Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Barem do jula 2025., jedina opcija je kombinacija BG - SU, onda voz od Subotice do Segedina, Segedina do Budimpeste, ide na svakih sat vremena, i posle od Budimpeste do Beca, ide na svakih sat vremena, plus 4 RegioJet polaska dnevno. Problem je sto vozovi za Bec idu sa stanice Keleti, vozovi iz Segedina dolaze na stanicu Nyugati. Ja preporucujem presedanje u Kobanya-Kispest i onda lokalnim vozom do stanice Kelenfold, to je druga stanica na putu voza od Budimpeste do Beca., ta stanica ima ispod i metro stanicu ali, opet, direktna metro veza je samo sa Keleti, ne sa Nyugati.

Ako se otvori pruga od Kelebije do Ferencvarosa, kako stoji u predlogu reda voznje MAV za 2025. godinu, onda ce biti vozova do Ferencvarosa, onda 7 minuta lokalnim vozom do Kelenfolda i onda sve isto do Beca. To od jula 2025., ako bude tada bice jednostavnije, ali i to je prelazno resenje do vozova koji idu 160kmh kroz Madjarsku potpuno zavrsenom prugom tamo od 2026., realnije 2027.
Значи, боље да се чека те 2027 на Авала воз (можда).
 
Значи, боље да се чека те 2027 на Авала воз (можда).
Za Budimpestu i ovaj prva varijanta je ok, ali moraju da usklade malo ta vremena polaska vozova izmedju Subotice i Segedine. Kad su uskladjeni, 4 sata i u Budimpesti si. Cujem da Posta izgibe sa nalozima za placanje kazni zbog prekoracenja brzine na autoputevima, malo odmorila drzava dok nisu prosli izbori, sad se salje i unazad, mora dinar da se uzme, ljudi ce se brzo vratiti na fabricka podesavanja, a isto se ne bih sa brzinom zezao ni kroz Madjarsku, elem, autom preko Horgosa ne mozes of Beograda do centra Budimpeste, pa jos dok nadjes parking, ovako izlazis iz stanice i pravo na metro, tramvaje, autobuse.

Za Bec je problem sto moras da izgubis sat vremena u presedanju, udjes u Ko-Ki na jednom kraju Budimpeste i dok izadjes iz Kelenfolda na drugom, sat vremena se izgubi. Avala ili vec ko bude isao direktno Beograd - Bec, a kad se komplet zvrsi pruga kroz Madjarsku, mogu ruku u vatru da stavim da nece ni ici na Keleti, nego u Ferencvarosu ce da hvata na zeleznicki most koji se prosiruje i cija je namena da vozove koji ne moraju da ulaze u grad sprovede do jedne od 4 glavne stanice koja omogucava da voz brzo prodje kroz Budimpestu. Sada kako je, MAV i OeBB se ubise da skrate vreme pre izgradnje zeleznicke veze za becki aerodrom, i ukidace stanice u Tatabanyi i Hegyeshalomu, a ovamo da ostanu Keleti i Kelenfold, i jedna i druga stanica imaju metro, to nema sanse. RailJet u 17.40 iz Beca. mislim da je prvi u pilot projektu da se gase ove dve stanice kroz Madjarsku.

Opet, kad sve saberes, brze je vec od kraja novembra otici vozom u Bec nego autobusom.
 
Konacno
IMG_3208.jpeg
IMG_3209.jpeg
 
a kad se komplet zvrsi pruga kroz Madjarsku, mogu ruku u vatru da stavim da nece ni ici na Keleti, nego u Ferencvarosu ce da hvata na zeleznicki most koji se prosiruje i cija je namena da vozove koji ne moraju da ulaze u grad sprovede do jedne od 4 glavne stanice koja omogucava da voz brzo prodje kroz Budimpestu.
Misliš da će vršiti promenu smera u Ferencvarošu? To i ne bi bilo loše, taman da se malo upegla red vožnje, stavi se stajanje 10ak minuta tamo, i teraj dalje ka Kelenfoldu. A uštedi se na neulasku i izlasku skroz do Keletija.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Misliš da će vršiti promenu smera u Ferencvarošu? To i ne bi bilo loše, taman da se malo upegla red vožnje, stavi se stajanje 10ak minuta tamo, i teraj dalje ka Kelenfoldu. A uštedi se na neulasku i izlasku skroz do Keletija.
zašto bi se to radilo? Ako ne ide na Keleti, nek ide na Kelenfold, koja isto ima prelaz na metro za razliku od Ferencvaros stanice koja je u sred ničega. Uostalom vozovi za Beč bi trebalo uvek da idu baš tim putem jer je zavlačenje istih u Keleti gubljenje vremena, koliko je Avala tu gubila? sat i po, možda i dva. Direktni vozovi samo do Budimpešte naravno na Keleti, stanicu otvorenu skoro istog dana kad i naša bivša Glavna.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
zašto bi se to radilo? Ako ne ide na Keleti, nek ide na Kelenfold, koja isto ima prelaz na metro za razliku od Ferencvaros stanice koja je u sred ničega. Uostalom vozovi za Beč bi trebalo uvek da idu baš tim putem jer je zavlačenje istih u Keleti gubljenje vremena, koliko je Avala tu gubila? sat i po, možda i dva. Direktni vozovi samo do Budimpešte naravno na Keleti, stanicu otvorenu skoro istog dana kad i naša bivša Glavna.
Da odgovorim obojici, Ferencvaros stanica ce se izmestiti blize M3 metro stanici svakako. Drugo, sve sto se radi u narednih 5 godina je u skladu sa odlukom da Nyugati stanica postaje glavna stanica u Budimpesti, iako se izvode radovi i na vezama preko Kobanya-Kispest ka Austriji, iako se ukopava Deli, sve se svodi na ovaj projekat Kelenfold-Ferencvaros i na 4.5km dug tunel koji ce povezati Nyugati i Kelenfold. Keleti ce sve vise gubiti na znacaju, jer se broj stanovnika u samom gradu prepolovio od 1960. dok se broj stanovnika u predgradju i okolnim naseljima dramaticno uvecao, zato je Nyigatu sa 13 koloseka prirodan izbor i zbog toga i zbog Miskolca i zbog Segedina.
 
zašto bi se to radilo? Ako ne ide na Keleti, nek ide na Kelenfold, koja isto ima prelaz na metro za razliku od Ferencvaros stanice koja je u sred ničega. Uostalom vozovi za Beč bi trebalo uvek da idu baš tim putem jer je zavlačenje istih u Keleti gubljenje vremena, koliko je Avala tu gubila? sat i po, možda i dva. Direktni vozovi samo do Budimpešte naravno na Keleti, stanicu otvorenu skoro istog dana kad i naša bivša Glavna.
Zato što ne postoji način da se direktno iz Sorokšara izađe na most. Nema koloseka. Mora se ući u Ferencvaroš, da li na trenutnoj poziciji ili budućoj poziciji malo više istočno.
Nisam video nikakve planove da se takva nova veza napravi. Cilj njihovih radova je prolaznost od Segedinskog pravca i od Njugatija ka Kelenfoldu. Beogradska pruga koja dolazi od Sorokšara je tu dugoročno osuđena da svi vozovi Beograd - Beč moraju negde imati promenu smera.
 
Па какав је проблем промена смера? Неће стајати воз у Пешти минут и по сигурно.
 
Nije problem, čak sam rekao u prošlom postu da taman to ovde legne, jer svejedno mora da stoji u Budimpešti neko vreme. Ovo je odgovor na to da treba da ide direktno na Kelenfold bez Ferencvaroši, a to nije fizički moguće.
 
Zato što ne postoji način da se direktno iz Sorokšara izađe na most. Nema koloseka. Mora se ući u Ferencvaroš, da li na trenutnoj poziciji ili budućoj poziciji malo više istočno.
Nisam video nikakve planove da se takva nova veza napravi. Cilj njihovih radova je prolaznost od Segedinskog pravca i od Njugatija ka Kelenfoldu. Beogradska pruga koja dolazi od Sorokšara je tu dugoročno osuđena da svi vozovi Beograd - Beč moraju negde imati promenu smera.
Razumem sta kazes, i tesko da tu ima fizicki prostora da se napravi nesto, ali to je nista, bukvalno minut na istok, 2 minuta da stoji u stanici Ferencvaros, i onda za 5 minuta u Kelenfold, tamo da stoji 3 minuta, pa to mu dodje vreme koje je potrebno od Ferencvarosa do Keleti. Na Keleti bi voz stajao barem 10 minuta i onda opet 12-15 minuta da izadje iz grada i dodje u Kelenfold, koliko vec ti radovi u i oko stanice Ferencavoros i most budu ubrzali ovu sekciju. Sto se mene tice, neka budu i dva polaska dnevno, ali da ispostuju ljude od Beograda do Beca, a ne da se 45 minuta provede po Budimpesti.
 
Orban pretvara Keleti u Muzej prvog mađarskog kralja Ištvana?

Baš kao što smo i mi pretvorili staru železničku u istorijski muzej...

Samo je još ostalo da ga obojimo u vizantijsko plavo.

Bukvalno bi Šapića bičem tamo saterao da vidi na šta mu liči Beograd.

Obišao sam je pre 5 dana... jedva sam disao. Ali jedva... tamo čak i neki ljudi spavaju, a ja nisam disao hodajući tuda.

20241008_150912.jpg
20241008_150746.jpg
20241008_150941.jpg
20241008_150950.jpg
20241008_151017.jpg
20241008_151042.jpg
20241008_151134.jpg
 
@Прле Jasno je da ne zaslužuje bolje.

I nisam mislio kao SM igricu, nego kao roba iz doba starog Rima... 😐
 
Vrh