Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Da, mislio sam na zaprežnu, ali sam tako napisao jer one mogu biti i u tandemu/sinhronu (u Evropi). Zbog čega je onda praksa da se na prednjoj lokomotivi diže prednji pantograf koristi u Evropi, a kod nas ne? Mislim da je čak u nekim državama to i obavezno.




Mislim da je problem što lokomotive nemaju tranzitni vod za struju, te mora druga da bude pod naponom kako bi napajala vagone strujom za klimu/grejanje.
Evo ovde je samo prva loksa sa podignutim pantografom.
Na brzinu pregledaj jedan video gde su u Lajkovcu snimani barci.
Ili je jedan 441, ili dve 441, ili jedna 461. Ni jedan nisam video uparn 441 i 446.
Ima gde su kod oba para podignuta pantografi, ili samo na prvoj.
Na svakoj je zadnji pantograf podignut. Ja sam bio ubeđen da uvek ide prvi, nikad nisam toliko obraćao pažnju na to.
I interesanto mi je da je kod nekih loksa zadnji pantograf okrenut ka smeru vožnje (kao ovde), a kod nekih prvi.
Baš na onoj slici havarisan 441 i 461 se to vidi.
 

Prilozi

  • Screenshot 2025-06-06 153237.jpg
    Screenshot 2025-06-06 153237.jpg
    175 KB · Pregleda: 72
Redovno sam sam se vozio vozom gde je jedna lokomotiva defektna bez napajanja, ne sećam se da je bilo problema sa strujom u vagonima.... Možda nisam obraćao pažnju.

Ja se sećam vožnje u vagonu sa klimom gde su bile dve lokomotive na čelu, sa drugom lokomotivom sa spuštenim pantografom i da zbog toga nije radila ni klima ni vakum wc, a automatska vrata su morala na o ruk da se otvaraju. Moguće da neke lokomotive imaju, a neke nemaju tranzitni vod za struju ili da na nekima nije funkcionalan. To će @mvbg1 bolje umeti da kaže.
 
Moguće da neke lokomotive imaju, a neke nemaju tranzitni vod za struju ili da na nekima nije funkcionalan. To će @mvbg1 bolje umeti da kaže.
Sve elektro lok. mogu da se između sebe povežu kablom za el. grejanje koji je sastavni deo inventara. Povezivanje između ide u istu utičnicu koja se koristi za spajanje sa vagonima. Tako da druga lok. može biti raspremljena a da prva napaja voz sa svog izvora.
Zbog čega su obe lok. startovane mogu da pretpostavim ali da druga može biti raspremljena i da voz ipak ima napajanje je istina.
 
Tačno mi je ostalo u sećanju da smo usled defekta išli neko vreme bez grejanja pa su na nekoj stanici dobavili "neko kablo za prespajanje" pa je onda progrejalo. Tako nam je kondukter opisao.

To je to što pominje @mvbg1
 
Зар је толико било тешко наручити дуголинијске гарнитуре?
 
Neke komšije koje stalno idu u PG avionom, jednom su imali neki problem na letu i mnogo su se uplašili, da li kvar, turbulencia....
U glavnom, odlučili su da ne lete više nikad. Sledeće putovanje vozom, 16 sati.

Vratili se na avion, kažu bolje turbulencije nego barska pruga😂😂
 
Zato umesto da BG-LO i BG-VŠ bude 15 polazaka dnevno kao Česi na većini pruga imamo 2 BG-LO, odnosno 6 BG-VŠ. Jer nismo sirotinja...A Česi su sirotinja jer kupuju polovno i imaju takt od sat vremena na gotovo svakoj pruzi.
Vecinu populacije impresionira to "Nismo Sirotinja da kupujemo polovno".
Narod u svojoj gluposti bi radije da nema voz nego da ima polovan.
Zato nama nije dosta 160 km/h ili 120 km/h koji radi nego bolje da imamo 200 km/h koji ne radi.
 
Воз БГ-СУ још није почело а они причају о нове пруге за Шид..
 
Него, 'оће ли кинески соколи да се врате кући? Ови Чеси се возикају са њима, има да их сатру, добићемо полован, а купили нов...
 
Vrh