Šta je novo?

Војводе Степе

boca-ica":32k2oxb4 je napisao(la):
Za V Stepe vidim samo jedno rešenje i to Šine kao u Beogradskoj (u sredinu po šinama je dozvoljeno kretanje putničkih vozila -zabranjeno za teretna i autobuse)

Da, kada čovek razmisli, sa sadašnjim stanjem objekata u Vojvode stepe, četiri saobraćajne trake sa šinama u unutrašnjim trakama je zaista optimalni odnos uloženog i dobijenog!

U stvari, rešenje bi moglo biti hibrid Beogradske i Bulevara, jer na poziciji tramvajskih stanica uz unutrašnju traku bi moralo da se postavi pešačko ostrvo kao na Bulevaru, koje bi dve prolazne saobraćajne trake obilazile sa spoljašnje strane. Dakle, ulica bi imala profil rekonstruisanog Bulevara u zoni stanice, a profil Beogradske van stanica.
Idealno bi bilo i da celom dužinom 2+2 trake budu minimalno razdvojene ivičnjakom, tek toliko da se u sredinu zabodu bandere kao u Dimitrija Tucovića, pa da one trajno zauzmu položaj na osi sredine ulice, da ne moraju da ih diraju u dalekoj budućnosti kada se sve zgrade povuku u stranu pa prošire na 6 traka...

Mislim da tramvaj u sredini bez problema može da se odradi uz manju korekciju položaja stanica, tako da sve stanice budu tamo gde su objekti već uvučeni na novu građevinsku liniju.

Tu bismo doduše imali bezbednosni problem na izlasku iz stanica, gde unutrašnja saobraćajna traka treba da se ulije nazad u tramvajski koridor! Takva situacija sada postoji u Beogradskoj kod pravnog faksa, s tim što kod pravnog tramvaj i kola uglavnom kreću sa semofra iz mesta, pa su brzine manje.
Zbog toga je idealna pozicija za tramvajske stanice iza semaforskih raskrsnica, naravno sa inteligentnim semaforima koji bi zatvarali glavni pravac kada tramvaj uđe u stanicu (da se niko ne ubacuje ispred tramvaja koji kreće) i gde bi unutrašnja traka pred raskrnicu bila odvojena za levo skretanje (da se smanji konflikt sa tramvajem koji staje iza raskrnice).

boca-ica":32k2oxb4 je napisao(la):
Uliv u kružni tok, da se proširi na uštrb postojecih privremenih objekata.

Kod Autokomande je najmanji problem, jer na samom dnu ima mesta za proširenje prema parku i staroj ispravljačkoj stanici, tako da stanica bude u sredini ulice. Zatim sledi uzak deo gde nema mesta ni za šta osim četiri trake i trotoar, što znači da bi sledeća stanica trebala da bude tek ispred Instituta Kirilo Savić (prva uvučena zgrada sa leve strane).
Predlažem dalji raspored stanica: Treću pomeriti naviše do radnji iznad gimnazije (da se izjednači rastojanje između stanica), četvrtu tačno na raskrsnicu sa Vitanovačkom ali tako da u oba smera bude posle semafora.
Peta stanica u visini Kostolačke ulice je OK sa desne strane (ima velika novogradnja) ali nisam pametan kako rešiti sa leve strane (još uvek neprekinuti niz starih objekata - radikalno rešenje bi bilo preskočiti stanicu!). Šesta bi definitivno bila u zoni Nikšićke, ali u oba pravca uzbrdo od Nikšićke, jer su tu novogradnje. Dalje je već više prostora i može da ostane kako jeste, sedma stanica kod Visoke škole, osma kod Autokuće Zastava i deveta na Trošarini.
U gornjem delu ulice optimizacija stanica bi zavisila od planova za budućnost - recimo ako će onaj raspad od Jugodrva da se transformiše u veći stambeni kompleks, onda sedmu stanicu treba pomeriti malo nizbrdo od VETEŠ-a, osmu malo nagore ka studentskom domu, a novu uglaviti između njih u zoni raskrsnice sa Ljube Vučkovića (naravno tako da staje posle semafora u oba smera).
 
Sto se rekonstrukcije V. Stepe tice, nikakav zvanican papir jos nije stigao u opstinu Vozdovac. Rekonstrukcije pre izbora nece biti. Profil sa sinama na sredini i po jednom trakom u oba smera je najbolje resenje za sirinu koloseka. Uz minimalan broj raskrsnica koje seku ulicu i daju mogucnost skretanja u oba smera ulica ce biti odlicna. Pored Bulevara Oslo. i buduce kumodraske koja ce ici do autoputa a koje imaju i imace 2+2 profil a paralelne su sa V. Stepe. Ovde to nije potrebno.
 
Galeks":2w3mzxgj je napisao(la):
Uz minimalan broj raskrsnica koje seku ulicu i daju mogucnost skretanja u oba smera ulica ce biti odlicna.

Da, Vojvode Stepe zaista može vrlo lepo da funkcioniše kao 1+1 ulica sa tramvajskim prugama u sredini. Ali ipak bi dosta značilo da se na ulazu u raskrsnice širi na dve trake u smeru, zbog levih skretanja, propuštanja pešaka u desnom skretanju i uopšte zbog stvaranja kolone na semaforu. Posle raskrsnice moće da postoji blagi "sifon" koji bi automobilski saobraćaj spajao natrag u jednu traku.
 
zidar":2s7jp55e je napisao(la):
He, he, izbacimo kola i resena prica :D

A vozila neka teleportom ulaze u garaže novogradnji u Vojvode stepe. U Doba SFRJ planirano je da novogradnje budu slobodnostojeće, to jest da sve imaju izlaz na zadnju ulicu, ali bože moj vaskrslo je vreme privatne svojine i sa ovako atomizovanim parcelama od toga više nema apsolutno ništa.

Ovde okačeni DUP iz 1992. predviđao je da Vojvode stepe u širem delu ima džadu sa minimalnim brojem raskrsnica i tramvajske pruge, a sa strane da budu servisne saobraćajnice za pristup blokovima višespratnica. Koliko to ima smisla ako će se paralelno avalski drum i Kumodraška razvijati kao magistralne saobraćajnice, drugo je pitanje.
I kako sad sve to pomiriti? Jedino da naprave novi "svetsko a naše" izum po kojem bi u sredini bila pešačko-tramvajska saobraćajnica, a sa strane servisne staze za pristup već izgrađenim garažama i parcelama koje gledaju samo na Vojvode stepe...
 
Evo upravo na studio b bila vest gde su zamolili da vozaci ne parkiraju svoja vozila na tramvajskim sinama duz ulice vojvode stepe..pa dokle vise :bash:
 
Ma može to i sad da se reši ali nekome je očigledno lakše da moli nego da radi...
 
Код колосека на средини остаје проблем левих скретања, и полукружних кретања, која су и без трамваја најопасније радње. Зато сугеришем Војводе Степе без семафора (осим, можда код Боже Јанковића), а лева скретања и полукружна окретања заменити кружним токовима пречника кружног острва 10-12м. Са друге стране:
- направити висок ивичњак око трамвајске баштице, минимално 20цм.
- свугде где за тротоар са једне стране није бар 1,5м померати осу саобраћајнице према супротној страни (на тим деловима укинути паркирање са супротне стране, направити ограду против паркирања, и наћи решење за оне који су се до тада ту паркирали)
- Смањити број трамвајских станица са 9 на 5, како сам пре био сугерисао, при чему ће 33 стајати на свих старих 9. Оставити само 9 и 10, а 33 усмерити на Вуков споменик и Омладински стадион.
- Остварити просторне предуслове за доградњу крака трамвајске мреже за Дулвил.

Позиције предложених кружних токова:
- Биоскоп Вождовац (мало према горе у односу на осу Краља Владимира)
- Витановачка
- Мите Ценића
- Љубе Вучковића
- Трошарина (већи кружни ток, центар померен према Кумодражу, паралелно преуредити стари кружни пут у 2+2).

Ови кружни токови би подразумевали да у све остале бочне, и из свих осталих бочних улица, буде дозвољено само десно скретање. :gobb:

Размишљао сам да Пера Ждера, као култну место, културна тековина и симбол Трошарине, остане у кругу кружног тока. Али то би смањило прегледност раскрснице. Стога, надам се да неће бити протеста грађана, културних, уметничких, туристичких радника, ако се одлучи да Пера Ждера буде померен око 10-так метара...

Прошетао сам се дуж целе Војводе Степе и бројао паркинг места. Установио сам 1100 паркинг места, од чега би 120 требало бити измештено, како би се задовољио стандард пешачким делова тротоара од по минимално 1,5 метар са обе стране, и како би трамвајска стајалишта имала перон минималне дужине 40 метара, и ширине 2 метра, и како би могла да се праве проширења за те кружне токове.

Најпроблематичнији део је од Аутокоманде до Боже Јанковић. Тај део већ има грађевинску линију преблизу оси пута, и од већ изграђених зграда. Ту је 37 паркинг места, која буквално немају где да се изместе. Најгоре је код Војводе Степе 32, где уопште не постоји тротоар. Од ових 37 паркинг места са којима не знамо куд, 21 не би морало да се измешта, уколико би се решило питање Војводе Степе 32. Као једино, не баш јефтино решење, видим: Најпре порушити локале између Војводе Степе и Јове Илића, саградити подземне гараже, и на горњем нивоу вратити локале као један мали тржни центар. Са привредницима је увек могућ договор, док са грађанима не. Остала "вишак" паркинг места према Трошарини нису велики проблем. Са премештањем трамваја на средину на неким деловима ће бити могуће косо паркирање, а са сваком новом зградом се смањује проблем паркирања, јер се грађевинска линија помера и свака нова зграда има подземан паркинг.
 
Ја не верујем да ће се изместити трамвај у средину Војводе Степе. Ради се вероватно о грешци Данаса. То се неће десити као што се није десило ни у Пожешкој код реконструкције шина. Пошто би аутобуси и аутомобили користили исте траке за саобраћај свако стајање на станици од стране аутобуса би правило застој у улици. Донело би више штете него користи у саобраћају.
 
Баштице на десну страну улице и тиме добијамо независтан трамвајсњки саобраћај без иједног семафора, независтан аутомобислки саобраћај и десни тротоар без иједног паркинга. Целокупни паркинг на леву страну улице.

А линији 33 укинути СВА стајалишта дуж В.Степе и решен проблем. Поента линије 33 је да споји Кумодраж са центром града а не да развози становнике В.Степе. За то постоје трамваји, којих нема у Кумодражу.
 
Karlo del Ponte
+ 1 :) za analizu
Dopunio bih da je neophodno i izmeštanje zastarelih stubova za elektro instalaciju kao i postavljanje zaštitnih ogradica

Iste su neophodne ne samo zbog rešavanja problema ne dozvoljenog zaustavljanja-parkiranja vozila
nego i zbog pešaka koj prelaze kolovoz gde im padne napamet

Razlog takvog ponašanja pešaka pri prelaženju ulice nije samo loša navika vec ii zbog stanja
jedan primer: Ugao V. Stepe i Pukovnika Purica je ometen kontejnerima hteli ili ne eto kretanja pešaka na kolovozu. itd. . .

Edit
Zašto je problem da centralnu tamvajsku bašticu koriste za kretanje autobusi i pri tome i nj. stajališta ako to maksimalno ubrzava i modernizuje V. Stepe.
Evidtntan je veliki pritisak putnika na 33
nisam siguran da li je bolje uvođenje ekspresne 33 ili učestaliji broj polazaka u špicevima-možda kombinacija 33+ E-33
 
boca-ica":29tfnzji je napisao(la):
Edit
Zašto je problem da centralnu tamvajsku bašticu koriste za kretanje autobusi i pri tome i nj. stajališta ako to maksimalno ubrzava i modernizuje V. Stepe.
Evidtntan je veliki pritisak putnika na 33
nisam siguran da li je bolje uvođenje ekspresne 33 ili učestaliji broj polazaka u špicevima-možda kombinacija 33+ E-33
Има пар предности и понеку ману:

1. Становници Кумодража ће имати бржи и донекле комфорнији превоз до и од града. Јер,сасвим је непотребно да се та линија оптерећује локалном циркулацијом путника у зони В.Степе.
2. Трамвајске баштице могу бити травнате што је преко потребно тој улици која нема ни дрворед, нити ће га у ближој будућности добити.

Међутим, поставља се питање Фармацеутског факултета. Због тога би требало задржати стајалиште код Студентског дома 4. април, аза то једно стајалиште се може искомбиновати више решења.
 
,,. . . . . 2. Трамвајске баштице могу бити травнате што је преко потребно тој улици која нема ни дрворед, нити ће га у ближој будућности добити. . . . ,,

Malo travice nece bitno promeniti eko klimu ulice .
Nisu sve zgrade pod istom ,,linijom,, neke su bliže a neke dalje od ulice te
takve đepove oplemeniti sa drvecem, koje ce biti mnogo korisnije i uticajnije na eko klimu
nego predloženo malo trave, koja ce po našem mentalitetu brzo biti pretvoprena u blatište
ne samo od auto guma, nego i od auto ulja i sl , a gde ono kapne nema tu više ni Z od zelenog.

Prebacivanjem šina u sredinu V.Stepe kao što rekoh
bi koristili i autobusi tako da se dobija efekat neophodne žute (brze) trake
a da ne spominjem neometan put za interventna vozila
Živ i konkretan primer je Beogradska ulica , vozi se po šinama , zašto tražiti drugu toplu vodu

A vezano za bus najoptimalnije je dodavanje 33 E
 
Овим измештањем би се убрзао трамвај, али успорио остали саобраћај, тако да је питање колико би се добитак исплатио.

stf":273whi05 je napisao(la):
1. Становници Кумодража ће имати бржи и донекле комфорнији превоз до и од града. Јер,сасвим је непотребно да се та линија оптерећује локалном циркулацијом путника у зони В.Степе.

По тој логици би могао да укинеш станице 95-ице између блокова и Борче, јер би се брже стизало са једне на другу страну.
 
boca-ica":2laceqke je napisao(la):
,,. . . . . 2. Трамвајске баштице могу бити травнате што је преко потребно тој улици која нема ни дрворед, нити ће га у ближој будућности добити. . . . ,,

Malo travice nece bitno promeniti eko klimu ulice .
Nisu sve zgrade pod istom ,,linijom,, neke su bliže a neke dalje od ulice te
takve đepove oplemeniti sa drvecem, koje ce biti mnogo korisnije i uticajnije na eko klimu
nego predloženo malo trave, koja ce po našem mentalitetu brzo biti pretvoprena u blatište
ne samo od auto guma, nego i od auto ulja i sl , a gde ono kapne nema tu više ni Z od zelenog.
Није поента у побољшању микроклиме. Ни спорадично дрво ту неће готово ништа променити. Поента је у кораку напред, у стварању пријатне и хумане улице. Спорадичним поплочавањем се може предупредити тај наш менталитет. Све се може са минималним трудом.
boca-ica":2laceqke je napisao(la):
Prebacivanjem šina u sredinu V.Stepe kao što rekoh
bi koristili i autobusi tako da se dobija efekat neophodne žute (brze) trake
a da ne spominjem neometan put za interventna vozila
Živ i konkretan primer je Beogradska ulica , vozi se po šinama , zašto tražiti drugu toplu vodu
Тај живи конкретан пример је и један од највећих тумора саобраћаја у београду. Имаш више Карлових анализа које показују да је београдска најслабија карика трамвајског подсистема. Значи, управо супротно, Београдска је пример како не треба да се пројектује.
Уосталом, ширина улице једноставно не дозвољава пребацивање шина у средину, јер нема места за стајалишта са једне стране, док се са друге потпуно блокира улица у случају најобичнијег чукања, јер имамо физички ограђену једну једину траку по смеру за аутомобиле.
Пребацивањем на десну страну улице добијамо независни и виталан и јавни превоз,, и аутомобилски.
vranac":2laceqke je napisao(la):
Овим измештањем би се убрзао трамвај, али успорио остали саобраћај, тако да је питање колико би се добитак исплатио.
На које измештање мислиш? На средину или на десну страну? Иѕмештање на средину би успорило саобраћај, док измештање на десну страну не би убрзало, али не би ни успорило.
vranac":2laceqke je napisao(la):
stf wrote:
1. Становници Кумодража ће имати бржи и донекле комфорнији превоз до и од града. Јер,сасвим је непотребно да се та линија оптерећује локалном циркулацијом путника у зони В.Степе.
По тој логици би могао да укинеш станице 95-ице између блокова и Борче, јер би се брже стизало са једне на другу страну.
зашто генерализујеш? Какве везе има 33 са 95? Свака линија је специфична на свој начин.
Ако је експрес верзија на једној пожељна, зашто би била и на некој другој? Ако си противник експрес 33 објасни зашто, јер је мени тако нешто крајње логично и рационално.
 
Елем, зашто генерализујеш? Какве везе има 33 са 95? Свака линија је специфична на свој начин.
Ако је експрес верзија на једној пожељна, зашто би била и на некој другој? Ако си противник експрес 33 објасни зашто, јер је мени тако нешто крајње логично и рационално.

То је једина поуздана линија од Вождовца до Правног факултета и Панчевачког моста, с обзиром на то колико ретко трамваји 10 и 14 иду. и гуше се када уђу у центар.

Такође не иду сви са Кумодража у центар него можда неки иду баш у Војводе Степе (студентски дом, гимназија, црква, cупер веро...), и шта они да раде, опет да преседају на трамвај на почетку улице?

Такође трамваји и са садашњим положајем шина прилично брзо пролазе кроз саму улицу, и тек када стигну до Аутокоманде почињу да даве.

ПС
Први ''агресиван пост'' сам написао под утиском једне друге теме коју сам читао малопре где је неко предлагао да се укине потпуно аутомобилско-аутобуски саобраћај у Војводе Степе, што не могу да поверујем да ико мисли да је могуће, и пожељно.
 
vranac":szsieu4g je napisao(la):
Овим измештањем би се убрзао трамвај, али успорио остали саобраћај, тако да је питање колико би се добитак исплатио.
Трамвај у Војводе Степе је редом вожње пројектован за око 3000 путника на сат у једном смеру. Ако би се сви путници превозили аутомобилима (претпоставка да сви могу то себи материјално да приуште, имају где да се паркирају и да возе у другим деловима града), Војводе Степе би требала да буде 3+3. При томе то, је већ сада зона мале привреде и образовних установа, главна улица у том делу града која не би требало да има карактер градске магистрале. Још пре Другог светског рата је магистрала постављена на ивицу насеља (Булевар ослобођења). Уз све то имамо превише буквално нерешивих имовинских проблема да повећавамо капацитет и квалитет аутомобилима, те је стављање јавног превоза у први план остало као једино одрживо решење. :violina: Функција аутомобила у Војводе Степе реално може остати прилаз становима, локалима и околним улицама.

За аутомобил сам сугерисао останак истог простора и за кретање, за 10% мањи капацитет за тротоарско паркирање и потпуну забрану паркирања у коловозној траци. Напоменуто је да за паркирање постоје велике резерве у даљој изградњи зграда са подземним паркинзима и новом регулацијом. То је било везано за решење са шинама на средини, високим ивичњацима и само трамвајском баштицом.

СТФ је сугерисао решење са шинама на десној страни од Аутокоманде до Трошарине. То решење може бити добро, и треба га детаљније анализирати, како сачувати што више десних скретања за станаре, прилазе паркинзима у самој Војводе Степе, а да јавни саобраћај буде што мање ометан.

Као алтернативу неефикасном аутомобилу и ослонац саобраћаја тог дела града је најрационалније и најреалније унапредити постојећи трамвај. Сугерисао сам да трамвај добије карактеристике убрзаног, са међустаничним растојањима 600 метара и без заустављања ван стајалишта, а да 33 ипак остане, са нешто више стајалишта, због пензионера и свих који се тако осећају, и директне везе са Кумодражом. Убрзавањем и издвајањем трамваја се постиже доста више него када се исто ради са аутобусом по критеријумима квалитета саобраћаја и економичности.

Проблем уколико би и трамваји и аутобуси користили трамвајску траку би била стајалишта локалног аутобуса, као и то што аутобус тражи ширу трасу од трамваја. Уклањање ивичњака треба избећи по сваку цену.
 
vranac":dz9ypot1 je napisao(la):
То је једина поуздана линија од Вождовца до Правног факултета и Панчевачког моста, с обзиром на то колико ретко трамваји 10 и 14 иду. и гуше се када уђу у центар.
Хмммм, занимљиво.... замина ме где живиш, ако није тајна? :)

Видиш, становници "Вождовца" (пошто очигледно не сматраш Кумодраж Вождовцем, што он јесте), имају 3 трам линије, и због ког разлога би оптерећивали 33, чија је примарна сврха да превезе становнике Кумодража?
Линије које залазе у најудаљенија периферна насеља, тј. имају најдуже трасе, треба пребацити у експрес режим, да би се средње време путовања тим људима смањило, некад и за дупло.? Или сматраш да становници периферије немају то право?
vranac":dz9ypot1 je napisao(la):
Такође не иду сви са Кумодража у центар него можда неки иду баш у Војводе Степе (студентски дом, гимназија, црква, cупер веро...), и шта они да раде, опет да преседају на трамвај на почетку улице?
Већ сам напоменуо да би се оставила најважнија стајалишта.....
Остала поукидати. А ако некоме вбаш треба неко посебно стајалиште, нормално, преседаће. Па није преседање баук. У који год део града да идем ја лично, морам бар 2 пута да преседам. Нормално је да не могу имати директан превоз до било које тачке у граду.
 
vranac":2aw7oxth je napisao(la):
То је једина поуздана линија од Вождовца до Правног факултета и Панчевачког моста, с обзиром на то колико ретко трамваји 10 и 14 иду. и гуше се када уђу у центар.

Такође не иду сви са Кумодража у центар него можда неки иду баш у Војводе Степе (студентски дом, гимназија, црква, cупер веро...), и шта они да раде, опет да преседају на трамвај на почетку улице?
На жалост, то је тако, због очајног система организације у самом ГСП. Ако већ немају трамваја, боље да имају "јаке" 6 и 10 уместо "слабих" 6, 10 и 14. Међутим, сада када је пристигло доста трамваја не знам зашто не појачају макар 10. Тренутна ситуација није одраз онога што су стварне могућности трамваја. Група "Имамо план" је сугерисала решења како да са умереним инвестицијама имамо далеко бољи трамвај, и ослонац саобраћаја за све делове града који га имају, а немају метро.

За саму 33 би евентуално најкорисније било урадити нешто као са 32:
Линија 33 - Кумодраж - Војводе Степе - (варијанта 1) Јужни булевар - Цветкова пијава (варијанта 2) Мостар - Сајам - Чукаричка Падина - Баново брдо окретница (или нека друга чукаричка варијанта)
Линија 33Е - Кумодраж - Трошарина - Булевар ослобођења - Славија (Омладински стадион или Панчевачки мост.
Такође трамваји и са садашњим положајем шина прилично брзо пролазе кроз саму улицу, и тек када стигну до Аутокоманде почињу да даве.
Војводе Степе заиста јесте и најбржа и најпоузданија деоница Вождовачког крака трамвајске мреже, али то не значи да је оптимална. Потребе за побољшањима на осталим деловима мреже не потиру потебу за побољшањем на овом делу. Предлогом решења са проређеним стајалиштима и трамвајском баштицом у средини или са десне стране се возно време трамваја у Војводе Степе смањује са 12 на 8 минута. Са побољшањима на Бањици, и предложеним побољшањима између Франша и Поштанске штедионице, трамвај 10 од Бањице до Поштанске штедионице смањује возно време са 33 на 18 минута + уштеда времена чекања због веће стабилности извршења реда вожње. Ако би се таква измена у систему створила чаробним штапићем, са 8 возила на линији, колико је данас у шпицу, интервал би био 9 уместо 13 минута, премда је препоручен стандард интервал највише 7 минута радним даном.
 
@stf
Danima dočaravam sebi tvoj predlog na licu mesta ,
da tramvaji idu samo desnom stranom (kao kod Franša) i, i, i, nemere :rolleyes:
Kod Franša tramvajska trasa je ne zavisna i od autobusa i od pešaka što nije moguce u V. Stepe

Autobus bi morao da seče tramvajski pravac i u suprutnom smeru radi stanica ,
pešaci bi se ,,muvali,, između makaza oba smera tramvaja i jednog smera autobusa - nemereee

Ista problematika namece isto rešenje kao kod Beograske ulice - šine po sredini-
sa svim zadatim uslovima i učesnicima, jeste najoptimalnije rešenje .
Promenom uslova ili učesnika, moguce je menjanje opcije, al to je onda druga priča . . . . :vops:
edit
a za 33E , smo se složili da treba sa se doda pored postojece 33 :kk: :) :kk:
 
@Boca-Ica
То са тих пар пешака, који журе на Беовоз је неколико секунди и безначајно. Тај по неки аутобус који излази из трамвајске баштице према Аутокоманди трамвајски саобраћај може да успори 10-15 секунди, а довољан је обрнути троугао за возила која иду низбрдо. То све није ништа у односу на 1-4 изгубљена минута између Франша и Пастерове због гомилања аутобуса и таксиста на погрешном месту, 1-2 изгубљена минута на прилазу Славији из истог разлога, 2-10 додатних минута преко Славије и кроз Београдску и Старине Новака.

Када правиш трамвај или ради озбиљно, или уопште не ради! Трамвај је трамвај једино када се никада ни једно друмско возило не зауставља на шинама, нити се креће спорије од трамваја. Славија и Београдска су школски пример како не треба радити, и нешто чију неефикасност плаћамо сваки дан већ неколико деценија.
 
Vrh