Šta je novo?

Železnice - svaštara

Da li neko zna zbog čega postoje dva ulazna portala u tunel Ivan (Bosna) iz stanice Bradina koji su jedan do drugog?
1.50 min iz pravca Mostara
50 min iz pravca Sarajeva
 
Bravo, verovatno je to.
Zaboravio sam da se ćirina pruga poklapala sa današnjom prugom kroz taj tunel nakon izmeštanja.
A jel se zna da li je tunel Ivan odmah kopan u profilu za normalan kolosek, ili se to proširivalo kasnije?
Mada tunel na magistrali je isto ćirin koji je pretpostavljam proširen a ne nov?
 
Bravo, verovatno je to.
Zaboravio sam da se ćirina pruga poklapala sa današnjom prugom kroz taj tunel nakon izmeštanja.
A jel se zna da li je tunel Ivan odmah kopan u profilu za normalan kolosek, ili se to proširivalo kasnije?
Mada tunel na magistrali je isto ćirin koji je pretpostavljam proširen a ne nov?
Копан је као тунел за узани колосек па касније прошириван. Ако се не варам, негде у унутрашњости садашњег тунела се спајају.
 
Главна жел станица у Лајпцигу

IMG_7151.jpeg


IMG_7150.jpeg


IMG_7152.jpeg


IMG_7153.jpeg


IMG_7154.jpeg


IMG_7155.jpeg


IMG_7156.jpeg


IMG_7157.jpeg
 
Verovatno je to to.
@dveipola je isto tako pomislio.
Na OpenRailwayMap-i je tako i ucrtana pruga (nova i stara), mada na nekim mestima ta mapa i nije dobra pa se mora uzeti sa rezervom.
 
A uskoro se vraća i macosa posle dugo vremena.
Pogledajte prilog 233608

Pozdrav,

A evo je u punom sjaju, dok je prašila makedonskim prugama početkom XXI veka...

arh-mk-sk-ku-2008-0040.jpg


/661 levo na fotografiji vuče brzi voz za Tetovo i Gostivar, Macosa ide za Kočane preko Velesa, vreme je 03:13h.../

arh-mk-sk-ku-2008-0043.jpg


arh-mk-sk-ku-2008-0041.jpg


jako udobna sedišta i sveukupni feeling tokom vožnje...a majstor nije da je nije pržio...

arh-mk-sk-ku-2008-0107.jpg


arh-mk-sk-ku-2008-0109.jpg


arh-mk-sk-ku-2008-0111.jpg


Puztnički saobraćaj Veles - Kočani ukinut je pre par gdina, pruga nije u lošem stanju, Macosa je od Velesa išla 60-80km/h skroz do Kočana...

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Dok sam u Makedoniji, evo dva /trenutno i još uvek/ najkapitalnija objekta infre:
Tunel 'Bukovik' /odmah iza stanice Zajas u smeru ka Gostivaru, dug 7062m, posle Karavanki najduži žel. tunel u Sfrj i na Balkanu uopšte, otvoren 1969te god, ozbiljan građ.poduhvat tog doba!!/

arh-mk-sk-ku-2008-0233.jpg


...i vijadukt pored sela Srbinovo /kuriozitet - 100% albansko selo :) :) :)/, 55m visok, 470m dugačak, otvoren isto 1969te...

arh-mk-sk-ku-2008-0230.jpg


Inače, deonica Skoplje-Kičevo za saobraćaj je otvorena u 2 cuga:
- Skoplje - Gostivar 1952ge god /sa i danas max brzinom 100km/h/
- Gostivar - Kičevo 1969te /sa i danas max brzinom 80km/h/

cela deonica sprema se za remont, produženje /Kičevo - alb.granica/ i elektrifikaciju u okviru izgradnje koridora VIII /Drač-Skoplje-Varna/

/ako vas zanima, mogu spremiti i okačiti kraći putopis Kičevo-Skoplje/
pozdrav,

Petar
 
Poslednja izmena:
Pozdrav,

A evo je u punom sjaju, dok je prašila makedonskim prugama početkom XXI veka...

Pogledajte prilog 233733

/661 levo na fotografiji vuče brzi voz za Tetovo i Gostivar, Macosa ide za Kočane preko Velesa, vreme je 03:13h.../

Pogledajte prilog 233735

Pogledajte prilog 233734

jako udobna sedišta i sveukupni feeling tokom vožnje...a majstor nije da je nije pržio...

Pogledajte prilog 233736

Pogledajte prilog 233737

Pogledajte prilog 233738

Puztnički saobraćaj Veles - Kočani ukinut je pre par gdina, pruga nije u lošem stanju, Macosa je od Velesa išla 60-80km/h skroz do Kočana...

pozdrav,

Petar

Meni kada neko pomene MŽ Macosu, pomislim na "profesora" Slobodana Ilića, on ih je baš često na fejsu spominjao. Znaš na koga mislim Gruberu. :)
 
Ekipa iz KM-a je odradila divnu stvar u stanici Glibovac na pruzi Beograd Niš.
Ugradnjom dodatnog bočnog nosača na stubu kontaktne mreže su izmestili gnezdo roda van zone opasnosti od mogućeg strujnog udara. ❤️❤️❤️
Inače ovo gnezdo je sigurno više od decenije na tom mestu i svake godine ga posećuje isti par roda kako bi na svet izveli svoje mlade.
1000002347.jpg
1000002348.jpg
1000002349.jpg
 

Nemačke železnice u gubitku 1,8 milijardi evra u 2024, 2.8 milijardi evra u 2023. DB Schenker prodat Dancima za 14,3 milijarde evra. Dugovi preko 30 milijardi evra. Vozovi kasne 37,5% vremena.
 
Pozdrav svima,
nov sam, pratim forum nekih 5-6god na različitim temama. Hvala svima na brdo informacija, svašta čovek nauči i vidi (što dobrih stvari što gluposti).
Nisam se do sada aktivirao, bilo mi interesantno da čitam. Ali sada već imam neko pitanje koje nikako da nadjem odgovor, a možda ovde to neko zna.

Da li je ikada u bilo kakvom obliku bilo u palnu i ideji povezivanje Užica i Sarajeva normalnom kolosekom tj. Sarajevo sa prugom Beograd-Bar?
Mesta su blizu, Beograd je tako mogao direktnije da se poveže sa Sarajevom i Pločama, Sarajevo sa Nišom, Skopljom, Sofijom....
Nekako mi se čini logičan način povezivanja pošto je bio Ćira, Sarajevo dobilo normalan kolosek 1948 a Beograd Bar pušten 1976.
Znam da je bio plan (a možda i sada) kružna veza Sarajeva sa Vogošćom, pa da nije odatle nešto bilo u planu za Srbiju?

Izvinjavam se na dužem pitanju, ali prvi post :)
Posle dužeg perioda, našao sam možda sam sebi odgovor na pitanje zbog kojeg sam napravio nalog 😄
Naišao sam slučajno na podatak na je postojao plan da se u stanici Jablanici odvoji krak sa Sarajevu, i da je ta stanica projektovana za 5 koloseka (takva je sada i numeracija) a da je izvedeno samo 3.
Teren odalte ide rekom Jablanicom ka Donjem Varištu i odatle može ka VIšegradu pa nekako ka Sarajevu. I mesto nije loše da bude trijangla kao Zidani Most u Sloveniji.
Mada, ako bi se pratio tok reka, od Prijepolja ka Dobrunu bi bilo najlakše. Samo tu pruga počinje da se penje ka Štrpcima i Jablanici pa ne bi mogla trijangla iz koje bi išla sva tri pravca, već bi dobar deo pruga ka Sarajevu i Beogradu išao paralelno kao od Resnika ka Niši i Baru samo na različitim visinama, što znači nepotrebno dupliranje koloseka dužine nekoliko kilometara.
Čak kada sam razmišljao i od Branešaca da se račva, opet bi išle dve pruge ka zapadu blizu, i još bi ova ka Višegradu morala da se spušta ka Mokroj Gori što znači dosta novih tunela i mostova.
Ako je imalo ikakvih ideja o povezivanja Sarajevo na Barsku prugu, ovo mi se čini najrealnije.
Samo nisam 100% siguran za stanicu Jablanica. Možda neko zna više o numerisanju koloseka i kako je u toj stanici odrađeno. Pregledo sam snimke iz kabine na toj relaciji, nažalost ništa nije obeleženo...
 
Koloseci u Jablanici su numerisani brojevima 1, 2 i 3. Tačno onako kakva je kolosečna situacija u stanici.
 
Hvala @mvbg1 nadao sam se da ću doboti tačan odgovor od tebe :)
Preptostavio sam da je tako. Ipak da je numerisano kao da treba da ih je 5, verujem da bi bio neki konkretniji projekat za koji bi se već znalo ali samo nije krenuo u realizaciju. Kao npr za prokop i nedostajuće koloseke 😄
Zato nisam bio siguran u ovo što sam pročitao. Ali ko zna, možda i jeste bilo u nekoj ideji i raspravi, ali dalje odatle nije odmaklo.
 
Čini mi se da je u Jablanici jedan kolosek ukljonjen pre par godina
 
Valjevski Gradac, Stapari, Ribnica (ovde mozda i dva mada ne znam jel to stanica), Jablanica. Mozda sam neku propustio
Koliko shvatam na Barskoj pruzi je predviđeno minimun 3 koloseka za mimoilaženje
 
У станици Златибор је један колосек пре пар година дуго био затворен, вероватно због бојазни од обрушавања суседне стене. Међутим поново је у функцији, не знам да ли је нешто рађено.
 
Vrh