@Gargoyle
По том питању, држава није поштена према народу, јер није рекла тачно колико је зарадила са том субвенцијом.
-1-Један мртав човек у саобраћају се обрачунава као губитак од 300.000евра код нас, а у ЕУ 1.000.000-1.200.000. У железничком саобраћају је далеко мање мртвих него у друмском.
-2-Железница, чак и оваква, уштеди 80.000-100.000 тона
увозне нафте. Све што се увезе два пута се плаћа.
-3-Читав низ великих компанија и рудника ни не може успешно пословати без железнице.
-4-Много студената би одустало од школовања, запослених од посла, пијачних продаваца од пласирања своје робе да немају јефтин превоз, и са погодностима за робустан пртљаг.
-5-Транспорт опасних материја је далеко безбеднији и јефтинији железницом него друмом.
-6-Путеве у највећој мери уништавају тешка друмска возила, што изузетно поскупљује одржавање. Превозници, како би били конкурентни железници и једни другима претоварују возила. Унутар државе готово нигде не постоји контрола претовара, а нема је ни на свим граничним прелазима. Чест разлог врло спорог кретања камиона је претовар, а тиме додатно угрожавају друмски саобраћај спорим кретањем и уништеним путем. То је разлог зашто су у САД многи аутопутеви на бетонским плочама.
-8-Мања зависност од увозних енергената са високим ценама на тржишту. Самим тим стабилнија економија.
-9-Уштеде у пољопривредном земљишту. У већини земаља пољопривреда се дозвољава само за индустријско биље по 200 метара са обе стране аутопута. Око 100 километра аутопута је 4000 хектара мање за храну, или око 14.000 тона жита мање годишње, што је храна за, на пример, 30.000 људи. То што код нас пољопривредна производња у тим зонама није забрањена је посебна тема.
-10-Здравствене уштеде. Трошак од саобраћајних незгода нису само мртви, него и повређени, инвалиди, радно онеспообљени на дужи временски период. Мноштво је астматичара, нарочито деце. Друмски саобраћај такође произведе много више буке и стреса од железничког. У продуктима сагоревања се налази доста азотних и сумпорних оксида, који су психоактивни, утичу на депресију, а последично и на изражено повећану стопу самоубистава међу популацијом изложеном овим оксидима.
-11-Еколошке уштеде. За ове уштеде се врло тешко праве економски модели, али ни то није немогуће.
Оно што недостаје је тим добрих економиста и пратећих стручњака, који би имали широка овлашћења да изврше ове студије, као у многим земљама ЕУ.
Након тога се може одређивати тачно колико и за шта се улаже у железницу.