Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Od Pančeva do Zrenjanina posednute stanice (sad provereno): Debeljača,Tomaševac,Orlovat i fabrika.Sve ostalo je neposednuto.
Koliko stanica bi moralo biti posednuto da bi se mogla uvesti pišljiva 2-3 polaska dnevno na liniji kraćoj od 100 kilometara?
 
Pa to je više posednutih no Zaječar - Svrljig, slična kilometraža...

Jedino da je frekvencija teretnih baš velika, ali koliko znam nije baš strašno.
 
Posednuta, neposednuta... Kao da pričamo o isterivanju đavola, a ne teranju vozova prugom kroz stanice. :)

No, sva je prilika da nismo sasvim na krivom tragu: po svemu sudeći đavo jeste ušao u našu Infru kad nikako ne može valjano da se bavi jedinim poslom koji im je dat - obezbeđivanjem uslova da železnica funkcioniše.
 
Infra nema dovoljno osoblja da pokrije i ovo malo stanica što je posednuto a kamo li da pokrije duplo više zbog redovitosti saobraćaja u slučaju saobraćaja putničkih vozova.
Pa Pančeva glavne do Tomaševca su sve stanice neposednute. Osim možda Debeljače. I kako da se organizuje saobraćaj??? U ovom slučaju zaboravi teretni saobraćaj preko dana.
Nije ovaj sistem (gde svaka stanica mora biti posednuta) organizacije saobraćaja jedini na svetu. Problem su ukrštavanja, odnosno skretnice.
Pogotovo ako ima vrlo malo saobraćaja na pruzi, sigurno može da se smisli neki način odvijanja saobraćaja. Npr. da skretničar bude u vozu, a da se komanda vrši radio vezom ili nekim drugim tehničkim sredstvom iz jednog centra za čitavu prugu.
Naravno, pričam o prugama bez telekomande, koja je užasno skupa za ugradnju i održavanje. Pričam, maštam, lupam. Od toga kod nas nema ništa.
 
Sada ti je otpravnik u stanici sve, i bokter, i skretničar, samo još fali i da menja gornji stroj pruge u staničnom području.

A kada se setim samo nekih provala, Trnavac, u turnusu samo OV bez skretničara ukrštavanje 15 minuta, dok u susednom Minićevu sa skretničarem 25 minuta. Bilo je još nebuloza. 🤦‍♂️
Ne zapošljavaju novo osoblje uopšte, dobro da radi i ovo što radi.
 
Једна од луђих ситуација десила се пре неколико година када је неко дошао на идеју да проблем мањка радника реши тако што ће се радити само у једној смени.
Значи, ако идеш негде преподне све ок, ПП је обезбеђен механичким браницима али ако се враћаш послеподне то онда више не важи.
После тога су дошли на идеју да на том истом изузетно непрегледном укрштању пруге и државног пута са 6.000 возила дневно једноставно скину бранике.
 
Poslednja izmena:
Koliko stanica bi moralo biti posednuto da bi se mogla uvesti pišljiva 2-3 polaska dnevno na liniji kraćoj od 100 kilometara?
Evo daću ti jedan primer u moru drugih,kako bi se otprilike odvijao saobraćaj teretnih vozova u sadašnjem stanju.
Teretni voz je prispeo u stanicu Zrenjanin u 02.20 i tu ostaje do otprilike 08.00 kada nastavlja svoj put ka Kikindi. A sad ću i objasniti zbog čega ima zadržavanje od gotovo 6 sati.
Kako su sve ostale stanice od Zrenjanina do Banatskog Miloševa neposednute,pomenuti teretni voz ne može da stigne do Miloševa pre putničkog voza koji kreće iz Kikinde ka Zrenjaninu. Tako da ostaje da čeka da SV dodje do Zrenjanina da odradi obrt i ode napred do stanice Elemir. Tek tada će teretnjak moći da nastavi svoje nesrećno putešestvije nakon 6 sati stajanja prouzrokovanog nedostatkom staničnog osoblja duž pruge.
 
Lepo objasnjeno @mvbg1 i sada je jasnije zasto ima zadrzavanja.
Morao sam da otvorim openrailwaymap da sve to ispratim i onda videh da je stanica Novi Becej nezaposednuta sto me iznenadilo.

Predpostavljam da najavljena reskonstrukcija pruge Pancevo-Subotica sa elektrifikacijom i brzinama od 120 ce resiti taj problem?
 
Lepo objasnjeno @mvbg1 i sada je jasnije zasto ima zadrzavanja.
Morao sam da otvorim openrailwaymap da sve to ispratim i onda videh da je stanica Novi Becej nezaposednuta sto me iznenadilo.

Predpostavljam da najavljena reskonstrukcija pruge Pancevo-Subotica sa elektrifikacijom i brzinama od 120 ce resiti taj problem?
Stanica Novi Bečej je posednuta otpravnikom vozova od 07.00 do 19.00 i tada su moguća ukrštanja u njoj.
Samo da napomenem da su vozna vremena skraćena od kada je odrađen remont koloseka od stanice Kumane do Banatskog Miloševa ali to i dalje ne poboljšava saobraćajnu situaciju.
Moj gorespomenti primer je samo u slučaju da se u jednačinu ne ubaci još neki teretni voz koji se pojavio u međuvremenu sa suprotne strane iz pravca Subotice ili Kikinde. Tada se situacija znatno pogoršava za predmetni teretni voz.
Najavljen remont i modernizacija ovog pravca sa organizacijom saobraćaja pod TK rešava zauvek ovaj problem. Samo se postavlja pitanje kada će se to desiti.
 
Evo daću ti jedan primer u moru drugih,kako bi se otprilike odvijao saobraćaj teretnih vozova u sadašnjem stanju.
Teretni voz je prispeo u stanicu Zrenjanin u 02.20 i tu ostaje do otprilike 08.00 kada nastavlja svoj put ka Kikindi. A sad ću i objasniti zbog čega ima zadržavanje od gotovo 6 sati.
Kako su sve ostale stanice od Zrenjanina do Banatskog Miloševa neposednute,pomenuti teretni voz ne može da stigne do Miloševa pre putničkog voza koji kreće iz Kikinde ka Zrenjaninu. Tako da ostaje da čeka da SV dodje do Zrenjanina da odradi obrt i ode napred do stanice Elemir. Tek tada će teretnjak moći da nastavi svoje nesrećno putešestvije nakon 6 sati stajanja prouzrokovanog nedostatkom staničnog osoblja duž pruge.
Шта раде машиновође тог несрећног воза за то време? Одувек ме је занимало. Да ли негде могу да одспавају, једу и слично? Како је генерално решен смештај машиновођа, посебно кад им истекне радно време негде у "недођији" (у смислу далеко од њиховог пребивалишта)? Предпостављам да је генерално проблематичније за машиновоће теретњака.
 
Вероватно да али баш ме занима како то заправо изгледа у пракси. Где спавају? Где једу? Где им дође смена? Некад је железница имала брдо хотеела...
 
Kargo ima službena vozila, na službenom mestu gde se napravi smena, oni se zamene i prva smena se vraća u matičnu vuču. Ili se vrate vozom ako postoji kao opcija. Na takvom principu funkiconišu manje više i ostali.

SV organizuje hotelski smeštaj, jer je turnus takav da kada dođeš noću ti vraćaš odmah sutradan taj voz.
 
Шта раде машиновође тог несрећног воза за то време? Одувек ме је занимало. Да ли негде могу да одспавају, једу и слично? Како је генерално решен смештај машиновођа, посебно кад им истекне радно време негде у "недођији" (у смислу далеко од њиховог пребивалишта)? Предпостављам да је генерално проблематичније за машиновоће теретњака.
Mašinovođe su sve vreme čekanja na lokomotivi.
Njima je posao organizovanovan u smenama i nebitno je da li stoje u mestu tokom ukrštanja ili voze. Radno vreme teče. Kada smena istekne dolazi drugo osoblje koje nastavlja vožnju.
Rad mašinovođa u SV-u je daleko predvidljiviji u odnosu na mašinovođe u kargo saobraćaju.
Mašinovođe u putničkom saobraćaju znaju kad kreću dokle idu i kada se vraćaju. Dok je majstorima na teretnim vozovima to daleko teže predvideti zbog same prirode organizacije saobraćaja teretnjaka. Kod nas nema teretnog voza koji saobraća na vreme po knjižici reda vožnje. Već su uvek ili pre vremena ili većinski u zakašnjenju.
Što se tiče odmora(spavanja) voznog osoblja u obrtu, to je već do organizacije od operatera do operatera. Jedni praktikuju spavanje svog osoblja u obrtnoj stanici,kako bi imali sigurnu smenu za povratni voz.
Dok drugi više preferiraju vožnje osoblja na smenu i po završetku smene bez organizovanog odmora.
U današnje vreme je smeštaj osoblja u toku obaveznog odmora pre povratnog voza uglavnom u hotelima a ređe u zakupljenim stanovima i kućama. Mada ima i toga. I sve opet zavisi šta pojedini operater želi i pruža svom osoblju.
 
Хвала на опширном одговору. Мора да је баш забавно седети 6 сати у конзерви и чекићати 6 сати... Машиновође имају чврсте живце...

Колико траје радно време у Србија Каргу, рецимо, колико максимално дневно смеју да возе? И шта ако им истекне негде у сред неке њиве?
 
Хвала на опширном одговору. Мора да је баш забавно седети 6 сати у конзерви и чекићати 6 сати... Машиновође имају чврсте живце...

Колико траје радно време у Србија Каргу, рецимо, колико максимално дневно смеју да возе? И шта ако им истекне негде у сред неке њиве?
Kada čovek radi ono što voli, pa mu svaki trenutak proveden u "konzervi" bude kao najlepši životni poklon, onda mu i to čekićanje ne pada teško.(barem je meni tako)
Radno vreme mašinovođa je propisano zakonom i ne odnosi se samo na radnike Srbija Karga. Zakon važi za sve operatere isto i svi ga se moraju pridržavati.
Smena na teretnim vozovima traje 12 sati, od čega tzv. upravljanje može biti maksimalno 10 sati.
Postoje slučajevi kada se smena može prekoračiti i oni su takođe zakonom precizirani.
Ne može smena da istekne negde u sred njive osim ako se ne desi neki vanredni događaj pa je voz ostao zaglavljen negde između stanica.
U operatici svakog operatera postoje osobe koje su zadužene za praćenje rada i radnog vremena osoblja pa prema tome i planiraju na vreme potrebne smene.
 
Stanica Novi Bečej je posednuta otpravnikom vozova od 07.00 do 19.00 i tada su moguća ukrštanja u njoj.
Samo da napomenem da su vozna vremena skraćena od kada je odrađen remont koloseka od stanice Kumane do Banatskog Miloševa ali to i dalje ne poboljšava saobraćajnu situaciju.
Moj gorespomenti primer je samo u slučaju da se u jednačinu ne ubaci još neki teretni voz koji se pojavio u međuvremenu sa suprotne strane iz pravca Subotice ili Kikinde. Tada se situacija znatno pogoršava za predmetni teretni voz.
Najavljen remont i modernizacija ovog pravca sa organizacijom saobraćaja pod TK rešava zauvek ovaj problem. Samo se postavlja pitanje kada će se to desiti.
Da li je isto stanje na ovoj pruzi bilo i pre 10-15 godina, kada je i teretni i putnički saobraćaj bio daleko obimniji, a telekomanda ni tada nije postojala?
Ne znam kakva je logika Infre, ali smatram da bi prevoz ljudi morao imati prioritet u odnosu na prevoz robe, ako iko želi da zadrži stanovništvo u tom ravničarskom i pitomom kraju, koji je samo par desetina kilometara od Beograda a sve više se prazni zato što je sa prestonicom i regionalnim centrima Pančevom i Zrenjaninom saobraćajno povezan gore nego neki grad u dalekoj unutrašnjosti.
 
зар сигнализација не решава ове проблеме? или је тамо сигнализација из 19. века, па не ради?
Koja god da je signalizacija u pitanju, dal ona iz 19. ili ova iz 21. veka, staničnim signalima mora neko i rukovati.
Stanica neposednuta - signalima se ne rukuje(pokazuju signalni znak "STOJ").
Tu jedino TK rešava problem.
Da li je isto stanje na ovoj pruzi bilo i pre 10-15 godina, kada je i teretni i putnički saobraćaj bio daleko obimniji, a telekomanda ni tada nije postojala?
Naravno da nije bilo isto. Više posednutih stanica onda - veća propusna moć pruge.
A što se obimnosti teretnog saobraćaja tiče, veruj mi da je sad kud i kamo više teretnog saobraćaja ovom prugom u odnosu na onda.
 
Jedno vozilo serije 711 vuce vozova Subotice/Sombora sa preko Milion kilometara, sva vozila su sa preko milon il i malo fali do milon...Zovs Sombor odrzava
711-019/020 van saobracaja ceka reviziju
711-015/015 van saobracaja ceka reviziju
711-033/034 u saobracaju
711-035/036 u saobracju
711-037/038 u saobracaju
711-045/046 u saobracaju
711-051/052 u saobracaju
711-061/062 u saobracaju
711-065/066 u saobracaju
711-069/070 u saobracaju
711-077/078 nalet na teretno voz van saobracaja
 

Prilozi

  • IMG20241011193325.jpg
    IMG20241011193325.jpg
    34,6 KB · Pregleda: 85
Vrh