Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

To je optima, nažalost Bugari su odustali od pograničnog voza do Dimitrovgrada / Caribroda koji je išao neko vreme. (Pre 2 RV-a ako se dobro sećam)

Radovi još traju, zato nisu ubačene veće brzine.
Razume samo mi nije jesno, da li su ovo isti vozovi.
10631.jpg
 
Kako će sa tom šakom jada od 35 vagona i 6 lokomotiva pokriti ove linije leba ti? I to noćnim vozom, gde putnika baš briga da li će za Minhen krenuti u 21:00 ili 22:00? Susedne zemlje ka nama ne grade ništa za preko 160/km/h ne "zato što nas mrze" već zato što su razumni. Za razliku između 160 i 200km/h kroz Srbiju štedimo celih 10 minuta, a za to smo dobili samo skup sistem i spaljivanje nacionalnog investicionog potencijala.
Bezbednost je jednostavno veca. Infrastuktura koja se ne ukrstava sa drumskom saobracajem ima ogromnu prednost. Ovo je dalekovidna odluka - nije bitno 10 minuta - ali da nema ukrstavanje sa idiotima iza volana.
 
Bezbednost je jednostavno veca. Infrastuktura koja se ne ukrstava sa drumskom saobracajem ima ogromnu prednost. Ovo je dalekovidna odluka - nije bitno 10 minuta - ali da nema ukrstavanje sa idiotima iza volana.
Aman ljudi. Mogu se denivelisati svi prelazi i sa 160 km/h to apsolutno nije nikakvo opravdanje što se išlo na 200 km/h. Naručilac postavlja uslove projektantu kakve želi. IŽS je mogla odmah na početku da kaže radimo sa 160, sa denivelacijama, 4 koloseka do Batajnice, smanjena brzina u Vrbasu da se iskoristi stara stanica, ugradi ETCS, uradi te i te dužine perona...
 
Nije pitanje denivelacije vec geometrije pruge. I nije pitanje razlike u 40km/h.
Jako se razlikuje pruga visokih performansi od obicne pruge, to uopste nisu isti potencijali pogotovu u vreme kad evropa najavljuje masovni projekat izgradnje brzih pruga i povezivanje svih gradova evrope vozovima koji ce se kretati mnogo vecim brzinama a takav projekat je najvise namenjen istocno evropskim zemljama gde su brze pruge osim Poljske i Srbije trenutno nesto sto ni ne postoji i tek treba da zazivi.
Ovaj put ovi nasi nisu pogresili, 160 km/h je norma 20og veka i dobro je sto se nije islo sa tako ogranicavajucim faktorom jer je uzeto u obzir da ce zeleznica da evoluira i gledalo se 100 godina unapred a ne 100 godina unazad.
Dekarbonizacija znaci da zeleznica preuzima primat nad avionom za sve linije do 4 sata putovanja a za tako nesto su potrebne brzine vece od 160 km/h.
Mnogo je veliki fokus na to 160 vs 200 u kontekstu same Srbije a uopste se ne radi o tome. Ovde je pitanje neceg mnogo veceg samo sto retko ko trenutno moze da sagleda dalje od Subotice i Preseva i retko ko moze da zamisli da ce u dogledno vreme vozovi ponovo ici dalje i brze nego danas.
 
Ja mislim da je ovo ok što je urađeno do Mađarske granice za 200kmh jer ipak povezuje dva naša najveća grada i zemlju(Mađarsku) sa najboljom železnicom oko nas, prema Hrvatskoj, Makedoniji i Bugarskoj je sasvim dovoljno 160kmh.
 
Nije pitanje denivelacije vec geometrije pruge. I nije pitanje razlike u 40km/h.
Jako se razlikuje pruga visokih performansi od obicne pruge, to uopste nisu isti potencijali pogotovu u vreme kad evropa najavljuje masovni projekat izgradnje brzih pruga i povezivanje svih gradova evrope vozovima koji ce se kretati mnogo vecim brzinama a takav projekat je najvise namenjen istocno evropskim zemljama gde su brze pruge osim Poljske i Srbije trenutno nesto sto ni ne postoji i tek treba da zazivi.
Ovaj put ovi nasi nisu pogresili, 160 km/h je norma 20og veka i dobro je sto se nije islo sa tako ogranicavajucim faktorom jer je uzeto u obzir da ce zeleznica da evoluira i gledalo se 100 godina unapred a ne 100 godina unazad.
Dekarbonizacija znaci da zeleznica preuzima primat nad avionom za sve linije do 4 sata putovanja a za tako nesto su potrebne brzine vece od 160 km/h.
Mnogo je veliki fokus na to 160 vs 200 u kontekstu same Srbije a uopste se ne radi o tome. Ovde je pitanje neceg mnogo veceg samo sto retko ko trenutno moze da sagleda dalje od Subotice i Preseva i retko ko moze da zamisli da ce u dogledno vreme vozovi ponovo ici dalje i brze nego danas.
Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu. Onda kada se Evropa odluči da gradi pruge velikih brzina kroz Balkan, možemo uraditi potpuno novu trasu za 350 km/h ako treba, ali zajedno za Mađarskom.
Vi ne shvatate da mi nećemo imati ni 120 km/h, a kamoli 200 km/h na ovoj pruzi za par godina jer kadra nemamo zbog ćacizacije
 
@Boki123
Evo ti primera Poljske, Ceske, Slovacke koje planiraju da se umreze novim prugama za brzine izmedju 200 i 350 km/h i to je pravi potez. Ako dodamo tome i balticke zemlje sa brzom prugom za 250 do Varsave to je onda poprilicna mreza.

Vidimo da je Madjarska ostala sa svojim prugama za 160, ne mozes nikog ubediti da su madjari uradili pravi potez time sto su ostali rupa okruzeni zemljama koje grade brze pruge
Pruge velikih performansi su buducnost Evrope, neke zemlje su to shvatile neke nisu. Mi smo srecom ovaj put uradili pravi potez i uvodimo najmodernije sto postoji i tako treba da bude.
Porazavajuce da se zbog Hrvatske 2030te planira putovanje BG-ZG da traje 4 sata isto kao pre 100 godina, znaci nikakav napredak za ceo jedan vek.

Na kraju ce postojati evropski gradovi koji su bolje umrezeni i pristupacniji samim tim bice i privlacniji za turizam i investicije i imaces ostale gradove do kojih ce se putovati duze i imace manju dinamiku razvoja jer ce biti vise izolovani.


cvnGEKw.png
 
Poslednja izmena:
Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu. Onda kada se Evropa odluči da gradi pruge velikih brzina kroz Balkan, možemo uraditi potpuno novu trasu za 350 km/h ako treba, ali zajedno za Mađarskom.
Vi ne shvatate da mi nećemo imati ni 120 km/h, a kamoli 200 km/h na ovoj pruzi za par godina jer kadra nemamo zbog ćacizacije
Ovu prugu neće smanjivati to sam siguran jer je glavna linija i moraju da održavaju, za ostale pruge ćemo videti kada se urade kako će se održavati.
 
Ovu prugu neće smanjivati to sam siguran jer je glavna linija i moraju da održavaju

Eeeeeh...koliko sam puta čuo to do sad. Nek ošišaju korov za početak.


Pruga je mogla za 160, nama bi bilo značajno jeftinije održavanje, nabavka garnitura, postrojenja za održavanje garnitura. A čak bi možda i imala više putnika jer vi direktnije opsluživala recimo Vrbas umesto da opslužuje njivu.

Ne samo Vrbas, puno je drugih manjih mesta izgubilo svoja stajališta/stanice ili su dobile zajedničku stanicu u njivi po sistemu da se nađemo na pola puta sa susednim mestom. Stajališta nisu dozvoljena na pruzi za 200 km/h. U Mađarskoj su, pošto je izgradnjom dvokolosečne umesto postojeće jednokolosečne pruge nestala potreba za toliko stanica koje su vršile funkciju ukrsnice, mnoge manje stanice pretvorene u stajališta.
 
Ono sto kod nas mora d se radi sa planiranom modernizacijom pruga, poput banatskog pravca, je da se geometrija pruga planira na vece brzine od 120, da ne bi za 20-30 godina opret rusili i pravili nove trase. Dakle, raditi krivine, zastitni pojas, mostove, uspone,... tako da mogu da se koriste i kasnije, a sto se tice kontaktne mreze, pragova, pa cak i perona, to je dovoljno i za 120. Naravno, treba odmah planirati i prostor za drugi kolosek, pa vremenom ubacivati deonicu po deonicu, da se vozovi ne bi morali medjusobno cekati. Poceti, na primer, sa deonicama od 4-5 km na svakih 20 km, ili tamo gde se ocekuje veca frekvencija (za pomenutu prugu na primer u Pancevu, kod Orlovata, kroz Zrenjanin, kod Novog Miloseva, Coke, Subotice).
Mozda je danas jeftinija opcija sve raditi minimalisticki, ali kasnije ce mnogo vise kostati izmestanje trase, rusenje i izgradnja novih nadvoznjaka, kanala za odvodnjavanje, rusenje objekata koji su preblizu i u medjuvremenu izgadjeni,...
 
MÁV pustio nacrt reda vožnje na liniji 150 (Kelebia - Ferencváros (Budapest)):

Stajanja medjunarodnog voza su na stanicama Kelebia, Kiskunhalas, Budapest Ferencváros, Budapest Keleti. Deluje da je u planu u startu jos neka spora voznja, stoga polasci za Beč verovatno neće kretati kada krene i sama linija...

Vezano za medjunarodne polaske:

Keleti polazak neparni sat:09, Ferencváros neparni sat:18/23, Kiskunhalas parni sat:52/54, Kelebia neparni sat (+2) 14/44.

Kelebia polazak parni sat:13/43, Kiskunhalas neparni sat 02/04, Ferencváros parni sat (+2):36/40, Keleti stizanje parni sat (+2) :49.

Ukupno putovanja na relaciji Kelebia - Budapest oko 126 minuta bez granice, stoga deluje da je Vmax 100km/h.


Prvi polazak iz Peste u 5:09, poslednji u 19:09.
Stizanja prvo u 8:49, poslednje 21:49.

Detaljnije na: https://vpe.kti.hu/wp-content/uploads/2025/12/150.pdf

Verovatno je ovo isto deo razloga zasto su skinuli nacrt na srpskom.
 
Vrh