Evo ovde je samo prva loksa sa podignutim pantografom.Da, mislio sam na zaprežnu, ali sam tako napisao jer one mogu biti i u tandemu/sinhronu (u Evropi). Zbog čega je onda praksa da se na prednjoj lokomotivi diže prednji pantograf koristi u Evropi, a kod nas ne? Mislim da je čak u nekim državama to i obavezno.
Mislim da je problem što lokomotive nemaju tranzitni vod za struju, te mora druga da bude pod naponom kako bi napajala vagone strujom za klimu/grejanje.
Na brzinu pregledaj jedan video gde su u Lajkovcu snimani barci.
Ili je jedan 441, ili dve 441, ili jedna 461. Ni jedan nisam video uparn 441 i 446.
Ima gde su kod oba para podignuta pantografi, ili samo na prvoj.
Na svakoj je zadnji pantograf podignut. Ja sam bio ubeđen da uvek ide prvi, nikad nisam toliko obraćao pažnju na to.
I interesanto mi je da je kod nekih loksa zadnji pantograf okrenut ka smeru vožnje (kao ovde), a kod nekih prvi.
Baš na onoj slici havarisan 441 i 461 se to vidi.