Šta je novo?

Žute trake

Jel ima mogucnosti za strujne uticnice u garazama bwr?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585245#p585245:35qbvzus je napisao(la):
vradovic » Sub Dec 01, 2018 2:38 am[/url]":35qbvzus]Ok onda od 2023. godine. Svakako se nadam sto pre!

Tj mislim da bi trebalo da se uradi ovako. Za sada pustati sva elektricna vozila da mogu da se voze zutom trakom. Zatim 2020 godine tamo gde ima tri trake (nbg) uvesti dve trake da su zute a svi koji imaju vozila na gorivo da se guzvaju u jednoj traci. Posle toga podici registraciju za vozila na gorivo znacajno. Povecati akcize, podici cenu parkinga po gradu (10 puta) a za elektricna vozila da bude besplatno. U svim garazama da onaj prvi nivo kod ulaza bude samo za elektricna vozila. Ukinuti registraciju za elektricna vozila ili barem da bude umanjena.

Zuta traka je idealan nacin da pocnu da se stimulisu elektricna vozila.

slazem se sa povecavanjem poreza i registracija za benzince i dizelase i smanjivanjem za EV, ali se ne slazem sa vremenskim rokom za to

a pogotovo se ne slazem sa tom pricom za zute trake, zuta traka treba da bude samo i iskljucivo za gradski saobracaj, bili oni elektricni na benzin, na mazut, na ugalj, na krv, nebitno, poenta zute trake je da olaksa ljudima koji se voze zajednicki busom dolazak do negde u odnosu na njihovu privatnu voznju, jer je voziti se autobusom daleko vise ekoloski nego da vozis elektricni auto, bilo kako ta struja proizvedena, jer svi nacini proizvodnje imaju svoje (ekoloske) mane
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585267#p585267:2l41zqkm je napisao(la):
direktor » 01 Dec 2018 10:05 am[/url]":2l41zqkm]Neka to uvedu tamo u amerikama prvo ...

Naravno da to vec postoji odavno! Ljudi misle o svezem vazduhu u gradu.
https://ww3.arb.ca.gov/msprog/carpool/carpool.htm

Trebali bi da pokrenemo inicijativu zabranu registracije automobila na gorivo od 2025te. Mozda da skupljamo potpise.
Jedan od kriterijuma bi bilo da se odmah puste u zutu traku el. vozila.
 
Oк, нек прво влада, министарства, државне институције, општине, комунална предузећа, јавна предузећа и остали што плаћају гориво из буџета набаве електроаутомобиле, прво за директоре, управнике, начелнике и сличне шефове. То би дугорочно допринело и буџету и екологији. А после, када се сва државна возила замене за електрична (мада сумњам да ће икада направити електрични ватрогасни камион, електрична војна возила, електричне грађевинске машине и сл.), онда држава има право да условљава грађане.
 
Sto da ne. Potrebna je inicijativa za tako nesto. Kupovina gradskih elektricnih autobusa je vec prvi korak Srbije u tom smeru.
Mi struje imamo pogotovo sad kad bude Djerdjap III pusten u rad a nafte i ne bas nesto. Tako da bi sto pre trebalo raditi u tom smeru.

Zato svaki stimulans pa i stimulans zute trake bi mogao mnogo da pomogne da krenemo u tom smeru.
 
A има ли логике да ти електробуси мењају тролејбусе који су погоњени на струју уместо аутобусе са сус моторима?

Moгли би старе Зијаче да преправимо у камионе за смеће.
Sevastapol-TG104.JPG
 
Мени је логичније да се електробуси уводе на потезима на којима је некада планирано ширење тролејбуса а да се садашњи систем тролејбуса не укида, барем не док време не покаже да ли су електробуси од њих уопште дугорочно ефикаснији и економски оправданији.

Не треба нам понављање грешке укидања и сакаћења трамвајског система због аутобуског што се на крају испоставило као економски трагичан потез.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=586246#p586246:9eq9e0g8 je napisao(la):
vradovic » Sre Dec 05, 2018 8:51 am[/url]":9eq9e0g8]Sto da ne. Potrebna je inicijativa za tako nesto. Kupovina gradskih elektricnih autobusa je vec prvi korak Srbije u tom smeru.
Mi struje imamo pogotovo sad kad bude Djerdjap III pusten u rad a nafte i ne bas nesto. Tako da bi sto pre trebalo raditi u tom smeru.

Zato svaki stimulans pa i stimulans zute trake bi mogao mnogo da pomogne da krenemo u tom smeru.

sve je to lepo, ali opet, zuta traka sluzi da da prednost kolektivnom prevozu u odnosu na privatni, a ne da stimulise ekologiju, postoje mnogo jednostavniji nacini za to, npr besplatna registracija za elektricne, besplatni punjaci...

kako god, drzavi se nimalo ne isplati da predjemo na EV jer kolko god je struja skupa to ne moze da se poredi sa tim oliko nam skidaju kozu kacizama na gorivo, nisu oni blesavi da im taj veliki doprinos budzetu/dzepu odjednom nestane, tako da dzabe se nadamo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585245#p585245:3n5iyncw je napisao(la):
vradovic » Sat Dec 01, 2018 1:38 am[/url]":3n5iyncw]Ok onda od 2023. godine. Svakako se nadam sto pre!

Tj mislim da bi trebalo da se uradi ovako. Za sada pustati sva elektricna vozila da mogu da se voze zutom trakom. Zatim 2020 godine tamo gde ima tri trake (nbg) uvesti dve trake da su zute a svi koji imaju vozila na gorivo da se guzvaju u jednoj traci. Posle toga podici registraciju za vozila na gorivo znacajno. Povecati akcize, podici cenu parkinga po gradu (10 puta) a za elektricna vozila da bude besplatno. U svim garazama da onaj prvi nivo kod ulaza bude samo za elektricna vozila. Ukinuti registraciju za elektricna vozila ili barem da bude umanjena.

Zuta traka je idealan nacin da pocnu da se stimulisu elektricna vozila.

i onda se probudis i shvatis da u srbiji postoji jedan javni punjac za elektricna vozila a da svaki cetvrti stanovnik zemlje zivi na granici siromastva.
ja sam, kako to ovde zovu, biciklisticki/zeleni terorista, ali ti si jednostavno izgubljen.

usotalom, dzabe elektricni automobil ako se sa kinezima gradi nova termoelektrana.

ovo za ukidanje registracije je solidan predlog, da se oroci na par godina, dok se zapravo ne poveca broj elektricnih automobila. takodje treba obezbediti 'gratis' ulaz u nacionalne parkove koji se naplacuje vozilima.
 
Čekajući tramvaj na stajalištu kod Abloka na raskrsnici Jurija Gagarina i Omladinskih brigada primetio sam da vozači nakon prolaska semafora u pravcu ka gradu naglo skreću. Čudno mi je bilo što nije u trećoj traci na semaforu dozvoljeno i pravo a ne samo levo kao što se vidi na fotografiji. Sve mi je bilo jasno kada sam video i setio se da su iscrtali žute trake pa vozači voze slalom a prirodni tok gde svako vozi jednostavno pravo je narušen.

IMG-20200528-192232.jpg
 
Na tom delu je potrebno samo da obeleže da se desna traka kroz raskrsnicu prestrojava u srednju, a srednja u levu, kao što je na više raskirnica u Jurija Gagarina slučaj i problem bi bio rešen. Zapravo upravo takvo je stanje u suprotnom smeru ka blokovima na istoj raskrsnici, ne znam zašto ga gradu nije.
Razlog za isto je pored žute trake postoji i uslovno uključenje iz Oml brigada...
 
Ima li nekih novosti povodom dozvole za elektricna vozila da se voze zutom trakom?
Bilo je nekih najava pa me interesuje zna li neko dokle se stiglo sa time.
 
Nista od tog za sad i ako dozvole bice krakog vremena ...
 
Dovoljno su obesmislili žute trake dozvoljavanjem Taxi vozila da ih koriste. Koji bi bio tačno smisao dozvoljavanja električnim vozilima da ih koriste? Klasno raslojavanje po saobraćajnim trakama? Toga nema ni u Indiji.
 
Нема у БГ толико електричних возила да би уопште и размишљали о овоме.
 
Ako se već razmišlja o tome, bolje da dozvole vožnju žutom trakom vozilima sa 2 ili više osoba u njima.

No šta to vredi kad se ni postojeće žute trake ne kontrolišu celom svojom dužinom.
 
Meni bi bas znacilo i to mi je presudno za odluku o kupovini el vozila u Srb ili ne.
Nadam se da ce uvesti. Takodje bi na autoputu trebali da uvedu da moze da se vozi zutom trakom ako je elektricno vozilo. To bi takodje bas znacilo stim da pomere zutu traku skroz u levo da bi moglo da se prolazi brze.
Takodje u tim "HOV" ili "Carpool lane" policija tolerise nesto malo brzu voznju od dozvoljene.
Pored toga omoguceno je da doniras policiji (tax deduction) i da dobijes zvezdicu koju nalepis pozadi na kola pa ako ides malo brze nece te cimati. Naravno sto vise zvezdica to vise gledaju kroz prste :)
http://www.wipsociology.org/2018/07/03/ ... -of-gifts/

U US na primer imaju dve trake za el vozila na 101 autoputu.
- jedna je za 2i vise osoba + elektricna vozila
- druga je samo za elektricna vozila
- 2 trake za ostala vozila gde je guzva PAKAO dok se u ove dve trake prolazi relativno ok.

Bilo bi lepo tako nesto da se uvede u Srbiji da se stimulisu elektricna vozila.
Pogotovo zutim trakama u gradu i na autoputu.

Evo je lista koju bi nas sobracajni institut trebao da izbacuje povremeno i da azurira.
To je lista dozvoljenih vozila koja mogu da idu zutom trakom bez ogranicenja.
https://ww2.arb.ca.gov/eligible-carpool-sticker-list

A da bi olaksali policiji ovakva nalepnica mora da se nalepi na automobil i to na vidljiva mesta!
https://ww2.arb.ca.gov/our-work/program ... l-stickers
 
На аутопуту нема жуте траке већ постоји зауставна трака и вожња истом је изузетно опасна и забрањена с разлогом, пошто би иста довела до налетања на потенцијално заустављено возило жутој траци што би могло да буде и фатално.
 
Po meni trake na autoputu treba rasporediti drugacije.
https://www.youtube.com/watch?v=nTanznCZwos

Jedna puna linija oznacena da tu idu samo elektricna vozila ili 2+ putnika.
Predjes u tu traku i 50.000 dinara kazna.

Po gradu samo elektricna vozila zutim trakama jer treba vrsiti stimulans da ljudi kupuju elektricna vozila.
 
Ми једва имамо и ове три траке, брзу за претицање, спору и зауставну, немамо места за траку за електрична возила. Нити их има толико у земљи да би им се правили уступци. А олакшице би могле да буду финансијске природе, свакако треба подстицати еколошке видове превоза. Ако се не варам, влада је добила пре доста година електричне аутомобиле од Јапана, а за сада највише електричних возила имају ГСП (електробуси и они мањи тзв. Врапци), па комунална предузећа (чистоћа, зеленило, БГ пут и БГ тврђава). Сматраш ли и тролејбусе електричним возилима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750989#p750989:3pnbho60 je napisao(la):
Дошљак » 24 Jun 2020 01:38 am[/url]":3pnbho60]Ми једва имамо и ове три траке, брзу за претицање, спору и зауставну, немамо места за траку за електрична возила. Нити их има толико у земљи да би им се правили уступци. А олакшице би могле да буду финансијске природе, свакако треба подстицати еколошке видове превоза. Ако се не варам, влада је добила пре доста година електричне аутомобиле од Јапана, а за сада највише електричних возила имају ГСП (електробуси и они мањи тзв. Врапци), па комунална предузећа (чистоћа, зеленило, БГ пут и БГ тврђава). Сматраш ли и тролејбусе електричним возилима?

Trolebuse bit rebalo izbaciti iz upotrebe. Sa onim kablovima i zicama poruznjavaju grad! Trebalo bi uzimati elektricne buseve i eventualno neke turisticke fancy tramvaje a ne za masovnu upotrebu.

Vec postoje stimulacije 5000e za el vozila. Ipak zuta traka je presudna.

Po meni ceo siri centar grada ofarbati SVE trake u zuto i dozvoliti elektricnim vozilima, gradski prevoz (samo elektricni) i sluzbena vozila (samo elektricna). Svi ostali da ne mogu da udju ni taksisti sa krs vozilima ako imaju elektricna onda da. Na taj nacin bi definitivno stimulisali ljude da prelaze na elektricna vozila. Na primer zamisli da od Slavije ka Terazijama budu sve trake obojene u zuto.

Naravno svuda dodati i sire trake za bicikle i gotovo sve bi se resilo.
 
Beograd ima mnogo većih problema koje ruže grad od trolejbuske mreže. Iskreno ne vidim zašto ste vi naprednjaci toliko opčinjeni električnim autobusima . To je još uvek prilično nesigurna tehnologija i ima problema sa brdovitim terenom kojim Beograd obiluje.
 
Мислим да имамо посла са тролом.
 
Električni autobus je električno vozilo, a trolejbus nije. :roll:
Neki se baš iz petnih žila upinju da proteraju trole.
 
Vrh