Šta je novo?

Дисплеји на возилима градског превоза

Koliko sam ja primetio u nekoliko 218M, unutra su ili ostali stari iTech, koji su isključeni ili su izvađeni i nema ničega umesto njih.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Drugaciji natpis na 15icama od 15. do 28.8. zbog radova u Zemunu.

LXFRjYX.jpg
 
U Kosmajevim ik 112M su povadili displeje i izgleda da čekaju nove novatronic displeje.
 
Vidim danas #3221 da je i njemu displej otkazao i prikljucio se #3210 #3211 #3239 #3250 i #3252.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777697#p777697:3b68oofy je napisao(la):
KizaNoSleep » Čet Sep 24, 2020 11:43 pm[/url]":3b68oofy]Vidim danas #3221 da je i njemu displej otkazao i prikljucio se #3210 #3211 #3239 #3250 i #3252.
3239, 3250 I 3252 uskoro stavljaju nov displej, a za le seriju ko zna kad će im srediti displej, 3211 jednom nije preko 6 meseci imao displej.
 
Нешто што сам данас први пут видео, плави дисплеј на електробусу. Није баш најбоља слика, нине ухваћен и наранџасти део дисплеја са натписом трасе, плава је само ознака Еко1.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200927_232538.jpg
    Screenshot_20200927_232538.jpg
    254,3 KB · Pregleda: 3.837
Video i ja to isto pre neki dan, samo što se meni učinilo da je tekst terminusa bio žute boje. Moguće da je i do ugla iz koga sam gledao. Nažalost, nisam uspeo da ga fotografišem jer je već prolazio pored mene.
 
Да, жута , мени мало вуче на наранџасту у односу на старе дисплеје на Икарима и МАНовима, уствари као и на свим новијим аутобусима.
 
Nove su dobili : #3211 #3236 #3239 #3250 #3252

I sad lepo to izgleda :)
 
Зелени ЕКО1. :mrgreen:
 

Prilozi

  • Screenshot_20201017_084420.jpg
    Screenshot_20201017_084420.jpg
    364 KB · Pregleda: 3.293
Jel se jos nekome cini da u zadnje vreme ima vise vozila sa ispravnim displejima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=784794#p784794:3lia4tvr je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Okt 18, 2020 4:22 pm[/url]":3lia4tvr]Jel se jos nekome cini da u zadnje vreme ima vise vozila sa ispravnim displejima?

I meni se to čini, ranije sam viđao više papira nego displeja, a sada je skoro stalno displej (doduše ponekad pogrešan smer)
Što se tiče EKO 1 linije pre možda nedelju dana sam video da na zadnjem displeju piše i popunjenost vozila u procentima!? Na stanici Erport siti je pisalo bukv: Popunjenost vozila: 70% (što baš i ne verujem jer je prva stanica). Da li je ovo novo ili samo nisam obraćao pažnju
 
Ja сам видео скоро како се у вожњи мења дисплеј и показује на месту броја зелени цртеж аутобуса, а на тексту је писало празан и био је нацртан смајли. Криво ми је што нисам усликао то.
 
Ko zna šta ćemo još interesantno videti u bliskoj budućnosti.
 
Муње на БКМовима, авиончиће на старијим Икарима, разне смајлије :D
 
Na lastinom soru 8096 pise engleski za novatronic :
Novatronic display for public transporte
Inace to jos nisam video ni na jednom autobusu ovako da pise, ne znam dal jos neki autobus ima ovu opciju da pise na engleskom
 
Imaju svi, i Ikari, Solarisi I Higeri, samo treba da im se namesti. Siguran sam 100% jer sam ih vidjao, pogotovo M I Higere, kod Solarisa je već malo redje...
 
Da pređemo ovde, na Direktorovu sugestiju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801853#p801853:23yiwfi5 je napisao(la):
Express » Čet Dec 10, 2020 10:25 pm[/url]":23yiwfi5]Što se preglednosti tiče tu je veliki zadnji displej
Displeji na zadnjoj strani vozila su značajno povećali broj dotrčavanja otpozadi i uletanja na treća/četvrta vrata. I posle svih ovih godina ja i dalje ne razumem s kojom idejom je neko učinio tu medveđu uslugu putnicima, a vozačima natovario nemalu brigu više. Da stvar bude luđa, to je u međuvremenu postalo neizostavni standard, pa se i u tenderima ovde tražilo. Čak je i GSP naknadno ugrađivao one rotirajuće table pozadi na starijim vozilima.

Potencijalni putnik nekog vozila je onaj ko se nalazi na stajalištu u trenutku kada to vozilo pristiže. To je jedino tumačenje koje bi regulativa morala da poznaje, jer njime štiti i putnika i vozača. OK, možda će neko stići bočno ili od napred dok je vozilo u stajalištu, ali da se ohrabruje da neko otpozadi dotrčava do vozila i uleće na zadnja vrata (posebno da pretrčava iz tek prispelog vozila iza)... meni je to bilo i ostalo neshvatljivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801911#p801911:2pmf5y6m je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » Pet Dec 11, 2020 3:07 am[/url]":2pmf5y6m]Displeji na zadnjoj strani vozila su značajno povećali broj dotrčavanja otpozadi i uletanja na treća/četvrta vrata. I posle svih ovih godina ja i dalje ne razumem s kojom idejom je neko učinio tu medveđu uslugu putnicima, a vozačima natovario nemalu brigu više. Da stvar bude luđa, to je u međuvremenu postalo neizostavni standard, pa se i u tenderima ovde tražilo. Čak je i GSP naknadno ugrađivao one rotirajuće table pozadi na starijim vozilima.

Potencijalni putnik nekog vozila je onaj ko se nalazi na stajalištu u trenutku kada to vozilo pristiže. To je jedino tumačenje koje bi regulativa morala da poznaje, jer njime štiti i putnika i vozača. OK, možda će neko stići bočno ili od napred dok je vozilo u stajalištu, ali da se ohrabruje da neko otpozadi dotrčava do vozila i uleće na zadnja vrata (posebno da pretrčava iz tek prispelog vozila iza)... meni je to bilo i ostalo neshvatljivo.
Ovaj post treba ''uramiti'', nekako ga ubaciti u header BB početne strane.

Znači displeji na zadnjoj strani autobusa povećavaju pogibije i nesreće po ulicama jer motivišu ljude da trče za njima...

Brate mili. Ostao sam bez teksta. Ne znam da li da se smejem ili da plačem.
giphy.gif
 
A dobro, mogao sam i ja da fejspalmujem kada si ti udarnički dokazivao na par strana kako autobusi sa motorom napred redovno prikolicom ubijaju ljude. Bio čak i vizuelni prikaz, pa je lepše za uramiti. Zaboravio sam, neće mi se ponoviti idući put.

Dobro, sad kad smo završili taj too cool for school deo posta (kome se nerado odajem, jer te smatram jednim od boljih i razumnijih sagovornika ovde), da vidimo šta može dalje da se napiše. U idealnim uslovima, u kojima se polazi od toga da se svi akteri ponašaju razumno, displej na zadnjoj strani vozila ne bi pravio toliku štetu. Međutim, ni tada ne bi postojalo razumno objašnjenje čemu on zapravo služi i kako je to doprineo kvalitetu i bezbednosti prevoza, posebno što je verovatno u direktnom sukobu sa propisima koji definišu obaveze vozača na stajalištu (ili je bio, pa je neko pomerao zareze, pošto se ovde svaka neusklađenost tako rešava).

Nisam u fazonu da previše filozofiram, pa ću anegdotske primere:
1) Otprilike dva-tri puta nedeljno me neko odgurne kao da ne postojim na Sajmu zato što pretrčava npr. iz 23 iza u 511 ispred (ili u suprotnom smeru, gde je još gore). I vrlo često ne uspe da stigne. Ovo, inače, i na račun onih koji tvrde da je Sajam baš primer jednog dobrog presedačkog čvorišta i da je super što je tu, izmeštanjem okretnice sa Savskog trga ispod Gazele, ubačeno joooooooš razmene putnika. Bukvalno pakao na zemlji, sve ono kako ne treba da izgleda prometno stajalište.
2) Dalje, verujem da si dosta puta u životu prisustvovao situaciji da neko, posebno na večernjim polascima, dođe do vozača i smara ga da stigne vozilo ispred, e kako bi ovaj mogao da presedne. Vozači većinom to prihvate, ne treba njima mnogo loženja da voze brže. OK, to se obično završi srećnim krajem ili zato što vozač prestigne onog ispred ili tako što mu signalizira da ima nekog ko preseda. Međutim, to je već nešto što je na savesti i odgovornosti vozača.
3) U japanca, koji najčešće nema displej pozadi, pretrčava se manje. Pre 20 godina, kada nije bilo displeja tu, pretrčavalo se manje. To će ti, na kraju krajeva, reći i vozači.

Da li je bilo i da li će biti dotrčavanja i bez tog displeja? Da, naravno. Međutim, postoji bitna razlika između nekog incidentnog ponašanja koje se dešava samo od sebe i ponašanja koje se ohrabruje nekim zvaničnim propisom ili tehničkim rešenjem. Ponavljam, displej pozadi služi samo onome ko se nalazi iza vozila na koje se nameračio u trenutku pristizanja na stajalište. Bukvalno nikakvu drugu svrhu nema. Tu se sranja ne dešavaju češće samo zato što je svevišnji svu onu pamet koju nije dao postavljaču displeja pozadi konvertovao u sreću putnicima koji koriste njegov briljantni izum.
 
Kako Direktor reče rebalo je staviti u ovu temu ali odnosilo se na prethodni post vezan za tramvaje. Mada može Igor premestiti, dopisati da je u pitanju odgovor na određeni post uz priložen link.

Teoretski je svaki displej (bez obzira na poziciju) nebezbedan jer odvraća pažnju prolaznika. Ne mora displeja ni biti. Možeš pretrčavati do 52 na Zelenom Vencu da bi te 706 patosirao posle 5 koraka. O boji vozila i da ne govorim. Crvena i žuta su upadljive pa niko ne zabranjuje crvena i žuta vozila JGP, taksije ili automobile i ostala vozila uopšte.

U Nemačkoj postoje bočni levi displeji kako bi bilo vidljivo na kojoj je liniji postavljeno vozilo na terminusu sa više paralelnih perona (recimo na okretnici P.Most, Direktor je kačio slike prilikom izvođenja rekonstruktivnih radova), prilikom prilaska određenom peronu sa leve strane.

Takođe u Nemačkoj imamo velike zadnje displeje (što je Varšava i prihvatila kao novi standard) upravo zbog podrobnijih informacija o statusu linije, kako bi situacija poput one koja se meni dogodila bila izbegnuta.

NG313 u Berlinu s oba: https://www.bus-bild.de/1200/am-2610201 ... 117941.jpg

Btw. evo kako oba izgledaju na novom Conectu G u Vroclavu (takođe u vlasništvu Mobilisa):

Zadnji široki: https://i.ytimg.com/vi/_coMmnlWij4/maxresdefault.jpg
Bočni levi: https://i.ytimg.com/vi/yoZSR6B6m-c/maxresdefault.jpg

Zadnji je bitan ne samo zbog privremene ili režimske izmene već i radi prikaza informacije o varijanti linije (ukoliko ih ima više), o kratkom obrtu, ili trajnoj izmeni. To zavisi od načina obeležavanja. Neki gradovi koriste kodiranje (slova) usput pretpostavljajući da to znaju sve ptice na grani, čak i one koji su doletele s drugog kraja sveta (mislim na turiste). Recmo da linija 197 u jednom gradu može biti ispisana kao 197S (jednoispis sa destinacijom pored) ili 197 SHORT TURN (dvoispis, drugi sa nazivom destinacije).

Najneprijatnije ljudima bude kada linija, posebno tramvajska ili trolejbuska ima nekoliko terminusa na istoj trasi, te na samo prednjem i bočnim displejima piše Voždovac umesto Banjica II ili Banjica I umesto Banjica II. Nazad piše 9 ili 41. I onda vozač na zaprepašćenje pojedinih zadihanih putnika nakon otvaranja vrata kaže "nema dalje". Kako da narod ne bude ogorčen? Onda ne smeju da skraćuju. Umesto toga nek menjaju linije autobuskim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801998#p801998:1bv4mqhr je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » Pet Dec 11, 2020 1:21 pm[/url]":1bv4mqhr]A dobro, mogao sam i ja da fejspalmujem kada si ti udarnički dokazivao na par strana kako autobusi sa motorom napred redovno prikolicom ubijaju ljude. Bio čak i vizuelni prikaz, pa je lepše za uramiti. Zaboravio sam, neće mi se ponoviti idući put.
Pa što nisi?

Vidiš, ja sam uzeo, odvojio vreme i trud pa preneo na ''papir'' moju teoriju šta se desilo na osnovu tada dostupnih informacija. Umesto da poput vas par filozofa slepo nabadam, dajem kontradiktorne pretpostavke i izvlačim blesave zaključke ili se držim samo jednog mogućeg scenarija, ja sam predstavio tri mogućnosti koje su bile najverovatnije.

Ako si ti imao drukčije viđenje i pretpostavku, što je nisi izneo? Ako misliš da je moguće na neki drugi način da dete izlazi iz pravolinijske prizme (mislim na prikolicu autobusa) spolja, a da onda magično biva usisano pod točak autobusa unutar granica te prizme, što nisi objasnio kako si tačno to zamislio? Ako misliš da ga je pusher pregazio, što nisi objasnio kako?

Nego znam ja šta je tvoj problem. Ti se gadiš svega modernog. Sama činjenica da si ovoliko istakao kako sam ja udarnički dokazivao da, pazi ovo - autobusi sa motorom napred redovno prikolicom ubijaju ljude... :laugh: mi je bliže objasnilo šta je zapravo tvoj problem. Tebe je zapeklo što se u celoj priči najviše sumnja na neki Ikarbusov puller. I još kad je došao Bender prkosnik što misli svojom glavom umesto da slepo nabada ili da sluša slepce od novinara koji ne znaju da razlikuju ni solo od zglobnog autobusa... kad si video da sam se usudio da na primeru jednog Ikarbusa predstavim kako se verovatno desilo, odma si se uskopistio.

Jer za tebe je najveća uvreda reći nešto protiv starih vozila. Što starije, to veća svetinja. Smetaju ti niski podovi. Smetaju ti motori nazad. Smetaju ti displeji. Sve moderno što se uveliko koristi širom sveta, tebi smeta. A naravno da ti najviše smeta kad se bilo koji Ikarbus prikaže u bilo kom negativnom svetlu, jer na kraju krajeva taj Ikarbus i jeste relikt vremena za kojim ti čezneš. Konkretno, ovog vremena. Kad se u autobus ulazilo ko u šleper, kad su motori dimili i urlali ko toplane, a informacije o liniji davale bledolike rolne papira izad šajbne i nigde više. Ti da se pitaš, verovatno bi vratio i trilekse, manuelne menjače, drvena sedišta, zglobna krila vrata (zaboravih ime, eto toliko su mi bitna i korisna u ovo moderno doba...), farove sa Stojadina ili Floride...

I sve što je drukčije i sofisticiranije od tog vremena odmah u tebi budi gard i pristrasnost. A pošto je Ikarbus trenutno ostao kao jedina i najveća veza ovog i tih prošlih vremena, čim ti ga neko pomene u negativnom svetlu, odmah ti prorade emocije. Koje su toliko jake da su počele da ti mute razum, te si došao do tačke gde zaključuješ da su displeji na više strana vozila loši zato što podstiču izazivanje nesreća. Za svojih 30 i kusur godina naslušao sam se svakakvih besmislenih zaključaka i teorija, ali ovo što si ti izjavio je definitivno nadmašilo sve do sad.
 
Ja u toj diskusiji uopšte nisam učestvovao, jer sam smatrao da na osnovu raspoloživih informacija nema o čemu da se diskutuje. Nisam imao drugačiju pretpostavku, jer nisam sklon nagađanju i ne pada mi na pamet da dodajem municiju nekim hajkama, baš poznajući ono što se kod nas naziva novinarima. Ta tema nije više bila za diskusiju od trenutka kada je onaj jedan uveo pretpostavku da je stradalo dete bilo romsko, a jedan drugi dosolio teorijom da je baba u trenutku kada je izgubila unuka smišljala kako da napakosti vozaču. Što se mene tiče, posle tih doprinosa je na tu temu trebalo ulaziti s bacačem plamena, što sam, nešto biranijim rečima, tamo i rekao. Pritom, ovog drugog recimo smatram takođe vrlo korektnim sagovornikom i spreman sam da to što je napisao uračunam u posledicu uzavrele atmosfere na toj temi, nastale baš zato što je svako prosipao svoju pretpostavku i produbljivao krater između vozača i putnika. Međutim, to je dobar primer da vozilo nije jedino što može da izgubi kočnice. Sad, verovatno ćeš pomisliti da branim Rome i babe zbog ljubavi prema Ikarbusu, što bi čak bilo i zabavno tumačenje. Baba = Ikarbus, gettit?

Za ostatak posta mogu da ti kažem da možda jesi poneo košarkašku loptu, ali si zalutao u balon za mali fudbal. Možda možemo da probamo da nogom šutiramo i nju, ali složićeš se da nije to to. Vidiš, displej pozadi nije nikakvo moderno tehničko dostignuće nepoznato čoveku sa slike koju si linkovao - on je mogao (tada u papirnoj ili roto-tabla formi) da se stavlja i 1960-ih. Nije koštao ni sto dukata, pa da to bude neisplativo. Neko ga nije stavljao zato što je smatrao da to nije baš najpametnija ideja i da može da ima više štete, nego koristi. I što se mene tiče - bio je u pravu. To što su se ljudi navikli na to... pa, živ čovek se na sve navikne. Recimo na to da mu sve staklene površine u busu budu kompletno prekrivene neprozirnom reklamom. je*******iga, tako je nemoderno da kroz prozor gledaš sve te stvarne ljude sa borama. Bolje da gledaš raspištoljenog filterisanog modela u Bugati gaćama. Kad skuvaš žabu, onda recimo usred korone možeš da joj postaviš preporuku da ne ulazi u prepunjeno vozilo, iako ona od reklame ne vidi koliko je ljudi unutra. Ali, hej! Moderno! Šareno! Šljašti! Mora da je progres!

Sad, ti si izabrao da iz jedne praktične teme izvučeš neki konstrukt o večnoj borbi modernista i retrogradnih. Uvek ima publike za to, eno, mnogima je uspešno prodata i cigla da je Beograd na vodi simbol modernosti. Imam svega 35 postova, pa mogu slobodno da te uputim da mi pronađeš:
a) gde sam recimo napisao nešto protiv solarisa, pošto verujem da njih smatraš modernim (pritom imam neke sitne zamerke, ali one su isključivo na račun naručioca);
b) gde sam recimo napisao da displeji ne bi trebalo da postoje;
c) gde sam napisao, šta znam, neku nebulozu tipa da pečurke štite bolje od današnjih natkrivenih stajališta sa zaleđinom;
d) sve ostalo što nisam napisao, a da možeš da upakuješ u nacrtanu fijoku.
Može i na PP, da ne smaramo ljude.

Iks puta sam pomenuo da npr. niskopodni autobusi moraju da postoje na ulicama i da su nesporni napredak. Takođe sam rekao i da je IK-201 autobus sa najpromišljenijim enterijerom u koji sam ušao - i 1995. i 2020, te da tu nema ničeg prevaziđenog. Što se mene tiče mogao je da ga pravi i neko drugi, ne Ikarbus (tada bi verovatno bio i nešto kvalitetniji), ali malera - pravio ga je Ikarbus. Načelno mislim da je rešenje u eksploatacionoj simbiozi ta dva modela, kako bi se iskoristilo najbolje od oba. Zbog čega ne moraš da brineš - budućnost svakako neće otići u mom smeru. Sad, zašto te toliko potresa sama pomisao na to da ne živimo baš u najboljem od svih mogućih svetova - ne znam. Valjda u te linearno progresivne dogme ne sme da se dira. Pritom, ti tu priču voziš negde od mog prvog posta i uporno čitaš između redova pre nego što pročitaš napisano. Nije baš najkorektniji stil diskusije, ali svako bira svoj. Verovatno i moj nekog smara. Što me podseti da je vreme da završavam.

@Express: Za sve ostalo što si napisao na toj (i ovoj) temi se slažemo, samo na ovo što sam izdvojio sam imao komentar.
 
Ode ti u neku svoju treću priču, te o Romima, te o vozačima i putnicima, te o reklamama, te o Beogradu na vodi... A ja uopšte ovde nisam ni pominjao to. Ja sam se osvrnuo na tvoj pametnjakovićki komentar i izvrtanje reči kako sam ja insistirao da autobusi sa prikolicama i motorom napred redovno gaze ljude.

Nisam ja pričao o tome da li je problem u autobusu pulleru ili pusheru, nego sam na osnovu dostupnih informacija predstavio tri moguća scenarija. Koja su svakako realnija i smislenija nego tvoja pretpostavka da je dete ispalo iz jedne kutije koja nema svoju upravljivost (prikolica pusher) i onda magično podletelo pod točkove.

Što se reklama tiče, samo skrećeš s teme pošto i sam vidiš koliko si lupio onomad za displeje. Kakve veze imaju reklame preko prozora sa displejima? Ko je ovde ili u kontekstu nesreće u Zemunu pominjao reklame? Ja te pitam nešto drugo. Pitam te odakle ti zaključak da displeji na zadnjim stranama vozila povećavaju broj nesreća.

Idemo dalje. Beograd na vodi... :shock: Opet, kakve veze to ima sa ovom diskusijom? Kakve veze ima raspoloženje i stav ljudi prema jednom novom naselju sa raspoloženjem i stavom ljudi prema modernim vozilima javnog prevoza? :shock:

Kažeš Ikarbus IK-201 je vozilo sa najpromišljenijim enterijerom u koje si do sad ulazio. Pa da, zato što si očigledno ulazio u nedovoljno njih. I zato što si zatočen u prošlim vremenima pentranja uz stepenike i provlačenja kolica i tereta između šipki na njihovim sredinama. Taj autobus je bio sasvim prihvatljiv za potrebe Beograda i uopšte, skromnijih tržišta i gradova 2000ih. Kad su mnogi gradski prevoznici širom istočnog sveta bili u problemima i nedovoljno bogati da kupuju zapadnjačke moderne proizvode. I odlično je služio za svoje vreme. Ali to vreme je prošlo, svidelo se to tebi ili ne.

Pentranje uz stepenike je zamenjeno prostim uhodavanjem u niskopodni salon. Provlačenje između šipki i nošenje kolica uz stepenike je zamenjeno rampama i prostorima namenjenim za njihovo stajanje u toku vožnje. Urlanje motora ispod salona i kuvanje od njegovih isparenja i toplote je zamenjeno novim konstrukcijama gde se isti stavlja pozadi, gde pravi manju buku i toplotu (za salon). Premda meni nekada kao klincu to urlanje D20ica nije smetalo jer su mi bili dragi. Ali kako se bliži 20. godina otkako ih slušam, priznajem da mi je postalo malo naporno da se nadvikujem s njima kad god uđem u vozilo.

Mogao bih još da pišem o tim famoznim IK-201 koje ti nikad nisi prežalio, pošto se njima vozim otkako je prvi došao na ulice grada. Ali me mrzi da ponovo ulazim u tu beskrajnu raspravu. I besmislenu, jer si ti pokazao da tebi šta god da se napiše, i iz kog god ugla - vozača, putnika, majstora, vlasnika... ti ćeš da nastaviš da teraš sa svojom pričom da je to najbolji autobus za Beograd i dan danas. Imaš sve i svašta napisano o njima, i ovde i na drugim temama, pa izvoli i informiši se. One postove (i moje i tuđe) koje smatraš spornim, ti lepo citiraj pa kaži šta bi da diskutuješ. A ovako da se vrtim u krug nostalgije prema Ikarbusu, ne pada mi na pamet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801911#p801911:63yzir0l je napisao(la):
Izmedju3i20karaktera » Pet Dec 11, 2020 3:07 am[/url]":63yzir0l]Da pređemo ovde, na Direktorovu sugestiju.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801853#p801853:63yzir0l je napisao(la):
Express » Čet Dec 10, 2020 10:25 pm[/url]":63yzir0l]Što se preglednosti tiče tu je veliki zadnji displej
Displeji na zadnjoj strani vozila su značajno povećali broj dotrčavanja otpozadi i uletanja na treća/četvrta vrata. I posle svih ovih godina ja i dalje ne razumem s kojom idejom je neko učinio tu medveđu uslugu putnicima, a vozačima natovario nemalu brigu više. Da stvar bude luđa, to je u međuvremenu postalo neizostavni standard, pa se i u tenderima ovde tražilo. Čak je i GSP naknadno ugrađivao one rotirajuće table pozadi na starijim vozilima.

Potencijalni putnik nekog vozila je onaj ko se nalazi na stajalištu u trenutku kada to vozilo pristiže. To je jedino tumačenje koje bi regulativa morala da poznaje, jer njime štiti i putnika i vozača. OK, možda će neko stići bočno ili od napred dok je vozilo u stajalištu, ali da se ohrabruje da neko otpozadi dotrčava do vozila i uleće na zadnja vrata (posebno da pretrčava iz tek prispelog vozila iza)... meni je to bilo i ostalo neshvatljivo.

Sa ovim se slažem, velika glupost i rizik displej na zadnjoj strani ???
Bezbroj puta je bila situacija da zatvorim vrata i treba da krenem neko dotrčava iz vozila iza i lupa po vratima da ponovo otvorim ili čak kad sam krenuo oni trče i lupaju. Veliki broj pretrčavanja.
Isto tako progura se do mene i kao majstore stigni autobus ispred ili otvori vrata van stajališta da ga stignem ili ili . Kad ih odbiješ onda kreću svađe pretnje, vređanja i slično jer naš putnik ne može realno da gleda. Ne može da ukapira da je to autobus koji nije za jurcanje drugih autobusa isto tako ne može da ukapira da nema otvaranja vrata van stajališta. Ne može mirno da ukapira.
Isto tako i dotrčavanje sa zadnje strane što se ne vidi od velikog broja reklama i trafika po stajalištu. Cesti su slučajevi i da se putnik zabode kao ovan u tek zatvorena vrata.
Displej sa zadne strane nema nikakvu svrhu osim za izazivanje nevolja.
 
Vrh