Šta je novo?

Денивелације

Ljudi ne moramo da pregazimo savu i dunav,mozemo da ga i "potkopamo" tunelom ;)
 
ocigledno, ovde neki ljudi imaju problem sa drugacijim misljenjem ,ali od argumenata nemaju nista. tako da je suludo i ulaziti u neku debatu sa istima.
ono sto je najvaznije u citavoj ovoj prici ,jeste da se sa sto manje novca napravi bolji saobracaj u svakom pogledu . razmisljati povrsno i traziti najbolja resenja ,a ne uzeti ono prvo u razmatranje" sa sto manje novca " ne ide.
i koliko god vi mislili da beograd ima sredstva da napravi jedan takav javni prevoz ,ja vam tvrdim da nema i nece ga imati u sledecih 20 godina.nazalost.
e sad da li je bolje nesto uraditi za tih 20 godina ili cekati, to je pitanje.

@vucko mogu da ti odgovorim da su i bec i budimpesta dobili metro skoro pre sto godina .bec je bio veci od beograda danas ,a budimpesta skoro kao beograd .i naravno necu ni spominjatu austrougarsku koja je u to doba dozivljavala vrhunac svoje moci.slazem se da porediti ekonomiju i sve ostale grane privrede kao i naucna dostignuca itd.pre sto godina i danas nije moguce , ali izgleda da postoji nesto drugo , a to se zove novac .mi ga jednostavno nemamo.mada ne treba zaboraviti i to da je kraljevina pre drugog svetskog rata napravila dva mosta, a mi evo od gazele na ovamo ni jedan , a proslo je skoro 40 godina.

beograd ima nekoliko problema sa izgradnjom podzemne zeleznice

prvo i najvaznije nekoliko puta spomenuto - novac
drugo veliku razrudjenost stanovnista u gradu i okruzenju
trece dve velike reke
cetvrto neplansku izgradjenost
 
Dunav u Budimpešti je i malo uži od Beogradskog, a i obala je prijemčivija za premošćavanje sa jedne strane... mada realno, to je zbog toga što je BP skoro uvek imala više para... :)

vucko":o1p9yo81 je napisao(la):
Problem saobracaja u beogradu je nepostojanje prstena i veoma uske ulice,dobar primer kako se to treba raditi je novi sad,ali dzabe kada ovde vladase turci a tamo austrijanci.
Vučko, pa naše ulice nisu gradili turci, nego Austrijanci (tj. ljudi iz monarhije). Uostalom, svi evropski gradovi imaju uske ulice, to im daje određeni šmek... jednostavno, nisu predviđene za automobile, i tu nema ništa loše.

Nisam za automobilski koncept, zalažem se ozbiljno za sredstva javnog prevoza, jer živim u mestu koje se razvijalo oko tog automobilskog koncepta, i sad zbog toga ispašta... Zašto bismo ponavljali greške drugih?
 
Da nema para i da je zaduživanje neminovno, to je žalosna realnost. Da problem mora da se reši, mora, jer se grad godinama guši. To što se nije ništa radilo na tome dok je bilo para, već nije tema za ovaj forum. Most na Adi je potreban i to većina ne spori, ali ima i stvari koje su potrebnije. Ako budemo razmišljali u stilu "nikad nećemo imati para da odmah izgradimo celu mrežu, pa je zato bolje da ni ne počinjemo metro", onda nikad nećemo ni rešiti probleme. U Sofiji su krenuli da grade metro pre petnaestak godina i sad imaju jednu funkcionalnu liniju s kraja na kraj grada. Obilaznica oko grada postoji dugo vremena, bila je 1+1 i sa ukrštanjima u nivou, pa su sad krenuli da je proširuju i denivelišu. Za 20 godina imaće kompletan metro i obilaznicu i rešene probleme gužvi, a mi se od kuknjave i rešavanja problema od repa umesto od glave nećemo maknuti sa ove tačke. Metro nije nešto što se gradi od danas za sutra, nego za sva vremena. Taj metro će se koristiti i za 100 i 200 godina. Uporno i tvrdoglavo forsiranje automobilsko-tramvajskog koncepta nije ništa rešilo (u šta smo se uverili na našoj koži) i neće ni rešiti sve dok se centar ne očisti od automobila, a stanovništvu omogući da na dostojanstven način dođe u centar, a to je jedino moguće metroom.
 
@ Pojava Nema niko problem sa drugim misljenjem, vec smo sokirani tvojim predlozima.

Kao sto je Njile rekao, za gradnju metro mreze, ili UMP-a odjednom, necemo nikad imati para. Ne mi, nego niko. To se mora raditi fazno. I trajace, ali ce zato potpuno srediti vecinu problema.

Mi smo danas u saobracajnom haosu, upravo zbog ljudi koji su imali slicno misljenje kao i ti. Decenijama smo ‚‚cepali dupe, krpili rupe‚‚ jer nismo imali dovoljno novca. I sta smo dobili? Sve veci i veci haos. Tvojim predlogom, da se izbusi par tunela, prosiri par ulica i urade podvoznjaci, resices problem za sledecih par godina, ili, jos gore, pomerices problem koji kilometar dalje.
I na kraju cemo imati bulevare bez trotoara, parkove pretvorene u parkinge, zgrade koje su krenule da se ruse od zagadjenja, ljudi koji se iseljavaju zbog buke i slicno. Postapokalipticni grad.

Problem ne treba krpiti, vec ga otkloniti.
 
Wile E. Coyote":y9h7n2ym je napisao(la):
stf":y9h7n2ym je napisao(la):
Decenijama smo ‚‚cepali dupe, krpili rupe‚‚ jer nismo imali dovoljno novca.
Што је најжалосније, то смо радили и кад смо имали пара. :bash:
Ako mislis na staru Jugu, moram te demantovati. Ako si procitao onaj Jovin intervju koji je Vucko postovao, jasno je zasto smo i kad je drzava imala para, ‚‚krpili rupe‚‚ Nebitno je sad, da li je to Jovin rekao ili neko drugi, ali Slovenija i Hrvatska nisu davale zajednicke pare za Beograd. Zato je u Beogradu sve polovicno radjeno, onoliko koliko su mogle da finansiraju Srbija, Bosna, Crna gora i Makedonija.

nenad78":y9h7n2ym je napisao(la):
stf":y9h7n2ym je napisao(la):
Problem ne treba krpiti, vec ga otkloniti.
Koliko se u nekim stvarima ne slažem sa tobom, toliko se sa ovim potpuno slažem! wink

+1
Pa nije zdravo da se u svemu slazemo. :p Ne bi postojao ovaj forum :D
 
@sft Извини али заиста не схватам логику по којој је могуће разумно казати да је Босна и Херцеговина улагала у Београд а Словенија није. Овај град је био престоница Југославије, мислим да је та чињеница јако видљива на његовом развоју.
 
stf, ne možeš reći da nečija "pametna" ideja da se autoput provuče kroz Beograd nije krpež. Mogla je da se sagradi i obilaznica, Zagreb je ima još od tada. Politika je tu u pitanju, to se slažem. A tramvaj za 21. vek je najočigledniji primer krpeža, jer su tu otišle pare od samodoprinosa (znači, ni to nema veze sa drugim republikama).
 
A to je politika i ko je sta izvukao ....Ja to gledam nesto ovako,dok je Zagreb pravio obilaznicu mi smo pravili Prokop,danas oni sanjaju o svom prokopu a mi o obilzanici
 
Prokop je bre gotov,pitaj mrku i 2012icu!
Casna komunisticka!
 
Kontam da mladi pojava super razmislja, posto iz vasih reakcija vidim nije za metro. Sad cu da procitam i sta je napisao. Nadam se da nije odvalio nesto poput 6+6 traka u centru.
 
connect":3fid39hy je napisao(la):
Могу да се закунем да сам његове речи чуо давно...
connect":3fid39hy je napisao(la):
super razmislja, posto iz vasih reakcija vidim nije za metro.
Развој саобраћајних неприлика у последњих 25 година баш не иде у прилог томе да је то супер размишљање...
connect":3fid39hy je napisao(la):
Sad cu da procitam i sta je napisao. Nadam se da nije odvalio nesto poput 6+6 traka u centru.
Није. Написао је да од Кнеза Милоша треба направити малтене аутопут.
 
Wile E. Coyote":18n5se6i je napisao(la):
stf, ne možeš reći da nečija "pametna" ideja da se autoput provuče kroz Beograd nije krpež. Mogla je da se sagradi i obilaznica, Zagreb je ima još od tada. Politika je tu u pitanju, to se slažem. A tramvaj za 21. vek je najočigledniji primer krpeža, jer su tu otišle pare od samodoprinosa (znači, ni to nema veze sa drugim republikama).
Ali upravo je u tom intervjuu Jovin objasnio da danasnji autoput nije trebao da bude autoput, vec IV longitudinala, a da je morala da je finansira republika. Posto Kardelj (Slovenija), nije dao tolike pare za Beograd, jedino resenja da Beograd dobije tu longitudinalu je bio autoput kroz centar.
Osim toga, to nije jedino polovicno resenje, npr. Novi Beograd nikada nije zavrsen po zamisli, zeleznicki cvor takodje nikada nije zavrsen, gradski centar Vozdovac nije zavrsen po zamisli, obilaznica nije ni poceta, metro nije pocet, jer je istovremeno trebalo graditi metro i u Ljubljani i Zagrebu, Sarajevu, Skoplju. U Jugi je vazila poptuna decentralizacija, sto je naravno dobro, ali je znacilo da se Beograd nije mogao razvijati brze od ostalih ‚‚glavnih‚‚ gradova, jer prosto, nije smeo. Nisam rekao da Slovenija i Hrvatska nisu ulagale u Beograd, naravno da jesu, ali nisu dozvoljavali da dovoljno napreduje.
 
Potpuno si u pravu. Samo, ja i dalje tvrdim da je treclo provući autoput oko grada, a longitudinalu kasnije. Rešenje zguza, kao i obično.
 
Pa i tada su svrbi ziveli ovde,sigurno nije moglo njima to da se objasni sta je logicnije i prioretnije vec su morali da rade nesto sto "raja oce".Tipa kao sada ump i obilaznicu ili ump i smt kada poredis
 
Prica se da ce se autoput kroz beograd ukinuti, da li je neko od vas cuo za to, to bi zaista bila dobra vest sto se zagadjenja tice, buke i ostalih smetnji, naravno razumem da je nekima taj autoput jako koristan ali pricam ovde o logici imati autoput kroz centar.
 
Možda se neće zvati autoputem, ali se intenzitet saobraćaja neće promeniti zbog promene naziva već nekim drugim rešenjima (izgradnja obilaznice, metro itd.).
Mada i mene lično interesuje kakav je tu plan.
 
Ukinuce se kategorija, tj. vise nece biti u kategoriji autoputa, vec ce biti bulevar. Ali, tak kada se izgradi obilaznica.
 
Eh da su oni pametni kad se zavrsi obilaznica oko Beograda da pocupaju asfalt na autoputu koji prolazi kroz centar i postave tu dvokolosecnu prugu sa stajalistima, Beograd bi dobio jednu novu liniju gradske zeleznice za jako malo para posto bi se koristili zemljani radovi od koridora autoputa a i mostovi su dovoljno visoki da ispod prodje elektro vuca.
 
Mislim da je ovo jedna od šašavijih ideja koje sam ovde čuo :)
 
Vrh