Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

@Jelancha, možeš li da napišeš ovakav pregled za Zaječar i Lapovo? 😃

Nezahvalno mi je reći za Lapovo s obzirom da ne znam baš za pojedinosti, ali garniture koje više ne rade 001 / 002 & 021 / 022 su prešle magičnu cifru, blizu su 039/040, 053/054...

A za Zaječar vrlo rado, s obzirom ni da više nema 711 u domicilu.

710-004 (Avgust 2020) preko 500k
710-010 (Januar 2021) oko 500k
710-008 (April 2022) blizu 300k
710 001 / 009 >100k

Od svih najbolje ide ona sa najviše na satu, 004...
 
Илегалних прелаза у насељеним местима колико ти душа иште.
У не-алабано-сербском делу Европе се то решава тако што се на том месту направи легалан прелаз. Нај, нај, најпростија варијанта је она из Белорусије, обележен прелаз са упозорењем да се пази на воз, а машиновође редовно дају звучни сигнал по правилу. То се налази по сред зоне 2 х 2 километра између оног стварно опасног, главних булевара, а унутар зоне улице са умиреним саобраћајем. Односно у сред зоне у којој сина од 7 година пуштамо самог без надзора (до сада је "преживео" до 10 година). У тој зони најмање 4 године, а вероватно и много дуже нико на прузи није погинуо.
 
IMG20241012171621.jpg
 
Купују месечне карте. :ROFLMAO: @Boki123 каже да је то узрок гужве.

Јутрос кондуктер у вршачком очајан због новог система. Старији путници углавном љути. Кондуктер им објашњава да нађу некога ко има картицу па да тој особи дају кеш, а он/она плати картицом на картомату. Шефови се сакрили ко мишеви, страдају јадни кондуктери. Директор ваљда мисли да је Србија круг двојке.
 
Рекао бих да је на слици 50% људи млађе од 30 година.
Или заиста купују месечне карте или из неког необјашњивог разлога избегавају да користе апликацију, картомат и картицу.
Рачун у банци и картицу имају сви запослени јер се то подразумева али и већина студената јер је то најједноставији начин да им неко уплати новац и да плаћају ствари везано за факултет.
 
Рекао бих да је на слици 50% људи млађе од 30 година.
Или заиста купују месечне карте или из неког необјашњивог разлога избегавају да користе апликацију, картомат и картицу.
Рачун у банци и картицу имају сви запослени јер се то подразумева али и већина студената јер је то најједноставији начин да им неко уплати новац и да плаћају ствари везано за факултет.
Bio bi fasciniran kada vidiš koliko tih "mlađih od 30 godina" ne zna da razlikuje žiro račun od broja kartice. 10 puta sam tražio broj kartice 10 puta sam dobio žiro račun, 10 puta sam tražio račun 10 puta sam dobio sliku cele kartice..1 u 5-6 osoba u tim godinama danas je zapravo plaćalo nešto online svojom karticom

Kartomati su nuklearna fizika baš za te ljudr što vidiš u redu

Ili su im računi u dugovima i blokirani kao i većini populacije

Što ne znate, ali niste ni vi krivi što vas voza ko kako hoće
 
Могуће али ми је и даље несхватљиво.
Користим мобилно банкарство од када постоји код нас да бих себи живот учинио лакшим и избегао одласке на шалтере и стајање у редовима.
Ваљда је логично да човек гледа како да себи ствари што је могуће више олакша.
 
Могуће али ми је и даље несхватљиво.
Користим мобилно банкарство од када постоји код нас да бих себи живот учинио лакшим и избегао одласке на шалтере и стајање у редовима.
Ваљда је логично да човек гледа како да себи ствари што је могуће више олакша.
Nažalost je tako
 
@CEBEP
Не знам зашто је тема коришћење картица, а није тема број радника на благајнама Србијавоза.

Већ сам писао раније, до јуче су се карте писале ручно, издавале на прастарим рачунарима, нису примали картице, није постојала онлајн продаја, а данас хоће само картице. Овакве промене не треба да буди нагле. Супермаркети су увели прве самоуслужне касе још пре 15 година па им не пада на памет да укидају плаћање готовином и редовне касе већ постепено уводе више самоуслужних.

Железнички саобраћај је услуга од јавног значаја, а Србијавоз је предузеће у власништву државе, тј. свих грађана и не треба да се понаша дискриминаторски.

Притом је Србијавоз недоследан. Не омогућава плаћање свих услуга картицом на апликацији и картомату већ само једносмерне и повратне карте у унутрашњем саобраћају.

Ја први не волим да стојим у реду и увек користим апликацију. Плаћам картицом кад год могу. Другима новац пребацујем електронски, помоћу банкарске апликације.
Али не улазим у то да ли други људи имају картицу, да ли је користе и да ли имају новца на њој. Живимо у земљи у којој се и даље плате масовно исплаћују делом на рачун, делом "на руке". У таквој ситуацији, врло лако се остане без пара на рачуну. Био сам и средњошколац и студент и знам како изгледа док немаш ништа на рачуну, а чекаш да ти легну прве рате кредита или стипендије. Исто тако знам да моје обе баке нису имале пензију па ни рачун у банци јер су биле домаћице.

Треба да будемо мало солидарнији, да покушамо понекад да гледамо свет и из туђе перспективе.
 
@CEBEP
Не знам зашто је тема коришћење картица, а није тема број радника на благајнама Србијавоза.

Већ сам писао раније, до јуче су се карте писале ручно, издавале на прастарим рачунарима, нису примали картице, није постојала онлајн продаја, а данас хоће само картице. Овакве промене не треба да буди нагле. Супермаркети су увели прве самоуслужне касе још пре 15 година па им не пада на памет да укидају плаћање готовином и редовне касе већ постепено уводе више самоуслужних.

Железнички саобраћај је услуга од јавног значаја, а Србијавоз је предузеће у власништву државе, тј. свих грађана и не треба да се понаша дискриминаторски.

Притом је Србијавоз недоследан. Не омогућава плаћање свих услуга картицом на апликацији и картомату већ само једносмерне и повратне карте у унутрашњем саобраћају.

Ја први не волим да стојим у реду и увек користим апликацију. Плаћам картицом кад год могу. Другима новац пребацујем електронски, помоћу банкарске апликације.
Али не улазим у то да ли други људи имају картицу, да ли је користе и да ли имају новца на њој. Живимо у земљи у којој се и даље плате масовно исплаћују делом на рачун, делом "на руке". У таквој ситуацији, врло лако се остане без пара на рачуну. Био сам и средњошколац и студент и знам како изгледа док немаш ништа на рачуну, а чекаш да ти легну прве рате кредита или стипендије. Исто тако знам да моје обе баке нису имале пензију па ни рачун у банци јер су биле домаћице.

Треба да будемо мало солидарнији, да покушамо понекад да гледамо свет и из туђе перспективе.
Зато што је мој осврт био на то да млади људи од којих се понајвише очекује да су информатички писмени и да најбрже пригрле иновације стоје у реду на шалтеру који је и остављен за људе који из ових или оних разлога немају картицу или нису информатички писмени.
Не на број запослених на шалтерима.
 
Poslednja izmena:
@CEBEP


Треба да будемо мало солидарнији, да покушамо понекад да гледамо свет и из туђе перспективе.
Солидаран сам тако што им купим карту на картомату када год сам у прилици, а они ми плате готовином. ;)
 
@Železničar
Јасно је да је то солидарност појединца и свако то треба да уради кад некоме треба помоћ. Али то није системскомрешење. Овде је реч о општој солидарности, солидарности једног предузећа које обавља делатност од општег интереса.
 
Зато што је мој осврт био на то да млади људи од којих се понајвише очекује да су информатички писмени и да најбрже пригрле иновације стоје у реду на шалтеру који је и остављен за људе који из ових или оних разлога немају картицу или нису информатички писмени.
Не на број запослених на шалтерима.
Pa evo ti primer,ja kad pitam drugare koji u zivotu nisu isli vozom kao dal hoce da im kupim kartu preko aplikacije se zbune nacisto. Ne samo oni,cak i ovi sto idu svaki dan ne znaju preko aplikacije da kupe kartu,a kartomat necu spominjem. A btw svi imaju kartice. Ne znam sto im je to toliko tesko,ja i @superstar kupujemo samo online karte.
 
Капирам да доста људи ни не зна да апликација постоји поготово ако нису раније путовали возом или не путују често али картомат...
Пошто и ја негде спадам у те "млађе" мени је, рецимо, шокантно то што је половина мојих вршњак познаника воз користило типа 2 пута у животу.
 
Капирам да доста људи ни не зна да апликација постоји поготово ако нису раније путовали возом или не путују често али картомат...
Пошто и ја негде спадам у те "млађе" мени је, рецимо, шокантно то што је половина мојих вршњак познаника воз користило типа 2 пута у животу.
Pa baš tako,takođe, al ja im lepo kazem,objasnim u detalje ili jos snimim ceo tutorijal kako,i oni ne umeju da prekopiraju proces. I onda se zale kad plate skuplje u vozu...
 
Пошто и ја негде спадам у те "млађе" мени је, рецимо, шокантно то што је половина мојих вршњак познаника воз користило типа 2 пута у животу.

Zato što je voz nepouzdan, spor i ne ide često van Beograd - Novi Sad, a od skora postoje retardirani uslovi povratne karte.

Nekad se i ja zapitam zašto putujem voz iskreno, iako sam hardcore železnica.
 
ta
Zato što je voz nepouzdan, spor i ne ide često van Beograd - Novi Sad, a od skora postoje retardirani uslovi povratne karte.

Nekad se i ja zapitam zašto putujem voz iskreno, iako sam hardcore železnica.
isto,ljudi me gledaju kao idiota kad vide da idem od Beograda do Nisa vozom,al prosto,volim. Nema tog busa da me natera da idem njim umesto vozom svuda gde ima pruge u funkciji.
 
Између осталог. И ја сам са железницом код мене имао много више негативних него позитивних искустава али линију НС - БГ користим кад год ми је згодно.
Пре пар недеља одемо као друштво до Суботице и Сегедина, предложим да идемо колима до Палића па возом за Сегедин. Другару од 30 година је од свега најјачи утисак био воз, човек се за својих 30 година тада први пут возио возом.
 
Poslednja izmena:
Eto, samo hejtujete nešto


"Kablovi su presečeni na kraju peronskog dela u stanici i očigledna je bila namera počinilaca ili da iseku i ukradu kablove ili da njihovim oštećenjem ponovo izazovu kašnjenje vozova na brzoj pruzi između Beograda i Novog Sada. Ovo se dogodilo samo nekoliko dana nakon što je Infrastruktura železnice Srbije uspela da sanira posledice krađe kablova na brzoj pruzi kod Stare Pazove", piše u saopštenju.

1728813371727.png
 
Vrh