Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=611260#p611260:3ur438b0 je napisao(la):
neven_k » 24 Mar 2019 11:06 pm[/url]":3ur438b0]Biciklom 15 minuta a elektricnim 10.

У неком тренутку, овај мучени Беобилд је постао царство фикс идеја, тако типичан домен за народ српски, који живи у безмало свињцу, а сања о вртовима версаљским, као да ће их за једно преподне подићи.

Дакле - за оне што нису пратили расправу - ти би укинуо по траку у оба смера на Бранковом мосту, и проширио пешачко-бициклистичке стазе? Лепо. Када је у Београду највећа гужва у саобраћају? У децембру? Које је то годишње доба? Зима. Има ли Београд зими користи од Голфске струје, као неке земље на западу Европе (замисли, баш оне где је бициклизам значајан вид превоза - еурека!)? Нема - дакле, зиме умеју да буду оштре. Колики је потенцијал бициклистичког саобраћаја у поподневном шпицу око Светог Николе када падне снег? Па, једно 0,05%, ако у међувремену популаришемо бициклизам до неслућених граница... Има ли икаквог резона, здравог или болесног, изузев тешког садизма према сопственим грађанима, укинути 33,33% саобраћајних површина које се користе изнад 100%, зарад проширења простора за 0,05% путовања у најбољем случају?

Реално, онога из власти ко би спровео ту идеју, требало би бацити са Бранковог моста. Али, такође реално, та идеја има лепе шансе да буде реализована. Спирала лудила се не завршава тако лако, а на дну тог кружног тобогана (тип "анаконда") јесте базен, али празан, или са кочевима који вире из плочица.

Стварно, доста је ирационалног. То је тле из којег је израсла и факинг гондола.
 
Qjedna od ideja novog svetskog poretka je unistavanje kulturnog nasledja, secanja na istoriju i skracivanje svesti o sebi kao kulturnom bicu. S obzirom na to da su pvi na vlasti direktne sluge gorenavedenih, za sve ovakve akcije dobijaju poene i zasluge. I to treba uzeti u obzir.
Mada kultura naroda je i pored visevekovnog prosvecivanja ostala na vrlo niskoj lestvici, ima i toga. I misle da imaju pravo na misljenje, a da nemaju pravo na saapun, metlu, kantu za smece itd..
 
Sve zavisi kojiko se njih utalilo u izgradnju naduvane cene zicare, 2-3-5-10 i koliki je ciji deo tog kolaca jer se iza toga krije razlog za pravljenje zicare. Nesto zarade ce imati neko na odrzavanju, servisiranju, popravkama, ali mozda ce neko drugi da odlucuje a ne ovi sadasnji... A pokrice godisnjeg gubitka "rada" zicare verovatno ce da sanira grad jer od karata trebace decenije da se nesto zaradi, ili ni tada.
 
Baš će turisti da dolaze u Beograd kako bi videli TC Ušće, gondolu, Beograd na vodi i slično... Većina dolazi zbog dobrog provoda i lepih devojaka. Ona manjina dolazi kao deo ture kroz Evropu ili retko neko ko želi da vidi Kalemegdan i Beograd generalno. Dakle, gradski čelnici su se opredelili za ovu prvvu grupu koja će tumarati beogradskim splavovima u nadi da će se usput zaputiti i ka gondoli. Još BG na vodi sa apartmanima... Udaljavamo se polako od Evrope i od grada koji bi mogao postati evropska prestonica, postaćemo evropski Tajland. Što se tiče Kališa, samo treba ulagati u travnjake, oželenjavanje, sanacija tvrđave itd... Kakva bre gondola i ostale gluposti.
 
Da sredimo fasade, ulice, obnovimo zgradu Pošte, Narodne biblioteke na Kosančićevom vencu, sinagogu Bet Izrael (povežemo se sa državom Izrael), zgradu generalštaba, hotel "Srpski kralj", vratimo kupole na predratne zgrade, tvrđava "Žrnov" umesto koje je sad onaj cirkuzantski spomenik bratstva i jedinstva na Avali itd... Samo treba izgraditi ono što su nam okupatori srušili, a crveni satrapi odbili da obnove. Tek bih onda bio siguran da mislimo na sebe, da nismo deo novog svetskog poretka i američke hegemonije u Srbiji. Turisti bi sami dolazili, imali bi šta da vide. To treba da bude naš pravac razvoja grada, ne samo Beograda, nego i ostalih gradova u Srbiji.
 
Одличан програм. Њим могу генерације да се занимају.
 
Pantograf ako saobracajanica posle Brankovog ima prakticno 2+2 trake, ne znam koliko ti pomazu 3+3 trake na Brankovom. Brankov most je na pogresnom mestu i toliki saobracaj ne moze da ide kroz sam centar grada. Resenje je metro i siri Savski most, kao i delimicno tunel koji hoce da rade.

Neko je rekao 50 minuta od centra N. Beograda do grada kolima. Pa ljudi moji peske cete stici za 30 minuta. Ne izvlacite se iz kola.
 
Треба имати на уму да су до Зелењака 2+3 траке, да многи аутобуси ту завршавају свој пут. Такође ту су и искључења за Краљице Наталије и Призренску. По мени треба вратити скретање лево у Поп Лукину.

Проблем Бранковог моста јесте што је један од два "левка" за саобраћај са Новог Београда. Реално растерећење би се постигло проширењем старог Савског моста на 2 траке по смеру (а боље би било 3 по смеру), као и мост у продужетку булевара АВНОЈа и мост који би спајао Миланковићев булевар и кнеза Александра Карађорђевића. С та четири моста би саобраћај у БГ продисао.
 
neven_k,

Saobraćajnica iza Brankovog, tj. Brankova ulica - trebalo bi da znaš ako živiš u Beogradu - ima 2+3, a ne 2+2 trake. Krajnja desna u smeru ka Zelenom vencu je žuta, i u principu odlično funkcioniše. U suprotnom smeru, i dve trake završavaju posao, jer izbijaju na - proširenje, tj. na tri trake Brankovog mosta.

Metro? Koji metro? Gde je?

Ideja o smanjenju broja traka na mostu je jednako smislena koliko i ranije najave iz gradskih vlasti da će ukinuti okretnicu na Zelenom vencu, planski građenu i u principu poslednju tačku do koje na desnoj obali Save javni saobraćaj može pouzdano da radi.

Ne igrajte se sa Beogradom i Beograđanima.
 
Gužve na Brankovom mostu generišu 5 (6) traka koje se ulivaju sa NBG strane u dve trake na mostu (ne računam žutu traku).

U suprotnom smeru nema problema.

Ukidanje traka na Brankovom mostu bi bilo samoubistvo.

Sve u svemu, žičara tu neće nimalo da pomogne (dobro, matematički gledano hoće, ali manje od 1 promila)
 
Зато фале још најмање три моста (два + проширење старог) да се растерете и Бранков и Газела.
 
Ништа. Месија ће да сазове конференцију за Пинк, у директном преносу ће рећи да "господина Поп-Лазића треба да је стид и срамота" што је лицемеран, јер му "није сметало када је Ђилас... нешто", нити "како је и на који начин" тада "опљачкан Београд", а не буни се ни против "фашистичког лидера Бошка Обрадовића", и тако даље, уз низ замена теза и осталих логичких грешака, оправдаће градњу жичаре.
 
Дошљак":25t23833 je napisao(la):
Зато фале још најмање три моста (два + проширење старог) да се растерете и Бранков и Газела.
Ma ne, fali nam samo žičara (sarkazam)
 
DOK u JP "Skijališta Srbije", koje je nosilac projekta izgradnje gondole između Kalemegdana i Ušća, navode da veliki radovi počinju kad ovo preduzeće dobije građevinsku dozvolu...

Meni nije jasno kako može da se počne sa pripremnim radovima na terenu ako građevinska dozvola nije dobijena. Tako je bilo i na Topličinom vencu.

Znači ja osmislim projekat koji ruši Nebojšinu kulu jer hoću da tu proteram trim stazu i dok čekam sve dozvole, porušim kulu?!
 
da se razumemo ja sam za ukidanje traka na Brankovom (stanje pre prosirenja Brankovog) posle uvodjenja metroa i sirenja Savskog mosta.

Mnogi gradovi su probleme saobracaja resavali ukidanjem traka i ukidanjem parkinga i podrzavanjem drugih nacina saobracaja.
 
Мало је само Савски мост да се прошири па да се затворе траке на Бранковом. Бранков сабира кретања из Николе Тесле, Михајла Пупина и Милентија Поповића (+АВНОЈа). Да се направи шири Савски мост да преузме саобраћај из Михајла Пупина, да се направи мост у продужетку АВНОЈа (нажалост са БНВ од тога нема ништа), и мост у продужетку Миланковићевог булевара, па да Бранков преузме саобраћај само из Николе Тесле. Е онда би могло смањење на две траке. И наравно, тунел Еконимски-Ботаничка.
 
Opština Stari Grad kaže da Skijališta Srbije nisu ni imale pravnu osnovu da traže seču stabala pošto niti su vlasnik zemljišta niti im je dodeljeno pravo uređivanja te površine. Pošto su dakle i sam zahtev za seču i njegovo odobrenje od strane "ucenjenog" službenika opštine bili nelegalni, rešenje kojim se seča odobrava je ukinuto. Opravdanje kako će biti zasađeno više stabala od posečenih nema smisla jer se zakonom štite konkretna stabla, odnosno ambijentalne i druge vrednosti tih konkretnih stabala, a ne ukupna masa zelenila u gradu. Inače bi svaki budući investitor mogao da poseče bilo šta što mu smeta ako negde drugde zasadi koliko je posekao. Tako se ne uređuje grad niti štite njegove vrednosti, a postaje tragično ako sam gradonačelnik smatra da je takva "zamena" sasvim u redu. Nelegalna dozvola je inače bila data za:

22 stabla bora
2 stabla bresta
2 stabla breze
1 stablo judinog drveta
8 stabala kedra
2 stabla kestena
3 stabla kiselog drveta
2 stabla lipe
1 stablo platana
3 stabla tuje
1 stablo hrasta

bgd-kale-odobrava.jpg
 
Izgleda da je ovim projektom i sasvim eksplicitno povređen veći broj zakona i normativa. Dakle, nije samo da bi ga se svaka normalna osoba stidela ako joj je ostalo i malo elementarnog moralnog osećaja, nego baš otvoreno krši zakon. Ovo je tekst inicijative za ocenu zakonitosti grupe Ne davimo Beograd gde je detaljno objašnjeno o čemu se radi:

https://nedavimobeograd.rs/wp-content/u ... ondola.pdf

Uzevši u obzir ova kršenja zakona i normi, verovatno nije loše primetiti i nešto možda ne tako očigledno: poseban napor da se projekat provuče po svaku cenu, pa i kršenjem zakona, što sugeriše posebne interese, a ne samo javno dobro. Jer da nije toga, naivna osoba bi mogla da pomisli da je projekat prosto dobronamerna greška. Neko je, eto, video samo dobre strane uvođenja žičare, nije previše razmišljao o negativnim, ili prosto nije dovljno znao o tome, pa se loša ideja može lako oprostiti. Međutim ako neko toliko insistira na "javnom dobru" da je spreman da izobličava, krši i "slobodno tumači" zakone da bi ideju po svaku cenu izgurao, onda idealistički ratnik za javno dobro sa najboljim namerama koji prosto nije video loše aspekte postaje praktično nemoguć. Tj otvoreno kršenje zakona tako postaje otvoreno priznanje rada za posebne interese a ne za javno dobro. Ovako padaju maske čak i za one koji u početku ne bi bili skloni takvoj oceni rada gradske uprave.


Pošto je pravi herojski pao, ostao nam je samo virtuelni platan. Ovaj prototip info table ima čak i barkod za buduće turiste i priču o njemu.

Pogledajte prilog 1
 
Nešto mi je palo na pamet, zašto se pristanište za turističke brodove ne prebaci na novobeogradsku stranu? Turisti prošetaju kroz park do stranice gondole, popnu se na tvrđavu, prošetaju knezom, itd. Pogled sa broda ka Kalemegdanu bi bio lepši iz daljine, gondola bi bila posećenija, a i oslobađa se prostor oko sadašnjeg pristaništa, koji se meni oduvek čini malim za svoju svrhu.
 
Navodno se po ovim renderima nece zakloniti pogled stubovima, ali ce se svakako unakaziti vidikovac, kao i sama vizura prema NBGu
6f924b48638a8f277d6edd9f2facffb7.jpg
d8adb25d9866a2a683794d8d8ed0cf8e.jpg


Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Na renderu ima i ovog drveca sto su ga posekli. Eto koliko mu se moze verovati.
 
Ključne vizure siluete Beogradske tvrđave i Kalemegdana su sa reka. Iz pravca JZ-J. Dakle bile bi zaklonjene. Jedan od ključnih argumenata protiv Gondole je ovaj.
 
Gondolama je mesto u Veneciji a borovima na Kalemegdanu.
 
Vrh