Šta je novo?

Železnice - svaštara

Re voz Užice-Prijepolje Teretna slikan na stajalištu Džurovo:

P8070069.JPG
P8070070.JPG
P8070068.JPG
 
Руски ЕМВ "Финист*" (потпуно домаћи аналог "Ласточке**") добио је сертификат да може у серијску производњу



* Финист - старословнеки назив за птицу Феникс
** Ласточка чувени руски ЕМВ направљен на бази Сименс Дезиро и у кооперацији са Сименсом
 
Твоје фотографију дају наду, да Србија има могућност да путнички превоз подигне на виши ниво. Докле год постоји пруга.
 
CAF Siviti slikan na stajalištu u bjelopoljskom naselju Lješnica. Ovde je pri izgradnji barske pruge primenjena ista fora kao u Priboju, gde se glavna stanica za ubrzane vozove nalazi u industrijskoj zoni kilometrima daleko od najnaseljenijih delova grada, a malo stajalište za lokalni saobraćaj se nalazi skoro u samom centru. U Užicu je raspored obrnut, a u Prijepolju oba barca staju i na glavnoj i na teretnoj stanici.

P9240055.JPG
P9240053.JPG
 
CAF Siviti slikan na stajalištu u bjelopoljskom naselju Lješnica. Ovde je pri izgradnji barske pruge primenjena ista fora kao u Priboju, gde se glavna stanica za ubrzane vozove nalazi u industrijskoj zoni kilometrima daleko od najnaseljenijih delova grada, a malo stajalište za lokalni saobraćaj se nalazi skoro u samom centru. U Užicu je raspored obrnut, a u Prijepolju oba barca staju i na glavnoj i na teretnoj stanici.

Pogledajte prilog 247116Pogledajte prilog 247115
Glavna stanica u Priboju se nalazi u "Starom" Priboju koji je administrativno zapravo centar opštine, nije baš kao u Bijelom polju. Tu je bila stara stanica sa uskim kolosekom.
Novi Priboj je nastao tek sa Fapom kao nastavak grada koji je igrom slučaja postao dominantan i veći, ali trebalo je i u njemu napraviti neku bolju stanicu a ne stajalište kao za selo od 50 ljudi.

Delimično dobra stvar je što između novog i starog Priboja ide gradski prevoz, čini mi se na 15 minuta.
 
I Poljice i Lješnica su stajališta nazvana po nekadašnjim selima koja su se vremenom spojila sa gradom i sada predstavljaju najbližu opciju za sve koji vozom putuju u centar. Lješnica je 400 metara od glavnog trga u Bijelom Polju, a Poljice su malo zavučenije zato što najbliži put do njih vodi preko starog visećeg mosta na Limu čije daske se pri prolasku jednog pešaka toliko klate i drndaju kao da će se svakog časa stropoštati u reku. Putanja preko njega od keja u Novom Priboju do Poljica je oko 200 metara, ali sam ja sigurnosti radi uvek išao zaobilaznim putem preko nekog od dva novija mosta, što je nekih kilometar i po. Nije mi jasno zašto su viseći most postavili i kod glavne železničke stanice u Starom Priboju pre ulaza u podzemni prolaz. U Prijepolju isto postoji jedna takva pešačka drvena starudija kao iz srednjeg veka.

Ako Priboj ima gradske buseve na 15 minuta, onda mu je prevoz bolji nego užički. U Prijepolju i Bijelom Polju nikada nisam video nijedan autobus koji liči na gradski iako u Prijepolju i dalje stoje autobuske "pečurke" na putu između Kolovrata i Pasarele a i duž Mileševke prema bolnici i Taševu. Ta dva grada su isto jako razvučena u kotlini, i treba da imaju bar jedan ili dva kombija po satu na najdužim urbanizovanim pravcima.
 
Vrh