Šta je novo?

Дисплеји на возилима градског превоза

Ех као да ГСП све сређује тендерски и по правилима, од 90их до данас има разних буџења, од пребацивања мотора из ааутобуса у аутобус, до стављања фарова једног модела тролејбуса на други модел. Само да су узели бочне дисплеје са оних силних расходованих Ик-161, Ик-201, Ик-202, Ик-203, Ик-103, МАНова и Мерцедеса, имали би да их ставе на све трамваје, па да им макар бројеви сијају.

Ovde je bilo reči o prednjim displejima, pa ni bočne ne možeš samo da nabudžiš. Ako treba nešto uraditi, uvek sam za to da se uradi kako treba. Stalno ovde kritikujete budževine, a za displej ih tražite. Poređenje njih sa ugradnjom još uvek dobrih motora iz jednog u drugo vozilo, apsolutno nije na mestu. Vidim i kod privatnika na šta liči to prebacivanje displeja iz jednog autobusa u drugi. Sve nakaradno, i tek delimično funkcionalno. Kad se nešto nabavlja, mora se zakonski preko tendera, a ko šta tu mimo toga mulja druga je priča, GSP sam, po ko zna koji put, malo šta može.

@direktor
Ne znam kakve sad veze imaju farovi za traktore u celoj priči. Za trole sam pisao i pre. Zašto se niti jedan autobus nije budžio zadnjih xy godina neoriginalnim farovima? Pa zato što se verovatno lako dolazi do njih, pa sve i preko tendera. Sigurno da su pokušavali da nabave isto tako i za trole, al nije isključeno da nije bilo traženog ponuđača, ili prosto je tender bio obaran iz ko zna kog razloga. Zasigurno je nabavka delova za BKM mnogo komplikovanija, nego li za proizvođače koji ovde imaju svoje zvanične predstavnike. Za tramvaje ne znam ko je izrađivao originalne farove, al verovatno stoji ista priča. Kupovalo se što je bilo dostupno, jer prosto procedure nisu jednostavne u našim uslovima. Opet, o muljanju se može pričati, al nije to sam razlog po sebi, jer ugradnja je uvek moguća šta god da se kupuje. Pre je pitanje dostupnosti onoga što se traži. Zna se koliko ti tramvaji imaju godina. Neki drugi su se možda snalazili i kroz sopstvenu proizvodnju adekvatnih replika. Ovde se pribeglo lošijem, ali i jednostavnijem rešenju. Kupi se prosto jeftina domaća zamena, koja je pritom bila dostupna u neograničenim količinama.
 
Traktorski imt farovi si okrugli kao što se za jugo nalaze tako se i ovi nalaze inace ih ne bi budzili za trole
IMG-e4f0ba7759c4a5cbd4d48ac6fac4f903-V.jpg


Znaci okrugli farovi su mogli na katice da se stave
Inace neko je pisao da farovi za trole su od nekog mercedesovog modela i da ih ima samo očigledno u gsp neko nije sposoban da uradi tender iz ko zna kog razloga
U gsp treba debelo menjati stvari i dobar dio likova staticara lijevih smetala poslati u penziju

Sto se displeja tice kladim se da ima 3 sposobna majstora koji bi to prepakovali Ali inicijativa tamo u toj firmi nije poželjna
Jer rukovodeći kadar ne voli da radnici misle i predlažu ideje jos da ih za to moraju nagraditi ili pohvaliti barem ...
 
A ti si baš toliko ubeđen da farovi od IMT-a 539 pašu na bilo koje drumsko vozilo? Jer im znaš tačne mere, specifikacije, dal imaju dugo svetlo itd? Odokativnom metodom bi ja rekao da su premali na prvom mestu. Kakav je problem napisati tender? Zar se zaista misli da je stvar tako banalna? Problem ja naći firme, koje bi trebalo na isti da se prijave. Nema šta ko da montira posebno tender za nabavku krajnje banalnih delova, kao što su farovi. Pogledaj malo po netu, jer bar što se Katica tiče, ima ih i te kako i van Beograda sa četvrtastim farovima. Verovatno isti problem, kao i kod nas. Što se displeja tiče, na šta bi to ličilo da se desetine različitih displeja budži tako na svaki tramvaj posebno. Pa jedan tramvaj teško da bi imao makar i dva ista bočna displeja. Na kraju krajeva, potrebno ih je barem četiri da bi to imalo ikakvog smisla. Dva bočna, jedan napred, jedan pozadi. Flipdot je zeznut za opravku, odveć i prevaziđen, a njih je najviše bilo na rashodovanim starim Ikarbusima. Treba uraditi instalaciju, uklopiti ih, a to znači i neke posebno pravljene nosače, plus ko zna šta još. Valjda je ono bolje i smislenije, kako su urađeni u Goši, nego kalemiti i budžiti staro, a pod uslovom da se uopšte mogu iole dobro uklopiti. Ako se ne varam, Goša je na mestu displeja postavljala i stakla bez kliznih prozora. Nije baš sve tako jednostavno. Ne guši niko inicijativu, pogotovu kod majstora, al nemaju oni često vremena da se bave dopunskim poslom, i to još na svoju ruku. Na kraju krajeva, od bilo kakvih budževina mi je poodavno muka više. Verujem da ovde ima ljudi koji pamte na šta su nam ličili autobusi 90-tih i početkom 2000-tih. Sanosi, Ikarbusi pogotovu barbike, pa i trolejbusi sa sve rupama na vratima. Maske, svetla, limovi umesto stakala, rasparena vrata. Toga odavno nema. Sve što treba uraditi, tj promeniti na bolje, ili prosto modernizovati u slučaju displeja, lepo uzmeš mere, tražiš tačne specifikacije, font, boju i raspored, to lepo nabaviš i postaviš, a ne očekivati od majstora da prave sopstvene šeme, kad em za to realno nisu plaćeni, em za to apsolutno nemaju vremena.
 
Сећам се Ик-103 са решетком од Саноса уместо предње маске.
 
Baš tako, a da je samo to, nego skoro da niko nije imao komplet originalnu signalizaciju, nemali broj ni prednju ni zadnju. Budženo je i lepljeno sve što se može zašrafiti, tj zameniti. Avtomontaže su dobro onda prolazile. Sve ostalo je trpelo razne modifikacije.
 
Sad ne pašu za tramvaj okrugli farovi nemaju dugo kratko svetlo a pogon Dorcol budzi okrugle farove na trole i ti imaju dugo i kratko svetlo
Najbolje da su na katice stavili farove sa za trole
Razgovaraju li ti pogoni između sebe uopste
Prije tendera se posalje svim potencijalnim dobavljačima obavestenje o nameri da se raspisuje nabvka itd itd ...
IMG-20210221-WA0017.jpg
 
Mi, obični građani ne bi smo bili mirni, ali oni cenim da bi bili neko kraće vreme. Razlog zašto ne bi smo bili mirni leži u tome da sa nabavkom tolkog broja vozila ne bi smo ni blibližan broj srednjoazijaca i jugoistočnoazijaca uvezli.​
 
samo po par stotina miliona evra kredita svake godine i lagano bi se plaćale tolike plate. :)
 
Ali oni nikada neće to uraditi, jer zašto bi neko deo kredita trošio na vozače gradskog prevoza, kada može na sebe. ;)
 
Na potezu 300 završi povremeno bus sa najavom stajališta, ali ta najava radi samo na stajalištima od Kaludjerice do Ustaničke
Tačno. Baš jutros sam išao sa Higerom na 311 u kom je bilo najave stajališta i posle Kaluđerice je prestalo da radi. Ako se ovako nastavi, male su šanse da će od ovog sistema nešto biti, a kamoli da će zaživeti. Poprilično bezveze jer je do sada svako vozilo trebalo da ima najavu stajališta, plus što bi se u najavi još moglo dodati informacija o presedanjima poput onih koje postoje u pojedinim špancima, a u centru grada bi najava mogla da bude dodatno na engleskom jeziku posle srpskog. Glas je veoma jasan i dovoljno glasan, ali nažalost, kad se nešto radi polovično, male su šanse da će imati neku budućnost.
 
Tačno. Baš jutros sam išao sa Higerom na 311 u kom je bilo najave stajališta i posle Kaluđerice je prestalo da radi. Ako se ovako nastavi, male su šanse da će od ovog sistema nešto biti, a kamoli da će zaživeti. Poprilično bezveze jer je do sada svako vozilo trebalo da ima najavu stajališta, plus što bi se u najavi još moglo dodati informacija o presedanjima poput onih koje postoje u pojedinim špancima, a u centru grada bi najava mogla da bude dodatno na engleskom jeziku posle srpskog. Glas je veoma jasan i dovoljno glasan, ali nažalost, kad se nešto radi polovično, male su šanse da će imati neku budućnost.
u higeru u 27E najava radi od početne od zadnje stanice kao i u solarisu na 56
 
Tačno. Baš jutros sam išao sa Higerom na 311 u kom je bilo najave stajališta i posle Kaluđerice je prestalo da radi. Ako se ovako nastavi, male su šanse da će od ovog sistema nešto biti, a kamoli da će zaživeti. Poprilično bezveze jer je do sada svako vozilo trebalo da ima najavu stajališta, plus što bi se u najavi još moglo dodati informacija o presedanjima poput onih koje postoje u pojedinim špancima, a u centru grada bi najava mogla da bude dodatno na engleskom jeziku posle srpskog. Glas je veoma jasan i dovoljno glasan, ali nažalost, kad se nešto radi polovično, male su šanse da će imati neku budućnost.
Iskreno, zvučna najava je ok... Ali vidim da im je bio problem da odrade sve lepo, pa se tako na #300 posle Kaluđerice ne čuje ništa... A radi samo na određenim Higerima sa 27E koji završe na službenom putu na nekoj liniji tipa #3433 #3446, u kojima sam se vozio.

Poenta je, lepo je to da čuješ ali po meni je mnogo bitnije da piše na unutrašnjim displejima, da može da se vidi.
Neka bar to osposobe na svim linijama...

Mada sa druge strane, neće to raditi na IK112LE / IK112M jer će jedni sledeće a drugi pred Expo da se otpišu zbog 10 godina starosti.
A na 300 imamo masu merdža & manova, redovnih vozila.

Bukvalno sve što se započne, ne odradi se do kraja... Setimo se samo WiFi opreme u tada novim Higerima 🤣
 
Iskreno, zvučna najava je ok... Ali vidim da im je bio problem da odrade sve lepo, pa se tako na #300 posle Kaluđerice ne čuje ništa... A radi samo na određenim Higerima sa 27E koji završe na službenom putu na nekoj liniji tipa #3433 #3446, u kojima sam se vozio.

Poenta je, lepo je to da čuješ ali po meni je mnogo bitnije da piše na unutrašnjim displejima, da može da se vidi.
Neka bar to osposobe na svim linijama...

Mada sa druge strane, neće to raditi na IK112LE / IK112M jer će jedni sledeće a drugi pred Expo da se otpišu zbog 10 godina starosti.
A na 300 imamo masu merdža & manova, redovnih vozila.

Bukvalno sve što se započne, ne odradi se do kraja... Setimo se samo WiFi opreme u tada novim Higerima 🤣
3234 na 27E ima zvučnu najavu
 
Vrh