Šta je novo?

Železnice - svaštara

Pozdrav,

Pozdrav,

Razmisli malo, uzmi profil tunela za uski i za normalni kolosek...pa izračunaj koliko više moraš zemlje/kamena dići u vazduh i iskopati...pa izračunaj koliko čelika treba za most za uski a koliko za normalni kolosek...pa izračunaj koliko je osovinsko opterećenje za 760mm kolosek a koliko za 1435mm kolosek...pa izračunaj koliko zemlje treba exproprisati za manji radijus krivine za 760mm a koliko za veći radijus za 1435mm...

pozdrav,

Petar

Razlika je nekih 70cm to nije presudno u niskogradnji i nije faktor x3 sigurno
 
Zašto se istorija ponavlja?
Превирања, одлагања реализације пројеката и пробијање рокова.
Звучи тако познато.

Не знам да ли је неко већ качио, серија доста занимљивих текстова везано за железницу.
 
Razlika je nekih 70cm to nije presudno u niskogradnji i nije faktor x3 sigurno
Razlika u širini je 2x, pa samim tim su dimenzije tunela i mostova 4x.
Osovinsko opterećenje je 6t ili manje, pa su šine i čitav donji stroj daleko jeftiniji. Vozna sredstva jeftinija.
Ukratko, sve je mnogo jeftinije nego standardni kolosek.
Ali definitivno sve te pruge uže od metarske su igrale značajnu ulogu početkom 20. veka.
Sa izgradnjom putne mreže potpuno gube smisao.
 
Узмимо у обзир услове градње пре 1. светског рата, без икакве механизације, све воловским колима, ручно, алатом.
 
Vrh