Šta je novo?

Železnice - svaštara

Znači obnovili su neke? Pošto mislim da u jednom trenutku nije vozila nijedna ili fazon jedna ili dve.
Na 7 lokomotiva je urađena investiciona opravka u Reloc-u i SK je na 444-007 sam u svojoj radionici u Nišu odradio remont. Tako da pretpostavljam da je to i cifra koja se odnosi na broj ovih lokomotiva u saobraćaju.
 
Uh, pa od tad su mnoge od njih otišle u aut, naročito od kada su stigle Vectronke, koje su isto otišle u aut. Ja sam mislio da pričaš o nečemu skorijem...

SKG - preduzeće parazit.
Kargo ništa nije slao u remont posle ovih severina. Možda vratio par rumunki u život koje su dugo bile VO. I toeto.
 
Pozdrav,

Arhiva, baš old school...

bgd5.jpg


Pozdrav,

Petar
 
Овај лучни железнички мост у позадини постоји и данас преко Вука Врчевића беше?
 
Pozdrav,

Evo malo egzotike...
Nikada nisam bio neki specijalni ljubitelj parnih lokomotiva...ALIIIII...

Ova GospoDŽa mi je uvek izvlačila osmeh na lice...elegantna, jednostavna, pouzdana, neuništiva /ona, bubašvabe i onaj Dačić.../...'krila' ove lokomitive uvek su joj /bar meni/ davala poseban šmek...
Rađena u hiljadama komada, čuvena ratna 50-ica...trčala svuda po Evropi, ima je i kod nas još uvek na par zaraslih koloseka...jedna je čak vukla i 'Romanitiku', mislim da je na reparaciji u Mariboru trenutno /ako neki ima precizniji podataka neka me ispravi slobodno/...

Lokacija: Kajzerslautern, ispred 'Railmint'-@, 2022ge, jun mesec...

U ovom deljenju malo više fotografija ali nije za zameriti...

50-1.jpg


50-2.jpg


50-3.jpg


50-4.jpg


50-5.jpg


50-6.jpg


50-7.jpg


50-8.jpg


50-9.jpg


50-10.jpg


50-11.jpg


50-12.jpg


50-13.jpg


50-14.jpg


50-15.jpg


50-16.jpg


50-17.jpg


50-18.jpg


50-19.jpg


50-20.jpg


50-21.jpg


Veliki pozdrav svim pravim ljubiteljima pare...

Petar
 
@Gruber Ne zameramo...
Nadam se da neces zameriti ti meni,ta lokomotiva je 'prava' BR 50 kojih je kod nas zavrsilo jako malo,mozda par komada.
Kod nas i u Evropi,masovna pojava je bila pojednostavljena varijanta , BR 52. Ona je bila namenjena bas za rat,jednostavnija,jeftinija za izradu,
varijanta 'dok radi-radi' ali potrajale su.
 
@Gruber Ne zameramo...
Nadam se da neces zameriti ti meni,ta lokomotiva je 'prava' BR 50 kojih je kod nas zavrsilo jako malo,mozda par komada.
Kod nas i u Evropi,masovna pojava je bila pojednostavljena varijanta , BR 52. Ona je bila namenjena bas za rat,jednostavnija,jeftinija za izradu,
varijanta 'dok radi-radi' ali potrajale su.
Pozdrav,

Ne zameram, naopako :) 52ki ima kao kiše svuda, zato je i 50ica egzotika čista ;)

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Evo još egzotike, ovoga puta lokalne...
Železnički muzej u Beogradu ima svoje istureno odeljenje u Požegi /'Muzej uskih pruga'/ koji postoji tu 30+ godina /pominjan je više outa na ovim stranicama/. Zatvoren je za posetioce pre x godina, zarastao sa svih strana, zakatančen...
Na sledećim fotografijama videćete nekoliko zaista ozbiljnih rariteta - lokomitivu 'Rama' /ako me sećanje služi to je bila ako ne prva a ono jedna od prvih lokomotiva na uzanim prugama u Srbiji/, lokomotivu 'Kostolac' /u sivoj osnovnoj boji, sa dva ložišta, naravljenu 1913te ili 1917te u USA, jedina preostala danas/...makar je malo obnovljena, ne truli, za razliku od 83ki, 82ki i 92ki...

Fotografije su iz 2021ve, mart mesec, preskakala se ograda i moralo se raditi brzo, osoblje u Požegi je bilo sve samo ne predusretljvo...siguran sam da je sada sve još dodadtno istrulilo, zaraslo i propalo...mada - ako ništa drugo - exponati bar nisu skroz na otvorenom, pod nadstrešnicom su /!!!/...

ar-po-1.jpg


ar-po-2.jpg


ar-po-3.jpg


ar-po-4.jpg


ar-po-5.jpg


ar-po-6.jpg


ar-po-7.jpg


ar-po-8.jpg


ar-po-9.jpg


ar-po-10.jpg


ar-po-11.jpg


ar-po-12.jpg


ar-po-13.jpg


ar-po-14.jpg


ar-po-15.jpg


ar-po-16.jpg


ar-po-17.jpg


ar-po-18.jpg


ar-po-20.jpg


ar-po-19.jpg


Ivane Bulajiću, reaguj...ne treba previše novca da se ove lepotice srede, našminkaju, ne moraju za početak ni biti u voznom stanju...malo sredstava + malo marketinga = reke vozoljubitelja/železničkih turista iz celog sveta bi se guralo da se promuva ovuda i to dobro plati...

pozdrav,

Petar
 
Мислим да је музеј из Пожеге одавно зрео за селидбу на Шарган како би постао самоодржив. А потенцијално би могле све парњаче за колосек 760 мм да се временом оспособе за вожњу што би тек била атракција.
Ценим труд старог особља из Пожеге које је сакупило ову колекцију и од ње направило музеј, али се из приложених слика види да то није баш идеална локација за овакав музеј.
 
Pitam se zašto smo uopšte potrošili milijarde na pruge 760mm kad smo već pre njih imali ove normalne?
Toliko novca je uloženo u taj šinski sistem a danas nijedna nije ostala u eksploataciji (šargan ne računam).
To mi govori da smo se debelo zeznuli.
 
Pozdrav,

Uske pruge su se provlačile tamo gde je građenje normalnog koloseka bilo bar 3x skuplje...

pozdrav,

Petar
 
Мислим да је тај колосек стигао као стандард за неприступачније брдско-планинске крајеве из Аустроугарске.
 
Postoje zapisi da su prugu Paraćin-Zaječar razmatrali metarski kolosek, ali su se na žalost opredelili za "bosanski", koji realno nije imao šanse da preživi 20. vek.
Metarski itekako živi u Švajcarskoj i još nekim zemljama.
 
Pozdrav,
Kako moze normalan kolosek da košta 3 puta skuplje?
Pozdrav,

Razmisli malo, uzmi profil tunela za uski i za normalni kolosek...pa izračunaj koliko više moraš zemlje/kamena dići u vazduh i iskopati...pa izračunaj koliko čelika treba za most za uski a koliko za normalni kolosek...pa izračunaj koliko je osovinsko opterećenje za 760mm kolosek a koliko za 1435mm kolosek...pa izračunaj koliko zemlje treba exproprisati za manji radijus krivine za 760mm a koliko za veći radijus za 1435mm...

pozdrav,

Petar
 
Vrh