Šta je novo?

Žute trake

zidar

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2010.
Poruke
2.079
Pohvaljen
3.034
68_zuti-bus-logo.png
 
Kako optimizovati autobuski saobracaj u Beogradu?

Kako ga uciniti brzim i pouzdanim?

Zuta traka je resenje ali nije dovoljna, potrebno je da autobuska trasa ide ISKLJUCIVO zutom trakom!

Predlazem vam da pokusamo da osmislimo mrezu linija koje bi koristile samo zute trake odnosno ulice u kojima je moguce napraviti iste.

@Arnorian je napravio mapu ulica sa profilima 2+2 i vise, ona ce nam sluziti kao osnova za rad

68_profil-ulica.jpg

Pravila igre su sledeca:

1- maksimum 10 linija

2- duzina linije maksimum 10 km (koristite google get directions za merenje)

3- 95 % trase u ulicama 2+2 ili sirim

evo i podloge za rad:

68_zuti-bus-podloga.jpg

Od svih crteza izabracemo 10 najboljih linija i sastaviti projekat optimizacije autobusa.
 
Evo mog prvog pokusaja:

Ž1: Kej oslobođenja - Brankov most - tunel - Trg - Terazije - Vukov spomenik
(svi se slazu da je to glavni pravac u gradu, hoce metro tuda da vuku a nemamo ni obicnu autobusku liniu na toj trasi)

Ž2: Blok 45 - Z.st. NBGD - Arena - Brankov Most - Tunel - 29. Novembra - Omladinski stadion (blago izmenjena i skracena 95.)

Ž3: Kej oslobođenja - Z.st. NBGD - Gazela - Ustanička (izmenjena i skracena 17.)

Ž4: Opština NBGD - Arena - Gazela - Autokomanda - Trošarina (veza Vozdovca i NBGD, komplementarna sa 9.)

Ž5: Kej oslobođenja - Arena - most na Adi - Banovo brdo - Zarkovo - Cerak (okretnica na BB, Zarkovu ili Ceraku, gde se nadje mesta)

Ž6: Gornji grad - Blok 45 (skracena 73.)

Ž7: Cerak - Padina - Kneza Milosa - Trg Republike (direktna veza Zarkova i centra)

Ž8: Trošarina - Bulevar JNA - Slavija - Trg - 29. Novembra - Omladinski stadion (neophodni dodatak 9. kada se izgradi naselje Stepa Stepanovic, atraktivno presedanje iz Rakovice i Banjice)

Ž9: Ustanička - Slavija - Trg - Dorćol (sadasnja 31. eventualno produzena do Dorcola)

Ž10: Vukov spomenik - Cvetko - Konjarnik - Medak - Jerkovic - Kumodraž 2 (veza Bulevar-Vozdovac, rasterecuje mucenu 50.)

68_zuti-bus-zidar0.png



Na 10 ovakvih linija postavimo 93 japanska (zuta :) ) zglobna autobusa i dobijamo osovinu gradskog prevoza koja opsluzuje preko pola stanovnistva sa maksimum jednim presedanjem (bezbolnim jer je takt jak i pouzdan)

A onaj ko kaze da ljudi nisu navikli na presedanja i da nece hteti, neka prvo objasni zasto na najbitnijem pravcu Zemun-Opstina-Trg-Vuk ne postoji autobuska veza bez presedanja.
 
zidar cela rakovica ne postoji u planu jer nema ulica sa dve trake ka rakovici.

mislim da je to veliki minus planu žuta traka=žuti bus.

linija 23 je trenutno jedna od osnovnih linija gradskog saobraća i ona ili neka njena izmenjena verzija mora postojati u planu žuta traka pa makar i ako nema zasebnu žutu traku.
 
[highlight=#000000] Zute linije [/highlight] ne iskljucuju niti zamenjuju ostale linije, one su podsistem u prevozu nalik tramvajima. Gradski prevoz je kombinacija nekoliko komplementarnih mreza od kojih neke mogu bitno da se poboljsaju.

Pouzdana mreza:
- BG:voz

Mreza koja moze postati pouzdana:
[highlight=#000000] - Zuti bus [/highlight]
- tramvaji (uz optimizaciju kojom se bavimo na drugoj temi)

Ostale mreze (manje vise pouzdane zavisno od trase i guzve u saobracaju):
- Autobusi
- lokalni autobusi (87, 57...)
- Trolejbusi (iako dobar deo moze da ide zutom trakom)
- Prigradski autobusi

Poenta projekta [highlight=#000000] "zuti bus" [/highlight] je da sa postojecom infrastrukturom napravimo novi pouzdani podsistem koji ce uz bg:voz i optimizovanu tramvajsku mrezu ("brzi tramvaj") ciniti okosnicu gradskog prevoza.

Glavna prednost novog sistema je sto su ulaganja ravna nuli i moze da se uspostavi za par dana, autobuse vec imamo, ulice imamo, treba samo malo zute farbe :D a ucinak bi bio ogroman i vidljiv odmah.

Ako ne moze cela mreza odmah da se postavi (nedostatak vozila ili volje) mogu barem 2-3 linije za primer pa kada se pokazu njihova efikasnost i pouzdanost ostale ce slediti.

Nazalost nemamo dovljno sirokih ulica u gradu te neka naselja ne mogu biti ukljucena u plan (Vidikovac, Rakovica, Banjica...) ta naselja ce naravno i dalje imati svoje dosadasnje autobuske linije, mozda neke budu izmenjene ili skracene, ali i mogucnost presedanja na [highlight=#000000] Zutu mrezu [/highlight].

[highlight=#000000] Zuta mreza [/highlight] ne ukida 50. ili 23. vec je komplementarna sa njima i nudi nove mogucnosti.

- - -

moj izbor linija na crtezu je samo prvi pokusaj, nisam iskoristio sve zute trake niti vezao sve krajeve grada koji mogu biti povezani (Bezanijska kosa, Visnjicka...), pokusajte i vi pa da vidimo koje su linije najpotrebnije i najefikasnije.

Kao i uvek, najbolji rezultat se postigne kada sto vise nas crta i komentarise crteze.
 
[highlight=black]ZUTA LINIJA 1[/highlight]

Kandidat za najoptereceniju liniju od svih. Postavlja se pitanje kuda tacno vuci ovu liniju: namecu se nekoliko resenja.

Resenje 1: sistem najmanje cimanja

U sustini trasa kroz grad prati 74. koja je isla za vreme rekonstrukcije Gazele.

zl1-varijanta-1.png

Moguci problemi na trasi: polazak sa zemuna (zbog sitnih ulica oko same okretnice). Standardno zagusenje na prilazu mostu itd (tu se ne moze nista :p), tunel nema zutu traku, izlazak iz tunela u decansku.

Liniju sam produzio do Omladinskog preko Ruzveltove) da bi ispunila 10 km. Inace moze i do Vuka bez problema

Resenje 2: ukljucuje i Trg, okrece oko Balkana

modifikacija-oko-balkana.png

(ostatak linije je prakticno isti)

Sacometrijska procena: optimimisticni gubitak na okretanje iznosi oko 5 minuta, pesimisticni ne mislim vise od 12.
Dobijaju se dva nova stajalista: Dom Omladine (tamo gde staje 16) i trg republike (kod staklenca).

oko-staklenca-1.png

Problemi: kuda tacno provesti liniju, pre svega povratni smer?

Ako se iz bulevara u smeru ka gradu autobusi ponovo krecu Decanskom, nema smisla da nastave da okrenu oko Staklenca; u tom slucaju bi oba smera isla istom stranom, sto bi izazvalo klasterfak tako epskih razmera da liniju skoro vredi provesti tuda :lol:

Resenja:

1) U kontra smeru preskociti Trg (mnogo lose, mada moze u slucaju zastoja i ludila kada dispecer naredi).
2) U kontra smeru preskociti DOB i vratiti liniju onom ulicom gde ide 26 i kompanija, zatim napravi krug oko staklenca u kontra smeru i vrati se trasom 16ice

Smer NBG -VUK:
modifikacija-terazije-sa.png


Smer VUK - NBG:
modifikacija-terazije-u-.png

Problem moze biti i asimetricnost linije, tako da sam smislio i simetricno resenje:

Smer NBG -VUK:
trg-i-terazije-1.png


Smer VUK - NBG:
modifikacija-terazije.png

Zidar je svojevremeno bio predlozio i resenje sa prolaskom kroz Prizrensku, ali to ostavljam njemu da objasni :D

Dajte sad komentare!
 
@b_tuta
[highlight=black]ZUTA LINIJA 1[/highlight]

Bas tako kao sto rekoh (i nacrtah gore) preko Tunela, Trga i Terazija u oba smera.

Stanice Zeleni venac, Trg i Terazije u oba smera, rasporedjena guzva na 3 stanice i laka presedanja na bilo koju drugu liniju.

Ionako broj 1 nije iskoriscen u numeraciji a postavicemo je pre nego sto i pocne kopanje metroa :D


Liniju sam terao kroz Goce Delcevu i Bulevar Nikole Tesle kako bih izbegao usko grlo u Aleksandra Dubceka.

Okretnica kod Vuka moze da bude oko parka, ili cak da se linija produzi do Cvetka ali onda ne postuje pravilo broj 2 maksimum 10km
 
@zidar

Mislis na ono suzenje kod Duvanske industrije? U tom slucaju postoje dve opcije: ili Goce Delceva, ili ulica iznad (prema Zemunu) - Dzona Kenedija.

Problem u Goce Delceva je sto je - i pored sto je siroka ulica, ima dosta sveta koji se tu parkira bukvalno svuda, pre svega zbog MegaFaksa i zbog raznih brzih hrana koje su tu nastale (u onom nizu lokala sa obe ulice).

Problem je sto i kroz Dubceka i kroz Karadjordjevu prolazi ne bas mali broj linija. Treba videti kuda tacno da se provuce da ne nastane prezasicenje (ako autobusi ove linije budu stvarno isli na 2-3 minuta).
 
Подржавам добру вољу и ентузијазам да се нешто паметно уради, нарочито са нечим што већ имамо, и што не захтева претеране инвестиције. Ипак, имам низ примедби на предлог решења. То не треба да ниподашта целу идеју, већ да утиче на бољу разраду и прилагођавање.

1) преклапање са трамвајским коридорима је лоша пракса, где су проблеми најизраженији у Пожешкој и између Ветеринарског факултета и Славије. Тамо где већ имамо трамвај, ефектнији пројекат је унапредити трамвај него унапредити аутобус. Систем централног диспеерског управљања и сигналног приоритета има знатно већу оправданост код трамвајског него код аутобуског саобраћаја. Капацитет зглобног аутобуса је око 120 путника, а дупле Катице 300 путника (капацитет који се рачуна при изради реда вожње). Ефекти у енергетској ефикасности и мањем потребном броју радника су још већи у корист трамваја, тако да унапређења треба уводити по приоритету на одређеном коридору.

Могући су и двозглобни аутобуси и тролејбуси, нешто већег капацитета, али они захтевају посебне услове: нема левих скретања заједно са аутомобилима, престројавања, кружних токова на траси, не сме бити стрмијих успона, траса мора бити таква да се возила никада не заустављају у раскрсници ни једним својим делом. Оваква возила, наравно, захтевају посебне дозволе, ограничен је избор произвођача и могућност употребе у граду.

2) Не треба се стидети предлагати проширивање путева тамо где је то једноставно, ради жуте траке. Типичан пример је Борска, која може бити врло лако проширена од Бањице до Максија на Канаревом брду.
3) На коридору аутопута није пожељно користити зауставну траку. Разлог је што се сва укључења на и искључења са аутопута одвијају са десне стране. Ту веома често долази до конфликата (у саобраћајном смислу), а возачи који се укључују на аутопут врло радо користе зауставну траку када су велике гужве.

Моја сугестија је да се користи средина аутопута између Аутокоманде и Арене, а да се тај део аутопута деградира на пут резервисан за саобраћај моторних возила. То решење би подразумевало изградњу прилазних рампи код Аутокоманде и Арене. Та траса би била непогодна за ЛШС решења, због мостовских конструкција од Мостара до Сава Центра. На тој деоници би аутобус требало да се креће левом страном, стајалишта острвска, и то Арена, Сава Центар, Мостар, Клинички Центар, Франш. Питање даљег простирања линија на исток и запад остављам отвореним. На истоку сугеришем да се рампа прикључује на Устаничку, и да 18 иде преко Устаничке и Плавог моста на Браће Јерковић и евентуално Трошарину.
4)Оних "5%" што не иде жутом су углавном хронично загушене улице. Ту се у великој мери ниподаштава ефекат остатка трасе.
5) Прескочена су нека велика насеља која немају трамваје. Ту мислим на Бежанијску косу, која има услове за "Жутаће", Миријево преко Вишњичког и Миријевског булевара.
6) На семафорима у Београду су углавном периоди 1,5 или 2 минута. Када се на то дода и фактор возач извршење реда вожње фреквентне линије постаје доста непоуздано. Најмање последице су на линијама попут 75, које се највише пуне у близини терминуса, али код линија са великом изменом путника последице су израженије. Ту опет боље пролазимо са трамвајем тамо где га имамо.
7) Многе улице које су 1+1, 2+2, 3+3 никада немају загушења нити успорен саобраћај, тако да у њима жута трака не остварује никакав ефекат. Штета је прикинути "жутог" пред улицом 1+1 у којој никада нема проблема у саобраћају.

Такође, не треба скакати са приче на причу. Још нисмо разрадили ни трамвај. А приче о аутобусу и трамвају никако не треба одвајати као засебне и супротстављати. Много проблема је ту слично. А треба разматрати и "жути тролејбус" уместо "жутог аутобуса" на неким трасама, због екологије, буке и атрактивности тролејбуса у односу на аутобус.
 
karlo

o tačkama 1. i 7. sam takođe razmišljao i došao do istog zaključka.
 
Karlo del Ponte":35w2336q je napisao(la):
Подржавам добру вољу и ентузијазам да се нешто паметно уради, нарочито са нечим што већ имамо, и што не захтева претеране инвестиције.

bas tako :kk:

1) преклапање са трамвајским коридорима је лоша пракса

vec znas da se slazem sa tobom da tramvaj ima daleko veci potencijal od autobusa ali dok ne sredimo tramvajsku mrezu i dok ljudi ne budu mogli da se uvere da je pouzdana i promene negativno misljenje o tramvajima nije na odmet da poboljsamo autobuse :)
naravno to ne treba da bude na ustrb tramvaja, mozda na nekim trasama sistemi mogu da se preklope a na drugim nema prostora. Ja sam nacrtao 10 mogucih linija, ne znaci da su najbolje, svako neka smisli svoje pa cemo da odaberemo najefikasnije.

Bus ne mora da ide recimo kroz Pozesku vec iskljucivo preko Padine ali je zato tesko zaobici bul. JNA od Autokomande do Slavije. Kada bude prosiren na 2+2 + dupla bastica (sto je predvidjeno) mozemo da napravimo 1+1 + dupla zuta + dupla tramvajska bastica :D


2) Не треба се стидети предлагати проширивање путева тамо где је то једноставно, ради жуте траке.

slazem se ali se plasim da time projekat ne bude sasvim jasan to jest da postane podlozan lakim kritikama.
Mislim da ce biti mnogo jasniji i efektiniji ako se oslanja iskljucivo na postojece kapacitete, a kada zazivi i pokaze se pouzdanim i efikasnim bice primer kako dalje treba siriti ulice i praviti zute trake.

Projekat koji kosta samo par litara farbe je tesko odbaciti :cool: a nateracemo nadlezne da na njega reaguju.

Моја сугестија је да се користи средина аутопута између Аутокоманде и Арене,[...]То решење би подразумевало изградњу прилазних рампи код Аутокоманде и Арене.

isto kao i gore ^^^, ajde da probamo da damo resenje koje ne kosta nista.


4)Оних "5%" што не иде жутом су углавном хронично загушене улице.

Tih 5% je moj mali ustup u pravilima, bolje bi bilo da je 100% ali sumnjam da cemo uspeti da dobijemo zutu traku u tunelu :rolleyes:

5) Прескочена су нека велика насеља која немају трамваје. Ту мислим на Бежанијску косу, која има услове за "Жутаће", Миријево преко Вишњичког и Миријевског булевара.

Kao sto rekoh, moj plan je samo prvi pokusaj, nastavite dalje :)
Bezanijsku Kosu je lako vezati, ima puno varijanti, zato sam je i preskocio. Mirijevo je malo teze uz postovanje sva tri pravila :rolleyes: .

6) На семафорима у Београду су углавном периоди 1,5 или 2 минута. Када се на то дода и фактор возач извршење реда вожње фреквентне линије постаје доста непоуздано.

zuta traka tu pomaze

7) Многе улице које су 1+1, 2+2, 3+3 никада немају загушења нити успорен саобраћај, тако да у њима жута трака не остварује никакав ефекат. Штета је прикинути "жутог" пред улицом 1+1 у којој никада нема проблема у саобраћају.

Zuti bus/zuta traka je stvar principa, slike, pouzdani prevoz koji ne moze da se zaglavi u inace prohodnoj 1+1 ulici gde se zadesio kamion i blokirao saobracaj. Akoo treba 20 min od tacke A do tacke B uvek ce biti tako. Ako je takt 4 min uvek ce biti takav i nece biti "autobuskih vozova" i dugih cekanja izmedju njih. Presedanja time postaju laka i bezbolna.

Nije steta prekinuti zutu liniju na kraju zute trake, bas naprotiv. Neka druga linija moze slobodno da ide dalje, ali nece biti zuta.
Mozemo gledati na zuti bus kao na metro a na ostale buseve kao na LRT :D

Такође, не треба скакати са приче на причу. Још нисмо разрадили ни трамвај. А приче о аутобусу и трамвају никако не треба одвајати као засебне и супротстављати. Много проблема је ту слично.

Sve je to jedna ista prica o reorganizaciji saobracaja samo sa odvojenim poglavljima:
- BG:voz (nove linije, produzeci i presedanja)
- Tramvaji (nagazni semafori, pomeranje perona, izmestanje trase, resavanje trgova, reorganizacija linija)
- Zuti Bus (pouzdani autobuski podsistem)
- Prigradski busevi (lokalne linije do preifernih cvorova, ekspres linije do Usca)

Volim kada projekti imaju ime, lakse se razumeju, informativni sistem za prevoz smo recimo nazvali "BES", reorganizacija prevoza neka bude:

GSP 2.0

:vops:

imamo jos nepuna 2 meseca fore do Miksera...
 
Da li okretnice mogu da prime autobuse?Gde ce na Keju stati jos 3 linije,a da ne pricam o ostalim okretnicama?
 
@zidar

Moj predlog je da linije: Blok45-Omladinski stadion i Trosarina-Omladinski stadion, produzis Visnjickim putem ka Visnjici ili Mirijevskim bulevarom do mMirijeva. Time bi se rasteretio ionako prebukiran terminus Omladinski stadion, a povezao bi udaljene delove grada( npr: Trosarina-Visnjica i Blok 45-Mirijevo 4)
 
Ljudi, hajde neka neko zaokruzi na mapi gde su cepovi sa suzenjem! Naravno, ne mora sve, ali bar napisite gde mislite da moze da nastane frka pa cu ih ja naci.

@Chinaski

Mozda bi bilo bolje kada bi se napravila po jedna linija koja bi vukla sve do Vuka. Zato sto kod Vuka ima presedanje za Centar, za NBG, za Autokomandu i nize, i slicno. Mnogo mi se svidja ideja da Vuk, ako je ikako moguce postane jedno tako cvoriste - nekako je u isto vreme i dovoljno blizu centru, a opet dovoljno daleko od njega. Naravno, dnevne karte, eh te dnevne karte :rolleyes:
 
Mene termin "žuta traka" asocira na trake koje su morali da nose Jevreji za vreme 2. svetskog rata.
Ima li neki bolji naziv?
 
,,Nazovi me i ćupom , samo me nemoj razbiti ,, :vops:
 
Nikola '93":2lkf1t7p je napisao(la):
Da li okretnice mogu da prime autobuse?Gde ce na Keju stati jos 3 linije,a da ne pricam o ostalim okretnicama?

Kako koje, neke mogu, na nekim je tesno, na nekim ne moze. Resenja treba traziti u pravljenju novih okretnica, stvaranju novih okretanja oko bloka zgrada tipa 26. na Dorcolu i reorganizaciji ostalih linija kako bi se oslobodio prostor.

Na Keju recimo ima mesta komotno duz parka (200m), tu mi je delovalo najprakticnije za okretanje linija da ne bi ulazile u Glavnu koja se kod robne kuce suzava u 2+1 te ne mozemo da imamo zutu traku, svako drugo resenje dobrodoslo je :kk:

Henry_Chinasky":2lkf1t7p je napisao(la):
@zidar
Moj predlog je da linije: Blok45-Omladinski stadion i Trosarina-Omladinski stadion, produzis Visnjickim putem ka Visnjici ili Mirijevskim bulevarom do mMirijeva. Time bi se rasteretio ionako prebukiran terminus Omladinski stadion, a povezao bi udaljene delove grada( npr: Trosarina-Visnjica i Blok 45-Mirijevo 4)

Ocekujem crtez :dil:
Ne moraju linije da se produzavaju, mogu da se osmisle nove (tipa Usce-depo Karaburma), ali moraju da se postuju sva 3 pravila (max 10 linija, max 10 km, 95% zuta traka) :)

djole":2lkf1t7p je napisao(la):
Mene termin "žuta traka" asocira na trake koje su morali da nose Jevreji za vreme 2. svetskog rata.
Ima li neki bolji naziv?
Iznenadjujuca asocijacija.
Jevrejima je na teritoriji 3. rajha i u okupiranoj Evropi od avgusta 1941. nametnuto nosenje zute zvezde, pre toga jeste bilo raznolikih obelezja, zute trake, bele trake, ali zvezda je zapamcena kao simbol segregacije.

Mene "zuta traka" prvenstveno asocira na saobracajne trake rezervisane za vozila gradskog prevoza i hitnih sluzbi.
Ako zaista mislis da naziv nije dobar slobodno predlozi bolji.

Uz to mozda nas i ambasada Arube pozove na gostovanje zbog vrednovanja simbola drzave :D
images
 
Znam da na vukovom spomeniku okrece autobus. Mene, medjutim, zanima koloko autobusa tacno moze da tamo okrece. Posto treba najmanje 3.
 
Malo je "off topic", možda je više za novu temu... ne znam, ocenite :gobb:

SLAVIJA BEZ AUTOBUSA (30, 39, 42, 47, 59)

Postojeće stanje: autobusi sa spomenutih linija voze prazni oko Slavije, vraćaju se u Bulevar Oslobođenja (do Hrama), skreću desno u Tiršovu pa opet desno u Katićevu, na terminus Slavija /Birčaninova/.

Problem: gube vreme i prave gužvu u kružnom toku na Slaviji.

VARIJANTA 1: Rešenje za 0 €:
Na semaforu pre stajališta "Karađorđev Park" (Hram), desno u Pasterovu, levo u Nebojšinu (tu bi za spomenute linije bilo stajalište "Karađorđev Park"), zatim pravo u Tiršovu i desno u Katićevu do terminusa.

Postojeće ulazno stajalište postaje izlazno i mesto gde vozila čekaju vreme polaska. Prijem putnika bi se obavljao u Birčaninovoj, na mestu gde je bio i pre.

VARIJANTA 2: Rešenje za malo €:
Varijanta 1 + proširivanje kolovoza u Nebojšinoj (zbog novog stajališta) i proširivanje kolovoza u Birčaninovoj (time dobijamo dva paralelna stajališta, rešenje poput onog na okretnici Laste u Šumicama).

Mane: 100 metara pešačenja do Slavije; malo prostora za stajalište u Nebojšinoj i malo prostora za prijem putnika u Birčaninovoj (u varijanti 2 ovog problema nema) ;

Prednosti: vozila sa ovih linija ne prave gužvu u kružnom toku na Slaviji i štede vreme poluobrta a time postaju pouzdanije; Razdvajanje stajališta prolaznih linija (9, 10, 14, 31, 33, 48, 78) od onih koje završavaju na Slaviji, odnosno: jednostavnije za snalaženje + nema više gužve i čekanja vozila da uđu u stanicu; Nema gužve ni na stajalištu "Slavija /Bulevar Oslobođenja/"; Mogućnost skretanja u Pasterovu i kada je crveno svetlo semafora; Proširivanjem kolovoza na dva mesta u dužini od 50 metara otklanja se mogućnost stvaranja gužve na novoj deonici;

P.S. Ne znam da crtam, evo vizuelizacije uz pomoć Google Maps-a
 
Зашто не би постојеће улазно место у Катићевој истовремено било и излазно и улазно, без оптерећивања Бирчанинове?
 
Samo bez Ž1, 2, 3....

Zašto ne uvesti Express i Limited stop, mada je najbolji LIMITED EXP?

DSC_0858a.jpg


Zašto da ubrzavaš za nekoliko km/h (srednja brzina) ove spore puževe kad je bolje ubrzati za 10km/h sve glavne pravce. Bolje bi bili povezani udaljeni pravci. Ideš lokalom pa presedneš na LIMITED EXP, pretrčiš preko mosta a onda opet na lokal.

Kad ovo sklopiš u jedinstveni sistem sa generalno bržim tramvajima koji inače imaju veći kapacitet od autobusa može lakše da se diše. Kada ti to postane feeder za metro onda dobiješ sistemčić za milionaš ko bombona.

Beograd se još uvek ponaša kao stohiljadaš umesto milionaš. Nema ni LIMITED, ni EXP ni LIMITED EXP, samo LOCAL kao da je 2x2km u prečniku. Jedini EXP jeste 706 a na njemu ne piše EXP. 706E ima oznaku E a zapravo je skraćen 706. Pa čoveče i Batajnica ima dovoljno veliku površinu da opravdava LIMITED makar u špicu da bi se ubrzao transfer na BG:Voz. Ekspresi nisu toliko ekonomični jer prevoze manje putnika na veću udaljenost ali imaju manje kočenja/ubrzavanja tako da to do nekle ublažava potrošnju goriva i habanje sistema.

Uvođenje makar LIMITED autobusa za transfer na GŽ treba ozbiljno uzeti u obzir što pre. LIMITED plus žuta traka mi nekako ide, običan na žutoj traci neće nešto ekstra ubrzati vreme putovanja posebno za dalje relacije jer ne ide svugde tramvaj a još nemamom metro, onaj pravi metro. Ako ljudi pre stignu do GŽ više će je koristiti. Autobuski feeder treba da bude što efikasniji. Žuta traka-žuti bus može dobro da pomogne razvoju Gradske Železnice.
 
492007.jpg

Kad je ukinuta zuta traka u gornjem djelu bulevara ako sam potrefio lokacijubslika sa gspforuma
 
Da.ovo bi trebalo da je stanica kod stare okretnice pre ustanicke.
 
Vrh