Zaista nema potrebe usmeravati raspravu na nekakav lični nivo. Ovo je ipak forum - platforma za neformalno i slobodno razmenjivanje mišljenja na zadatu temu. A tema je studija "Beograd 2000"
Izvinjavam se, uopšte nisam obraćao pažnju na datum otvaranja teme i datume post-ova. Vidim spomenuta je na temi "metro", ima malo stranica... računam nova je
2011 sam bio nov na forumu, ne znam da se o ovome pisalo. U svakom slučaju bih postavio isto pitanje samo na drugačiji način.
Opet se insinuira, opet mi se inputira nešto o čemu ovde nisam pisao. Na forumu jesam "lobirao" za LRT ali ne na ovoj temi. Takođe, nikada nisam podržavao ovakav koncept Mosta na Adi, naprotiv! Most na tom mestu jeste potreban ali ovaj je potpuno ludilo, kao što je i "Beograd 2000" (zajedno sa Prokopom) ludilo. Taj i takav most je proizvod nerealnih ambicija. Bitno je da nam je najveći i najlepši, da je oborio makar jedan svetski rekord a sad što nam ne treba... paaa, trebaće jednog dana! Na tim principima je zasnovana i ova studija. Fora je da je najlepši i najbolji, da ima 9 linija, da nam automobili više ne trebaju... a zašto? - Pa trebaće jednog dana... Ako vas već toliko interesuje, ja sam zapravo fan "Systra" koncepta :kafa:
Što se tiče ove studije... krajnje je neozbiljna jer je napisana kao bajka. Svaki segment je najlepši i najbolji. Ono kao, imamo neograničen fond i neviđenu potrebu pa hajde sad da ubacimo sve naj naj. Izbor ovakvih rešenja novog šinskog prevoza u Beogradu nije bio odraz stvarnih potreba i realnih mogućnosti. Autori su osnovu za ta rešenja pronašli u jednoj jedinoj svima poznatoj činjenici - da je to najbolji sistem podzemnih železnica. "Imamo tri vrste podzemnih železnica... ove dve vrste su najbolje, njih ćemo uzeti i prema njima ćemo da crtamo".
U međuvremenu...
Wikipedia kaže da je prebogati Dubai planirao da potroši 4.2 milijarde US dolara na 74.6 km metro mreže. Troškovi u toku izgradnje su do sada (završeno 2 linije) narasli za "samo" 80% na 7.6 milijardi. Planirano je "svega" 5 linija i učešće od 12% u ukupnom broju putovanja u Dubaiju. 12%! Gle čuda, nisu predložili ukidanje saobraćajnica i automobila! Kakav nazadan koncept... a tek što je "overground" svuda osim u centru grada!? I pored tehnologije koja omogućava gradnju tunela u peskovitoj zemlji sa puno podzemnih voda (računam more, pesak... however, svaka sličnost sa NBG je namerna), arapi su dozvolili da im taj metro ide "overground"!
A vi ovu studiju smatrate aktuelnom i još je upoređujete sa EGIS-ovom studijom koju niste ni videli. Beobuild je
prezentovao samo jedan njen deo. Original i ceo projekat još uvek nismo videli.