Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Električni zglobni Solarisi za Brisel

Gradski prevoznik STIB iz glavnog grada Belgije je naručio 25 električnih zglobnih autobusa Solaris Urbino 18 Electric, što je rekordna porudžbina za poljsku fabriku.
Gradski prevoznik STIB iz Brisela je naručio 25 električnih autobusa tipa Solaris Urbino 18 Electric. To je najveća porudžbina električnih autobusa u istoriji poljskog proizvođača. Ugovor vredi više od dvadeset jednog miliona evra. Prvi autobusi počeće da prevoze putnike početkom 2019. godine, poslednja isporuka se očekuje u junu iste godine.
Solaris će u saradnji sa kompanijom Schaltbau Refurbishment GmbH isporučiti i autobuse i celu infrastrukturu za punjenje. Ovo uključuje dva rezervna punjača i dve jedinice za punjenje koje omogućavaju redovno punjenje dok su autobusi u funkciji. Osim toga, garaža prevoznika će biti opremljena sa dvadeset četiri pantografske stanice, koje će se koristiti za punjenje tokom noći. To nije prva porudžbina prevoznika iz Brisela. U avgustu tekuće godine, Solaris Bus & Coach potpisao je okvirni ugovor sa STIB koji uključuje isporuku sedam električnih autobusa Urbino 8,9 LE sa mogućnošću proširenja porudžbine dodatnim vozilima.

Solaris_Urbino18electric_KortrijkXpo2017-615x461.jpg


Solaris_Urbino18electric_DSC0138-615x407.jpg


izvor: autobusi.net
 
Nissan testira novi električni autobus

Japanski Nissan će lansirati električni autobus koji koristi tehnologiju automobila Leaf.
U februaru počinje testiranje električnog autobusa Yoka Eco Bus kojim će rukovoditi Univerzitet Kumamoto. Autobus ima tri električna pogona, baterije, kao i inverter Nissanovog najprodavanijeg električnog automobila, modela Leaf.
Nisan je tehnološki partner projekta i takođe ima ulogu u razvijanju menjača namenjenog za autobus. Ipak, korišćenjem postojećih tehnologija iz modela Leaf, troškovi izrade električnih autobusa će se znatno smanjiti.
Na inicijativu univerziteta Kumamoto, stručnjaci iz automobilske industrije i japanska vlada će udružiti snage sa naučnicima. Projekat je deo univerzitetskog angažovanja sa japanskim ministrom za životnu sredinu i ima za cilj da smanji ili eliminiše ugljen-doiksid i ostale zagađivače iz velikih vozila poput autobusa i kamiona.
nissan_yoka_eco_bus1-615x346.jpg


nissan_yoka_eco_bus2-615x410.jpg


izvor: autobusi.net
 
Električni autobus i na Aljasci

Američki proizvođač autobusa Proterra stavio je svoj električni model na probu u glavnom gradu ledene Aljaske.
Enkoridž, najveći grad Aljaske, sa oko 300 000 stanovnika, stavio je na probu autobus Proterra Catalyst E2 dužine 12 metara sa punjivom električnom baterijom. Autobus će voziti u javnom gradskom saobraćaju tokom četvoromesečnog probnog perioda.
U tom vremenskom intervalu biće testirane sposobnosti autobusa u zimskom periodu, uticaj niskih temperatura na životni vek baterije i da li je u budućnosti moguće oformiti vozni park električnih autobusa na Aljasci.
Autobus će raditi svakodnevno na gradskim linijama u Enkoridžu počev od 16. januara. Putnici se pozivaju da svoja iskustva podele na socijalnim mrežama.

proterra_electric_bus_alaska1-615x346.jpg


proterra_electric_bus_alaska2-615x346.jpg


izvor: autobusi.net
 
Fino nas upoznajes sta se radi po svjetu ali nigdje nepise kolika je autonomija doticnih
I postoji tema gradski prevoz u svijetu
 
Za nissanov je lako da se utvrdi , pogledaju se karakteristike Leaf - a.
 
Bus na struju imamo a ovo iz novosti je pr izborni clanak pare za kupovinu e buseva nisu odvojene
 
Možda i jeste "predizborno obećanje", ali je obećanje i

bar se govori o ukidanju trolejbusa i kontaktne mreže.

Da li će 2018. biti i nekog tendera za e-bas, videćemo.
 
Tроле нису за пензију, а електробус треба да мења стандардне аутобусе. Мењањем погона на струју погоном на струју нема еколошког бенефита. А контактна мрежа може елегантније да се постави и за тролејбусе и за трамваје са стубовима носачима контактне мреже у средини а не да се развлачи жица од зграде до зграде.
 
Ukidanjem (zamenom) trola sa E - busevima , šta god pojedini članovi mislili , idemo korak unazad. Po meni treba i da ostanu trole , a da se uvode E - bus linije , bilo da to budu potpunoi nove trae , bilo zamena postojećih autobuskih.
 
Treba da postoje i jedni i drugi...ne moze sve odmah i sad...ne ide to tako...skloni i stavi....
 
Glavno što nam treba su elektrobusevi, neko tu planira da opere velike pare.
 
Da li je u pitanju pranje para ili nesto drugo ne znam, ali definitivno u necijim glavama postoji samo zica koja drzi usi ukljucijici i G. Ugljesu.
 
solecar":2r6agwua je napisao(la):
Za nissanov je lako da se utvrdi , pogledaju se karakteristike Leaf - a.
Te karakteristike Nissan Leaf-a mozes podeliti sa 2 , a mozda i sa 3. Tako dobijas realne karakteristike tog gradskog malisana.
Iako ljubitelj japanskih brendova, nazalost tako je...
Navodno su sa novom generacijom Leaf-a "drasticno" poboljsali autonomiju...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Do kraja godine na ulicama Beograda 80 elektroautobusa

Prema njegovim rečima, Beograd je prvi grad u Evropi koji je imao jednu liniju javnog prevoza u potpunosti pokrivenu elektroautobusima. Kada nabavimo još 80 vozila, naveo je gradonačelnik, bićemo evropski rekorderi po tom pitanju.

– Ti autobusi ne ispuštaju izduvne gasove i veći argument za njihovu nabavku od toga nije potreban. Rekonstruišemo veliki broj parkova i zelenih površina, želimo što više stabala u našem gradu. Sledeće godine krećemo sa izgradnjom fabrike za preradu otpadnih voda, kako bismo u Dunav i Savu, umesto kanalizacije, ispuštali čistu vodu u budućnosti. Ispravljamo greške iz prošlosti, čime se niko nije bavio jako dugo, a kada obezbedimo Beogradu sve te sisteme, na vama je da nastavite tim putem i napravite još zdraviji grad – zaključio je Mali.

izvor: studio B
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533356#p533356:306g9itz je napisao(la):
solecar » Суб Апр 21, 2018 1:17 pm[/url]":306g9itz]Do kraja godine na ulicama Beograda 80 elektroautobusa

Prema njegovim rečima, Beograd je prvi grad u Evropi koji je imao jednu liniju javnog prevoza u potpunosti pokrivenu elektroautobusima. Kada nabavimo još 80 vozila, naveo je gradonačelnik, bićemo evropski rekorderi po tom pitanju.

– Ti autobusi ne ispuštaju izduvne gasove i veći argument za njihovu nabavku od toga nije potreban. Rekonstruišemo veliki broj parkova i zelenih površina, želimo što više stabala u našem gradu. Sledeće godine krećemo sa izgradnjom fabrike za preradu otpadnih voda, kako bismo u Dunav i Savu, umesto kanalizacije, ispuštali čistu vodu u budućnosti. Ispravljamo greške iz prošlosti, čime se niko nije bavio jako dugo, a kada obezbedimo Beogradu sve te sisteme, na vama je da nastavite tim putem i napravite još zdraviji grad – zaključio je Mali.

izvor: studio B


Page not found. :lool:
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/m...ulicama-beograda-80-novih-elektrobusa/qq7slqf

Grad Beograd se bori za što veći broj elektrobusa, kojih trenutno ima pet, ali će ih do kraja godine biti još 80 – poručio je Mali.

Prema njegovim rečima, Beograd je prvi grad u Evropi koji je imao jednu liniju javnog prevoza u potpunosti pokrivenu elektrobusima. Kada nabavimo još 80 vozila, naveo je gradonačelnik, bićemo evropski rekorderi po tom pitanju.

:lool: :blah:
 
Ако хоће то ок, онда лепо на Општини Нови Београд са свих страна и на Фонтани на Нбг изградити подстаницу за напајања истих, уклонити троле због чега?
 
Od kojih para i mali je tu jos 20 tak dana i kad ce tender
 
Прича о побољшању екологије мењањем тролејбуса електробусима је глупост. Тролејбусе и електробусе треба ширити на рачун линија које саобраћају Бранковом, Деспота Стефана, Кнеза Милоша а не на рачун Врачарских тролејбуса.
 
Ali samo na onim linijama gde već saobraćaju solo vozila.

Inače ispravite me ako grešim, ali ja sam bio shvatio da se ti kineski elektrobusi nisu baš najbolje pokazali. ILI da ih GSP ne održava kako treba pa se zato često kvare. ?
 
80 elektrobuseva do kraja godine a nisu poceli ni da ih prave u fabrici...
 
Vrh