Nakon "novog početka", u prvoj polovini 2000tih, ŽS su počele aktivnije da traže rešenja za lokalne čvorove u kojima je nakon burnih 90tih zavladala kriza voznih sredstava.
U toj nekoj potrazi iskočili su predstavnici Češke kompanije "Moravsloslezkà vagonka".
BIli su zainteresovani da nam ponude njihov dizel motorni voz koji se sastojao od samih pogonskih kola, pa i do vagona koji bi se kačili na pogonosku jedinicu.
Voz je po navodima nekoliko starih železničara testiran do Prahova i Majdanpeka i nije zadovoljio, e sada tu je meni pomalo čudan deo, a to je da to uopšte nije foto dokumentovano, ali dobro.
No, zahvaljujući pojedincima sačuvan je ovaj prospekt kao "uspomena" na tadašnje događaje.
Pogledajte prilog 197083
Ovde možete videti i sve moguće rasporede sa vagonima i pogonskom jedinicom.
Pogledajte prilog 197084
Nakon ovog neuspelog pokušaja, vrlo brzo je tadašnja ŽS morala da hitno reaguje zbog rasula u Kraljevačkom i Zaječarskom čvoru te je preko direktne nabavke nabavljeno 10 polovnih dizel motornih vozova iz Švedske.
Pogledajte prilog 197085
Pogledajte prilog 197086
Sve nadalje je poznato, ali eto da se osvrnemo i na ovaj neispričani Češki deo priče uz naravno " Šta bi bilo kad bi bilo".
P.S. Video prilog modela u ČD-u, kod njih je to serija 854.