Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Pokušah sad kupiti online kartu do Budimpešte sa ovim presedanjima u Subotici i Segedinu, ali mi ne ide. Na sajtu Srbija voza i app nema opcija da se odabere Budimpešta.
Na MAV sajtu ima, ali ovaj voz što kreće u 6h ujutru iz BG i treba da je u Budimpešti u 12:14h ne postoji, tj ne postoji ta veza. Jedina opcija koju daje je u 6h iz BG do Bačke Topole, pa onda neki Soko do Subotice, pa tek u 13:37 za Segedin i 18:14 Budimpešta.
Ispada da je online jedina opcija kupiti kod Srbija voza do Subotice, a na MAV sajtu Subotica do Budimpešte.
 
Нешто МАВ сајт багује са тим преседањима.

Најјефтинија опција је купити одвојено карту за сваки воз. На СВ сајту до Суботице, а на МАВ сајту одвојено Суботица - Сегедин и Сегедин - Будимпешта. Исто и обрнуто. Карту не мораш унапред узимати, чисто ако неко кашњење буде. Купиш је пред долазак на следеће преседање док седиш у возу.
 
Па веза са Србијом је атрактивнија од везе са Сарајевом. Имали би макар студенте.
 
Не исплати се отићи до Малог Зворника па пешке преко моста и онда пешке до АС Зворник. Такође је тешки идиотизам да аутобуси из Србије не користе АС Сарајево него АС Источно Сарајево које се налази у три лепе. Проклети Дејтон је унаказио животе свих становника БиХ, РС и Брчка.
 
Dodo bi u RS da bude to što hoće, ali gašenjem ŽRS barem u putničkom sektoru, otvara se mogućnost da kolektivno preduzeće Federacije polako preuzme ceo železnički saobraćaj u BIH, što uostalom nalaže i sam Dejtonski sporazum koji železnicu ne deli po entiteskoj osnovi već nalaže zajedničko delovanje. (Aneks IX) Dodo misli da je uradio sjajnu stvar što gasi željeznicu, ali on u principu tim potezom priznaje Dejton koji navodno svakodnevno gazi i ne priznaje.
Poznato? Slično se dešava na Kosovu, institucije i preduzeća se uništavaju, njih preuzima tzv. Kosovske strane po već potpisanim sporazumima (potpisla ekipa koja isto kao navodno ne poštuje sporazume, a u stvari suprotno), za narod dole je još teže, jer im Srpske institucije garantuju opstanak, dok će ovima "sa Manjače" značiti samo da su i zvanično stopljeni u FBIH, ali im u principu nije bitno ugrožena egzistencija, već im je uzeta neka kvazi nezavisnost od Federacije.
 
Željeznica u BiH je bila relativno
mali sistem i prije rata a kamo li sad.
U putničkom saobaćaju odavno nema značaj.
Djeluje mi da je novac promlem.
RS više nema novca za ŽRS.
Odavno isplaćuje svega 10 % posto od
granta koji je prije isplaćivala željeznici.
Čisto sumnjam za ŽFBH ima interes da vozi
po RS-u. Kao da je kod njij pa bolje.
Federalci nisu ofarbali ni jednu 661 u
zadnjih 15 godina.
 
Од Талга за Будимпешту, Беч, Београд и Загреб остаде Мостар + Плоче преко лета. Пре короне је бар ишао из Сарајева до Бања Луке и Бихаћа. Сад ни то.
 
Dodo bi u RS da bude to što hoće, ali gašenjem ŽRS barem u putničkom sektoru, otvara se mogućnost da kolektivno preduzeće Federacije polako preuzme ceo železnički saobraćaj u BIH, što uostalom nalaže i sam Dejtonski sporazum koji železnicu ne deli po entiteskoj osnovi već nalaže zajedničko delovanje. (Aneks IX) Dodo misli da je uradio sjajnu stvar što gasi željeznicu, ali on u principu tim potezom priznaje Dejton koji navodno svakodnevno gazi i ne priznaje.
Poznato? Slično se dešava na Kosovu, institucije i preduzeća se uništavaju, njih preuzima tzv. Kosovske strane po već potpisanim sporazumima (potpisla ekipa koja isto kao navodno ne poštuje sporazume, a u stvari suprotno), za narod dole je još teže, jer im Srpske institucije garantuju opstanak, dok će ovima "sa Manjače" značiti samo da su i zvanično stopljeni u FBIH, ali im u principu nije bitno ugrožena egzistencija, već im je uzeta neka kvazi nezavisnost od Federacije.

Pozdrav,

@Jelancha: imaš skorašnju reportažu sa BN televizije na tu temu, novac iz granta koji pominješ je ozbiljno pokraden tokom poslednjih par godina...

pozdrav,

Petar
 
OBB RailJet i dalje. :)

Od decembra stiže i ČD ComfortJet, do duše u Nyugati.
Tako je. 😊
ČD Comfortjet preuzima sve vozove od decembra između Budimpešte, Praga i Berlina. Mađari imaju u planu da od voza EC Hungaria kola preusmere na potez Beograd-Budapest-Wien. Doduše u nešto skromnijem sastavu nego što je to bila Hungaria. Ali sasvim dovoljno. Vozno i vozopratno osoblje iz sekcije Budapest Keleti su dobili IŽS signalni pravilnik preveden na njihov jezik, imaće uskoro polaganje.
 
Од Талга за Будимпешту, Беч, Београд и Загреб остаде Мостар + Плоче преко лета. Пре короне је бар ишао из Сарајева до Бања Луке и Бихаћа. Сад ни то.
Ima još talgo za Pazarić i Visoko kao prigradski.😄
 
Tako je. 😊
ČD Comfortjet preuzima sve vozove od decembra između Budimpešte, Praga i Berlina. Mađari imaju u planu da od voza EC Hungaria kola preusmere na potez Beograd-Budapest-Wien. Doduše u nešto skromnijem sastavu nego što je to bila Hungaria. Ali sasvim dovoljno. Vozno i vozopratno osoblje iz sekcije Budapest Keleti su dobili IŽS signalni pravilnik preveden na njihov jezik, imaće uskoro polaganje.

Nije sve. Ostaju dva para EC Metropolitan Budimpešta - Prag u sastavu ZSSK vagona.

Beograd - Beč će biti u istom šestovagonskom sastavu u kojem su sad EC vozovi Budimpešta - Beč (A(p)mz, WRmz, Bbdpmz, Bmz, Bpmz, Bpmz) samo će morati da umesto DWA stave CAF restoran pošto je DWA za 160 km/h, a CAF za 200 km/h. Svakako se sa EC Hungaria oslobađaju CAF restorani, a na EC Bathory za Varšavu na kojem isto ide CAF restoran može da ide i DWA, jer ne prelazi 160 km/h. Ostalih vagona za 200 km/h ima dovoljno, kad se oslobode vagoni sa EC Hungaria.

Austrijanci od decembra inače sve EC vozove iz Mađarske, Slovačke i Poljske od Hauptbahnhofa produžavaju do Westbahnhofa, sa stajanjem u Meidlingu. Dakle, biće tri stanice u Beču, Hauptbahnhof, Meidling i Westbahnhof, mada vreme vožnje od Hauptbahnhofa do Westbahnhofa je verovatno brže tramvajem, pošto voz kruži. Ne znam razlog za produženje, moguće da je Matzleinsdorf (TPS zapadno od Hauptbahnhofa) prosto preopterećen, pa su našli prostora za ove vozove na Westbahnhofu.

Po planu je MAV trebao da obezbedi 7 garnitura za EC vozove do Wien Hbf. Sa produženjem do Wien Westbf, trebaće i 8. garnitura, ali će to obezbediti OBB za jedan par Beč - Budimpešta (145/340). Od ostalih 7, biće dvodnevni obrt Budimpešta - Beč - Užgorod - Beč - Budimpešta 342/143/146/343 (160 km/h), dvodnevni obrt Budimpešta - Beograd - Beč - Beograd - Budimpešta 153/148/141/158 (200 km/h) i trodnevni obrt Budimpešta - Beč - Njiređhaza - Beč - Beograd - Beč - Budimpešta 142/149/140/147/144/341 (200 km/h).
 
Poslednja izmena:
Kao da je kod njij pa bolje.
Iskreno, sa izuzetkom prošle godine, ŽFBH makar pozitivno posluje. Vidjećemo hoće li i ova godina biti minus ili će se uspjeti vratiti plusu. Ne vjerujem ni ja da su zainteresovani za putnički prijevoz u RS-u, ali vjerovatno bi se ušli u vuču tereta od/do Bosanskog Šamca, ukoliko bi mogli.
Од Талга за Будимпешту, Беч, Београд и Загреб остаде Мостар + Плоче преко лета. Пре короне је бар ишао из Сарајева до Бања Луке и Бихаћа. Сад ни то.
Međuentitetske linije su uglavnom problem nezainteresovanosti ŽRS, budući da u kombinaciji Talga (posljedično i vuči ŽFBH) nemaju sa čime prebijati troškove, sem trase. ŽFBH isto ima sreću da dio putničkog saobraćaja finansira Kanton Sarajevo (dvije prigradske linije) i Općina Visoko, a također dobija i sredstva iz budžeta Federacije, za razliku ŽRS koji dobiva na kapalju iz nadležnog budžeta, a zadnja konkretnija sredstva su ušla na ime "modernizacije SAP-a"...
Ploče samo funkcionišu jer bude putnika za dvije garniture, inače ne bi bilo isplativo zbog trase i vuče u Hrvatskoj...
Па веза са Србијом је атрактивнија од везе са Сарајевом. Имали би макар студенте.
I uz prugu bi na vrbama rađalo grožđe...
 
Inače, gledao sam matricu za cenovnik na linijama SRB-HUN, i ne mogu da skontam šta je zapravo poenta ovih specijala kad su samo bukvalno identični cenama karata po kilometraži, ni rok važenja nije duži.

Od do opsezi su: raniji i kasniji kontigent karata (ranije ili kasnije kupljeno, u zavisnosti od broja i sl.) (može se desiti da samo jedan postoji)
Karte vezane za tačno određeni polazak:
Kontam ovo će biti najverovatnije cenovnik online karata preko jegy.mav.hu kad krene direktan voz
Budimpešta -
Subotica, Bačka Topola, Vrbas: 2. Razred 13-16 evra, 1. Razred 19.50-24.50 evra
Novi Sad 2. razred 22-25 evra, 1. razred 33-38 evra
Beograd 2. razred 26-29 evra, 1. razred 39-44 evra


Karte za bilo koji polazak tog dana:
Budimpešta -
Subotica, Bačka Topola, Vrbas: 2. Razred 18-19 evra, 1. Razred 26.50-28.50 evra
Novi Sad 2. razred 27-28 evra, 1. razred 40-42 evra
Beograd 2. razred 31-32 evra, 1. razred 46-48 evra


Kiskunhalas - Subotica, Bačka Topola, Vrbas 6-8 evra 2. razred

Screenshot_20251027_215149_Chrome.jpg
Screenshot_20251027_215227_Chrome.jpg

Specijal su bukvalno bilo koji polazak, viša tarifa... Nisu pre to nekad bile zapravo povratne karte?
 
Nekad je bio Budapest Special. Iz Beograda 15 EUR jednosmerna, 26 EUR povratna, iz Novog Sada 12 EUR jednosmerna, 20 EUR povratna. Povratna je važila mesec dana.

Special obično znači da cena nije tarifirana po km tarife nego posebno fiksirana cena koja je najčešće niža od tarife po km. No, dosta se menjalo godinama. Nisam u toku toliko. Baš ću da bacim pogleda na ovu tarifu na mađarskom sajtu.
 
Nekad je bio Budapest Special. Iz Beograda 15 EUR jednosmerna, 26 EUR povratna, iz Novog Sada 12 EUR jednosmerna, 20 EUR povratna. Povratna je važila mesec dana.

Special obično znači da cena nije tarifirana po km tarife nego posebno fiksirana cena koja je najčešće niža od tarife po km. No, dosta se menjalo godinama. Nisam u toku toliko. Baš ću da bacim pogleda na ovu tarifu na mađarskom sajtu.

Tu je trenutni pdf sa svim državama Srbija je negde oko 273. strane.
 
Koliko sam protumačio, ovde ima 3 nivoa cena:

Start Europa SRB - npr. Budapest - Beograd 26 EUR - ograničeni kontigent
Start Europa Plus SRB - npr. Budapest - Beograd 31 EUR - ograničeni kontigent
Europa Flex SRB - NRT tarifa sa 30% popustom (treba naći NRT tarifu za SV i MAV po relacijama za tačan iznos) - neograničeni kontigent

Inače od Beograda do granične tačke Subotica (Gr) ima 208 tarifnih km, ako se dobro sećam. Svakako između 201 i 300 km da spadne u 3. tarifnu grupu za Start Europa (Plus) i preko Subotica (Gr) i preko Roszke (Gr). Često se tarifni kilometri razlikuju od realnih.

E sad, ovo su samo karte na prodajnim mestima MAV i GySEV. Kod njih piše i da je uz Start Europa (Plus) besplatna rezervacija za IC Budapest - Szeged i da je karta fiksirana za voz kojim se prelazi granica, ali nije za ostale vozove. SV ima drugačije tehničko rešenje prodaje međunarodnih karata pa su onda možda primenili ovu Special ponudu koja je slična ceni Start Europa Plus SRB, ali mora da se doplati rezervacija za IC Szeged - Budapest.

Često se dešava da su za iste međunarodne vozove različite cene u zavisnosti da li kupujete sa sajta železnica polaska ili dolaska voza. Tipičan primer su vozovi iz Beča ka Mađarskoj i Poljskoj. Nekad se dešava i da su kontigenti mesta različito dodeljeni za različite uprave. Baš sam skoro gledao voz Varšava - Vilnjus za datum dosta unapred i bukvalno za isti dan i isti polazak u istom vagonu na sajtu PKPIC slobodna mesta u kupeima 1-5, a zauzeta u kupeima 6-10. Na sajtu LTG Link potpuno obrnuta situacija, zauzeta u kupeima 1-5, a slobodna mesta u kupeima 6-10. Mislim da je praksa da se u nekom dogovorenom trenutku pre polaska sva mesta prebace u sistem prodaje železnice polaska.
 
Nije sve. Ostaju dva para EC Metropolitan Budimpešta - Prag u sastavu ZSSK vagona.

Beograd - Beč će biti u istom šestovagonskom sastavu u kojem su sad EC vozovi Budimpešta - Beč (A(p)mz, WRmz, Bbdpmz, Bmz, Bpmz, Bpmz) samo će morati da umesto DWA stave CAF restoran pošto je DWA za 160 km/h, a CAF za 200 km/h. Svakako se sa EC Hungaria oslobađaju CAF restorani, a na EC Bathory za Varšavu na kojem isto ide CAF restoran može da ide i DWA, jer ne prelazi 160 km/h. Ostalih vagona za 200 km/h ima dovoljno, kad se oslobode vagoni sa EC Hungaria.

Austrijanci od decembra inače sve EC vozove iz Mađarske, Slovačke i Poljske od Hauptbahnhofa produžavaju do Westbahnhofa, sa stajanjem u Meidlingu. Dakle, biće tri stanice u Beču, Hauptbahnhof, Meidling i Westbahnhof, mada vreme vožnje od Hauptbahnhofa do Westbahnhofa je verovatno brže tramvajem, pošto voz kruži. Ne znam razlog za produženje, moguće da je Matzleinsdorf (TPS zapadno od Hauptbahnhofa) prosto preopterećen, pa su našli prostora za ove vozove na Westbahnhofu.

Po planu je MAV trebao da obezbedi 7 garnitura za EC vozove do Wien Hbf. Sa produženjem do Wien Westbf, trebaće i 8. garnitura, ali će to obezbediti OBB za jedan par Beč - Budimpešta (145/340). Od ostalih 7, biće dvodnevni obrt Budimpešta - Beč - Užgorod - Beč - Budimpešta 342/143/146/343 (160 km/h), dvodnevni obrt Budimpešta - Beograd - Beč - Beograd - Budimpešta 153/148/141/158 (200 km/h) i trodnevni obrt Budimpešta - Beč - Njiređhaza - Beč - Beograd - Beč - Budimpešta 142/149/140/147/144/341 (200 km/h).
Tu su i Bpmz kola od DWA koja su takođe 160km/h , pa bi i tu išla CAF ili ona nova domaće proizvodnje.
 
Tu su i Bpmz kola od DWA koja su takođe 160km/h , pa bi i tu išla CAF ili ona nova domaće proizvodnje.

Za tekući RV plan dostave vagona EC vozova iz Mađarske za Beč je:

410 DWA Amz (200)
411 DWA WRRmz (160)
412 IC+ Bbdpmz (200)
413 DWA Bmz (200)
414 CAF Bpmz (200)
415 CAF Bpmz (200)

Desi se ponekad da ubace DWA Bpmz umesto CAF Bpmz. U Mađarskoj i Austriji voz ne prelazi 160 km/h, pa je to sad ok. Kad krenu vozovi za Beograd, trebalo bi da promene DWA WRRmz na CAF WRmz i da ne ubacuju DWA Bpmz da bi mogli da ispoštuju brzinu 200 km/h. Na EC Hungaria su strogo poštovali da šalju vagone za 200 km/h, zbog brzine 200 km/h kroz Nemačku, tako da mislim da neće biti to problem.
 
Do Budimpešte predlažem bla bla ili neki od kombija dok ne puste direktan voz. Kombiji vam još dolaze na kućnu adresu.
 
To 666 vuče Flirt?
I jel celim putem il samo da dela gde radi napon?
 
Vrh