Šta je novo?

Београд 2000

Чуј, "твоје време". Синовче, отвори свој сајт, постуј тамо све што желиш и колико год желиш, располажи "својим" временом, терај непожељне, вређај кога год желиш (само се прво консултуј с професорком)... А овде престани да вређаш људе који не мисле као ти. Ако сам могао да те похвалим због награде или било чега другог конструктивног, онда могу и да ти кажем овако нешто. Не могу да верујем да талентован, писмен човек, који пледира да постане интелектуалац, може да се спусти на ниво рабаџијског шегрта.
 
Da,moje vreme! Ne, ne teram nikoga i ne,nisam nikoga uvredio. Vidim da ti je priomaklo da ovo jeste moja tema koju sam ja otvorio za one koje to interesuje a ne one koji bi da troluju neverovatno glupim pitanjima i konstatacijama i pogotovo ne za one koji bi mene da prevaspitavaju ne kapirajuci o cemu se zapravo radi i koliko ne zelim da imam ni trunke razumevanja za pljuvanje po nekome i necemu o kome/cemu ti pojedinci nemaju blage veze.

Nisam ja jurio ljude po kabinetima zarad ove studije i utrosio sate i sate vremena objavljivajuci je da bi me na kraju neko pravio budalom.

A ti se vec duze vreme na forumu skoro iskljucivo bavis drugim forumasima i po kolicini trolovanja se ne razlikujes previse od mnogih drugih. Sa mnom si zavrsio od slucaja "JDP".
 
Ok smirite strasti,i ne budite tudji advokati..kao sto rekosmo pricajmo argumentovano.. :kafa:
 
Делијо, ја ти рекох. Ако си спреман да разумеш шта сам рекао - добро. Ако ниси - опет добро. Свако је заслужан за слику коју гради о себи. Само што сматрам да би модерирање сајта од тебе требало да опет преузму они који модератори заиста јесу.
 
Ajmo smirite strasti svi da steva nemora da otvara tvorza bezveze ,NSt ok nzakljucili smo da volis lrt na tri teme nas o tome ubjedjujes nemoras na svakoj bas
 
sizif":2hdhuusz je napisao(la):
Делијо, ја ти рекох. Ако си спреман да разумеш шта сам рекао - добро. Ако ниси - опет добро. Свако је заслужан за слику коју гради о себи. Само што сматрам да би модерирање сајта од тебе требало да опет преузму они који модератори заиста јесу.

Ja jesam preke naravi ali volim da stvari nazovem pravim imenom. Covek je na ovoj temi pitao koja je to studija pokazala da Beogradu treba teski metro?!?!? :shock: Citirao je moj post od pre godinu dana.Onda je konstatovao da je to spisak lepih zelja iako je tek tog trenutka postao svestan te studije koja mu je svo vreme njegovog mudrovanja na temi o metrou bila pred nosem?!?! Prethodno je "stavio tacku" na visegodisnju diskusiju o metrou na ovom forumu zakljucivsi da smo mi tamo pisali samo o Jovinu i stanici na terazijama. Opet ?!?!? :shock:

Ja nemam problem sa razlicitim misljenjima.Da li sam se nekada ovako obracao Milancetu,Karlu,Zidaru? Ali imam problem kada me (nas) neko pravi ludim iz sopstvenog neznanja i bezobzirnosti. A tebe ne mogu niti zelim da skapiram. Izgleda da imas neki problem sa mojom ostrom kritikom sadasnjih planerskih struktura zbog cega si se vise puta,pa i ovog,zaletao u prazno.Kao onomad kad si za veliki propust na JDP-u okrivio jedinu osobu koja je pokusala taj propust da ispravi. A ja opet bu**** 3 sata na predavanju vatao beleske ne bi li sa vama podelio sve zanimljivosti u vezi sa inace jako interesantnom i u globalu kvalitetnom rekonstrukcijom JDP-a. I ne dajem ti vise za pravo da se bavis mojom licnoscu,ambicijama,skolovanjem itd. Okani me se.
 
Vidi sa Lrt lobistima ce neminovno biti sudara,barem jos kratko vreme.Sobzirom da imaju ili bolje reci ,da nemaju argumenata kojim bi oduvali Jovinovu studiju.Na provokacije je najbolje odgovoriti pitanjem.Eto kada mi rekose, ko ce da se vozi tim visoko kapacitnim garniturama po vrsnom casu... kao Beograd jadan nema dovoljno ljudi svi voze Majbahe kao u Abu dabiju.Ja ih pitam,a ko ce da se vozi najvecim i naduzim mostom u jednom glavnom gradu Evrope kao i WOW pristupnim petljama kao u L.A koji ima desetk milona stanovnika,a kada navodno Beograd nece rasti kao i priliv novih stanovnika ..e tu nema odgovora.
I da dodam a za koga planiraju 3.Beograd od dodatnih 1.milion..he he ,postavila je to pitanje i jedna od politickih partija u gradskoj skupstini..he he. :kafa:
 
Pa Jovinov plan nije vise primenljiv u celosti ali su zato ceo koncept,pristup i sveobuhvatnost iz te studije i te kako primenljivi i po meni neophodni. Posle 40 godina od kojih je 20 Beograd urbanisticki bukvalno razaran divljom i stihijskom gradnjom na periferiji reklo bi se da je koncept regionalnog metroa jos potrebniji ovom gradu dok bi sam metro morao da omoguci dalji razvoj centra grada i njegovih najvrednijih lokacija. Opet kazem,samo uporedite kvalitet Ezisove i studije stare skoro 40 godina. Kroz ovu drugu prakticno ceo Beograd je urbanisticki resen dok su sada u direkciji sa ponosom isticali kako je ova sadasnja studija radjena na osnovu sadasnjih saobracajnih tokova i programa koji je to procesuirao. Tako nesto je za automatsko oduzimanje licence svim saucesnicima u toj igrariji od urbanizma u Beogradu.

Stihijska i urbanisticki sramotna gradnja na periferiji se nastavlja (BLOK 72,Stepa,Mirijevo,Ovca,Borca) dok nam je ono najvrednije pored reka i dalje devastirano i neiskorisceno. Voleo bih samo da se neko ponovo pozabavi socijalnim,ekonomskim i drustvenim posledicama takvog pristupa kao sto je to radjeno 70ih u slucaju javnog saobracaja tj metroa. Ubedjen sam da bi podaci bili u najmanju ruku alarmantni.
 
Ova tema je bila jako interesantna u pocetku ali totalno je opao kvalitet diskusije nazalost...
 
Situacija sa ovim planom iz 1976 je kao da smo nasli skriptu o nekoj naprednoj tehnologiji od davno izumrle civilizacije. :D :D
Ne samo da vise nemamo tehnologiju i resurse, vise nemamo ni ambiciju ni samopouzdanje za ovakav poduhvat. Sad samo da sebi izracionalisemo zasto nikad nece moci, odnosno zasto je plan los i onda cemo se svi spustiti iz oblaka na cvrsto tlo. ;)
 
Zaista nema potrebe usmeravati raspravu na nekakav lični nivo. Ovo je ipak forum - platforma za neformalno i slobodno razmenjivanje mišljenja na zadatu temu. A tema je studija "Beograd 2000" :)

Izvinjavam se, uopšte nisam obraćao pažnju na datum otvaranja teme i datume post-ova. Vidim spomenuta je na temi "metro", ima malo stranica... računam nova je :) 2011 sam bio nov na forumu, ne znam da se o ovome pisalo. U svakom slučaju bih postavio isto pitanje samo na drugačiji način.

Opet se insinuira, opet mi se inputira nešto o čemu ovde nisam pisao. Na forumu jesam "lobirao" za LRT ali ne na ovoj temi. Takođe, nikada nisam podržavao ovakav koncept Mosta na Adi, naprotiv! Most na tom mestu jeste potreban ali ovaj je potpuno ludilo, kao što je i "Beograd 2000" (zajedno sa Prokopom) ludilo. Taj i takav most je proizvod nerealnih ambicija. Bitno je da nam je najveći i najlepši, da je oborio makar jedan svetski rekord a sad što nam ne treba... paaa, trebaće jednog dana! Na tim principima je zasnovana i ova studija. Fora je da je najlepši i najbolji, da ima 9 linija, da nam automobili više ne trebaju... a zašto? - Pa trebaće jednog dana... Ako vas već toliko interesuje, ja sam zapravo fan "Systra" koncepta :kafa:

Što se tiče ove studije... krajnje je neozbiljna jer je napisana kao bajka. Svaki segment je najlepši i najbolji. Ono kao, imamo neograničen fond i neviđenu potrebu pa hajde sad da ubacimo sve naj naj. Izbor ovakvih rešenja novog šinskog prevoza u Beogradu nije bio odraz stvarnih potreba i realnih mogućnosti. Autori su osnovu za ta rešenja pronašli u jednoj jedinoj svima poznatoj činjenici - da je to najbolji sistem podzemnih železnica. "Imamo tri vrste podzemnih železnica... ove dve vrste su najbolje, njih ćemo uzeti i prema njima ćemo da crtamo".

U međuvremenu... Wikipedia kaže da je prebogati Dubai planirao da potroši 4.2 milijarde US dolara na 74.6 km metro mreže. Troškovi u toku izgradnje su do sada (završeno 2 linije) narasli za "samo" 80% na 7.6 milijardi. Planirano je "svega" 5 linija i učešće od 12% u ukupnom broju putovanja u Dubaiju. 12%! Gle čuda, nisu predložili ukidanje saobraćajnica i automobila! Kakav nazadan koncept... a tek što je "overground" svuda osim u centru grada!? I pored tehnologije koja omogućava gradnju tunela u peskovitoj zemlji sa puno podzemnih voda (računam more, pesak... however, svaka sličnost sa NBG je namerna), arapi su dozvolili da im taj metro ide "overground"!

A vi ovu studiju smatrate aktuelnom i još je upoređujete sa EGIS-ovom studijom koju niste ni videli. Beobuild je prezentovao samo jedan njen deo. Original i ceo projekat još uvek nismo videli.
 
Da videli smo sve najbitnije iz Ezisove studije i da,imamo iz prve ruke informacije kako se doslo do potrebnih brojki o cemu sam u vise navrata pisao.

Bice da si ti pljuvao po necemu sto nisi ni video.Dokazao si to na ovoj temi.

Ne,ni Jovin vise ne zagovara podzemnu trasu na NBG-u i pobogu NE,tvoje celo tumacenje zakljucaka iz studije je pogresno.Ili je nisi procitao ili ne mozes/ne zelis da skapiras prilicno ocigledne stvari u vezi sa opterecenjem linija i cinjenicom da je taj plan bio razvojni koliko i sanacioni dok ti "lobiras" za sanacioni pa i devastacioni LRT.

Tvoje poredjenje sa Dubaijem nam govori sasvim dovoljno koliko ti stavove trebamo shvatiti ozbiljno.Ja necu vise ponavljati tu gresku. Ako nemas sta jos da kazes o studiji iz 76e eno tebi od ranije poznata tema o metrou pa lobiraj.
 
E pa niko nema nesto extra protiv stubova na NBG ali da stanice budu barem ,siromasna verzija Dubai Metroa, a ne da nam stanice budu upola krace sa pecurkama kao nadstersnicom,tramvajskim garniturama i lakat krivinama..ali pitanje cene je opet tu,koliko je to jeftinje od plitkog ukopanog tunela ,gde je tu racunica..
Ja nisam nigde procitao da je sada Jovin za nadzemnu trasu na Nbg time bi se oderkao polovine postojeceg projekta..gde je to rekao..
 
Time bi se odrekao mozda 5% svog projekta. Sto se nadzemne trase tice ona ne mora da ima nikakve efekte na "tezinu" sistema ali moze da ima uticaja na buku,zauzetost inace jako korisnog prostora izmedju smerova u BZDj,atraktivnost okolnih lokacija itd.
 
Meni je Jovinov projekat kolko tolko racionalan ali da nije jeftin, definitivno nije.
 
Nije ni skup jer se realizuje fazno,a korist za grad u narednih 50 ng.ogroma.Problem je sto se Lrt/brzi tramvaj Egisa kosta isto toliko..
 
Vrh