Šta je novo?

Војводе Степе

@ Boca-ica

Ако се 33 пребаци у експрес режим нема потребе да сече трамвај, нити да се креће баштицама. Кретао би се коловозним тракама са евентауално 2 заустављања, што ће готово неосетно успорити саобраћај.

Имам и други предлог, само не знам колико је изводљив, Карло би могао да потврди да ли је то могуће.

Наиме, 33 може остати као сада, али да се креће баштицама, кроз В.Степе и трамвајском трасом преко франша. не знам да ли је надвожњак довољно широк?
 
boby07":1n5eiffh je napisao(la):
Današnji Blic članak o rekonstukciji ulice Vojvode Stepe:

Tramvajske šine idu u sredinu, i biće po JEDNA kolovozna traka u oba smera :bash:
(po slici koja je objavljena postojeća druga traka će biti pretvorena u 'kosi' parking ).


:vops:
 
pa ja ne znam čemu taj smajli koji udara kad i danas postoji samo jedna kolovozna traka po smeru.

mislim da li je realno očekivati da prilikom rekonstrukcije ulice sruše tolike udžerice.
 
Sad sam se setio onog kralja koji nas je ubeđivao da je Južni bulevar (od Autokomande do Maksima Gorkog) imao dve trake po smeru i pre rekonstrukcije uz pojašnjenje: "pa dobro, jes' da nije bilo tako obeleženo ali su vozači koristili jednu traku kao dve" :D
 
Kad startuje taj ekspres ?
i zašto da se tramvajska baštica ne proglasi žutom trakom

Trenutno stanje je jako neprijatno u V.Stepe
putnik koj stoji na (zajedničkom tram. i bus) stajalištu spemajući se da uđe u autobus
kosa mu se svaki put diže na glavi od straha
da ce autobus ako ne uspe da se zaustavi ,,odneti,, i putnika i stajalište :rant:
i tako svaki put kada uoči autobus (krš) koj juri nizbrdo,
te naglo pod uglom u brzini skreće iz saobracajne trake na tamvajsku bašticu ,
kako bi stao na stajalište. :shok:

Predviđena rekonstrukcija je besmislena ako tramvajska baštica ne bude ujedno i žuta traka za javni saobracaj

Edit
Da iskoristim priliku, ekspres a i ostali busevi sa tog pravca- tj. iz V. Stepe bi trebalo da okrecu na Slaviji
pa tek onda da ide do sadašnje okretnice ispred Tiršove(kod Hrama) na pauzu
Tako bi se napravila direktna veza sa trolom tj sa dr. linijama jav. prevoza ,
Izbeglo bi se kretanje veceg broja pešaka
koji prelaze Slaviju sa jedne preko više ulica ,do druge strane, a time bi se i ubrzao izlazak vozila iz kruga Slavije.

Mesta za ,,uvučeno,,autobusko stajalište na Slaviji ima tako da ne ometa saobracaj a o tome je već pisano na temi o Slaviji.
 
Ma samo neka se sredi pa neka je i po jedna kolovozna traka ali da automobilom ne moze da se popne na sine!!! Uzasno me nervira kada vidim one bahate vozace kako se penju po sinama!
 
Nazalost po tekstu i renderu u blicu bice da kazemo kao pozeska ali sa sinama u sredini.A bastice nece biti izdignute vec samo odvojene belom linijom od traka pa ce i njih koristiti automobile.

Sve u svemu i to je napredak,bilo bi lepo kada bi uradili tako i ruzveltovu i 27 marta.
 
Цитирам данашњи Блиц:
BLIC":jm6ckp5f je napisao(la):
Sistemom daljinskog upravljanja saobraćajem, imaćemo mofućnost da, ako je neophodno, drumski saobraćaj preusmerimo na šine, tako da ne dođe do stvaranja gužvi.
Згрозио сам се када сам то прочитао. :bash: :notok: До сада је трамвај макар правилима саобраћаја имао услове за саобраћај какви одговарају том систему: своју баштицу, коју не сме користити аутомобил за подужна кретања, а попречна кретања аутомобилом се смеју вршити само кад нема трамваја. До успорења друмског саобраћаја долази у близини Трошарине и Аутокоманде. Са овим системом, поквариће најпоузданији део вождовачког крака трамвајске мреже. Уколико и даље оставе свих 9 стајалишта, трамвај, као носилац транспорта, неће бити значајно бржи.

Решили да уводе ИТС ради аутомобила, а за јавни превоз, који обави 50-60% транспорта их заболе, чак праве решења на његов рачун.

Још се не зна како ће решити питање левих скретања, а највероватније ће бити оно ненормално решење као код Палате Правде :notok: . Свако решење, било једна страна коловоза, обе стране или средина, захтева да се уради како треба. Трамвајска траса мора да буде чиста од аутомобила.
 
Да ли ико тамо има мозга?
Невероватно!!

Сва мерења говоре да аутомобиле треба протеривати са улица, и на њихов рачун развијати све остале видове саобраћаја, па чак и ролере.....

Очигледно је крајње време да ови стручњаци из 50-тих лепо оду у пензију. Њихово време је прошло.
 
Cena rekonstrukcije je 15-16 miliona eura.

scan0001.jpg
 
Зар није опасно да бандере стоје овако на сред пута, без разделног острва?
 
Naravno da jeste.Pominju da ce automobili ici sredinom samo u vanrednim situacijama,a znamo dobro da ce to zapravo biti stalno.Prvi put vidim ovakvo resenje.
 
Karlo del Ponte":ky0xi1de je napisao(la):
Цитирам данашњи Блиц:
BLIC":ky0xi1de je napisao(la):
Sistemom daljinskog upravljanja saobraćajem, imaćemo mofućnost da, ako je neophodno, drumski saobraćaj preusmerimo na šine, tako da ne dođe do stvaranja gužvi.

Трамвајска траса мора да буде чиста од аутомобила.


Tramvaj nije metro, tako da ne mora da bude čist ni od čega. Da je neko želeo čist sistem saobraćaja gradio bi metro. Jeste poželjno da tramvaj bude čist od ostalog saobraćaja, ali tamo gde ne može, jednostavno ne može. Lepo se kaže da će se saobraćaj preusmeravati na šine "ako bude neophodno". Isto kako je i u Karađorđevoj ispred autobuske stanice. (mada se tu obično preusmerava "ručno", tj. kad saobraćajac mahne rukom).
Za tramvaj će biti civilizacijski iskorak prebacivanje šina na sredinu ulice, da vozači ne moraju stalno da strepe od mogućeg blokiranja ili isparkiravanja automobila, istrčavanja dece i sličnih trivijalnih problema. To ako se neko provoza istom trakom mislim da neće toliko smetati. Uostalom, u Beogradskoj tramvaji voze sasvim lepo.
 
Situacija u vojvode stepe je takva da je prakticno celom trasom pruga i sa jedne i sa druge strane asfalt oko sina uglavnom izrovan i vozaci automobila izbegavaju da voze desnom trakom tako da se u praksi odavno vec izgubila navika voznje u dve trake.
 
26. 03. 2012.| 13:50
Bez gužve na Voždovcu od 2014. godine - Vojvode Stepe dobija tramvajske šine na sredini ulice, a Autokomanda semafore

vojvode_stepe_2_260312.jpg

(Budući izgled Ulice vojvode Stepe)

Šine na sredini ulice, po jedna traka u oba smera, nova komunalna infrastruktura i veći broj parking mesta – ovako će po završetku rekonstrukcije izgledati beogradska Ulica vojvode Stepe. Važna saobraćajnica, poznata po gužvama i nepropisnom parkiranju, već u prvoj polovini 2013. godine počeće da poprima novi izgled.

Glavni projekat rekonstrukcije izradio je Saobraćajni institut CIP, a prema najavama gradskih vlasti, očekuje se da do kraja godine bude završena sva dokumentacija i izbran izvođač radova. Radovi će biti finansirani iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Kako je ranije objavljeno u beogradskim medijima, procenjena vrednost radova je između 15 i 16 mil EUR.

Izmeštanje tramvajskih šina na sredinu ulice, kao što je slučaj i sa Bulevarom kralja Aleksandra, omogućiće bolji protok saobraćaja, kako tramvajskog tako i drumskog. Osim toga, obezbeđivanjem većeg broja parking-mesta, biće izbegnuto i nepropisno parkiranje, koje je sada "zaštitni znak" ove voždovačke ulice. Tako će se i pešaci, i vozači, rešiti glavobolje, ali i bezbednije učestvovati u saobraćaju.

vojvode_stepe_260312.jpg


- Projektom je predviđen i ulični parking, koji će biti rešen tako da se površina za pešake nalazi iza parkiranih vozila (posmatrano u odnosu na osovinu kolovoza), kako bi pešački tok bio u kontinuitetu. Planirano je oko stotinak parking mesta na trotoaru, a površina namenjena za parkiranje biće stubićima odvojena od od površine namenjene za kretanje pešaka – kaže za "eKapiju" Dragan Ivanović iz gradske Agencije za investicije.

U Ulici vojvode Stepe biće rekonstruisana i saobraćajna signalizacija, ulična rasveta, komunalna infrastruktura, a biće montirani i podzemni kontejneri. Takođe, stajališta če dobiti informacione table za najavu dolaska tramvaja, objašnjava naš sagovornik.

- Rekonstrukcija podrazumeva i izmeštanje elektroenergetskih instalacija (gasovod, toplovod, i TK kanalizacija i mreža), a biće i urađena i rekonstrukcija osvetljenja, semaforizacija raskrsnica, i sanacija javnih zelenih površina koje se nalaze u zoni radova.

Uređenje ove važne saobraćajnice, koje obuhvata potez od tramvajske okretnice na Banjici do kružnog toka Autokomanda (koji će i sam biti rekonstruisan), osim poboljšanja protočnosti vozila, smanjenja zagušenja i redova i povećanja bezbednosti, omogućiće i da javna komunalna preduzeća snize troškove održavanja komunalne infrastrukture. Nadalje, nova konstrukcija tramvajske pruge i nov sistem oslanjanja tramvaja, smanjiće buku i vibracije.

vojvode_stepe_1_260312.jpg


Semafori na Autokomandi

Na samom kružnom toku Autokomanda biće rekonstruisani tramvajski koloseci, tramvajska kontaktna mreža, uređeno odvodnjavanje tramvajske baštice kolovoza, kao i semaforizacija kružnog toka. Biće rekonstruisana i toplovodna i vodovodna mreža, najavili su za "eKapiju" u Agenciji za investicije.

- Rekonstrukcija Vojvode Stepe je samo jedan od projekata koji će se finansirati iz kredita EBRD vrednog 57 mil EUR, koji je uzet krajem prošle godine. U ovom trenutku EBRD priprema konsultanta za ovaj posao, jer bez toga ne možemo da raspišemo tender – izjavio je nedavno za Blic gradski menadžer Aleksandar Bijelić.

On je objasnio i da bi trebalo da tender bude raspisan u septembru, s tim što će EBRD odlučivati o broju izvođača. Tačan datum početka radova, koji se očekuje u prvoj polovini 2013, zavisi od konsultanata.

Osim Vojvode Stepe, iz kredita EBRD, finansiraće se i uređenje Trga Slavija i Bulevara Oslobođenja. Tako bi, u budućnosti, ceo potez od kružnog toka na Slaviji, do tramvajske okretnice na Banjice, mogao biti preuređen. Kako je ranije pisao "Blic", ovaj potez će se raditi po fazama, tako da se po završetku jedne odmah prelazi na sledeću deonicu. Za razliku od Vojvode Stepe, za koju je projekat već završen, za ostale deonice očekuje se da projekti budu izrađeni uskoro.

Prema najavama gradskih vlasti, vrednost radova na Slaviji biće oko 5 mil EUR, a za Bulevar oslobođenja potrebno je oko 6 mil EUR. Tako je rekonstrukcija celog poteza (kružni tok Slavija-vrh Vojvode Stepe) vredna ukupno 25-26 mil EUR.

vojvode_stepe_3_260312.jpg


Bez zaustavljanja saobraćaja

Ono što sve beogradske vozače brine, imajući u vidu da će radovi u Ulici vojvode Stepe trajati oko godinu dana, jeste hoće li biti potpunog zaustavljanja saobraćaja. Razloga za strepnju nema – kako kažu u gradskim službama, rekonstrukcija će se odvijati pod saobaraćajem, jer bi u suprotnom jedan deo grada ostao potpuno odsečen.

- Izvođenje radova biće sprovedeno u skladu sa uslovima Sekretarijata za saobraćaj. Radovi u Ulici vojvode Stepe iziskuju promenu režima saobraćaja i radiće se po fazama, a ulica će biti podeljena na oko 8 poddeonica. U svakoj od faza izvođenja radova biće omogućeno funkcionisanje bočnih pravaca – kažu u Agenciji za investicije.

Upravo činjenica da neće biti potpune obustave saobraćaja, odredila je dužinu radova, jer kako kažu gradski zvaničnici, da nije toga, posao bi trajao znatno kraće.

Zbog toga se Voždovčani moraju naoružati strpljenjem – 12 meseci nije kratak period, a činjenica je da svi radovi u prestonici prouzrokuju gužve i zagušenja. Ipak, ne treba izgubiti iz vida da je to mala cena, za ono što ćemo dobiti kada projekt bude završen – brži tramvajski saobraćaj, pešake koji se ne provlače između nepropisno parkiranih automobila, neometanu vožnju Ulicom vojvode Stepe i Autkomandu bez gužvi.

Milica Stevuljević

Izvor: E kapija
 
Biće zanimljivo videti hoće li ostati tramvajska okretnica Trošarina i ako hoće kako će ona biti rešena. Takođe će biti zanimljivo da li će se uraditi ozbiljna rekonstrukcija okretnice na Banjici i dodati preko potreban još jedan kolosek ili će se ići prosto samo na zamenu šina.
 
Dugacki tramvaji na renderima u Vojvode Stepe! Znaci usvojen je nas predlog izmestanja sina iz kruznog toka na Slaviji :cool:

Lepo sto ce se rekonstruisati Vojvode Stepe i Trg Oslobodjenja ali opet imamo bolje resenje od ovoga.
Stf je lepo pokazao zasto je bolje da se sine postave na zapadnu stranu ulice, od Slavije do Trosarine, a ne na sredinu.

Imamo jos manje od dva meseca fore da zavrsimo projekat za optimizaciju tramvajske mreze, ukljucujuci i potez Autokomanda-Vojvode Stepe i da ga izlozimo na Mikseru.
 
tragac":ia9nkxb7 je napisao(la):
Semaforizacija kruznog toka? :shok:

Da, to nije ništa čudno s obzirom na gužvu koja tamo vlada i na redovno stajanje pandura koji regulišu saobraćaj i efektivno glume semafor.

Zapravo, postavlja se pitanje zašto će se ti ljudi gušiti na Autokomandi još dve godine, ako je već sad prepoznato da ova raskrsnica traži semafor? Zašto se semafor ne postavi odmah? Da li je za pet stubova i 50 sijalica potrebno čekati na kredit Evropske banke?
 
djole":cwh8ishc je napisao(la):
Tramvaj nije metro, tako da ne mora da bude čist ni od čega.
У граду који нема метро, трамвај мора да глуми метро. Овакви испади се не дешевају ни у градовима где је метро нормална појава а не у Београду где ће још дуго бити окосница система.
djole":cwh8ishc je napisao(la):
Jeste poželjno da tramvaj bude čist od ostalog saobraćaja, ali tamo gde ne može, jednostavno ne može.
Наравно, где не може, не може. Али, овде може, и мора.
djole":cwh8ishc je napisao(la):
Lepo se kaže da će se saobraćaj preusmeravati na šine "ako bude neophodno". Isto kako je i u Karađorđevoj ispred autobuske stanice. (mada se tu obično preusmerava "ručno", tj. kad saobraćajac mahne rukom).
А ти заиста верујеш да ће возачи аутомобила то поштовати? И да неће редовно возити шинама?
А то у Карађорђевој је једноставнан идиотлук, а саобраћајац би требао отказ да попије. То је врхунски безобразлук потпуно немогућ у нормалном свету. Успорити 300 људи због троје је кретенизам без премца.
djole":cwh8ishc je napisao(la):
Uostalom, u Beogradskoj tramvaji voze sasvim lepo.
Не, не возе. Београдска је рак рана трамвајског система, и место испадања из реда вожње свих линија које њом саобраћају. Мерења су доказала да је Београдска нанепоузданији део целокупног трамвајском система. Довољан разлог да се тако нешто никада у будућности више не примени.
 
Sobzirom da ide rekonstrukcija ,,vrh,, V Stepe (kod stare tramvajske okretnice)
jeste prilika da se raskrsnica preuredi u kružni tok koj ce moci da zadovolji potrebe sutrašnjice
 
Са трамвајем на средини треба инсистирати на свему што наглашава да траса припада трамвају и осталом јавном превозу, и што аутомобилима отежавају кретање шинама.

- Високи ивичњаци, бар 10 сантиметара.
- Попречни сливници. Ово је посебно важно и зато што горњи Вождовац повремено захватају пљускови који у Војводе Степе и околним улицама стварају потоке дубине и до 7 сантиметара.
- Површински слој од бетона, никако асфалта.

Потреба да трамвајску баштицу повремено користи аутобус задаје нову компликацију. За трамвај је сасвим довољно 3 метра и за максималне брзине, док за аутобус треба 3,5 метра како би се кретао 40км/с.

Прорећивање трамвајских стајалишта би требало бити 2 уместо садашњих 3, односно од постојећих 9 укинути 3. За аутобус оставити можда више, али искључиво ван колосека.

Што мање семафора, лева скретања из Војводе Степе искључиво на кружним раскрсницама.
 
зар није боље да се повећа кружни ток уместо увођења семафора? и уведу споредне траке ван тока за скредање у прво десно. и трамвај кроз центар тока ил сл.
 
Juče sam zaboravio da ranije izađem sa autoputa, pa onda morao da prođem kroz dva najgora kružna toka u gradu - Autokomanda i Slavija. Majko mila kako tamo ne bude udes svakih pola sata ja uopšte ne znam. Katastrofa!
 
Takođe apsolutno ubeđen da je semaforizacija neophodna! No to nije ništa čudno ni neobično, takvih rešenja imate koliko hoćete po Evropi. Naravno bilo bi dobro da semafori mogu da se daljinski gase noću ili kad nema gužve (npr. nedeljom) kako ne bi bespotrebno usporavali saobraćaj.
 
Vrh