Šta je novo?

Železnice - svaštara

ReX voz Beograd-Novi Sad slikan na stanici Batajnica. Prvih par meseci posle otvaranja brze pruge su na ReX polaske ponekad puštali i Štadler Kis.

P4050032.JPG

P4050042.JPG
P4050039.JPG

P4050129.JPG
P4050128.JPG
 
Poslednja izmena:
Re voz Beograd-Novi Sad slikan na novoj stanici Beška usred atara:

P5110025.JPG
P5110026.JPG
P5110022.JPG
 
Poslednja izmena:
I Poljice i Lješnica su stajališta nazvana po nekadašnjim selima koja su se vremenom spojila sa gradom i sada predstavljaju najbližu opciju za sve koji vozom putuju u centar. Lješnica je 400 metara od glavnog trga u Bijelom Polju, a Poljice su malo zavučenije zato što najbliži put do njih vodi preko starog visećeg mosta na Limu čije daske se pri prolasku jednog pešaka toliko klate i drndaju kao da će se svakog časa stropoštati u reku. Putanja preko njega od keja u Novom Priboju do Poljica je oko 200 metara, ali sam ja sigurnosti radi uvek išao zaobilaznim putem preko nekog od dva novija mosta, što je nekih kilometar i po. Nije mi jasno zašto su viseći most postavili i kod glavne železničke stanice u Starom Priboju pre ulaza u podzemni prolaz. U Prijepolju isto postoji jedna takva pešačka drvena starudija kao iz srednjeg veka.

Ako Priboj ima gradske buseve na 15 minuta, onda mu je prevoz bolji nego užički. U Prijepolju i Bijelom Polju nikada nisam video nijedan autobus koji liči na gradski iako u Prijepolju i dalje stoje autobuske "pečurke" na putu između Kolovrata i Pasarele a i duž Mileševke prema bolnici i Taševu. Ta dva grada su isto jako razvučena u kotlini, i treba da imaju bar jedan ili dva kombija po satu na najdužim urbanizovanim pravcima.
Poljice je naselje na desnoj obali Lima, preko puta Novog Priboja i stajalište je gotovo u centru naselja. Zato se tako i zove.
Ako se dobro sećam, to je jedno od mlađih stajališta, nije tu bilo oduvek. Tužno i jako prljavo.

Gradski i prigradski prevoz u PB voze Janjušević i Es turs. Imaju i polasci koji su besplatni u određeno vreme. Najfrekventnija linija je upravo Priboj-Naselje (novi Priboj) jer spaja dva gradska područja. Druga gradska linija je do bolnice a ostalo su prigradske, ne znam sad ni kako više ide, odavno se nisam vozio. Do granice, do Banje, do raznih sela. Nekad su vozili harmonika autobusi sad većinom kombiji......
Pored železničke stanice u Starom Priboju nalazi se i autobuska, logično
 
Viseći most u Železničkoj stanici je zapravo stariji od pruge, tu je odavno. E sad, pruga preseca komplet obalu Lima u starom Priboju i negde bi morao da je preseče.
 
Viseći most u Železničkoj stanici je zapravo stariji od pruge, tu je odavno. E sad, pruga preseca komplet obalu Lima u starom Priboju i negde bi morao da je preseče.
Jel nešto ostalo sačuvano od železničke stanice uzanog koloseka u Starom Priboju? Značilo bi mi da nekom prilikom slikam bivšu staničnu zgradu ako još postoji, pa da postavim na temi o starim i ukinutim prugama i stanicama.
 
Ukrštanje noćnog voza Beograd-Bar i jutarnjeg voza Bar-Beograd na stanici Sutomore:

P9100262.JPG
P9100263.JPG
P9100261.JPG
 
Jel nešto ostalo sačuvano od železničke stanice uzanog koloseka u Starom Priboju? Značilo bi mi da nekom prilikom slikam bivšu staničnu zgradu ako još postoji, pa da postavim na temi o starim i ukinutim prugama i stanicama.
Zgrada je srušena, tu je sadašnja zgrada. Postoji magacin na prvom koloseku koji je iz vremena stare zgrade.
 
Re voz Lapovo-Kraljevo slikan na stanici Grošnica u zapadnom Kragujevcu:

P2270009.JPG
 
Re voz Smederevo-Požarevac stoji na stanici Smederevo novembra 2020. Tada su na ovoj inače elektrifikovanoj liniji vozile DM garniture 711, a davno pre njih RVR-ovi dok ih je dvocifren broj bio i dalje u životu. Ne znam da li je prebačena na Flirtove sada kada je stigao ceo kontingent od 18 novih EM garnitura iz Poljske.

PB140042.JPG
PB140041.JPG
 
Poljice su malo zavučenije zato što najbliži put do njih vodi preko starog visećeg mosta na Limu čije daske se pri prolasku jednog pešaka toliko klate i drndaju kao da će se svakog časa stropoštati u reku. Putanja preko njega od keja u Novom Priboju do Poljica je oko 200 metara, ali sam ja sigurnosti radi uvek išao zaobilaznim putem preko nekog od dva novija mosta, što je nekih kilometar i po. Nije mi jasno zašto su viseći most postavili i kod glavne železničke stanice u Starom Priboju pre ulaza u podzemni prolaz.
Nije baš tako dramatično stanje na visećem mostu u novom delu grada. Most u starom delu je u lošijem stanju, da bude još gore, taj most je zvanično "zatvoren", medjutim, lokalna vlast ne preduzima nikakve korake da bi ga rekonstruisala i dovela u ispravno stanje. Skoro sam video da je i ograda na jednom delu otpala, inače taj most je najbliža veza bolnice i DZ sa železničkom, autobuskom stanicom i za pešake iz starog dela grada.

Viseći most u Železničkoj stanici je zapravo stariji od pruge, tu je odavno. E sad, pruga preseca komplet obalu Lima u starom Priboju i negde bi morao da je preseče.
Trebalo bi da je na sličnom mestu bio i stari viseći most, u pozadini je pruga uzanog koloseka.
462F80DD-A4C1-4090-9427-1453CDCD3A71.jpeg
 
Pre starog viseće bila su i dva na drvenim stubovima. Vide se stope i dalje kada je plitko. Bio je jedan drveni i kod Glišine vode, vide se isto stope
 
Ne znam da li je prebačena na Flirtove sada kada je stigao ceo kontingent od 18 novih EM garnitura iz Poljske.

Prebačena, inače interesantno, verovatno i jedina linija od tačke A do tačke B u Srbiji koju pokriva samo železnica, ne postoji autobuska linija.
Linija gotovo u taktu, ali voz ide bolno sporo.
 
Vrh