Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Отишли сте скроз ван суштине. Први, последњи и једини разлог зашто је ово уведено је да се спречи куповина карата у возу јер то отвара простор за шверц. Шверц који је обухватао по проценама Србијавоза између 30 и 50% путника на релацији БГ-НС. Што је превише, превише је. А најбоља услуга у земљи.

Исто би било и са аутоматом у возу. Могао бих нпр. да уђем у воз у Новом Саду, а да купим карту након Инђије кад ми се приближи кондуктер.

Е сад оно где су погрешили је што на картоматима не може да се плати кешом. Прошао тендер, ови су већ наручени и готово. Да може да се плати кешом на картомату, мера би била савршена.

Картомати без кеша су и рационални у неком смислу јер не морају да се допуњују и празне паре, не морају да се обезбеђују толико добро, итд.

Оно што могу спровести је омогућити да посредници продају карте уз малу накнаду. Довољно је да радник у оближњој трафици има андроид телефон и микро штампач. Изда ти карту, наплати накнаду од типа 50рсд за услугу и сви срећни.

Ништа их не спречава да ово ураде. Ја сам пријатељима овако накуповао ко зна колико карата. Ја искликћем у апликацији, они мени кеш у руке, ја њима пдф на воцап. Направити исто то, само са трафиком. Проблем решен за већину станица.
Зар се шверц не спречава већим бројем кондуктера и контролом карата? И довољним капацитетима возова како би кондуктери уопште могли да прођу кроз воз? Ја сам контролу у возу видео пре десетак година, још пре првих флиртова. Постоји ли уопште контрола карата у Србијавозу? Могли би мало да прођу у кроз возове.

Ја први плаћам картицом преко апликације, на благајни сам у претходне две године био трипут (а преко 250 пута сам куповао карту), двапут због повластице СРП плус и једанпут када апликција и картомати нису радили, али нисам ни за то да се на овакав начин кажњавају људи који не користе картице. Нека услов за наплату додатка буде само отворена благајна, не и постојање картомата.

До јуче су издавали карте ручно и на комодору 64, а данас хоће да дигитализују и геријатрију. Нека мало смање доживљај. И нека коначно омогуће да се преко апликације/сајта купују карте у межународном саобраћају, претплатне и групне карте, плаћају додаци за возове вишег тарифског ранга, оверавају повластице, купују резерације, бирају места итд.

Још једна глупост коју су увели:
Путник који поседује возну карту за повратно путовање уз примену комерцијалнеповластице од 20% са назначеним бројем воза у одласку и повратку а користи неки другивоз, плаћа додатак у износу од 500,00 динара.

Дакле, купиш повратну карту преко апликације/сајта, мораш да изабереш воз за повратак и на карти пише којим се возом враћаш. Уколико случајно желиш другим возом, а благајна не ради, плаћаш додатак од 500 динара јер на апликацији не може да се промени број воза (уколико је карта за регио) нити да се купи додатак за воз вишег тарифског ранга (прелазак са регио на регио експрес и интерсити), нити да се купи резервација (за интерсити).

Иначе, накнада за превоз бицикла је поскупела са 100 на 150 динара.

Zato što je firma koja je dostavila nove kartomate ponudila jeftiniju ponudu.
А у спецификацијама јавне набавке не може да се одреди како каромат треба да изгледа? Замисли да холандске железнице имају шарениш од картомата, а не своје карактеристичне плаво-жуте. У Србијавозу се све ради ад-хок, без икаквог плана. Булајић јесте агилнији и отворенији за јавност од претходних директора, али нешто стално шкрипи. Чини се да више ради на ПР-у него на суштинским побољшањима.
 
Poslednja izmena:
Отишли сте скроз ван суштине. Први, последњи и једини разлог зашто је ово уведено је да се спречи куповина карата у возу јер то отвара простор за шверц. Шверц који је обухватао по проценама Србијавоза између 30 и 50% путника на релацији БГ-НС. Што је превише, превише је. А најбоља услуга у земљи.

Исто би било и са аутоматом у возу. Могао бих нпр. да уђем у воз у Новом Саду, а да купим карту након Инђије кад ми се приближи кондуктер.

Е сад оно где су погрешили је што на картоматима не може да се плати кешом. Прошао тендер, ови су већ наручени и готово. Да може да се плати кешом на картомату, мера би била савршена.

Картомати без кеша су и рационални у неком смислу јер не морају да се допуњују и празне паре, не морају да се обезбеђују толико добро, итд.

Оно што могу спровести је омогућити да посредници продају карте уз малу накнаду. Довољно је да радник у оближњој трафици има андроид телефон и микро штампач. Изда ти карту, наплати накнаду од типа 50рсд за услугу и сви срећни.

Ништа их не спречава да ово ураде. Ја сам пријатељима овако накуповао ко зна колико карата. Ја искликћем у апликацији, они мени кеш у руке, ја њима пдф на воцап. Направити исто то, само са трафиком. Проблем решен за већину станица.
Zašto nisu kao u početku sto se tice sokola puštali u voz samo ljude sa kartom i nema prodaje u sokolu samo kazna 5000 din ako se plati u roku 7 dana pola pa bi brzo uveli red znalo bi se da se u sokola ne ulazi bez karte
Plus ova glupost oko povratne karte da moras tacno određenim vozom da se vratiš
 
Pa dobro sto jes jes, to je nesporno, ne bi vozile 60 godina da nije tako, kao i one bugarske slovačke i češke Škode, prematore su ali voze i dalje.

Пази. Имаш једну крајност - 60 година старе локомотиве које се одржавају и раде посао и зарађују (МАВ) и другу где пар година старе локомотиве стоје ван функције због бизарног проблема (Србија Карго). Мислим да је прва опција много боља. Мађари имају проблем са набавком нових локомотива (пропала набавка 115 Вектрона), али то је зато што имају возове, за разлику од нас. И за то време не укидају возове због недостатка возних средстава (као ми) него се грче да са старе локомотиве држе у животу и одржавају саобраћај. По мени је то прави патриотизам, а не овај свеопшти бол у доњем делу леђа код нас.

Istina madjari samo mogu da sanjaju brze pruge jer je prošao voz za tako nešto kod njih i nisu iskoristili priliku tako da su ostali u prošlom veku.

Какав је то воз прошао, какву су прилику пропустили, не разумем? Да ли је ток времена престао и заувек су пропустили прилику за тако нешто?
 
Ono što ja razumem sa predloženim sistemom naplate jeste da je potrebno proučiti ceo elaborat sistema naplate pre nego što se krene na železničku stanicu. Naravno, ovo se odnosi na putnike koji nisu redovni putnici na određenoj železničkoj relaciji.
Obiman elaborat sa algoritmima za različite situacije, mapom železničke mreže, popisom stanica, mogućih dostupnih usluga na stanici (blagajna, kartomat, vrsta kartomata, dostupnost bežičnog interneta, električnog napajanja, broj delinkvenata u okolini stanice, .....)
Ulazne veličine za algoritam su nivo obrazovanja, informatička pismenost, nivo inteligencije, posedovanje Smart telefona sa internet vezom, posedovanje bankarskog računa, platne kartice, stanje na računu, oštrina vida, sposobnosti verbalne komunikacije, ......).

Dakle, složeniji sistem od banke koja usluge odobravanja kredita oglašava sa: ,,Uđeš, izađeš i gotovo"!

E sada da treba da odem npr u Kragujevac i da će mi tamo trebati javni prevoz, a da lokalni gradski prevoz ima sličan elaborat za naplatu usluge, nisam siguran kako bih reagovao.
 
Зар се шверц не спречава већим бројем кондуктера и контролом карата? И довољним капацитетима возова како би кондуктери уопште могли да прођу кроз воз? Ја сам контролу у возу видео пре десетак година, још пре првих флиртова. Постоји ли уопште контрола карата у Србијавозу? Могли би мало да прођу у кроз возове.

Ја први плаћам картицом преко апликације, на благајни сам у претходне две године био трипут (а преко 250 пута сам куповао карту), двапут због повластице СРП плус и једанпут када апликција и картомати нису радили, али нисам ни за то да се на овакав начин кажњавају људи који не користе картице. Нека услов за наплату додатка буде само отворена благајна, не и постојање картомата.

До јуче су издавали карте ручно и на комодору 64, а данас хоће да дигитализују и геријатрију. Нека мало смање доживљај. И нека коначно омогуће да се преко апликације/сајта купују карте у межународном саобраћају, претплатне и групне карте, плаћају додаци за возове вишег тарифског ранга, оверавају повластице, купују резерације, бирају места итд.

Још једна глупост коју су увели:


Дакле, купиш повратну карту преко апликације/сајта, мораш да изабереш воз за повратак и на карти пише којим се возом враћаш. Уколико случајно желиш другим возом, а благајна не ради, плаћаш додатак од 500 динара јер на апликацији не може да се промени број воза (уколико је карта за регио) нити да се купи додатак за воз вишег тарифског ранга (прелазак са регио на регио експрес и интерсити), нити да се купи резервација (за интерсити).

Иначе, накнада за превоз бицикла је поскупела са 100 на 150 динара.


А у спецификацијама јавне набавке не може да се одреди како каромат треба да изгледа? Замисли да холандске железнице имају шарениш од картомата, а не своје карактеристичне плаво-жуте. У Србијавозу се све ради ад-хок, без икаквог плана. Булајић јесте агилнији и отворенији за јавност од претходних директора, али нешто стално шкрипи. Чини се да више ради на ПР-у него на суштинским побољшањима.

Bravo za ceo post. 👍
 
Зар се шверц не спречава већим бројем кондуктера и контролом карата? И довољним капацитетима возова како би кондуктери уопште могли да прођу кроз воз?
Нема шансе да имаш довољно кондуктера за ово. У Старој Пазови ти нпр. из воза изађе 80-100 људи и сличан број уђе, у Инђији ти уђе 100-120 и сличан број изађе. И тако на свакој станици. Време вожње између станица пар минута. Ако оставиш могућност куповине карте у возу наставиће људи да иду на варијанту "чекам кондуктера, па ако прође прође" и нема шансе да их све прегледаш. Требало би ти по 4 кондуктера по возу минимум, а и тада не би успели сваког да прегледају вероватно.

Ја сам контролу у возу видео пре десетак година, још пре првих флиртова. Постоји ли уопште контрола карата у Србијавозу? Могли би мало да прођу у кроз возове.
Џабе контрола у овом случају. Ако ти дође контрола пре кондуктера ти само кажеш купујем карту код кондуктера а он још није био. Па, ти докажи за сваког путника на којој је станици ушао и да ли је кондуктер прошао. Са овим случајем ни контрола не би помогла ако би остала омогућена куповина у возу.

Све остало што си написао потписујем и слажем се. Немамо најосновније функције у апликацији, нема резервације, отказивања, измене поласка, доплате ранга, претплатних карата, основних информација, а на наплати глумимо скандинавију.
 
Па ваљда је логично да се путници са картама пушају кроз некакве турникете/баријере. Тј да не може путник без карте да се укрца. Или, да не може да изађе из станице ако није платио карту.
 
U Svajcarskoj nema kartomata u vozovima (svakodnevno putujem vozom, nikad nisam video d ima). Karte se kupuju na starim kartomatima, koji su toliko stari da mogu da primaju i kes. I nisu tako fensi kao nasi kartomati, vec ruzni i pouzdani. Karte mogu da se kupuju i preko interneta ili preko aplikacije. A moze da se kupi nekoliko karata, koj se ponistavaju pre ulaska u voz.
U vozovima obicno nema konduktera. Kada udju (vidim ih jedno mesecno) udje ih 4-8 odjednom, cesto i sa par pripadnika obezbedjenja, uniformisani ili u civilu sa identifikacijama, i brzo pregledaju karte. Uvek nekog nahvataju, ali vecina, bar 95% ima kartu. Posto odjednom udje na primer 8 konduktera, krenu sa dve strane vagona, u prizemlju i na spratu, tako da zavrse pregledanje za dva-tri minuta. Ne moze niko da se izvuce. Kazne su minimalno 100CHF. Nisam nikada video da je iko pokusao da se "dogovori" sa nekim od njih. Kazna se ne naplacije na licu mesta, vec stize postom, a iznos zavisi od toga koji put je neko napravio prekrsaj. Prvi put 100CHF, sledeci vise, i tako... Bar onima koji redovno idu vozom se ne isplati da rizikuju.
Meni je mesecna karta za Cirih za sve zone 247CHF. Za celu svajcarsku je oko 350.
Karte ne pregledaju vizuelno, vec skeniraju barkod, tako da verovatno postoji trag u aplikaciji ako je neka karta nevazeca. Ako neko bas nema kartu ili koristi kartu za vise upotreba, onda nema traga u APP. A inace postoje karte stampane na kartonskoj traci na kartomatu, odstampane na privatnima stampacima na A4, barkod na emailovima, postoje pokazne identifikacije vezane na mesecne pretplate, elektronske pokazne karte,...
Nema potrebe da budu kartomati u vagonima, niti da budu kondukteri uvek prisutni, dovoljno je da povremeno kontrolisu karte, efikasno i be mogucnosti "dogovora", a kazne dovoljno visoke da se nikome ne isplati da se svercuje.
 
Ima li još ovakvih tabela i za druge pravce osim BG-NS-SU ?
Нема. Извукао сам извод из графикона само за ову релацију јер је ту интересовање највеће.
Па како се не нађе неки добар омладинац да купи карту телефоном баби са цегером, а баба му да кеш. Да ли смо се тако отуђили?
Тај сам. Више пута сам људима купио карту, а они су ми дали кеш.
Отишли сте скроз ван суштине. Први, последњи и једини разлог зашто је ово уведено је да се спречи куповина карата у возу јер то отвара простор за шверц. Шверц који је обухватао по проценама Србијавоза између 30 и 50% путника на релацији БГ-НС. Што је превише, превише је. А најбоља услуга у земљи.

Исто би било и са аутоматом у возу. Могао бих нпр. да уђем у воз у Новом Саду, а да купим карту након Инђије кад ми се приближи кондуктер.

Е сад оно где су погрешили је што на картоматима не може да се плати кешом. Прошао тендер, ови су већ наручени и готово. Да може да се плати кешом на картомату, мера би била савршена.

Картомати без кеша су и рационални у неком смислу јер не морају да се допуњују и празне паре, не морају да се обезбеђују толико добро, итд.

Оно што могу спровести је омогућити да посредници продају карте уз малу накнаду. Довољно је да радник у оближњој трафици има андроид телефон и микро штампач. Изда ти карту, наплати накнаду од типа 50рсд за услугу и сви срећни.

Ништа их не спречава да ово ураде. Ја сам пријатељима овако накуповао ко зна колико карата. Ја искликћем у апликацији, они мени кеш у руке, ја њима пдф на воцап. Направити исто то, само са трафиком. Проблем решен за већину станица.
Делим мишљење да је ова мера уведена да се смањи шверц. Превише је људи у возовима без карте, а кондуктер губи време на итдавање истих јер су им терминали спори, па не стигне да прегледа карте добром делу путника. Ово је пре свега мера да се људи навикну и натерају да морају купити карту у возу.
Добра идеја да трафике продају карте уз обичан телефон и мини штампач. Или нека трафикама дају терминале као што имају кондуктери (мада су ти терминали јако спори) и супер ствар. Једино што нема код сваке станице и трафика.
Može da se uradi opcija u aplikaciji "kupovina karte za drugu osobu". Prilikom te opcije ukuca se broj lične karte / pasoša i navedeni dokument se pokaže kondukteru koji proveri ima li karte u sistemu vezane za taj broj dokumenta.
И сада постоји опција у апликацији да се купи карта за другу особу.
 
Делим мишљење да је ова мера уведена да се смањи шверц. Превише је људи у возовима без карте, а кондуктер губи време на итдавање истих јер су им терминали спори, па не стигне да прегледа карте добром делу путника. Ово је пре свега мера да се људи навикну и натерају да морају купити карту у возу.
Решење шверца је кондуктер на вратима који те пита за карту или немогућност уласка на пероне без карте. Просто.
 
Решење шверца је кондуктер на вратима који те пита за карту или немогућност уласка на пероне без карте. Просто.
Znači minimum 4 konduktera na svakom vozu (8 za IC) i zadržavanje od po 4-5 minuta na svakoj međustanici.
Problem šverca je 1. septembra rešen, mnogo manji broj putnika kupuje kartu u vozu i svi su pregledani. Ostaje samo da vidimo način da karte budu dostupnije, da li kroz trafike, cash kartomate i poboljšanu aplikaciju
 
Citam sta pisete,i vecinski se slazem s svime,a sto se tice aplikacije,nek je poprave prvo,(uvek kupujem sa nje manje-vise ali...)znaci kad sam kupovao karte na blagajnama mogao sam se vratiti kojim god vozom uvece hocu ako je iste kategorije. Preko aplikacije ja moram da izaberem tacno vreme. Doduse pre ovoga,pustali su me uvek ako propustim jedan regio da idem onim drugim regiom bez naknade i nisu mi ni pravili problem nikad cak su mi kondukteri licno govorili to da uradim jer znaju da je aplikacija takva. Ali nek naprave da izmenis polazak u aplikaciji ako ga propustis sve dok nije neki visi "rang" tj IC/Regio Express,tu je doplacivanje normalna stvar. A ne da bacim kartu u vodu sad jer mi se trola pokvarila fzn na nbgd i nmg stignem narednih sat vremena na stanicu. (Banališem primer)

A isto tako,drago mi je da se smanjio sverc,licno su se neki svercovali po WC-ima u IC-u,a bogami bilo je toga i u regiu. Ili su samo ulazili u vozove s guzvom tako da kondukter ne moze da prodje nigde,i svercali se prosto. Al vecinom puta su ih uhvatili i izbacivali napolje,iz prica tih svercera sto sam cuo a i video par puta takodje.
Svakako ih ne podrzavam,karta stvarno nije toliko skupa,a i postoje one kartice za popust i slicno.

Sto se tice blagajni gde imaju kartomati sto primaju samo kartice,pa posle to smatraju da moras platis naknadu ako ne posedujes karticu,to je cista glupost kao sto je par vas vec reklo. Prosto nece svako da ima karticu ili ne moze,i to je debilan nacin za uzimanje para od onih sto nemaju karticu a blagajne nema/ne radi u to doba. To je jedna stvar sto me nervira licno kod svega ovoga.
Па како се не нађе неки добар омладинац да купи карту телефоном баби са цегером, а баба му да кеш. Да ли смо се тако отуђили?
Kupovao sam puno puta karte preko app ljudima kojima je trebala hitno karta,i davali su mi kes,nekad ni ne uzmem ceo iznos. Nije problem meni,al mogli bi i drugi ljudi isto tako da im kupe. To je najnormalnija stvar.
 
Ako Želvoz bude odradio rešenja kao na 710, bolje onda da se ne baca novac.

Pritom postoji još jedan problem oko njih, a to je režim vrata zbog kojeg su osuđeni na 1minutno bavljenje u službenim mestima, dok su ih pisali u RV na Niš-Zaječar vozno vreme putovanja je bilo 20 minuta duže u odnosu na 710.
Naravno, niko ne obraća pažnju na takve "sitne" probleme.
A drugi najveći problem je visokopodnost, totalno neodrživo za lokalne RE linije, i veliki stres za starije ljude.
Dobar je za namene kao onaj IR za Zvornik.
 
Sverc nikad neće moći da se u eliminiše, dakle u poptunosti, pogotovo gužva, špic, polazak iz Bataje za NS u 15.36 nemas gde iglu da baciš i da ima 7 konduktera ne mogu fizički da se provuku a nije ni humano u takvim uslovima naplaćivati kartu kad 50% putnika stoji.

Uvek će biti to da kondukter do nekoga ne stigne. Ali ih treba obavezno dvoje po vozilu a ne jedan. Što se često događalo tokom proleća i leta.

Takođe sinhroni su neki, ali ne svi polasci u špicu... i tada je obično 2 konduktera za celu kompoziciju.

Turntiketi, ja sam kačio ostatke razvaljenih turntiketa iz te neuspele akcije i uzaludnog trošenja novca jer oni očigledno podrazmevaju i nekoga da stoji pored, kontroliše preskakanje i čuva uređaje, a da osoblja ima, radili bi šalteri.

I cenite rezultate bilo kojeg novouvedenog rešenja, dva meseca posle a ne par dana kasnije. Kad vidimo održivost i u šta će se pretvoriti.
 
Pokušavaju da reše višedecenijski problem voza, a problem je taj što je voz teško sranje. Jedva čekamo da vidimo kako će od govneta napraviti pitu.
 
Дакле, купиш повратну карту преко апликације/сајта, мораш да изабереш воз за повратак и на карти пише којим се возом враћаш. Уколико случајно желиш другим возом, а благајна не ради, плаћаш додатак од 500 динара јер на апликацији не може да се промени број воза (уколико је карта за регио) нити да се купи додатак за воз вишег тарифског ранга (прелазак са регио на регио експрес и интерсити), нити да се купи резервација (за интерсити).

Ja bih za vas koji ne možete da se organizujete kada ćete otići i vratiti se, uveo dnevne karte, pa kad platiš tu kartu (koja je naravno skuplja od obične povratne), idi kojim hoćeš. Takve karte podrazumevaju vožnju običnim vozovima naravno, ne onim najbržim, i za recimo BG i NS, mogle bi da imaju i mogućnost korišćenja gradskog prevoza.
 
Vrh