Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Možemo zamisliti da će odredjen broj tih kola biti namenjen liniji Beograd Bar ali ja mislim da ta kupovina nema za cilj da poboljša prioritetno vozove ka CG.

Upravo to ima za cilj. Za Bar saobraćaju prastara exSNCF crnogorska spavaća kola i red je došao da se zamene. Srbijavoz je sva stara spavaća kola prodala u staro gvožđe.

Dovoljno je pogledati specifikacije za višesistemske lokomotive koje su u planu da se nabave i za koje zemlje jer one će da vuku ta spavaća kola i onda možeš lako predpostaviti gde mogu potencijalno da voze ti budući vozovi.

Nove lokomotive se planiraju prvenstveno za barsku prugu. 441/461 odlaze u prošlost. Planira se modernizacija 20 Z1 kola i da se dnevni voz vrati u njihovom sastavu. Samo dnevni i noćni barac će uposliti tih 6 lokomotiva da ne ostane za ništa drugo. Bilo je čak i priče o dodatnom noćnom vozu za Bar tokom letnjih meseci za koji postoji potražnja, ali nema voznih sredstava.
 
Pretpostavljam da novi red vožnje neće menjati polaske Bg voza? Posebno mi smeta što posle 20h nema polazaka iz pravca Batajnice za Ovču.
 
S obzirom kakvo je stanje sa garniturama 412, ne bih se previše uzdao u bilo kakav red vožnje, osim ako ne bude značajno redukovan u odnosu na postojeći.
 
Upravo to ima za cilj. Za Bar saobraćaju prastara exSNCF crnogorska spavaća kola i red je došao da se zamene. Srbijavoz je sva stara spavaća kola prodala u staro gvožđe.



Nove lokomotive se planiraju prvenstveno za barsku prugu. 441/461 odlaze u prošlost. Planira se modernizacija 20 Z1 kola i da se dnevni voz vrati u njihovom sastavu. Samo dnevni i noćni barac će uposliti tih 6 lokomotiva da ne ostane za ništa drugo. Bilo je čak i priče o dodatnom noćnom vozu za Bar tokom letnjih meseci za koji postoji potražnja, ali nema voznih sredstava.
Dosta vise sa tom barskom prugom, neka daju ljudima prilike da vide jos nesto osim mrtve cg…
 
Upravo to ima za cilj. Za Bar saobraćaju prastara exSNCF crnogorska spavaća kola i red je došao da se zamene. Srbijavoz je sva stara spavaća kola prodala u staro gvožđe.



Nove lokomotive se planiraju prvenstveno za barsku prugu. 441/461 odlaze u prošlost. Planira se modernizacija 20 Z1 kola i da se dnevni voz vrati u njihovom sastavu. Samo dnevni i noćni barac će uposliti tih 6 lokomotiva da ne ostane za ništa drugo. Bilo je čak i priče o dodatnom noćnom vozu za Bar tokom letnjih meseci za koji postoji potražnja, ali nema voznih sredstava.
Ako je cilj raditi sa lokomotivskom vučom i vagonima na Beograd - Bar (što ima logike zato što tu nikada neće biti "brze pruge" i vremenski kratkih putovanja), šta će nam i vagoni i lokomotive za 200km/h? Po onome što sam mnogo puta sugerisao, Beograd - Umka - Barič - Obrenovac - Lajkovac - Valjevo, za 160km/h, je izuzetak ravničarske pruge i ne preterano retko naseljene zone. Tu bi jedina dva skupa mesta bila obaloutvrda kod Umke, i visoka eksproprijacija pri sanaciji štete funkcionalno divlje gradnje u centru Beograda posle 30.06.2018.

Za noćne vozove, tu brzina preko 160km/h ne igra nikakvu ulogu. Cilj ljudima u tim vozovima je da se odmore, naspavaju, ne da stignu što brže. Ne govorite o tim nekim @spatiotecte fantazijama Beograd - Pariz, mnogo je dinosaurus-monopolista na tom putu za isplativ i konkurentan direktan voz. Čak i ako je za neki imaginarni noćni Beograd - Venecija, Minhen, Bukurešt, Solun, Istanbul, Tiranu, ništa se ne postiže razlikom između 160 i 200km/h. U pitanju je jadan broj vagona i lokomotiva, koji jedva može da pokrije Beograd - Bar sa možda 1-2 polaska severnije Beograda. U tim okolnostima je bolje imati više jeftinijih i lokomotiva i vagona slabijih performansi.
 
@Karlo del Ponte
Upravo si sam dao razlog zasto nove lokomotive i vagoni nisu PRIMARNO i ISKLJUCIVO namenjeni za barski voz.
Kao sto si rekao, sta ce lokomotive i spavaca kola za 200 na brdskoj pruzi?
Znaci to je prvenstveno namenjeno za neki drugi pravac, logicki gledano, za vozove ka zapadnoj evropi.

Uostalom nisam ja izmislio vec pise kuda bi mogle da idu ta spavaca kola:

"Novi vagoni omogućiće udobnije i sigurnije putovanje, a Srbija će, navodi se, ponovo uspostaviti direktne železničke veze sa ključnim evropskim destinacijama, među kojima su Solun, Filah, Beč, Minhen i Prag."
 
Poslednja izmena:
20251121_154252.jpg
 
@Karlo del Ponte
Upravo si sam dao razlog zasto nove lokomotive i vagoni nisu PRIMARNO i ISKLJUCIVO namenjeni za barski voz.
Kao sto si rekao, sta ce lokomotive i spavaca kola za 200 na brdskoj pruzi?
Znaci to je prvenstveno namenjeno za neki drugi pravac, logicki gledano, za vozove ka zapadnoj evropi.

Uostalom nisam ja izmislio vec pise kuda bi mogle da idu ta spavaca kola:

"Novi vagoni omogućiće udobnije i sigurnije putovanje, a Srbija će, navodi se, ponovo uspostaviti direktne železničke veze sa ključnim evropskim destinacijama, među kojima su Solun, Filah, Beč, Minhen i Prag."
Ако може Праг може и Берлин!
 
Ладно нема возова за Будимпешту. БГ-НС-СУ скраћено возно време за пар минута. Не знам на основу чега.
 
Ладно нема возова за Будимпешту. БГ-НС-СУ скраћено возно време за пар минута. Не знам на основу чега.
Из правца Суботице Соко редовно стоји у Петроварадину 3-4 минута и чека време поласка. Претпостављам да је то један од разлога.
 
Из правца Суботице Соко редовно стоји у Петроварадину 3-4 минута и чека време поласка. Претпостављам да је то један од разлога.

Dobro je imati rezerve u redu voznje, zbog privremenih laganih vožnji i neplaniranih zadržavanja. Evo, npr BG-NS je skraćeno sa 36 na 33 minuta, a imamo laganu vožnju na Savskom mostu u smeru Beograda, i između N. Beograda i T. Bunara na oba koloseka zbog izgradnje podvožnjaka.

Rusija je prestigla Japan u tačnosti vozova, prvenstveno zbog rezervi.
 
Vrh