Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Krađe nikad nisu potpadale pod garanciju. Nego trenutno nema nikakvih izbora, a i nije se desilo u Beogradu.
 
Pde 2762 (Zaječar - Majdanpek)

20240920_152308.jpg

20240920_152358.jpg
 
Nažalost ne, samo 65 km/h, poluprečnici nisu dirani i ostalo je sve isto po projektu. Ka Knjaževcu može 80 km/h i toliko će biti, Cela deonica u dolini Timoka ne dozvoljava više od 65 km/h, do negde pre Negotina. Zaječar - Rasputnica Vražogrnac je mogla lako da se uradi na 90 km/h, doslovno 6 krivina koči takvu brzinu, pritom na veoma lakom terenu, ali to će biti u nekom drugom filmu jednog lepog dana.

Do tada bih ganjao neke polovne nagibne vozove (tipa DB Class 612) za IR uslugu od Majdanpeka do Niša, i od Zaječara do Beograda, izvukli bi smo dobre brzine.
Ali neko o tome treba da misli. 🤷‍♂️
 
Baureihe 612 bi bio odličan za teren i pruge po Istočnoj Srbiji ALI nagibna tehnika zahteva dobro održavanje da bi funkcionisala a verujem da se ni hrvati nisu proslavili sa nagibnom tehnikom. Na prugama sa PZB gde saobraćaju nagibni vozovi imaju i neke GNT balize ali mi nije baš najjasnija njihova funkcija i da li bi kod nas bila neophodna njihova ugradnja za saobraćaj nagibnih vozova. 2020e sam projurio kroz Tirinšku šumu sa 130km/h po pruzi koja je po konfiguraciji terena slična pruzi između Bora i Majdanpeka i iskustvo je nezaboravno kao na rolerkosteru ali može čoveku i da se smuči pri dužoj vožnji posebno kad se gleda kroz prozor 😅
 
Poslednja izmena:
GNT baliza omogućava vožnju iznad dozvoljene brzine, na jednom od ekrana izbacuje dozvoljenu brzinu, takođe izbacuje i upozorenja za smanjenje kada je potrebno.
Za razliku od nekih ostalih bezbednosnih sistema ne zahteva neku kontrolnu radnju od mašinovođe već je on samo prati (činimi se da reaguje samo kada se prekrši ograničenje.)

Ne znam da li je aktivna na Hrvatskim nagibnim vozovima, poslao sam pitanje drugarima iz HŽ pa ću valjda dobiti odgovor. 🤔
Mada ne verujem da bi imala funkciju u Istočnoj Srbiji zbog prostog signalno bezbednosnog sistema, možda grešim.
 
Је ли реално очекивати, по завршетку српског и мађарског дела брзе пруге БГ-Будимпешта, васпостављање линије Београд-Будимпешта-Беч-Минхен, рецимо? Једним возом, без преседања, до Беча за око четири сата.
 
Је ли реално очекивати, по завршетку српског и мађарског дела брзе пруге БГ-Будимпешта, васпостављање линије Београд-Будимпешта-Беч-Минхен, рецимо? Једним возом, без преседања, до Беча за око четири сата.
Mislim da je verovatnoća da voz saobraća iza Beča izuzetno mala zbog strogog poštovanja takta na toj deonici. Bar ne mislim da će se tako nešto desiti u prvih par godina već tek nakon što se pruga Beograd-Budimpešta pokaže po pouzdanosti.
Što se tiče Beograd-Beč, mislim da je realno očekivati 2 para polazaka dnevno kao produžetak postojećih EC polazaka posle Budimpešte.
Beograd-Beč će biti minimalno 5 sati i 40 minuta, ispod toga nemoguće.

Edit: Smatram da ni neće biti potražnje za direktnim polascima iza Beča, bar ne u početnom periodu. Beč je tačno granica za dnevna putovanja gde bi korisnici možda smatrali da je isplativije vozom (glavni konkurent je avion). Noćni vozovi su totalno druga priča i bilo bi realno Beograd-Minhen pa čak i do Ciriha i/ili Frankfurta
 
Beč bi bio pun pogodak za gastebajtere, bio bi HIT odmah kada bi se pustio dnevni voz.
To su takvi ljudi da bi išli kako bi se hvalili i dizali u nebesa vlast kako ulažu u domovinu, a mi st*** ne znamo to da cenimo. (nažalost znam taj mentalitet)

Jedini problem je u tome što je potrebna logistika od Beograda do manjih mesta.
Pošto nam je železnica krš živi od Beograda nadole, ali bože moj, organizuje se bus prevoz.
Opet je komfornije nego Fudeksi, Nikolić Prevozi, Zoran Reiseni i ostala fela.
 
Је ли реално очекивати, по завршетку српског и мађарског дела брзе пруге БГ-Будимпешта, васпостављање линије Београд-Будимпешта-Беч-Минхен, рецимо? Једним возом, без преседања, до Беча за око четири сата.

До Беча да. До Минхена не. Само, возу ће требати око 6 сати до Беча у најбољем случају, а не 4.
 
Ako OeBB bude zeleo da ima liniju do Beograda, moguce je ocekivati par dnevnih polazaka, tako da budu produzetak polazaka u svakom drugom satu kada od Budimpeste do Beca ide RJ. Ako OeBB ne bude zeleo da poveze Beograd, nece ga ni drugi "videti", dovoljno je da se zakace za kinesko ETCS resenje, vise nije ni bitna sama kompozicija, da li je njihova ili kineska, to je u drugom planu onda.

Jos realnije je ocekivati nocni EN proizvod, sto bi bila kombinacija dnevnog i onda prelazak u EN iz Budimpeste u 20.40, dolazak u Minhen malo pre 6 ujutro.

Ono sto je najizvesnije je da ce OeBB i mozda malo i DB od 2027. ili 2028. da urade je da zauzmu sve sto mogu da uzmu na pravcu Beograd - Zagreb - Ljubljana - Villach i dalje ka Italiji, Salzburgu i Nemackoj (barem sat ipo brza veza nego preko Budimepeste i Beca) i samom Becu, i na pravcu Beograd - Zagreb - Maribor - Graz.

U svakom slucaju, prodaja ce biti fantasticna, mislim da mnogi ne shvataju da voz sa cenom do 35 eura za Beograd - Bec uzima vise od pola putnika autobusa, a takvih putnika svako vece ima 150 do 200, stvara nove putnike, jer gastarbajterski autobus je muka na koju mnogi uprkos ceni nece da pristanu, i uzima deo putnika avio kompanijama.
 
pre nekoliko decenija sasvim je normalno bilo da nam vozovi idu do Pariza, Moskve, Hamburga, Liona, Malmea...
Pre 200 godina je bilo potpuno normalno da se ide kočijama...
Druga vremena, toga u narednih 20 godina minimum neće biti, a vrlo teško i posle (bar u nekom velikom obimu). Minhen, Berlin, Cirih, Prag, Varšava su i realni za noćne relacije sa kursnim kolima, eventualno Hamburg još, za dalje ne bi bilo putnika
 
Ja smatram da bi bilo vrlo isplativo da imaju auto voz od Nemacke do Beograda ili Nisa, Sofije, a mozda i do Turske, ili sezonske do Grcke.
 
Nocni auto voz do Soluna je ukinut bez ikakvog jasnog objasnjenja. Jos pre pandemije. Navodno grcka kriza. Sada ne ide zbog toga sto je rekonstrukcija Nis-Brestovac planiran da traje 10 meseci otegao na dve i po godine. Sad kad su ti radovi pri kraju moramo da tumacimo nadolazeci red voznje u kontekstu planiranih razvoja i strategije putnickog saobracaja.
@Steva ta vremena jeftinih letova i rent a kara ce vrlo brzo proci. Zato i pricam sve ovo. Zapravo na relaciji Beograd-Solun je uvek bilo jeftinije staviti auto na voz nego leteti do tamo i uzeti rent a car.
 
Toga i u okviru evrope jedva ima, prošla su ta vremena. Jeftinije je uzeti avio karte i rentakar.

Pogledaj koliko ljudi vozi auto na tim relacijama. Da je bolje ici avionom i uzeti rent-a-car, mnogo vise bi islo tako, a ne drzali glavu u torbi 20-30 sati na putu i cekati na granicama satima.
 
Ako OeBB bude zeleo da ima liniju do Beograda, moguce je ocekivati par dnevnih polazaka, tako da budu produzetak polazaka u svakom drugom satu kada od Budimpeste do Beca ide RJ. Ako OeBB ne bude zeleo da poveze Beograd, nece ga ni drugi "videti", dovoljno je da se zakace za kinesko ETCS resenje, vise nije ni bitna sama kompozicija, da li je njihova ili kineska, to je u drugom planu onda.

Jos realnije je ocekivati nocni EN proizvod, sto bi bila kombinacija dnevnog i onda prelazak u EN iz Budimpeste u 20.40, dolazak u Minhen malo pre 6 ujutro.

Može se očekivati maksimalno dva dnevna polaska Beograd - Beč koji će obavljati kompozicije MAV kao produžetak EC vozova Beč - Budimpešta do Beograda (polasci 8.40 i 14.40 iz Beča, dolasci 15.20 i 21.20 u Beč). Naravno, ako se dogovore. Kineski Soko ne može do Beča jer nema napajanje koje je u Austriji drugačije i nema njihov signalno-sigurnosni sistem. Railjet neće ići do Beograda zbog ekonomske neisplativosti i zauzetosti garnitura na drugim linijama.

Ta varijanta sa MAV EN iz Budimpešte ka zapadu (sada ide do Štutgarta i do Ciriha, voz se deli u Salcburgu) bi isto mogla biti moguća ako bi naši nabavili te nove spavaće vagone o kojima pričaju već decenijama. Onda bi sa MAV EC vozom mogli da se dovuku do Budimpešte, a sa tim MAV EN vozom nastave ka Štutgartu/Cirihu.
 
До Беча да. До Минхена не. Само, возу ће требати око 6 сати до Беча у најбољем случају, а не 4.
Ради се на прузи Берлин-Беч, после завршетка биће 4 сата измеђи два града.
 
Toga i u okviru evrope jedva ima, prošla su ta vremena. Jeftinije je uzeti avio karte i rentakar.
Stevo, pogledaj agencijski voz "Optima express". Turski gastarbajteri ga i dalje veoma koriste.
Jeste sezonski ali poenta je da za njega klijentela i dalje postoji.
Jednog dana bi isto moglo Beč - Beograd(Zemun) za našu raju u rasejanju. Zašto da ne.
 
Vrh