Šta je novo?

Војводе Степе

koja je uospte poenta dozvoljavati to van spica, kada je u spicu najgusci saobracaj?
 
jlaki":3v7ab4zp je napisao(la):
Gde se spominje korišćenje tramvajske baštice van špica? To je najveća nebuloza koju sam čuo u poslednje vreme... Pogotovu ako će da izgleda kao Bulevar Kralja Aleksandra, u njemu mislim da ne može bezbedno da se vozi auto u bašticama zbog stubova i svega...
U svim prilozima na Studiu Dj iz gradske uprave to rekose.
 
Planirana sredstva za rekonstrukciju Ulice vojvode Stepe i kružnog toka Autokomanda:

10.71. Пројекат реконструкције деонице од Аутокоманде до трамвајске окретнице на Бањици (измештање трамвајске пруге, реконструкција коловоза, комуналне инфраструктуре и саобраћајне сигнализације, тротоари)

2013. - 460,273,800
2014. - 2,781,600,000

10.77. Денивелација кружног тока Аутокоманда

2013. - 0
2014. - 631,296,000
2015. - 595,584,000

*iznosi su u dinarima

Izvor: Grad Beograd
 
Колико је мени познато, трамвај добија надвожњак.
 
A da nece tada da grade izlaz iz tunela i petlju preko Auokomande?
 
To bi bilo dugoročno razmišljanje tako da neće. Verovatno će denivelaciju tako da urade da to bude poslednji ekser u UMP-u.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
или барем последњи ексер тој траси УМПа ;)

СТФ, да ли можеш да нам кажеш одакле ти та инфо? Звучи страва, надам се да ће бити довољне носивости и за метро....ако уопште има смисла стављати метро изнад земље на том делу...не знам, размишљам наглас
 
KOliko znam gsp je trazio da se povodom slece rekonstrukcije autokomande ostavi kruzni tok za tramvaj na autokomandi da bi se koristila kao terminal kada je potrebno da se skrati tramvaj.Sada zamisljam koji circus je napraviti dodatni pravac iznad ulice.

Prosto mi zvuci neverovatno da se gradi nadvoznjak samo za tramvaj.
 
Надвожњак су споменули људи из Завода за урбанизам кад смо имали са њима састанак пре више месеци.

Ништа детаљно нису објаснили али нека идеја је да се у В.Степе трам помера на средину и онда прелази надвожњак преко средине кружног тока.

ГСП увек тражи техничке окретнице. Када смо им представили пројекат: "Славија без шина" то је била једна од замерки. Када имаш трамвајски систем са управљачком кабином са само једне стране те окретнице су нужне. Међутим, логика техничких окретница на оптерећеним кружним токовима са 5-6-7 укрштања је сулуда. Техничке окретнице требају да се уреде у парковима, нешто као старе окретнице Трошарина или СМедеревски пут.

На Аутокоманди имају онај парк на углу Булевара ослобођења и Љутице Богдана где би се настављала на постојећу трасу са само једним укрштањем а не би сметала ни евентуалном надвожњаку преко средине тока.
 
Ja kao potpuni laik, vise volim kruzne tokove s tramvajem koji kruzi. Ali avaj, ko mene pita! ;)
 
Могу рећи да сам доста збуњен... Истина је да би трамвај са надвожњаком преко Аутокоманде био бржи и поузданији, па и "Имамо план" решење за Славију, али техничке окретнице не могу бити изостављене. И Славија и Аутокоманда су нефункционалне, јер Славија нема колосек за повлачење из саобраћаја, а Аутокоманда има прекратак.

Кад је у питању Славија, већ сам био сугерисао окретницу код Тиршаве улице, сличну оној код Ташмајдана. У том парку већ има оно ограђено игралиште за кучиће, само га треба померити у окретницу, и мало преуредити цео парк.

Вучко је већ дао један од предлога за Аутокоманду, а и СТФ. Ја разматрам и крај код Вождовачке цркве, као место где је могуће направити помоћни терминус уместо Аутокоманде. Трошарина је посебно подручје, које би се морало сагледати као целина, и ту треба да учествују и саобраћајни инжењери и архитекте. Надам се да ћемо на нареденом Миксеру имати осим саобраћајних, и предлоге решења простора одређених тргова и значајних локација...
 
Dosta bre više sa tim Lrt ludilom,dajte građanima Voždovca Metro linju... :kafa:
 
Pomalo me V. Stepe potseca na nekadasnji stari Bulevar Revolucije
i sa sa jedne strane zao mi je sto krupnim koracima ulazi u onaj Beograd koga vise nema
te sada prolazim njime upijajuci sto god mogu

Nedavno usao sam u onaj originalni stari salon (pri pocetku ul) i potsisao sam se
pomisao da ce umesto nj. tu sutra biti neka kockarnica i sl. sama rekonstrukcija me i ne veseli toliko. . . .
 
hazard":2qd26x11 je napisao(la):
koja je uospte poenta dozvoljavati to van spica, kada je u spicu najgusci saobracaj?
Koja је поента дозволити аутомобилима икада да возе трамвајском баштицом, изузев у одређеним специјалним случајевима (контролисано).
 
Vojvode stepe jeste trenutno u kriticnom stanju sa prohodnoscu ali ne znam koliko ce biti funkcionalno sa basticom u sredini a po jednom trakom sa svake strane. Pozeska je ulica slicne sirine koja je rekonstruisana bez prebacivanja sina u sredinu i ona funkcionise mnogo bolje od vojvode stepe. Razlika je u kolicini parking mesta uz trotoare. Jedina svetla strana je sto su kuce u Vojvode Stepe uglavnom toliko stare da se raspadaju a svaka nova zgrada koja se sagradi je povucena u odnosu na ulicu. S druge strane primetio sam da sve sto se gradi u Vojv. Stepe je izmedju trosarine i bioskopa Vozdovac. Na potezu izmedju bioskopa i Autokomande su sve stare kuce koje na nekim mestima cak izlaze do samih sina a pesacima stoji samo znak da predju na drugu stranu ulice.
 
У Пожешкој улици готово да нема тротоарског паркирања, готово да нема ниских објеката уз саму пругу, и цела улица има карактер пешачко-шопинг зоне. Безброј аутобуских линија чини транспортни систем итекако неефикасним, али је и дужина трамвајског дела Пожешке дупло краћа од трамвајског дела Војводе Степе.

Иако је на краку трамвајске мреже од Славије до Бањице Војводе Степе најбржа и најпоузданија деоница данас, то је и даље слабо и неекономично (и овакав систем оставља велике економске ефекте на град, али то и даље није довољно). Због паркираних возила и безбедности, на многим деловима трамвај не сме преко 30км/с, а много стајалишта је пребукирано паркираним аутомобилима, што омета улазак и излазак путника и успорава саобраћај. Када су у питању тротоари, код свих старих кућа преблизу џади је могуће померити осу пута одузимањем од тротоара са супротне стране, премда, бољи и тежи пут је да се направе фер погодбе са власницима и град откупи проблетичне делове приватних поседа, и скрате/прилагоди објекте уз пут потребама немоторног саобраћаја.
 
Samo se ne bih slozio za ovo:

Иако је на краку трамвајске мреже од Славије до Бањице Војводе Степе најбржа и најпоузданија деоница данас

zivim na banjici i idem idem tom trasom svakodnevno. 47, 48 idu neuporedivo brze izmedju te dve tacke! jedino gde tramvaj moze da ide brze je od autokomande do veterinarskog jer samo taj deo i jeste uradjen kako treba...
 
Ово је било поређење трамваја са трамвајем, а не трамваја са аутобусом. Функционалне целине, за које сам вршио мерења су Бањица 2- Саобраћајни факултет, Саобраћајни факултет-Ветеринарки факултет и Ветеринарски факултет-Славија. На Бањици и код Трошарине су два катастрофална семафора, од Ветеринарског до Славије има безброј таксиста и аутобуса, који на ту деоницу пристижу хаотично (стохастички), и "рекорд" функционалне целине од Саобраћајног до Ветеринарског факултета је неславан. Иначе, уколико би се увела сва унапређења која сам ја предлагао од Бањице 2 до Славије, просечно време путовања трамваја у шпицу на тој релацији би било 13 минута, уместо садашњих 23.
 
Potpuno se slazem sa svim, jedino sto prosecno vreme banjica 2 do slavije je 23 min kad nigde nema saobracaja! svako jutro idem na posao i znam da mi od okretnice na banjici do hrama treba nesto oko 30 min. jos jedna stvar, razlika izmedju kockaste limenke od trmvaja i svajcarca je sigurno jedno 3-5 min.

Semafor na uglu bul. Oslobodjenja i Bastovanske i na uglu Vojvode Stepe i Save Maskovica sigurno u proseku zadrzavaju tramvaj 2-3 min a to je samo na potezu okretnica - Vojvode stepe!

Od Saobracajnog do komande je sve jasno, nadam se da taj deo nece imati problematicna mesta nakon rekonstrukcije...

Autokomanda po mom misljenju bi morala relativno uskoro da se potpuno re-organizuje zbog:

- Vec duze se stvaraju guzve (automobili i autobusi sa svih strana stvaraju kolone, tramvaji nemaju prednost, pesacki prelazi postoje samo sa jedne strane)
- Planirana izgradnja Delta Planet-a koja ce sigurno povecati guzve
- Planirani tunel od petlje radnicka (ne znam gde bi trebao tacno da izadje)

mislim da bi trebali makar neki deo da denivelisu ako ne celu petlju da naprave.

Od komande do Veterinarskog je dobro uradjeno a od Vet. do Slavije znam da je najavljeno uz rekonstrukciju Slavije tako da verujem da ce to biti dobro promisljeno i odradjeno.
 
nove sine postaviti do Banjice pored Marakane , za iste pare, tako bi se prosirila mreza,rasteretila ul V Stepe
koja bi mogla da zadrzi i svoj sarm , narocito sa starim tramvajima
tako da rekonstrukcija bude u pravom smislu znacenja a ne maska
za nesto totalno novo, kao sto je ucinjeno sa K. Aleksandra
gde nije bilo ni jedne dr. saobracajnice kao sto paralelno ima V Stepe
 
2012":3pbc2kf8 je napisao(la):
Da kao i za V.Stepe ,svako ko je prolazio tom ulicom sam moze da se uveri da je najbolje da se ukine tramvaj i uvedu trole,jednostavno ulica je preuska i nikad nece biti bulevar..bolje da tramvaj pomere u susedni bulevar pored stadiona..koje je izuzetne sirine..
О томе сам ја као клинац маштао, међутим, како сам одрастао, схватио сам да трамвај, као масовни превоз, треба да буде ближи центру насеља, а не даљи.

Довољно је трамвај ставити на средину улице, и преполовити број стајалишта трамваја. Ја, као неко ко је одрастао на Вождовцу, не бих имао ништа против да се мени најближе стајалиште помери за 332 метра, колико је просечно међустанично одстојање у Војводе Степе. Обавезан услов је да постоји ивичњак висине минимално 10 сантиметара који одваја трамвајску баштицу. Када је у питању паркирање, због премештања трамваја у средину и ширења пешачког дела тротоара на прописаних 1,6 метара би се морало укинути око 150 од око 1200 паркинг места од Аутокоманде до Трошарине, али су могућности за нова паркинг места велике, и са сваком новом зградом увученом 10-так метара у односу на коловоз се повећава капацитет за паркирање. Пеоблематичан је ту део од Аутокоманде до Биоскопа Вождовац, али и ту постоје могућности развоја вишеетажних паркиралишта у оквиру стамбених блокова. Све у свему, просто рашчишћавање оног паркирања на сред улице које сада постоји би повећало капацитет Војводе Степе за аутомобиле на праву улицу 1+1.

Улично осветљење и стубови трамвајске контактне мреже би у том случају ишли кичмом улице, али би и на тој кичми требало направити некакву живу ограду ограђену баштенском оградицом како пешаци не би прелазили свуда, као сада. Ако би неком грешком остао неки семафор, никако никада ни један трамвај не би смео да заустави, а већина левих скретања би требало да буде регулисано мањим кружним токовима. Сама Трошарина би требала да буде кружни ток са проласком трамваја кроз средину.

Као што за Славију подручје анализе саобраћајног решења је од Аутопута на југу до 27. марта на северу, Кнеза Милоша на Западу и до Црвеног крста на истоку, тако је и за Војводе Степе подручје анализе саобраћајног решења оивичено са Кумодршком, Булеварем Ослобођења и Саве Машковића + Бањица и Насеље Војвода Степа.

Предлажем групи Имамо План да сами направимо и презентујемо наш предлог решења за цело подручје од Бањице до Славије, при чему бисмо морали ући и у траг тајанственом пројекту, шта нам се стварно спрема на овом правцу.
 
Iskreno ja nisam uopste zagovornik tramvaja kroz sredinu ulice u ovako uskim ulicama kakva je V. Stepe. Mislim da je to krajnje nefunkcionalno resenje. Veliki problem ce predstavljati upravo stajalista za putnike jer jednostavno ako se sire trotoari, nece ostati dovoljno prostora da se izmedju tramvajske trase i saobracajne trake udene jos i tramvajsko stajaliste.
 
Vrh