Šta je novo?

Београд 2000

добијаш пиво од мене у Касини, али само ако до окупа окачиш све ;)
 
^^ Важи газда Ђони. :)

Настављамо

Ташмајдан.Досадна функционална станица :) која је једна од ретких у центру града која нема паркинг

picture18o.jpg


picture19c.jpg


Вуков Споменик.Ту вам је доста већ познато уз напомену да је сам метро тунел дуж Булевара већ изграђен и то мислим баш у дужини у којој се види на овом пресеку,до зграде општине Звездара

picture20z.jpg


picture21w.jpg


picture22e.jpg


picture23t.jpg
 
Ovaj projekat je jako kompletan i vrlo detaljno uradjen, medjutim realno sagledano evidentno je da je jako skup jer je sve planirano sa najvecim stepenom komfora i opreme. To se vidi kroz stanice, skoro svaka ima svoju garazu sto cini da ima vise podzemnih nivo-a zajedno sa vestibilima. Dosta stanica ima po 4 koloseka koji sluze za preticanje dok jedan voz stoji ili za promenu smera, zajedno sa slepim kolosecima koji omogucavaju manevre menjanja smera sto podrazumeva vise skretnica i vise kopanja pod zemljom.
Ovo je bio De Lux projekat, primera radi, Pariski metro nema ni garaze, ni pomocne koloseke kod standardnih stanica.
Kad budu francuzi iz Egisa videli ovu studiju ima da padnu na dupe sta je sve bilo predvidjeno.

Vidi se da je ovaj projekat projektovan na osnovi vracanja Ruskog duga jer procena ovakvog sistema nije miliarda evra vec izmedju 5 i 10 miliardi dolara za ceo sistem.
 
Нема потребе за нагађањима.Имам овде и доста тога о финансирању и СССР везе са тим није имао.Цена је вишеструко мања од твоје предпоставке.Но,доћићемо и до тога. Сигуран сам да ћете тада другачије размишљати.

Било би лепо када бисте читали оно што пише у документима из првог поста.Намерно сам из тог разлога одуговлачио са постављањем планова станица.Тамо сам поставио јасну табелу из које се види да би Београд по курсу из 2005 добио функционалну прву линију метроа дугу 5.9км са 8 станица (Меркатор - Теразије) за 568 милиона евра а то је планирано да се гради током 9 година. Додатна предност Београда у односу на искуства других градова који су започињали метро је то што би и такав "фртаљ" метроа постао основа јавног саобраћаја.

Ево још једном

picture24c.jpg
 
spatiotecte":1hub4z9j je napisao(la):
Ovo je bio De Lux projekat

Позната је прича да је и Мостарска петља критикована као ”де лукс пројекат”, потпуно непотребан Београду.
 
Управо тако. Ово није никакав де лукс пројекат а што се тиче паркинг места било би их укупно 2400 у склопу станица.

У осталом,шта ја пишем.Има табела и за то.

picture1rd.jpg



Ево још мало обавезне литературе

picture2bt.jpg


picture3uo.jpg


И ево овде потврде о ономе што сам у више наврата говорио о погубној 1982. години.Последња реченица

picture4xw.jpg
 
Bravo Delija! :kk: a i Francuzi i "Egis" će ti biti zahvalni mora da im je tamo pometnja od ovih projekata stanica, i da ih detaljno analiziraju, šta bi da sami projektuju a šta da našminkaju.. ;) u suštini ne zaboravi da im pošalješ na mejl u projektantski biro Ežisa..ko zna šta možda im još niko nije ništa dostavio.. :p a moram da priznam da su stanice veoma velike ,gledajući projekte ne možeš da ne ostaneš impresioniran.. :shok:
 
Delija":3ui5lieo je napisao(la):
Биће сутра поподне. :) Не замерите.Немам сад времена.

Иначе,није ово само студија.Ово у другом посту је идејни пројекат који је одговор на њу.

Homer Jay":3ui5lieo je napisao(la):
Uf, kod mene bi se ukrstali RM2 i RM4 :cool:

Nema asfalta, nema struje, nema vode, nema gasa, nema skole, nema obdanista, nema doma zdravlja,
ali zato dve linije regionalnog metroa, bato!

А да ли си се запитао да ли би свега тога било да су изграђене те две линије? ;)
Eee, u tom slučaju bi Boleč bio američki tip periferije sa velikim porodičnim kućama....cene kvadrata za višu srednju klasu......
A Grocka bi bila Mala Kalifornija. Uostalom, tako su je i zvali osamdesetih......
 
Primecuje da ovde nije planirano da prva linija metroa vodi direkt u centar u smislu trga republike i knez Mihajlove ulice jer prva linija bi imala stanice terazijska terasa i Skupstina.Kako to analizirate?
 
Pa koliko ti treba od terazija do kneza 5/10 min laganog hoda plan je stvarno impresivan kamo srece da smo poceli da nema povratka vec da se mora zavrsiti zapoceto mnogo bolje bilo :kafa:
 
vucko":2fvrkewi je napisao(la):
Primecuje da ovde nije planirano da prva linija metroa vodi direkt u centar u smislu trga republike i knez Mihajlove ulice jer prva linija bi imala stanice terazijska terasa i Skupstina.Kako to analizirate?

За разлику од Кнеза ако сиђеш на Теразијској Тераси на 100 метара од станице имаш аутобуске и тролејбусе линије које заједно покривају малтене све крајеве града.
 
vucko":3p5ok2lz je napisao(la):
Primecuje da ovde nije planirano da prva linija metroa vodi direkt u centar u smislu trga republike i knez Mihajlove ulice jer prva linija bi imala stanice terazijska terasa i Skupstina.Kako to analizirate?

Тако што су аутори овог пројекта схватили да једна линија не може да покрије цео центар. Доста рано у овој студији (ја сам је читао у оригиналу у Завичајној библиотеци) се установљава да је једини начин да се најужи центар правилно покрије метроом троугао станица Народна скупштина (”Дом”) - Трг Републике - Теразијска тераса. Једна линија може разумно да покрије само две од ове три станице. Ако кренеш са једне стране из Булевара К.А. а са друге стране из Булевара З.Ђ., и онда још схватиш да је Савском амфитеатру (највећем потенцијалу Београда) потребан нови мост, ово је логичан правац.

На пример, у ”белам” трамвају, Теразијска тераса није уопште покривена. Ако требаш да стигнеш, рецимо негде у околину троугла Теразије-Болница у Народног фронта-Зелени венац, у принципу тзв. прва линија ”белама” потпуно заобилази тај крај града, који је централан у граду.
 
Cena prve faze od 568 miliona € iz 2005 je u današnjem novcu 673,82 miliona €.
Cena cele stvari je 2005. bila 1.074 mil.€ a danas je to 1.274,09 miliona €

Za taj novac se dobijaju samo dve polu-linije koje najviše koriste žiteljima centra grada i severa NBG, a grad bi uključujući postojeće i planirane dugove bio zadužen preko DVE MILIJARDE €.

Mali broj forumaša se brine oko gluposti kako bi nešto platili, nego je stav metro über alles pa ne verujem da vam je ovo bitna informacija.
Ne verujem ni da vas mnogo brine što treba tokom 2012. da vratimo oko 52 miliona evra.




Delija":33ihvxqw je napisao(la):
Мислим да је бесмислено позивати се на величину државе.Од ње Београд је могао да добије само ћушке,што је био и један од разлога зашто је овај пројекат од животне важности за Београд (по мени и за Србију) стопиран


Ovaj plan nije bio u saglasnosti sa realnim stanjem u okolini, samim tim se ne može se oceniti kao dobar i zato nije realizovan.


U SFRJ je početkom 80-tih bila teška ekonomska situacija. Npr. bile su nestašice goriva, a postojali su i bonovi za gorivo


slika-137334-2011-04-1302537360-velika.jpg


Dug SFRJ od 3 milijarde $ 1979 je skočio na preko 19 milijardi 1990.


Malo je poznato da je Grad često umanjivao broj autobusa na ulicama jer nije bilo dovoljno novca za gorivo.
Grad je takođe morao da pozajmljuje novac od Republike i Federacija za dnevno funkcionisanje GSP i ostalih službi.


E sad zamislite da se vi borite sa problemom od koga pozajmiti novac za gorivo i onda Vam se pojavi neki lik i optužuje vas da ste tramvajski lobista i pravite zaveru protiv građana Beograda i nećete da date tričavih milijardu € za metro.



Zaboravljate, pravo značenje priča o veličini Branka Pešića.

Sećate se detalja kako je obradio Tita za Mostarsku petlju i autoput korz centar.
Znači Grad nije imao para, za suštinski mnogo jeftiniji projekat od metroa.
Federacija i Republika su 70tih i 80tih finasirale izgradnju BGD železničkog čvora, autoputa itd.

Te dve stavke i danas čine veliku prednost BGD-a u odnosu na Zagreb, koji nije u stanju ni danas to da uradi.





Ne zaboravite da je na kraju dana/života/mandata kreativnost i doprinos meri samo onim što je urađeno, a ne po lepoti i maštovitosti planova koji su neostvarivi jer ne postoji mogućnost da se finansiraju.

No, vratimo se dopadljivim dosetkama o zaveri protiv prelepih planova.



@Delija


Bez obzira na sve, SVAKA ČAST ZA POSTAVLJANJE PLANOVA! :kk:
 
nbumbic":1l6hhtc2 je napisao(la):
U današnjem novcu cena prve faze od 568 miliona € iz 2005 je danas 673,82 miliona €.
Cena cele stvari je 2005. bila 1.074 mil.€ a danas je to 1.274,09 miliona €

Za taj novac se dobijaju samo dve polu-linije koje najviše koriste žiteljima centra grada i severa NBG, a grad bi uključujući postojeće i planirane dugove bio zadužen preko DVE MILIJARDE €.


Ovaj plan nije bio u saglasnosti sa realnim stanjem u okolini, samim tim se ne može se oceniti kao dobar i zato nije realizovan.


U SFRJ je početkom 80-tih bila teška ekonomska situacija. Npr. bile su nestašice goriva, a postojali su i bonovi za gorivo




Dug SFRJ od 3 milijarde $ 1979 je skočio na preko 19 milijardi 1990.


Malo je poznato da je Grad često umanjivao broj autobusa na ulicama jer nije bilo dovoljno novca za gorivo.
Grad je takođe morao da pozajmljuje novac od Republike i Federacija za dnevno funkcionisanje GSP i ostalih službi.


E sad zamislite da se vi borite sa problemom od koga pozajmiti novac za gorivo i onda Vam se pojavi neki lik i optužuje vas da ste tramvajski lobista i pravite zaveru protiv građana Beograda i nećete da date tričavih milijardu € za metro.



Zaboravljate, pravo značenje priča o veličini Branka Pešića.

Sećate se detalja kako je obradio Tita za Mostarsku petlju i autoput korz centar.
Znači Grad nije imao para, za suštinski mnogo jeftiniji projekat od metroa.
Federacija i Republika su 70tih i 80tih finasirale izgradnju BGD železničkog čvora, autoputa itd.

Te dve stavke i danas čine veliku prednost BGD-a u odnosu na Zagreb, koji nije u stanju ni danas to da uradi.

Ne zaboravite da je na kraju dana/života/mandata kreativnost i doprinos meri samo onim što je urađeno, a ne po lepoti i maštovitosti planova koji su neostvarivi jer ne postoji mogućnost da se finansiraju.

+1 Upravo to nbumbic, zato kazem da jedina ekonomska osnova za izgradnju 5 metro linija i 4 regionalnih metro linija je bio dug Sovjetskog saveza prema Jugoslaviji jer nije bilo druge mogucnosti da se finansira toliko megalomanski projekat pa cak i da je federacija stala iza njega.

A taj plan metro-a je pao u vodu 1982 ne zato sto su se nasi politicari opredelili za tamvaj u 21vek vec zato sto je postojao strah da se druge republike bune sto pare od ruskog duga odu sve u Beograd.

Projekat "tramvajem u 21vek" je politicka farsa i samo je sluzio da maskira obustavljanje metro projekta. Da kazu da su "ipak" nesto uradili.

Mala uteha za Beogradjane i srecne ostale republike.
 
@nbumbic Не знам чему толики хајп око твог коментара ал ајде.А твоја прича о пребацивању у данашњи новац је само доказ најблаже речено глупости људи који су одлучивали о судбини овог града.Твоја прича уједно доказује и то да никад није касно али исто тако свака година потрошена на јефтине политичке поене или студије ради њих самих грађане дебело кошта а да би срљање у подземни трамвај коштало још више. А на крају бисмо добили ћорак.

А твоја констатација да се ради о половичним линијама које би служиле искључиво Београђанима у строгом центру града апсолутно не стоји.

Хтео сам да прича о парама дође на крају али сад си ме испровоцирао. :) Дакле,сви грађевински радови на скоро свим централним метро линијама би укупно коштали колико 1/7 једног од 25 Титових бункера и то по курсу динара из 1980 године по ком је 27.3 дин = 1$.Тачна цифра је 898.645.311 долара.

Када се расподели то на неких 15 година градње цифра је више него подношљива

У осталом,прича је сасвим сувишна поред чињенице да смо уместо функционалне метро линије која би била кичма целог града данас у х пута сиромашније време добили 3км булевара за врло сличну количину наших пара.

едит: Још нешто.Нико овде не каже да треба сутра све ово дословце прекопирати и кренути градњу.Ја ово пре свега постављам да увидите колико је погрешан приступ ових данашњих политичира и планера који су продали душу ђаволу за фотељу.
 
!980 je u svetu inace bila ogromna naftna kriza, ne samo kod nas. Ti bonovi nisu bili lokalna pojava samo u SFRJ. Cena sirove nafte je tada isto premasila 35 dolara za barel. Sve je nastalo kao problem energetske krize sredinom 1970. To je bacilo citav svet u recesiju ( sem nekih malih izuzetaka ). Evo istih takvih bonova za US iz 1979.

http://www.thebabylonproject.org/st....png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1309208590926

1982 godina je po mom verovanju savrsena godina da se pocne izgradnja metroa u Beogradu. Ne zaboravimo da je taj projekat tek u cetvrtoj zahtevao ulaganje od 568 mil eura ( preracunato ).

Ja samo jedno mogu da kazem, a to je. Delija od mene ( mozda ) neces dobiti plus jer si me sad bacio u jos veci bedak. Tvoji postovi samo pokazuju koliko su neki ljudi daleko gledali u buducnost i koliku su viziju imali po pitanju Beograda. Medjutim u nasoj napacenoj drzavi ( da ne kazem gradu ) je uvek tavorila grupa ogranicenih individua spremnih da u svakom pogledu sprece razvoj. Sile, pa ne znam ni sam kako da ih nazovem valjda, ogranicenosti i gluposti.
Jedva cekam da vidim sta ce novi projekat doneti, kako ce izgledati i koliko ce i od toga biti stvarno ostvareno.
 
Коле,само бих додао да се не ради о ограниченим људима.Напротив,у питању су људи са визијом који ево већ деценијама плански раде на уништавању Београда.Није метро једини пројекат који је стопиран.Чак је и током 90их било доста квалитетних пројеката јер се добронамерни део струке водио тиме да бар испланира нешто квалитетно уа боља времена када се већ у онаквим околностима није могло градити.

Него да наставим ја се станицама

Калиш и хотел у Рајићевој :)

picture1sf.jpg


Занимљив моменат - денивелација Париске која би се евентуално радила у некој другој фази како пише горе у тексту. Када би се ово реализовало морало би да се прилагоди археолошким открићима. Детаљно проучивши ову трасу повлачим мој коментар везан за сувишност станице код Калиша. :)

picture2bv.jpg


picture3fi.jpg


picture5cq.jpg


Овом приликом морам да се осврнем и мало на ваше гледање на све ово. Очигледно је да је пројекат тако осмишљен да све може да се ради у фазама укључујући чак и неке садржаје у склопу станица.Ви кад видите овај пројекат одмах причате о преамбициозности...Куда журите? Ми бар не идемо на изборне листе,нама не требају рокови а и биће генерација и после нас али зато ми једноставно немамо права да будемо тако кратковиди да робујемо трулим компросима јер се у овом тренутку нема пара за цео систем одједном што је колико видим главни аргумент "стручне комисије" за местимично подземни трамвај. То је тешка демагогија.Ни најбогатије земље света не могу цео метро( па ни ЛРТ) да ураде за тако кратко време.
 
Трг Републике

Станица је одлична.Предвиђена је веза са музејом,вероватно и Народним Позориштем,изложбени простор за археолошке ископине итд.Гаража би се такође радила у одвојеној фази.Прошле године сам радио неки семинарски на тему реконструкције позоришта и наишао сам на много занимљивих планова и ствари које се на тој локацији налазе.Углавном,ту је одувек планиран подземни простор.Ту је и укрштање са станицом регионалног метроа.

picture6hd.jpg


picture5roa.jpg


picture7od.jpg


picture8g.jpg


Славија :cool:

picture9p.jpg


picture10a.jpg


picture11ul.jpg


picture12fo.jpg
 
Delija jos jedan plus, samo tako nastavi :) A sad sto se ice plana i finansija. Svi ovi parking prostori, podzemni prolazi u vise nivoa itd, nije zbog toga sto je Maletin &co imao hir da pravi sve ultra,mega,giga, vec da bi se obezbedila finansijska sredstva. Jovin je jednom prilikom rekao da su imali za cilj, stavljanjem parkinga i naplacivanjem istog, i lokala u podzemne prolaze kao i njihovom prodajom ostvare znatan deo novca za izgradnju tih stanica, koje su inace najskuplja stavka u gradnji. Ja zaista nemam nameru da racunam koliko bi dobili para od toga, ali valjda su to i negde dokumentovali.
 
delija imaš li sve to u pdf-u da mi to skinemo pa da natenane čitamo da se ne mučimo preko foruma.
 
To za prikupljanje sredstava od iznajmljivanja parkinga i lokala je u potpunosti tacno .Delija samo tako nastavi do :pob: :gobb:
 
MilisaV":ks1c0hrb je napisao(la):
delija imaš li sve to u pdf-u da mi to skinemo pa da natenane čitamo da se ne mučimo preko foruma.

Имам у поинту све ово.Ово што сам до сада поставио је само делић онога што имам и видим да ми нема друге него да поставим цео фајл овде како бисте сагледали сав квалитет ове работе.Људи су тада заиста темељно приступили проблему.Сагледали су буквално све аспекте како би коначан производ био најквалитетнији могући.Прво су дефинисали све стандарде у пројектовању метроа,осврнули се на примере по Европи,анализирали све утицаје метроа на град,јасно дефинисали све постојеће системе као и разлику између подземног трамваја и метроа као и примену таквих система у односу на величину тј. потребе одређеног града . Ту је још доста тога везано за усвојени план,подужни пресеци целих траса...итд итд а то све на 360 страница.А ово није све,постоје још детаљнији планови прве етапе метроа.Мислим да је то идејни пројекат који је прошао сву процедуру у тадашњим институцијама и на жалост то немам код себе. Имао сам увид у делове тог пројекта али то је већ власништво дирекције и не бих имао права да га објавим таман и да га набавим. А питање је и за постављање овога да ли сам баш смео да га поделим са вама пошто знам да се ништа од овога није појавило на предавању тако да ћу морати да питам особу која ми је ово дала да ли смем цео фајл да поставим. Но,у сваком случају,мислим да је битно да кључне ствари буду постављене овде.

Да наставим са још неколико најинтересантнијих станица као и са техничком базом тј депоом

Прокоп

picture1alk.jpg


picture2aw.jpg


picture3ap.jpg


Аутокоманда

picture4gw.jpg


picture5ga.jpg


picture6te.jpg


Депо

picture7uq.jpg


И на крају, "А кол'ко то кошта" !?

picture8ts.jpg


picture10zx.jpg


picture11yq.jpg


picture12cz.jpg


picture13jo.jpg
 
Vrh