Šta je novo?

Železnice - svaštara

Овде пише да постоји полазак за Сомбор ( Бијељина), да ли то значи да возови крећу у исто време за Сомбор и Бијељину па се касније у Инђији одвајају вагони?

Пише шинобус, значи ишло је више скупланих шинобуса који су се одвајали у Инђији.
 
Electrification of railways around the world (% of total route)

Electrification of railways around the world (% of total route)1.png
 
Iz starog reda vožnje se može primetiti koliko mnogo noćnih vozova, odnosno prilagođavanje zahtevu putnika. Ako dnevnim gubim pola dana, bolje mi je da spavam u vozu i ne gubim dan. Dan danas u Belorusiji na nekim relacijama ti imaš samo noćne. Recimo Brest - Gomelj autobusa nema, aviona nema, jedino svakodnevno je noćni voz, sa dodatkom dnevnog samo vikendom. Ovde je 1970-te Kragujevac imao čak 5 polazaka dnevno za Beograd, Sombor, Bijeljina, Smederevo po dva, direktno.
 
Vandredni dogadjaj na pruzi Bogojevo-Novi sad kod mesta Ratkovo.
Teretno voz privatnig preduzeca GNL (Sovjetske masine zelene) nije mogao da se zaustavi u stanici Ratkovo kocnice otkazale, a imao je obavezno zaustavljanje radi ukrstanja sa vozom 5434 (putnicki), posto se nije zaustavio presecena je skretnica i krenuo na nailazeci putnicki koji je na svu srecu stao na vreme izmenju predsigna i ulaznog signala, teretno je stao kod ulaznog signala 150 metara od prve skretnice...
Uvidjaj trajao od 19h do 00:15 (strucnjaci)
Nezvanicno je teretni imao problema i pre Ratkova sa zaustavljanjem...
Voz 5437 kasnio 300 min u dolasku u Novi sad...
 
За похвалу, Миши скидам капу.

HEROJ SA "DOSIJEOM": On je ZAUSTAVIO VOZ da spasi psa​

Izvor: Nportal, 24.04.2024, 22:15
"KADA SAM video da je pas vezan lancem za šine, pao mi je mrak na oči. Za mene je ovo pokušaj ubistva. Taj ko je ovo uradio, sutra je spreman da ubije i čoveka. Odmah sam obavestio policiju. Monstrumi žive oko nas, a da to i ne znamo". Ovim rečima počinje svoju ispovest Miša Radivojević, mašinovođa koji je pre dva dana na pruzi Dimitrovgrad – Niš uspeo na vreme da zaustavi lokomotivu tešku 1.000 tona i sigurne smrti spasi psa koga je neko vezao lancem za šine.

https://nportal.novosti.rs/vest/804...ovodja-spasio-zavezanog-psa-na-pruzi-kod-nisa
 
Zašto se kitajski voz doprema preko Kopra , a ne preko Bara, ima li neko ideju?
 
Nakon "novog početka", u prvoj polovini 2000tih, ŽS su počele aktivnije da traže rešenja za lokalne čvorove u kojima je nakon burnih 90tih zavladala kriza voznih sredstava.

U toj nekoj potrazi iskočili su predstavnici Češke kompanije "Moravsloslezkà vagonka".
BIli su zainteresovani da nam ponude njihov dizel motorni voz koji se sastojao od samih pogonskih kola, pa i do vagona koji bi se kačili na pogonosku jedinicu.
Voz je po navodima nekoliko starih železničara testiran do Prahova i Majdanpeka i nije zadovoljio, e sada tu je meni pomalo čudan deo, a to je da to uopšte nije foto dokumentovano, ali dobro.
No, zahvaljujući pojedincima sačuvan je ovaj prospekt kao "uspomena" na tadašnje događaje.
received_1230163057963527.jpeg


Ovde možete videti i sve moguće rasporede sa vagonima i pogonskom jedinicom.

received_1632018410942429.jpeg


Nakon ovog neuspelog pokušaja, vrlo brzo je tadašnja ŽS morala da hitno reaguje zbog rasula u Kraljevačkom i Zaječarskom čvoru te je preko direktne nabavke nabavljeno 10 polovnih dizel motornih vozova iz Švedske.

Screenshot_20240502_021728_YouTube.jpg

663z390_88888.jpg


Sve nadalje je poznato, ali eto da se osvrnemo i na ovaj neispričani Češki deo priče uz naravno " Šta bi bilo kad bi bilo".


P.S. Video prilog modela u ČD-u, kod njih je to serija 854.
 
Bas me zanima sta su nasli Cesima kao manu,meni je to sasvim ok vozic. Koliko vidim,bile su dve izvedbe,dizel-hidraulicni i dizel-elektricni
Opet,steta sto nije nabavljeno malo vise tih Y1.
Nakon "novog početka", u prvoj polovini 2000tih, ŽS su počele aktivnije da traže rešenja za lokalne čvorove u kojima je nakon burnih 90tih zavladala kriza voznih sredstava.

U toj nekoj potrazi iskočili su predstavnici Češke kompanije "Moravsloslezkà vagonka".
BIli su zainteresovani da nam ponude njihov dizel motorni voz koji se sastojao od samih pogonskih kola, pa i do vagona koji bi se kačili na pogonosku jedinicu.
Voz je po navodima nekoliko starih železničara testiran do Prahova i Majdanpeka i nije zadovoljio, e sada tu je meni pomalo čudan deo, a to je da to uopšte nije foto dokumentovano, ali dobro.
No, zahvaljujući pojedincima sačuvan je ovaj prospekt kao "uspomena" na tadašnje događaje.
Pogledajte prilog 197083

Ovde možete videti i sve moguće rasporede sa vagonima i pogonskom jedinicom.

Pogledajte prilog 197084

Nakon ovog neuspelog pokušaja, vrlo brzo je tadašnja ŽS morala da hitno reaguje zbog rasula u Kraljevačkom i Zaječarskom čvoru te je preko direktne nabavke nabavljeno 10 polovnih dizel motornih vozova iz Švedske.

Pogledajte prilog 197085
Pogledajte prilog 197086

Sve nadalje je poznato, ali eto da se osvrnemo i na ovaj neispričani Češki deo priče uz naravno " Šta bi bilo kad bi bilo".


P.S. Video prilog modela u ČD-u, kod njih je to serija 854.
 
Poslednja izmena:
Vrh