Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

I neki novinar će to ga možda pita, a Vesić će reći da niko neće da nastrada zbog metar-dva preklapanja, pa će novinar da bude uporan i da kaže da se tako direktno krši zakon, a Vesić će da kaže da je novinar mrzitelj Beograda kojeg su poslali Đilas, Jeremić i Obradović koji su pokrali novac Beograđana...
 
Ah, najzad render. Svaka čast Zeks.

Samo par komentara za eventualno poboljšanje.

Najbitnije je nekoliko tački gledišta sa šetališta, malo izvan ali ipak blizu ose i nešto malo više izvan ose žičare, jer bi nju daleko najveći broj ljudi gledao baš sa šetališta i pri baš takvim uglovima u odnosu na nju, pri čemu ona upravo odatle i najviše smeta pogledu. Ovde tih tački gledišta sa šetališta nema, a baš će sa njih biti vidljiv, za jedan vidikovac prilično apsurdan i depresivan prizor niza gondola koje su uzdižu prvo naviše jedna na drugoj, sve do vrha stuba na okretnici, pa onda se prividno sve manje i manje spuštaju naniže, niz luk kabla koji se odatle vidi pod veoma malim uglom. Otprlike ovako, samo što je ovde u prvoj slici tačka gledišta previše niska:

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
Takođe, drveća neće biti ni na tramvajskoj okretnici, ni duž gole "brazde" u parku preko Save, široke 50 metara. Što će se dobro videti ako se gleda niz brazdu sa centralnog dela vidikovca. Kabine su veće od ovih (10-35 ljudi, 4 metra ?) i biće ih više (na svakih 57 m po jedna za svaki od dva kabla, tj na 28m prosečno kad se vide oba zajedno sa strane)

Sem toga izlaz iz brda, tj stanica žičare, nije pored zgrade nego mnogo više u levo, baš na sredini zelene padine, gde najviše upada u oči i najviše smeta. Tj. ovde (klik za veću rezoluciju). Krov stanice se, od ovde osuđenog na uništenje zidića za sedenje, pruža oko 25 metara po dubini slike, ka nama, i nekih je 0,5 metara ispod nivoa šetališta:

 
Jedna veoma lepa i veoma rečita slika kao potsetnik na tradiciju i izuzetan značaj ovog prostora. 1914. godina. Pre 105 godina, ovo isto šetalište, koje oni žele da raskopaju, i isti borovi na istom mestu, koje su delom posekli. Evo ko ga je "zaradio" i čiju imovinu sada arče.

Pogledajte prilog 3
Plan iz 1915. Sa istim polukružnim vidikovcem na raskrsnici staza i mestom za drvo u njegovom centru. Onaj posečeni platan.

Pogledajte prilog 2
Isti taj vidikovac. Negde oko 1928. do 1930.

Pogledajte prilog 1
Isti taj vidikovac kao centralna fokusna tačka čitavog uređenja parka. To je trebalo da bude vrhunac doživljaja i kraj šetnje kroz grad. Avio snimak iz 1936.


I sad TO treba uništiti za desetine i stotine hiljada Beograđana, od kojih mnogi dolaze svaki dan, da bi TAKAV prostor mogao postati neka vrsta autobuske stanice za par stotina ljudi dnevno koji za sebe i društvo mogu da plate minimalno 900 dinara za par minuta vožnje? Ili prilično preko 1000 dinara za i najmanju porodicu? A posle par minuta isteraju i njih. Pa ima li u toj vladi normalnih ljudi minimalne inteligencije? Kome otimaju i kome daju?
 
Добра ствар у целом овом вашару јесте што се жице и стубови могу уклонити, највећи проблем ће правити уклањање станице на Калемегдану.
 
Gsp preuzme odrzavanje i ima da buckaju kabine u savu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610643#p610643:2vsspoyo je napisao(la):
direktor » 22 Mar 2019 08:36 am[/url]":2vsspoyo]Gsp preuzme odrzavanje i ima da buckaju kabine u savu

:lol:

GSP Gondola - vec vidim otpale delove po Kalisu, a o klimama da ne govorimo.

Buduci naslovi u novinama: Bacila se u Savu sa gondole zbog rutinske kontole Apex-a. > Svercovanje na gondoli u porastu, samo 30% placa kartu. > Romska porodica ostala bez muzickih instrumenata u gondoli, besni putnici ih izbacili u Savu.
 
Jel to neko skinuo moj post upu'en Vradovicu? Ja se nisam zavitlavao kada sam ga molio da obrazloži kriterijume zbog kojih je za gradnju gondole. Pošto se borim protiv njene izgradnje želim da čujem suprotno mišljenje bazirano na argumentima. Pošto je ovo Forum, dakle mesto na kojem ljudi iznose svoja mišljenja, često suprotstavljena, kapiram da je normalno da on ima pravo iznese mišljenje koje podržava izgradnju gondole....
 
Ti se nisi zavitlavao ali vradovic jeste po ko zna koji put sa provokacijom. Post je uklonjen korisnik posle više opomena udaljen sa foruma na određeno vreme.
 
Bio sam pre dva sata da razgovaram sa klincima koji čuvaju gradilište da ne bi bila nastavljena izgradnja. Kazali su mi da ovi nisu dobili dozvole.
Evo rendera iz 3d modela onoga što je pronađeno tokom istraživanja decembar-februar 2017/18. Turska kuća iz 17. veka i rimska zgrada iz IV veka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610726#p610726:23l2kg75 je napisao(la):
Arahne » 22 Mar 2019 02:05 pm[/url]":23l2kg75]Bio sam pre dva sata da razgovaram sa klincima koji čuvaju gradilište da ne bi bila nastavljena izgradnja. Kazali su mi da ovi nisu dobili dozvole.
Evo rendera iz 3d modela onoga što je pronađeno tokom istraživanja decembar-februar 2017/18. Turska kuća iz 17. veka i rimska zgrada iz IV veka.

Nisu dobili dozvole. Najavili su da bi do 1. maja trebalo da ih dobiju. Ako ima i malo zdravog razuma (a izgleda da nema) nece ih ni dobiti.
 
Brate, imaju svu moć, u skoro svim službama imaju svoje poslušnike i ne mogu da krenu sa radovima pre nego što nabave sve dozvole.
 
Imam jedan predlog. Trebalo bi da tokom aprila budem u Bg-u i rado bih se prikljucio "odbrani". Mogli bismo organizovati prolecno okupljanje forumasa na kalisu, da tastatura-protest zamenimo konkretnom akcijom.
 
U Dubrovniku postoji žičara koja prevozi putnike na vidikovac Srđ iznad grada, sa lepim pogledom na sam grad i na ostrva Elafite.
Mislim da je 15 EUR karta za tamo i nazad. Red za ulaz/vožnju je bio svakog dana kad sam prolazio ka gradu, a bio sam tamo 7 dana (pre 2 godine), tako da mogu da tvrdim da je žičara vrlo popularna i da se verovatno isplatila nekoliko puta. Naravno 99% putnika su bili turisti, jer je Dubrovčanima u toku letnjeg perioda katastrofa bilo kakvo kretanje po gradu.

Ono što je za našu žičaru problematično je što će ona spuštati putnike u park kod Ušća, gde nema puno sadržaja, možda jedino MSU i šetnja kejom dolazi u obzir, tako da mali broj turista eventualno dolazi u obzir, kojima se uopšte ide tamo. Juče sam u 16.30 bio JEDINI čovek na savskom keju između SSM i Brankovog, a ispred MSU nisam video nijednog čoveka. Tek u zoni Ušća sam sreo nekoliko stranaca i naše standardne blejače po klupicama.

Obrnuti slučaj, gde se ukrcavaju putnici sa NBG i idu na Kalemegdan, pije vodu samo u slučaju velikih gužvi na mostovima i možda večernjih šetnji i izlazaka na splavove (splavovi ostvaruju vezu sa Beton halom indirektno putem pasarele), ali sve to je toliko neopravdano, da se stvarno postavlja pitanje čemu ovaj projekat.

Takodje, pri samim zidinama u Dubrovniku, slušao sam dve starije žene iz Amerike koje ne žele da čekaju red za žičaru, pa su angažovali "povoljan" taksi prevoz, cena je bila "sitnica" - 70 EUR za 5km uspona. Posledica u našem slučaju će biti da će kod skejt parka morati da se gradi taksi stajalište i proširenje parkinga, što dodatno povlači skraćenje zelenila. Živi bili pa videli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610502#p610502:18xi9pkg je napisao(la):
zidar » Čet Mar 21, 2019 5:10 pm[/url]":18xi9pkg]Divna perspektiva, nema sta...

NNePC2M.jpg

Odravratno, glomazno, vise kablovi, kič, uništavanje Kalemegdana... Normalna država bi sudila gradskim čelnicima zbog kulturno-istorijskog genocida. Ali dobro, neka zaradi Vesić, valja se.
 
U Londonu su napravili uporedivu žičaru, "Emirates Airline cable car". Takođe preko reke, Temze, takođe oko 1 kilometar dužine, sličnog kapaciteta, i takođe sa pričom da će pokupiti pare od turista. Ceo projekat se smatra velikim promašajem. Iako je vidik sa nje fantastičan, nema dovoljno putnika, karta je previše skupa, loše osmišljena pozicija i povezanost, a veoma je često izvan pogona, čim malo dune vetar. Sa kapacitetom 2500 putnika na čas (naša 3000 na čas), ali uspeva da preveze samo oko 4000 čitavog dana.

"Widely damned as a white elephant, the gondola now has another, less flattering unofficial name—the Dangleway—owing to its tendency to leave its cars dangling motionless in mid-air during windy spells."

Scrutinising Boris Johnson's cable car project – is it a complete failure?

Through a Freedom of Information request, LondonLovesBusiness.com has found that the fare revenues for the Emirates Air Line cable car haven’t even covered monthly running costs, let alone generating a profit.
https://londonlovesbusiness.com/scrutin ... e-failure/

London's New Plan to Save Its Gondola: Booze
London is considering a new way to get more passengers to ride its chronically under-used cross-river gondola: it may let them get drunk.
https://www.citylab.com/transportation/ ... ol/498356/


It’s increasingly seen as a product of the flashy but sometimes poorly though-out projects typical of the mayorship of Boris Johnson, who himself is no stranger to being left dangling on a high wire. (gradonačelnik, zastave, "žičani prevoz" i veliki budući točak na Ušću)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3hRwnXmdRCo[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610153#p610153:fkzr5khi je napisao(la):
relja » Sre Mar 20, 2019 1:35 pm[/url]":fkzr5khi]Ja očekujem da će naići na rimske ostatke, i očekujem da će to da zaustavi radove.
Možda grešim, ali sve iskopine u Beogradu su zaustavile radove, makar na neko vreme.
Idealna prilika da se zaustavi i ovaj sumanut projekat.
Potpuno si u pravu. Radovi će biti zaustavljeni , ali samo na nekoliko dana , osim ukoliko se ne desi neko 8 svetsko čudo. Podsećanja radi , kada je rađena rekonstrukcija Pariske ulice , naišlo se na zidine iz Rimskog doba. Radovi su stali. Pozvani su arheolozi. Nakon što je konstatovano da su to zidine iz Rimskog doba , arheolozi su završili sa radom , a iste su zatrpane i vraćene su šine. Pronađene zidine su u zoni Biblioteke grada Beograda.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xTLVIFd62UM[/youtube]

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610863#p610863:y1gszpe4 je napisao(la):
solecar » Суб Мар 23, 2019 1:31 am[/url]":y1gszpe4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610153#p610153:y1gszpe4 je napisao(la):
relja » Sre Mar 20, 2019 1:35 pm[/url]":y1gszpe4]Ja očekujem da će naići na rimske ostatke, i očekujem da će to da zaustavi radove.
Možda grešim, ali sve iskopine u Beogradu su zaustavile radove, makar na neko vreme.
Idealna prilika da se zaustavi i ovaj sumanut projekat.
Potpuno si u pravu. Radovi će biti zaustavljeni , ali samo na nekoliko dana , osim ukoliko se ne desi neko 8 svetsko čudo. Podsećanja radi , kada je rađena rekonstrukcija Pariske ulice , naišlo se na zidine iz Rimskog doba. Radovi su stali. Pozvani su arheolozi. Nakon što je konstatovano da su to zidine iz Rimskog doba , arheolozi su završili sa radom , a iste su zatrpane i vraćene su šine. Pronađene zidine su u zoni Biblioteke grada Beograda.

U Pariskoj ulici nije bilo uništavanja ostataka jer su oni samo ponovo prekriveni i čekaju neka bolja vremena, kako za prezentaciju tako i za moguću obnovu.. (usput, ostaci idu dužinom cele ulice, nisu samo u zoni biblioteke)
Ovde bi morali da zidine, koje se na tom mestu očekuju, u potpunosti UNIŠTE jer moraju da ukopaju rupu za stanicu - to je ogromna razlika...
 
Tužna priča o Londonskoj žičari mi je dala ideju da pokušam sa bar okvirnim računom i proverom zvaničnih tvrdnji o komercijalnoj isplativosti ideje da nam se oduzme vidik i uništi tradicija zbog turista i "Gondole".

Gradonačelnik Zoran Radojčić kaže da će se "Gondola" isplatiti za 6 godina. Sklopljen je ugovor čija je vrednost 1.794.000.000 dinara. Dakle, žičara mora za zaradi toliko para PREKO operativnih troškova da bi se isplatila za 6 godina.

Ali recimo da operativni troškovi uopšte ne postoje (pošto ne znam koliki su), mada su u Londonu neverovatnih pola miliona funti mesečno, a na jednom drugom mestu u Americi reda 100.000$ mesečno. Ali to se ne može primeniti na naše cene i naš slučaj, pa da kažemo da žičara zarađuje bez tekućih troškova, tj da radi sama od sebe, bez održavanja i bez ikoga, ne trošeći baš ništa. Dakle, da bi se isplatila:

Mora da zaradi preko operativnih troškova još 1.794.000.000 / (6 * 12) = 25.000.000 din mesečno.
Što je 833.333 din dnevno.

Pošto će retko ko da se vozi u sred noći, ili da tada uopšte bude na Kalemegdanu, da kažemo da iole relevantan broj putnika može da ima samo u toku 12 časova dnevno.

Dakle, da bi se isplatila mora da zarađuje prosečno 833.333 / 12 = 69.444 din/čas.
Što je prosečno 1157 dinara svaki minut, tokom 6 godina svakog sata u toku 12 radnih časova.

Pošto je objavljena cena karte 3,6 Evra odrasli i 2,5 Evra deca, za jedno dete na 4 odrasla, prosečni novčani priliv po jednoj prodatoj karti bi bio 395 din.

Dakle, da bi se isplatila, "Gondola" mora da prodaje

1157 [din/min] / 395 [din] = 2,93 [karte/min]

I na kraju zaključak. Da bi "Gondola" vratila naše pare mora da prodaje prosečno 3 karte na minut, ili jednu kartu svakih 20 sekundi, svakog sata, 12 časova dnevno, sledećih 6 godina!

I to je bez operativnih troškova, tj kad bi sve bilo nepokvarljivo, i radilo 6 godina stalno (zimi kad napolju žive duše nema, košave, oluje), džaba, bez osoblja i bez para. Inače bi došli na, ne znam, jednu kartu svakih 10 ili 15 sekundi ili tako nešto. ZATO nam uzimaju vidik sa Kalemegdanskog šetališta, uništavaju tradiciju, mesto za izlazak tolikih ljudi i stogodišnju istoriju. Svaka čast na tako "genijalnom" poslovnom instiktu SA NAŠIM PARAMA i NAŠIM NASLEĐEM.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610865#p610865:3mqo7ohy je napisao(la):
dex libris » 23 Mar 2019 12:55 am[/url]":3mqo7ohy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610863#p610863:3mqo7ohy je napisao(la):
solecar » Суб Мар 23, 2019 1:31 am[/url]":3mqo7ohy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610153#p610153:3mqo7ohy je napisao(la):
relja » Sre Mar 20, 2019 1:35 pm[/url]":3mqo7ohy]Ja očekujem da će naići na rimske ostatke, i očekujem da će to da zaustavi radove.
Možda grešim, ali sve iskopine u Beogradu su zaustavile radove, makar na neko vreme.
Idealna prilika da se zaustavi i ovaj sumanut projekat.
Potpuno si u pravu. Radovi će biti zaustavljeni , ali samo na nekoliko dana , osim ukoliko se ne desi neko 8 svetsko čudo. Podsećanja radi , kada je rađena rekonstrukcija Pariske ulice , naišlo se na zidine iz Rimskog doba. Radovi su stali. Pozvani su arheolozi. Nakon što je konstatovano da su to zidine iz Rimskog doba , arheolozi su završili sa radom , a iste su zatrpane i vraćene su šine. Pronađene zidine su u zoni Biblioteke grada Beograda.

U Pariskoj ulici nije bilo uništavanja ostataka jer su oni samo ponovo prekriveni i čekaju neka bolja vremena, kako za prezentaciju tako i za moguću obnovu.. (usput, ostaci idu dužinom cele ulice, nisu samo u zoni biblioteke)
Ovde bi morali da zidine, koje se na tom mestu očekuju, u potpunosti UNIŠTE jer moraju da ukopaju rupu za stanicu - to je ogromna razlika...

I da se nadovežem - u Pariskoj i Tadeuša Košćuška su bili radovi na zameni tramvajskih šina - radovi na već postojećoj i svakako veoma važnoj saobraćajnoj infrastrukturi. Moramo praviti razliku između bitnog (poput postojeće tramvajske mreže, koja je i ovako slaba) i potpuno nebitnog i nepotrebnog (ova žičara).
Ali, preovlađujuće mišljejne javnosti je tada bilo da radovi u Pariskoj ne bi smeli da se odugovlače. Samo mali broj zanesenjaka (ne bih da se neo uvredi, pišem to sa simpatijama) je bio stava da treba "prezentovati" ostatke.
I kao što reče Dex - te iskopine su konzervirane, nisu uništene.
Danas je preovadava stav da nam gondola uopšte nije potrebna.

Ponavljam, ja ne mogu da znam šta će budućnost da nam donese.
Ali najgore je biti malodušan i ubeđivati samog sebe i druge da se ništa ne može promeniti.
Ako im ovo prođe - šta je onda sledeće?
U krajnjoj liniji, ovo je još jedan test njihove snage i moći.
Tek ćemo da vidimo šta će biti na kraju.
 
Skupljaju se potpisi za peticiju protiv izgradnje gondole kod posečenog platana.
 
Vrh