Razume samo mi nije jesno, da li su ovo isti vozovi.To je optima, nažalost Bugari su odustali od pograničnog voza do Dimitrovgrada / Caribroda koji je išao neko vreme. (Pre 2 RV-a ako se dobro sećam)
Radovi još traju, zato nisu ubačene veće brzine.
То су локомотивске трасе за потребе возоваа 13141 и 13154.Razume samo mi nije jesno, da li su ovo isti vozovi.
Pogledajte prilog 259950
А велики вођа рекао Април. Мађар постао блокадер.Mađar kaže 20. februar
![]()
Ministar saobraćaja: Mađarska krajem februara otvara deonicu brze pruge od Budimpešte do granice sa Srbijom
Mađarska vlada planira da otvori za saobraćaj deonicu brze pruge od Budimpešte do granice sa Srbijom 20. februara, izjavio je ministar saobraćaja Mađarske Janošn1info.rs
Bezbednost je jednostavno veca. Infrastuktura koja se ne ukrstava sa drumskom saobracajem ima ogromnu prednost. Ovo je dalekovidna odluka - nije bitno 10 minuta - ali da nema ukrstavanje sa idiotima iza volana.Kako će sa tom šakom jada od 35 vagona i 6 lokomotiva pokriti ove linije leba ti? I to noćnim vozom, gde putnika baš briga da li će za Minhen krenuti u 21:00 ili 22:00? Susedne zemlje ka nama ne grade ništa za preko 160/km/h ne "zato što nas mrze" već zato što su razumni. Za razliku između 160 i 200km/h kroz Srbiju štedimo celih 10 minuta, a za to smo dobili samo skup sistem i spaljivanje nacionalnog investicionog potencijala.
Aman ljudi. Mogu se denivelisati svi prelazi i sa 160 km/h to apsolutno nije nikakvo opravdanje što se išlo na 200 km/h. Naručilac postavlja uslove projektantu kakve želi. IŽS je mogla odmah na početku da kaže radimo sa 160, sa denivelacijama, 4 koloseka do Batajnice, smanjena brzina u Vrbasu da se iskoristi stara stanica, ugradi ETCS, uradi te i te dužine perona...Bezbednost je jednostavno veca. Infrastuktura koja se ne ukrstava sa drumskom saobracajem ima ogromnu prednost. Ovo je dalekovidna odluka - nije bitno 10 minuta - ali da nema ukrstavanje sa idiotima iza volana.
Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu. Onda kada se Evropa odluči da gradi pruge velikih brzina kroz Balkan, možemo uraditi potpuno novu trasu za 350 km/h ako treba, ali zajedno za Mađarskom.Nije pitanje denivelacije vec geometrije pruge. I nije pitanje razlike u 40km/h.
Jako se razlikuje pruga visokih performansi od obicne pruge, to uopste nisu isti potencijali pogotovu u vreme kad evropa najavljuje masovni projekat izgradnje brzih pruga i povezivanje svih gradova evrope vozovima koji ce se kretati mnogo vecim brzinama a takav projekat je najvise namenjen istocno evropskim zemljama gde su brze pruge osim Poljske i Srbije trenutno nesto sto ni ne postoji i tek treba da zazivi.
Ovaj put ovi nasi nisu pogresili, 160 km/h je norma 20og veka i dobro je sto se nije islo sa tako ogranicavajucim faktorom jer je uzeto u obzir da ce zeleznica da evoluira i gledalo se 100 godina unapred a ne 100 godina unazad.
Dekarbonizacija znaci da zeleznica preuzima primat nad avionom za sve linije do 4 sata putovanja a za tako nesto su potrebne brzine vece od 160 km/h.
Mnogo je veliki fokus na to 160 vs 200 u kontekstu same Srbije a uopste se ne radi o tome. Ovde je pitanje neceg mnogo veceg samo sto retko ko trenutno moze da sagleda dalje od Subotice i Preseva i retko ko moze da zamisli da ce u dogledno vreme vozovi ponovo ici dalje i brze nego danas.
Ovu prugu neće smanjivati to sam siguran jer je glavna linija i moraju da održavaju, za ostale pruge ćemo videti kada se urade kako će se održavati.Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu. Onda kada se Evropa odluči da gradi pruge velikih brzina kroz Balkan, možemo uraditi potpuno novu trasu za 350 km/h ako treba, ali zajedno za Mađarskom.
Vi ne shvatate da mi nećemo imati ni 120 km/h, a kamoli 200 km/h na ovoj pruzi za par godina jer kadra nemamo zbog ćacizacije
Ovu prugu neće smanjivati to sam siguran jer je glavna linija i moraju da održavaju
Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu.