio. Na nekim stajalištima se čulo "kuckanje" u zoni druge osovine. Verovatno se tada punio. Nije mi smetalo.

-Autobus generalno izgleda lepo spolja, odmeren dizajn, mada reklo bi se više azijski high tech nego tipičan evropski dizijan autobusa. To nije nužno loše, zapravo velika je pozitivna promena u odnosu na Belkommunmaš trolejbuse i Ikarbus autobuse. Ukoliko tako nešto bude izlazilo iz Ikarbusa to bi bilo sjajno.

-Enterijer pokazuje znake eksploatacije usled neodržavanja od strane GSP-a (isečeni delovi obloga unutrašnjeg dela karoserije kod prozora), mada nije strašno, ima daleko gorih primera, čak i Solarisa, o Belkommunmašima (koji su doduše kud i kamo stariji) i da ne govorim.

-Osim same elektrovuče drugi najveći utisak za mene svakako su sedišta i vrata. Sedišta su zapadnoevropska (ne mogu se setiti proizvođača ali jako su mi poznata, mislim iz Solaris Tramino i M.A.N Lion's City) a vrata potpuno drugačija od turskih, po kvalitetu dosta bliža onim što Solaris ugrađuje.

-Zapravo sedišta su toliko čvrsta, osim samih sedipta i sami nosači istih da IK218M sa onim predzadnjim redom naspram 4. vrata što vise stvarno govori o neozbiljnosti Ikarbusa kao proizvođača.

-Unutrašnji paneli mi takoreći "nit smrde nit mirišu", tipično istočnoazijski prisutni na svim njihovim vozilima gde god da ih plasiraju na tržište. Čak su i oni za SAD i UK takvi. Gde god da su, gde god da se sklapaju to ih odaje. Izgleda jeftinije i vizuelno kvari opšti utisak, međutim ruku na srce daleko je to čvršće i ozbiljnije urađeno nego kod Ikarbusa ili Belkommunmaša. Ovo zapažanje treba još da učvrti mišljenje o trenutnoj ponudi prethodno pomenutih proizvođača.

-Konfiguracija autobusa sa dvoja vrata je primerena ne tako malom broju linija, međutim bilo bi pametnije da se za takve linije (poput 87) raspiše tender za dvovratne kapabuseve dužine 10,5m, dok bi stotinak komada dužine 12m trebalo da imaju treća vrata, bez obzira na to da li su dvoja između prve i druge osovine ili su treća na zadnjem prepustu. Zglobni kapabusevi zasad i nisu potrebni, no to ne znači da će se situacija u budućnosti promeniti.

Kada je stigao u Belvil podigao je pantograf i dodatna LED svetla su se uključila kao znak punjenja vozila.
 
Линија као линија има потенцијал, јер се дуж Трећег Булевара константно пуни, само је проблем синхронизовати поласке са 67 и 71... Јер код Блока 38, неретко знају да буду сва три у 5 минута, па пола сата ништа... Највише се гађа са редом вожње на 67, и то смета становницма Трећег Булевара до Бувљака...
 
I posle Ikarbusa - Ikarbus.

Al ajd dobro, da ne krećem odmah sa skepsom. Nek im se da šansa...

I da, definitivno da budu zglobni. Mada već vidim obrazloženje da nisu mogli zglobni jer je tek počela proizvodnja, bla bla, trte mrte...
 
Соло 100%, 30 електричних наспрам садашњих 18, јасно је као дан. Још један ексер у ковчегу Београда

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Pa vrlo moguće, s obzirom da, trenutno, radnim danima saobraća 15 zglobnih autobusa. Moguće da je i Šomi u pravu, ali čini mi se da sam u raportima video "samo" 15 vozila na 31-ici. Nelogičan bi to bio potez u svakom slučaju. Zglobni autobusi su adekvatnije i ekonomičnije rešenje za opterećene linije. Imaju "Kinezi" i zglobne električne autobuse u ponudi, pa ne vidim razlog za uvećanjem broja vozila na liniji za celih 100%, plus što je potreban i duplo veći broj vozača.
 
Pa jel se planira da okretnica 31-ice bude na Terazijama i po uvođenju tramvajske linije 1?
 
To je ono kako mali Perica zamišlja rukovođenje glavnim gradom. Što reče Šomi, zabiće i poslednji ekser. Solo 31, ukinuti 28 i 41, vračarske trole na Slaviji. Mrze nas mnogo, ne podnose nas.
 
Mi za svaki ekser koji nam zakucaju mislimo da je poslednji i kako nema dalje.... Nismo ni svesni koliko još mesta za te eksere postoji, i koliko nisko ćemo tek da padnemo.
 
Jedino dobro sto moze da proistekne iz te privremene okretnice bi moglo da bude ako najure odatle onu bandu taksista i umesto njih tu bude pocetna. Naravno bez uskladjivanja takta vec stajanje samo dok udju putnici.
Osim ako se tu ne dopunjuju strujom...
 
Kako je krenulo , na kraju će da ispadne da je sasvim dovoljno 50 minibuseva na 31. :)
 
Linija 31 je GSP-a donosila najviše para, bilo dok su postojali kondukteri. Bilo dok su je držali braća Šarac, biće i sada. Linija sa velikim brojem putnika i sa velikom izmenom. Tu solo nema šta da traži. Ima ako hoće da pravi gužvu .
 
Од брда соло и минибус линија слабијег такра којима би више одговарали електрични аутобуси (24, 30, 34, 36, 60, 66, 67) они се стручњаци ухватише најоптерећеније зглобне линије 31, која је на трећим стајалиштима од обе окретнице већ препуна. И то само да би рекли како у центу имају фенси електрични еко превоз (иако коридори Бранкова-Деспота Стефана и Кнеза Милоша-Таковска потроваше све живо).
 
31 nikako ne može da bude solo, pa i sa duplo većim brojem autobusa. To uopšte nije isto. Kako će da se pune ti autobusi kada je takt u tom slučaju na 3 minuta? Trasa, iako kraća, ostaje ista sa kritičnim tačkama, Franš i Dušanovačka pošta. Redovno gužve, pogotovo kod pošte gde bude kolona od te raskrsnice pa do zgrade opštine Voždovac. I prelazak te relacije traje 15+ minuta. Kapacitet baterije mora da bude izuzetno veliki za ovakvu liniju. Drugi, konfiguracija vozila, ako bi bio solo, mora troje vrata. Ali nikako solo ne može da zameni zglob, na 31 su ogromne gužve, pogotovo kada ga nema malo duže, prepun bude autobus. A iskorišćenost se neće smanjiti uopšte jer prolazi kroz bitne tačke u gradu.
 
to je dobar zadatak za brojače putnika i za bus plus koji bi trebao da može da prati kretanje putnika. pad a se vidi koliko i odakle putnika prelazi na 31 i gde. ali me ne bi čudilo da se odluka donese tek onako i da to posle bude još jedan problem grada Beograda
 
Већ смо имали бројање путника. Ако то није било довољно, имамо камере у возилима па да се анализира колико ко и где све улази и излази.
 
Šta će brojanje kad je moj poznanik radio na pazarima pre nego što su ukinuti kondukteri. Još tamo osamdesetih godina prošlog veka 31 je donosio najveće pare.
Veći broj solo vozila na tim (takvim) linijama ništa ne znači, prvo vozilo upadne u gužvu i onda se samo nanižu i dobije se ulična verzija metroa.
 
Мени бројање није потребно, довољна ми је гужва од већ Београђанке. Само ме интересује шта су стручњаци мислили да раде када по поласку 31еко буде препуњен већ на почетној станици на Коњарнику са путницима који дођу са Устаничке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611767#p611767:1j8ekoer je napisao(la):
Žika » 26 Mar 2019 10:13 pm[/url]":1j8ekoer]Šta će brojanje kad je moj poznanik radio na pazarima pre nego što su ukinuti kondukteri. Još rano osamdesetih godina prošlog veka 31 je donosio najveće pare.
Veći broj solo vozila na tim (takvim) linijama ništa ne znači, prvo vozilo upadne u gužvu i onda se samo nanižu i dobije se ulična verzija metroa.

Upravo to. Čim se nanižu, to onda znači da nema punjenja. A ne postoji mogućnost da ne upadnu u zastoj, takva je trasa. Ni brojanje nije potrebno, može bilo ko, ko se vozi tom linijom neki duži period, da kaže gde je najveća razmena putnika.
Prvo se na Konjarnika napuni autobus, zatim neki manji broj izađe kod Šumica, a uđe još veći. Od Šumica pa do Dušanovačka pošte (uključujući i to stajalište) ulazi veliki broj putnika (a manje izlazi). Zatim do Franša je manja razmena, ali od Franša pa do Terazija na svakoj stanici izlazi i ulazi veliki broj putnika. Kod Terazija najviše njih izađe i tek tada se autobus relativno isprazni, sa manjim brojem putnika do Studentskog trga. A onda u suprotnom smeru se autobus već napuni na Studentskom trgu i tako bude pun sve do Šumica, pri čemu se razmenjuje veći broj putnika na svim stajalištima osim kod opštine Voždovac, doma zdravlja i hotela Srbija. Ako neko ima da doda, slobodno, ja imam ovakvo iskustvo sa ovom linijom i koristio sam je u praktično svim periodima dana, od jutra do mraka.
 
To je to, pa zglobovi se nanižu a neće solo.
 
Vrh