Sad sam se malo provozao niz Vojvode Stepe, duž tramvajskih šina su iscrtane 24-časovne žute trake (jedinstven slučaj u gradu da žute trake idu sredinom ulice). Vozne trake nisu naročito široke, ako vozač ne želi da gazi punu žutu liniju, mora da vozi sasvim lagano zbog paralelnog parkiranja tik uz kolovoz (kranje originalan metod umirivanja saobraćaja).
Parking mesta za paralelno parkiranje su šarolika. Neka su sa ivičnjakom spuštenim do nivoa kolovoza, pa postoji drugi ivičnjak koji ih deli od pešakog dela trotoara. Međutim, kad su shvatili da je takvih mesta premalo, onda su i drugde po trotoaru, tamo gde ivičnjak nije upušten, jednostavno ucrtali još parking mesta u nivou sa pešacima, taman i da uštede na behatonu.
Generalno je ivičnjak do kolovoza dosta nizak, iako po pravim uglom, pa će u praksi parkiranja biti baš svuda gde je fizički moguće otvoriti vrata nakon što se kolima popneš na trotoar.
Kad bolje razmislim, parkiranje i zaustavljanje je u staroj Vojvode Stepe bilo zabranjeno praktično celom ulicom, tako da je ranije parkiranje u principu bilo divlje, jednako na trotoaru kao i na kolovozu između tramvajskih šina i središnje linije. Rekonstrukcija je donela legalna parking mesta nauštrb pešaka. A pošto je već sveopšta kuknjava da nema dovoljno mesta za parkiranje, komotno mogu da zoniraju parking na oba trotoara Vojvode stepe u I zonu, pa nek se nečim otplati ovakva rekonstrukcija...
Pešački saobraćaj u Vojvode Stepe je gubitnik, a svetla tačka je ta da je ipak tramvaj dobitnik ove rekonstrukcije. Pre rekonstrukcije tramvaj se provlačio između parkiranih automobila, a sada će moći komotno da ide 50km/h između dve stanice, a automobili će se provlačiti uz ivicu. Ostaje još da se vidi koliko će vozna traka biti neprohodna od upotrebe 4 žmigavca... Tu paralelno parkiranje na trotoaru pomalo vadi stvar, jer makar sprečava parkiranje na kolovozu. Desna kolovozna traka biće zaposednuta samo tamo gde je trotoar neupotrebljiv za parkiranje i gde nije zona stanice.
Makar više neće biti slalom vožnje između parkiranih vozila na levoj i desnoj strani kolovoza. Takođe ono što rekonstrukcija donosi je sprečavanje polukružnog okretanja van raskrsnice, zbog bandera i razdelnog ivičnjaka na sredini ulice. Još ostaje da se vidi koliko će leva skretanja i okretanja praviti problem tramvaju na raskrsnicama koje nisu semaforizovane.
Sve u svemu, pare su ulupane i nema nazad. Kad je već tako, predlažem par sitnih mera kako da rekonstruisana ulica Vojvode Stepe sama otplaćuje svoj kredit: par kamera za snimanje vožnje žutom trakom, zelena zona za parkiranje na obe strane trotoara i dve posade pauka za skupljanje ljubitelja crvenog tastera na instrument tabli. Kad već trošimo javne pare, nek bude održivo!
A tramvaj nije loše prošao, kako je bilo ovo je odlično. Samo ako se bude održavao komunalni red.