Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Kakvo je ovo čudno kabliranje 😊
1000017357.jpg
1000017358.jpg
 
Возикају.. само још увек без путника..
 
Ето. Морао сам да питам, да би се десило- Сви заборавили на возове. :LOL:

Е па, јесу ли положили испит? Или, сад креће испитивање на нашим пругама, па после и код Мађара?
 
Ето. Морао сам да питам, да би се десило- Сви заборавили на возове. :LOL:

Е па, јесу ли положили испит? Или, сад креће испитивање на нашим пругама, па после и код Мађара?
Homologacija se mora odraditi,kako kod nas tako i u Mađarskoj.
 
Čuva se za prvu vožnju predsednika, sad je u malo nezgodnoj situaciji pa ne može da stigne 😤
 
Homologacija se mora odraditi,kako kod nas tako i u Mađarskoj.

Хомологација код нас, онда може да се вози до границе. Кад прође и у Мађарској, онда може Београд-Будимпешта?
Додуше, враћа се без икакве проратне инвеомрације, Иван ћути, возољубитељи немају појма... Да ли је уопште прошао тестове, да ли су Кинези добили печат да могу да праве возове?
 
Додуше, враћа се без икакве проратне инвеомрације,

Не враћа се, него се испоручују прве две гарнитуре. То што је једна од тве две гарнитуре које долазе била кратко у Београду је била обична пропагандна повраћијадија. Није морала ни долазити.

Као што сам већ писао, Кинези су дужни да испоруче гарнитуру са одређеним сертификатима. У Чешкој су гарнитуре добиле те сертификате и сада могу бити испоручене купцу. Сада је то типски производ и остале гарнитуре не иду у Чешку на тестирање већ долазе из Кине директно за Србију.
 
Brzinski sam bacio pogled ko su i našao interesantan video u kom objašnjavaju šta i kako su analizirali kako bi što bolje i jeftinije napravili ovaj koncept.

Ovo mi je bilo interesantno kako se pristupa analizi potencijalnom tržištu.
Tj ono što bi nama trebalo pogotovu što mi imamo državno preduzeće bez konkurencije pa nema potrebe da se bori za tržište već samo da ga efikasnije iskoristi.
A kao da radi suprotno...
 
Jako težak zadatak, vagoni su skupi, a problematika jesu troškovi, jer preko dana su vagoni besposleni i to akumulira trošak, treba dodati i vučna sredstva, osoblje itd itd...

Već par firmi sa sličnim ciljem pokušavaju da se probiju (European Sleeper, GoVolta...), ali ide jako teško, European Sleeper radi relaciju Brisel - Prag sa starim materijalom, to tera i mušterije, nisu svi ljubitelji vožnje u kolima iz 70tih. Banke samostalcima ne žele da daju kredite što sputava razvoj.
Najpopularniji Nightjet je nelojalna konkurencija, iza njih stoji država Austrija, zato su se lakše i razvili.

Inače, očekuje se da kasno popodne Sokolovi slete u TPS, trenutno su negde ispred Vinkovca.
 
ЕУ пропаганда.

Možeš misliti, nešto što je postojalo u Evropi maltene ceo 20. vek (i dan dan postoji u Rusiji, Ukrajini, Belorusiji, Kazahstanu, Uzbekistanu...) i tad je zaista bilo jeftinije od aviona. Danas je vožnja u privatnim kupeu u EU zaista luksuz (i u Rusiji je), tako da jeste propaganda, sve dok RyanAirom letiš za cenu doner kebaba po celoj EU.
 
у ствари, Рајанером имаш привид да летиш за те паре. Тј можда понеко и полети. Али већина плати сасвим други новац, ако не на карту, онда на додатне услуге.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Jako težak zadatak, vagoni su skupi, a problematika jesu troškovi, jer preko dana su vagoni besposleni i to akumulira trošak, treba dodati i vučna sredstva, osoblje itd itd...

Već par firmi sa sličnim ciljem pokušavaju da se probiju (European Sleeper, GoVolta...), ali ide jako teško, European Sleeper radi relaciju Brisel - Prag sa starim materijalom, to tera i mušterije, nisu svi ljubitelji vožnje u kolima iz 70tih. Banke samostalcima ne žele da daju kredite što sputava razvoj.
Najpopularniji Nightjet je nelojalna konkurencija, iza njih stoji država Austrija, zato su se lakše i razvili.

Inače, očekuje se da kasno popodne Sokolovi slete u TPS, trenutno su negde ispred Vinkovca.
U arhitektri su pravljeni stanovi gde su stambeni prostori mogli da se transformišu iz jedne namene u drugu, da se lako formiraju / uklone pregrade, spajaju i razdvajaju prostori....
Možda bi tim nekim principom mogli da se organizuju vagoni pa da budu aktivni i tokom dana.
Što ti reče, lako je državnim firmama pa da nocni vagoni budu besposleni tokom dana.
Ili da to budu rute koje će uključivati i vožnju tokom dana kao u Rusiji. Onda bi idealno bila ona sedišta na izvlčenje. Ili npr sedište se obori, a odozgo se spusti krevet.
Ovakvoj ideji da vagoni budu uposleni i danju i noću, da kabine budu male i privatne, i cenovno da bude jeftino tj. da ima što više kabina, bi moralo da se traži neko rešenje iz sistema kamp-prikolica, malih jahti, malih kućica...gde se prostor lako tranformiše a zadovoljava osnovne potrebe.
U zapadnoj evropi železnica je luksuz dok u post-komunističkim je socijalna aktegorija, i sad treba zadržati luksuz a opet da bude dostupno i konkurentno.
Ideja dobra ali zahteva poprilično mašte i analize.

Ps nadamo se nekim slikama transporta ;)
 
у ствари, Рајанером имаш привид да летиш за те паре. Тј можда понеко и полети. Али већина плати сасвим други новац, ако не на карту, онда на додатне услуге.

Nemam privid, jer umem da saberem 1+1. Ako ti treba veći prtljag prilikom kupovine karte dokupiš 10 kg ručnog prtljaga i opet je jeftinije od voza u 99% slučajeva. Nije Ryanair kriv što su ljudi glupi ne znaju da saberu 1+1 i ne čitaju.
 
U arhitektri su pravljeni stanovi gde su stambeni prostori mogli da se transformišu iz jedne namene u drugu, da se lako formiraju / uklone pregrade, spajaju i razdvajaju prostori....
Možda bi tim nekim principom mogli da se organizuju vagoni pa da budu aktivni i tokom dana.

To postoji odavno i zove se kušet kola.
 
Ceska zeleznica ima vise dnevnih polazaka izmedju Praga i Budimpeste, karta od 21 do 26 eura ako se kupi 3 do 4 nedelje unapred. EC Metropolitan do kraja godine dobija nove Comfortjet vozove, 555 mesta, jedno od devet kola u ovom za 50% "vecoj" kompoziciji od brata Railjeta ce biti i restoran. Kakav crni low-cost, kad za 6 ipo sati se vozis za manje pare iz centra u centar, omladincima do 26 karta jos jestinija, jedes palacinke za 7, tortilje za 6, zidarsko toceno Urquell 4 eura, gospodin covek da budes.
 
Vrh